سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آیا شغل شما شادی بخش است؟



شغل شادی بخش,شادترین شاغلان در دنیا

شادی در کار،میزان سختی یا آسانی شغل یا حتی میزان درآمدنیست

 

اگر از شما بپرسند شادترین شاغلان در دنیا کدامند، پاسخ شما چیست؟ ستارگان سینما؟ فوتبالیست های ثروتمند؟ راهنمایان تورهای جهانگردی، ما پاسخ این سوال را براساس یافته های دانشمندان می دهیم. بیشتر ما بیش از یک سوم زمان بیداری مان را سر کار می گذرانیم، پس فهمیدن اینکه چگونه این زمان را به شادی و خلاقانه بگذرانیم مهم است. فارغ از اینکه ما در بالاترین درجات شغلی هستیم یا اینکه تازه کاریم و در ابتدای راه، این موضوعی است که باید مدنظر قرار گیرد.

اولین قدم برای  شادی در کار، این است که شغلی انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد. میزان سختی یا آسانی شغل یا حتی میزان درآمد آن مشخص نمی کند که آیا شما در آن شغل شاد خواهید بود یا نه بلکه آنچه تعیین کننده است تناسب آن شغل با توانایی ها و تملایلات شماست، بنابراین بهتر است سوال را به این صورت تغییر دهیم؛ چه شغلی شما را شاد می کند؟ راهنمای تور جهانگردی بودن خوب است اما اگر همسر و فرزندتان نتوانند شما را همراهی کنند، مدت های طولانی دوربودن از خانواده خوشایند نخواهدبود.

 

فوتبالیست حرفه ای بودن خوب است، به شرط اینکه بتوانید خود را در بالاترین سطح حفظ کنید و آسیب دیدگی یا دیگر مسائل حاشیه ای شما را از اوج به زیر نکشد. ستاره سینما بودن هم خوب است به شرط اینکه بدانید دوره اوج در سینما کوتاه است. بنابراین، همه چیز به دیدگاه شما بستگی دارد. براساس نتایج تحقیقی در آمریکا مردم 3 دیدگاه در مورد شغل دارند؛ عده ای آن را فقط راهی برای کسب درآمد می دانند. عده ای علاوه بر کسب درآمد به وجهه و جایگاه شغل هم اهمیت می دهند. گروه دیگر به شغل به عنوان بخشی از هویت و معنای زندگی نگاه می کنند.

شغل شادی بخش,شادترین شاغلان در دنیا

شادی در کار،تناسب شغلتان با توانایی ها و تملایلات شماست

 

در هر کدام از این گروه ها که قرار بگیرید می توانید شاد باشید اما به نوع متفاوتی. درواقع شادی یک انتخاب است. انتخاب اینکه چگونه به شغلتان نگاه کنید و آن را انجام دهید. این 2 عامل میزان رضایت شما را رقم می زنند و هرچه این رضایت افزایش پیدا کند، شادتر خواهیدشد. برای اینکه در شغلتان شاد باشید، باید عواملی را درنظر بگیری؛ آیا می توانید با همکارانتان ارتباط برقرار کنید؟ آیا فرصتی برای ابراز ایده های جدید دارید؟ آیا کاری را که انجام می دهید، دوست دارید یا تنها به امید ارتقای شغلی و موفقیت های آینده در این کار مانده اید؟

آیا کاری که انجام می دهید به بهبود اوضاع جهان کمک می کند حتی شده کمک کوچکی؟ آیا مجبورید هرروز کار یکنواخت و تکراری انجام دهید یا فرصتی برای ایجاد تغییر و کسب تجربه های تازه وجود دارد؟ بسیاری از مردم  کار می کنند تا به زندگی شان معنا بدهند و این موضوع آنها را شاد می کند. بعضی دیگر کار می کنند تا بتوانند صورتحساب هایشان را پرداخت کنند و پولی هم برای تفریح و خرج های اضافه داشته باشند. در هر دو صورت یادتان باشد شغلتان زندگی شخصی تان را تغییر می دهد. پس به جای رویابافی، آنچه را که دوست دارید انجام بدهید. اگر می خواهید شاید باشید، برای امروز کار و تجربه کنید و لذت ببرید.
منبع:هفته نامه زندگی مثبت/برترین ها

 


ویدیو مرتبط :
شغل - بخش سوم - حتما ببینید :))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داروهای شادی‌بخش تهدیدی جدید برای نسل جوان/ اعلام آمار کشفیات درد مردم را دوا نمی‌کند



داروهای شادی‌بخش ,مواد مخدر

داروهای شادی‌بخش تهدیدی جدید برای نسل جوان/ اعلام آمار کشفیات درد مردم را دوا نمی‌کند

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به استفاده از داروهای ان.پی.اس که به مواد غذایی گیاهی یا شادی‌بخش‏ها مشهورند هشدار داد و گفت: اعلام آمار کشفیات مواد مخدر درد مردم را دوا نمی‌کند، خانواده‌ها نگرانند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، بابک دین‌‏پرست در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گیلان گفت: ایران، همسایه کشوری مانند افغانستان است که بزرگترین تولیدکننده تریاک و حشیش به شمار می‏‌رود و باید در مبارزه با موادمخدر و پیشگیری از آن بسیار مراقب جوانانمان باشیم.

وی ادامه داد: موادمخدر بعد از فقر و نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته‏‌ای از بحران‏های مهم دنیا محسوب می‏‌شود و امروز زحمات زیادی برای مبارزه با آن در کشور صورت می‏‌گیرد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: طبق آمار سازمان ملل 10 میلیون نفر در دنیا در چرخه موادمخدر فعالیت دارند و قاچاقچیان موادمخدر درآمدهای میلیارد دلاری از این راه کسب می‏کنند.

دین‌پرست با بیان اینکه 45 درصد زندانیان کشور مربوط به جرائم موادمخدر است، اظهار داشت: برای مردم آمار کشفیات مواد یا مجازات مهم نیست بلکه تقاضای مردم این است که دسترسی آسان به موادمخدر و جولان معتادان در مکان‏های عمومی شهر از بین برود.

وی با تأکید بر اینکه باید نگاه‌‏ها را نسبت به مواد مخدر تغییر دهیم، گفت: آسیب‏های ناشی از اعتیاد نظیر ایدز به ما ضربه‏‌های زیادی می‏‌زند.

وی با اشاره به اینکه اولین دلیل شیوع ایدز در ایران استفاده از سرنگ‏های مشترک است، اضافه کرد: هم اکنون 5 هزار و 233 مرکز ترک اعتیاد در حوزه ماده 15 در کشور وجود دارد که 89 درصد آنها غیردولتی هستند.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه برای ایجاد مراکز ماده 16در استان گیلان مشکلی وجود ندارد از مسئولان استانی خواست تا برای جمع‏‌آوری و نگهداری زنان معتاد که در حال حاضر فقط یک مرکز در شهر رشت وجود دارد 2 مرکز دیگر در شرق و غرب گیلان ایجاد شود.

دین‏ پرست با تأکید بر تعیین تکلیف موسسه آرامش دو گیتی در گیلان، تصریح کرد: هرچه زودتر مراکزی که غیرمجاز هستند تعطیل شوند و اگر دنبال مجوز هستند و مورد تاکید دستگاه‏‌های مربوطه هستند باید هر چه زودتر به آنها مجوز داده شود.

وی افزود: از سوء‏ استفاده افرادی که مراکز ترک اعتیاد دارند جلوگیری کنید که این امر با نظار‏ت‏های مستقیم و مستمر ایجاد می‏‌شود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‏های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به استفاده از داروهای ان.پی.اس که به مواد غذایی گیاهی یا شادی‌بخش‏ها مشهورند هشدار داد و گفت: جلوگیری از استفاده این مواد در اجلاس بین‏‌المللی سازمان ملل، در دستور کار قرار گرفته است و هم اکنون بسیار از کشورها با آن دست و پنجه نرم می‏‌کنند.

وی گفت: 45 درصد جمعیت زندانیان کشور مربوط به جرائم موادمخدر است و هنوز پس از تصادفات رانندگی، مرگ و میر ناشی از مرگ غیرطبیعی به موادمخدر اختصاص دارد.

دین‌پرست با بیان اینکه طبق آمارهای سازمان ملل در سال 2012 حداقل 230 میلیون نفر در دنیا برای یک بار هم که شده مواد مخدر مصرف کرده‏‌اند، ادامه داد: در ایران نیز این آمار به یک میلیون و 235 هزار نفر می‏‌رسد که 10 درصد این جمعیت را زنان تشکیل می‏‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: گیلان رتبه چهاردهم از نظر اعتیاد در کشور داراست و هنوز پس از تصادفات رانندگی، مرگ و میر ناشی از مرگ غیرطبیعی به موادمخدر اختصاص دارد./فارس