سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آموزش ماساژ دست در 6 مرحله


با اجرای این ماساژ روزانه دست‌های‌تان علاوه‌بر آن‌كه می‌توانید آرامش را پس از یك روز كاری تجربه كنید بلكه می‌توانید زیبایی و آراستگی دستان خود را نیز تضمین كنید


صبح بخیر:  ماساژ یكی از بهترین شیوه‌ها برای ایجاد بهبود در جریان گردش خون در اندام‌ها و اعضای بدن است. ماساژ عمومی می‌تواند جریان گردش خون را در تمامی بدن تقویت كند و ماساژ موضعی در عضوی خاص مانند دست‌ها می‌تواند تمامی انرژی و قوای بدن را معطوف به یك نقطه كرد. دریافت ماساژ دست با روغن علاوه بر آن‌كه به بهبود جریان گردش خون و غذارسانی به سلول‌ها كمك می‌كند، موجب تامین رطوبت مورد نیاز سلول‌های پوستی در این ناحیه شده و همچنین تاثیر زیادی در خوش‌فرمی و زیبایی دست و انگشتان هم خواهد داشت.





عضلات ساعد را آماده كنید

برای شروع ماساژ دست بهترین روش آن است كه یك حوله تمیز را زیر بازو و آرنج ماساژگیرنده قرار دهید تا در وضعیت مناسبی بتوانید به ارائه ماساژ به ناحیه ساعد و دست او بپردازید. سپس كف دست فرد را در دست بگیرید به‌گونه‌ای كه بتوانید از آن به‌عنوان یك تكیه گاه استفاده كنید. سپس دست دیگر خود را به مقدار اندكی روغن آغشته كرده و از پایین آرنج فرد تا مچ دست او را به آرامی ماساژ دهید. در این مرحله لازم نیست فشار زیادی به ماهیچه‌ها وارد كنید تنها كافی است با فشار اندكی ماهیچه‌های ساعد را لمس كرده و آن‌ها را آماده دریافت ماساژ كنید. حركت دست از آرنج به سمت مچ دست باشد.





این عضلات را نیشگون بگیرید

پس از آماده شدن عضلات ساعد دست و پس از آن‌كه از آغشته شدن پوست این ناحیه با روغن زیتون مطمئن شدید می‌توانید مرحله بعدی ماساژ را آغاز كنید. برای این كار كافی است عضله ساعد را با نیشگون‌های خفیف و نیشگون‌های ضعیف بین 2انگشت اشاره و شست بفشارید. این كار به ماهیچه كمك می‌كند تا بخش زیادی از تنش و خستگی را كه در خود انباشته كرده، رها كند. این حركت را در تمامی قسمت‌ها روی ساعد و زیر ساعد و بر تمامی بخش‌های ماهیچه این ناحیه تكرار كنید.





مچ دست را گرم كنید

در این مرحله با كمك هر 2دست ناحیه مچ دست را در بر بگیرید. به این ترتیب كه انگشتان شست روی مچ قرار بگیرند و 4 انگشت دیگر زیر مچ دست جای بگیرند. در این حالت هر 2 انگشت شست یكی پس از دیگری با حركت‌های كوتاه و فشارهای خفیف ناحیه مچ را ماساژ می‌دهد. برای ماساژ باید از یكی، 2 بند بالاتر از مچ دست این حركت‌ها را آغاز كنید و آن‌ها را تا پشت دست ماساژگیرنده ادامه دهید. فشار شست‌ها در دورهای سوم به بعد كمی بیشتر شده و روند افزایشی به‌خود می‌گیرند. تنها باید مراقب باشید كه میزان فشار نباید حدی باشد كه رنگ ماساژ گیرنده تغییر كند یا موجب آزار او شود.





پشت دست را فراموش نكنید

یكی از مهم‌ترین بخش‌ها كه به زیبایی دست كمك می‌كند و در عین حال تاثیر زیادی در تخلیه بارهای عصبی و تنش‌های كاری دارد ناحیه پشت دست است. برای ماساژ این بخش كف دست ماساژ گیرنده را با كمك هر 2 دست نگه دارید و سپس به كمك انگشتان شست هر 2 دست پشت دستش را به آرامی ماساژ دهید. برای این منظور به مقدار اندكی روغن زیتون نیاز دارید. در این مرحله با حركت‌هایی از سمت مچ به سمت انگشتان دست به تخلیه انرژی‌های منفی كمك كنید. این ماساژ در عین حال كه موجب ریلكسی می‌شود، به فرم گرفتن عضلات این ناحیه نیز بسیار كمك می‌كند و حتی پوست دست را نیز تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد.





تك تك انگشتان را ماساژ دهید

برای ماساژ انگشتان لازم است اندكی كف هر 2 دست را به روغن آغشته كنید و سپس دست ماساژگیرنده را با یك دست نگه دارید و با دست دیگر انگشت دست او را ماساژ دهید. برای ارائه این ماساژ كافی است با كمك انگشت اشاره و انگشت شست خود، انگشت دست ماساژگیرنده را از بند سوم به سمت سرانگشتان دست با فشاری میانه هدایت كنید. این ماساژ را برای تمامی انگشتان چندبار تكرار كنید. هر بار كه احساس می‌كنید به روغن احتیاج دارید سرانگشتان‌تان را به روغن زیتون آغشته كرده و سپس ماساژ را دنبال كنید.





كف دست را 3 دقیقه ماساژ دهید

در این مرحله دست بیمار را بچرخانید و برای ماساژ كف دست او سرانگشتان‌تان را به روغن آغشته كنید. برای ماساژ از انگشت شست هر2 دست كمك بگیرید و با حركت‌های ریز و دورانی عضلات ناحیه كف دست از زیر انگشتان تا مچ را به آرامی ماساژ دهید. در این بخش ماساژ را در امتداد انگشتان دست روی كف دست ماساژ گیرنده ادامه دهید و این ماساژ را به‌مدت 2 تا 3 دقیقه روی تمای عضلات كف دست تكرار كنید.



نكته

ماساژ دست كه از ناحیه ساعد تا سرانگشتان دست را در بر می‌گیرد خواص درمانی مفیدی به همراه دارد. این ماساژ علاوه بر تسكین فشارهای عصبی، تنش‌های روزانه ناشی از كار و تخلیه استرس از بدن به افراد كمك می‌كند تا زیبایی دستان خود را برای مدت زمان بیشتری حفظ كنند. در حقیقت این ماساژ علاوه بر آن‌كه به ایجاد آرامش و ریلكسی در فرد كمك می‌كند دستانی زیبا نیز به او هدیه می‌كند. درمانگران ماساژدرمانی و متخصصان رفلكسوتراپی ماساژ كف دست را یكی از بهترین ماساژها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها می‌دانند و براین باورند، با ماساژ كف دست كه محل عبور مردین‌های اندام‌های درونی بدن است می‌توانیم به افزایش توان و ایمنی اندام‌های درونی بدن كمك كنیم.


ویدیو مرتبط :
‫ماساژ پا ، ماساژ پاها ، ماساژ صورت ، ماساژ ، آموزش ماساژ‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرحله نخست آموزش رانندگان 4منطقه تهران



 

مرحله نخست آموزش رانندگان 4منطقه تهران

 

مرحله نخست آموزش رانندگان 4 منطقه تهران آغاز شد


در این دوره‌ها به رانندگان آموزش داده می‌شود كه چگونه بر تنش‌هایی كه در طول روز و در جریان فعالیت با آن‌ها رو به رو می‌شوند، غلبه كرده و با حفظ آرامش به فعالیت‌های روزانه خود بپردازند.

ایلنا: دوره آموزشی ویژه رانندگان اتوبوس مناطق 3 و 6 در شمال و مركز تهران و رانندگان تاكسی مناطق 5 و 15 در غرب و جنوب شرق تهران طی مراسم ویژه‌ای آغاز شد.
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی، ارتقای سطح آگاهی فعالان حمل و نقل همگانی به ویژه رانندگان اتوبوس و تاكسی را مورد تأكید قرار داد و گفت: آموزش رانندگان گامی ارزنده در جهت بسترسازی نظامی پویا و كارآمد در روند آموزش اخلاق حرفه‌ای به رانندگان حمل و نقل عمومی است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، مهندس بهنام خوشنودی افزود: با توجه به اهمیت آموزش در ارتقای كیفی سطح خدمات حمل و نقل عمومی، این دوره‌ها سرآغاز تحركی تازه و تحولی نوین در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان در جهت اجرای سیاست شهروند مداری مدیریت شهری محسوب می‌شود.
خوشنودی با تأكید بر این كه در قالب دوره آموزشی رانندگان حمل و نقل عمومی در مجموع 87 هزار راننده اتوبوس و تاكسی آموزش می‌بینند، خاطرنشان كرد: در مرحله نخست این طرح 10 هزار راننده در این دوره‌ها شركت می‌كنند و پس از آن به تدریج سایر رانندگان نیز آموزش‌هایی كه برای ایشان در نظر گرفته شده را فرا می‌گیرند.
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران آموزش اخلاق حرفه‌ای به رانندگان اتوبوس و تاكسی را مورد تأكید قرار داد و گفت: رانندگان حمل و نقل عمومی هر روز با مردم در تماس هستند و برخورد آن‌ها باید به نوعی باشد كه شهروندان از رفتار ایشان رضایت داشته باشند.
دكتر صدرالدین علی‌پور كار رانندگی را كاری پر زحمت و در عین حال پر استرس دانست و اعلام كرد: در این دوره‌ها به رانندگان آموزش داده می‌شود كه چگونه بر تنش‌هایی كه در طول روز و در جریان فعالیت با آن‌ها رو به رو می‌شوند، غلبه كرده و با حفظ آرامش به فعالیت‌های روزانه خود بپردازند.
گفتنی‌است دوره آموزشی رانندگان اتوبوس و تاكسی برای نخستین بار از سوی معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران و با همكاری شركت واحد اتوبوسرانی و سازمان مدیریت و نظارت بر تاكسیرانی و با استفاده از جمعی از اساتید دانشگاه و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های تهران برگزار می‌شود...../تحلیل:ایلنا