سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

ارتودنسی نامرئی (Invisalign)


با وجود متخصصان کارآزموده، ارتودنسی نه تنها به دندانها و لثه ها آسیب نمی رساند، بلکه سلامتشان را هم تضمین می کند. دکتر مجیدرضا توکلی جو، متخصص ارتودنسی اطلاعات کاملی درباره قواعد و اهداف ارتودنسی به شما ارائه می کند.





دکتر مجیدرضا توکلی جو، متخصص ارتودنسی اطلاعات کاملی درباره قواعد و اهداف ارتودنسی به شما ارائه می کند:

با وجود متخصصان کارآزموده، ارتودنسی نه تنها به دندانها و لثه ها آسیب نمی رساند، بلکه سلامتشان را هم تضمین می کند.

باید بدانید ارتودنسی تنها جنبه زیبایی ندارد و در درجه اول تلاش بر این است كه با ردیف كردن دندانها و ایجاد یك تناسب ایده آل دندانی درون فكی و بین فكی سلامت دندانها، لثه ها و بافت های استخوانی ایجاد شود البته اگر هدف های ذكر شده در درمان ایجاد شود، لزوما زیبایی دندانها نیز تامین می شود. شكی نیست دندانهایی كه سلامت و زیبایی ایده آل دارند اعتماد به نفس شخص را بالا می برند. تحقیقات نشان داده، زیبایی دهان و دندانها از اولین خصوصیات ظاهری هر شخص هستند كه در نظر بیننده نقش می بندند، پس دندانها به نحوی می توانند گویای شخصیت افراد باشند. دندانهای نامرتب و ناهنجاری های استخوانی دندانی باعث بروز و تشدید بیماری های لثه می شوند و این می تواند باعث به وجود آمدن و تشدید بیماری های گوارشی، قلبی عروقی، مرض قند از نوع 2 و دیگر بیماری های جسمانی شود و حتی اثر منفی در رشد جنین در خانم های باردار دارد و همچنین دندانهای نامرتب و ناهنجاری های فكی دلیل مشكلات مفصلی فكی و اختلال در گفتار هستند. برای درک بهتر مطالب توضیحات دکتر مجیدرضا توکلی جو را در این زمینه می خوانیم.

درمان ارتودنسی حتی برای افراد كهنسال

برخی افراد این تصور اشتباه را دارند كه درمان ارتودنسی باید در یك محدوده سنی خاص انجام شود ولی این نكته قابل توجهی است كه درمان ارتودنسی در هر سنی امكان پذیر است البته درصورتی كه لثه ها مبتلا به بیماری هایی شدید نباشند در این صورت اول باید بیماری لثه درمان و كنترل شود و بعد درمان ارتودنسی شروع شود. 35 درصد افرادی كه برای درمان ارتودنسی مراجعه می كنند افراد بزرگسال هستند و تعدادشان نیز رو به افزایش است. بهترین زمان برای معاینه اولیه ارتودنسی همزمان با رویش دندانهای قدامی (جلویی) اصلی یعنی حدود 6 تا 8 سالگی است. در این سنین مشكلات ارتودنسی در حال گسترش، علائم خود را نشان می دهند و بسیاری از این مشكلات قابل پیشگیری و درمان در همین سنین هستند. اگر مشكل خاصی در این سنین وجود نداشته باشد بیمار سالانه زیر نظر دكتر ارتودنس، معاینه می شود تا تمام دندان های اصلی رویش كنند و در صورت لزوم درمان در آن زمان شروع شود. پس ارتودنسی پیشگیری كه در سنین رشد بیمار انجام می شود از تشدید مشكلات در آینده جلوگیری می كند و در سهولت و كوتاه شدن درمان و رسیدن به نتایج مطلوب تر بسیار تاثیرگذار است و حتی می تواند از كشیدن دندان های اصلی و جراحی فك و صورت جلوگیری كند.





ارتودنسی مدرن

علم ارتودنسی در 30 سال  اخیر پیشرفت های زیادی كرده است. طرح درمان صحیح، شروع به موقع درمان و استفاده از براكت های نسل جدید و دیگر دستگاه های درمانی مدرن به مراتب طول درمان را كاهش داده و نتایج زیباتر و مطلوب تری را مهیا كرده است. در مطب ما دستگاه های متحرك كه نیاز به همكاری بیمار برای موفقیت آن است استفاده نمی شود و هیچ درمانی حتی درمان های 2 مرحله ای بیش از 24 ماه طول نمی كشد. طول درمان ارتودنسی برای افراد مختلف با توجه به مشكلات آنها فرق می كند. برخی مشكلات دندانی مثل روی هم رفتگی هایی كه خیلی شدید نیستند و نیاز به كشیدن دندان برای درمان ندارند با تكنیكهای جدید طی 4 تا 6 ماه قابل درمان هستند؛ عواملی همچون طرح درمان اشتباه، همكاری نكردن بیمار و تكنیك های پیش پا افتاده باعث طولانی شدن بی مورد درمان هستند. یكی از روشهای جدید كه در اروپا و جهان برای درمان بیماریهای بزرگسالان اخیرا بسیار گسترش پیدا كرده، استفاده از پلاك های متحرك و كاملا شفاف و نامرئی است كه با تكنولوژی بسیار پیچیده توسط شركتInvisalign تولید می شود.



براكت هایی همرنگ دندان و براكت های پشت دندانی از روشهای دیگری است كه در میان اشخاصی كه به ظاهر خود حساس هستند، رواج دارد. تمام این روشها در مطب ما ارائه می شوند و بیماران می توانند با در نظر گرفتن بودجه درمانی خود یكی از آنها را انتخاب كنند.



لبخندی همیشه زیبا

برخلاف تبلیغات نادرست، ارتودنسی در یك جلسه مقدور نیست. منظور این نوع تبلیغات استفاده از روشهای لامینت، باندینگ و روكشهای پرسلن كه در بسیاری از مواقع نیاز به تراش دندانهای سالم دارد، است. البته این نوع درمان ها در موارد خاص كاربرد دارند. مثلا دندان هایی كه نیاز به تغییر شكل و رنگ دارند بعد از درمان ارتودنسی می توانند با استفاده از این روشها زیباتر جلوه كنند. هدف درمان ارتودنسی ایجاد یك تناسب ایده آل دندانها، ریشه آنها و فكین است. با یك درمان صحیح می توان به این اهداف رسید و زیبایی و سلامت دندانها را در دراز مدت تضمین كرد. قابل توجه است كه كیفیت درمان كه با یك طرح درمان صحیح در كوتاهترین زمان درمان توسط پزشک متخصص امكان پذیر است. بزرگترین عامل ثابت بودن نتیجه درمان درازمدت است. ارتودنسی نه تنها باعث پوسیدگی دندان، تحلیل و افت لثه و استخوان نمی شود بلكه در افرادی كه بهداشت دهان خود را در طول درمان رعایت كرده و به طور منظم برای معاینه و جرم گیری به دندانپزشك خود مراجعه می كنند با درمان ارتودنسی سلامت دهان، دندان و دیگر بافت های وابسته خود را در دراز مدت تضمین می كنند.





دکتر مجیدرضا توکلی جو

متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

فارغ التحصیل از دانشگاه کالیفرنیا ، سانفرانسیسکو 1994



آدرس 1 : خیابان اندرزگو، نبش خیابان عبدالهی جنوبی، پلاک 72، طبقه دوم، واحد 11

تلفن: 22235707  -  22204589


آدرس 2 : بلوار آیت اله کاشانی، روبروی پمپ بنزین، نبش کوچه احمدی، شماره 124

 تلفن:  44092757  -  44071785




ویدیو مرتبط :
ارتودنسی نامرئی | سیمادنت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتل نامرئی جان ۳ برادر دانشجو را گرفت



۳ برادر دانشجو براثر گازگرفتگی در خانه اجاره‌ای در یكی از محله‌های تهران جان باختند. ساعت ۳۰/۸ صبح شنبه گذشته زنی با مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران تماس گرفت و گفت: دقایقی قبل قصد خروج از خانه‌ام در محله تهرانپارس را داشتم كه صدای چكه‌های آب از خانه مستاجرم را شنیدم.



چند مرتبه زنگ در آپارتمان را به صدا درآوردم اما ساكنان آپارتمان كه ۳ جوان برادر و دانشجو هستند، پاسخی ندادند. گمان می‌برم اتفاقی برای آنها افتاده است.



با تماس این زن صاحبخانه، ماموران كلانتری ۱۲۶ تهرانپارس به محل حادثه اعزام شدند و با هماهنگی وارد خانه شدند كه معلوم شد ۲ نفر در اتاق نشیمن و دیگری در حمام خانه دچار گازگرفتگی شده و فوت كرده‌اند.



با كشف اجساد، موضوع به بازپرس حیدری كشیك ویژه قتل تهران اطلاع داده شد و پس از هماهنگی قضایی اجساد ۳ مرد جوان به پزشكی قانونی منتقل و تحقیق در این باره آغاز شد.