فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

یك هنرمند دیگر هم بر اثر سرطان درگذشت



اخبار,اخبار فرهنگی, فیلمبردار قصه‌های مجید

اخبار فرهنگی - فیلمبردار "قصه‌های مجید"
یك هنرمند دیگر هم بر اثر سرطان درگذشت

عظیم جوانروح، فیلمبردار "قصه‌های مجید" و از فیلم‌برداران قدیمی سینمای ایران در اثر بیماری سرطان درگذشت.

سرطان روده علت مرگ او گزارش شده است. جوانروح متولد سال ۱۳۲۴ در شهر اردبیل بود و در هنگام مرگ ۶۹ سال داشت. وی فعالیت خود را در سینمای ایران از دهه ۵۰ و همکاری با نادر ابراهیمی در سریال "آتش بدون دود" آغاز کرد. "قصه‌های مجید" از جمله تصویربرداری‌های جوانروح محسوب می‌شود که با استقبال خوب در زمان پخش مواجه شد. او همچنین به مدت ۷ سال مشغول فیلمبرداری سریال "مختارنامه" بود.

مجموعه تلویزیونی "شاهگوش" آخرین فعالیت وی به‌عنوان مدیر فیلمبرداری بود که به دلیل وخیم شدن بیماری‌اش در میانه راه از ادامه آن انصراف داد. او همچنین چندان تمایل نداشت که بیماری‌اش رسانه‌ای شود. فیلمبرداری ده‌ها فیلم سینمایی از جمله روز فرشته، علی و غول جنگل و پاتال و "آرزوهای کوچک به" از جمله آثار اوست و سریال‌هایی چون سرنخ (به کارگردانی کیومرث پوراحمد)، ملاصدرا (ساخته حسن فتحی) و مشق عشق (به کارگردانی بهرام بهرامیان) از جمله کارهای وی در زمینه مجموعه‌های تلویزیونی است.

وی از جمله هنرمندانی است که علیرغم کارنامه کاری بالایی که دارد اما کمتر حاضر به مصاحبه با رسانه‌ها بود. او یک جمله معروف و همیشگی در رویارویی با خبرنگارانی که قصد مصاحبه با او را داشتند به زبان می‌آورد؛ «پس از تمام شدن فیلمبرداری یک اثر می‌توان درباره آنچه که ساخته شده، صحبت کرد نه الان.» قرار است مراسم تشییع این هنرمند، صبح روز جمعه از مقابل خانه سینما انجام شود.

 

اخبار فرهنگی - بهار نیوز


ویدیو مرتبط :
هر اسمی از اسم های خدا یك اثر و یك خاصیتی دارد . ( عارف ربانی علامه جرجانی )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سونامی سرطان همچنان در عرصه هنر می‌تازد/ یك هنرمند جوان دیگر درگذشت(+عکس)



میلاد فاضلی سرپرست ارکستر و نوازنده کی‌بورد که سابقه همکاری با خواننده‌هایی چون سعید شهروز، علی عبدالمالکی و امیر یگانه را صبح امروز یکشنبه بر اثر بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

 سونامی سرطان همچنان در عرصه هنر می‌تازد و این بیماری ظاهرا فعلا دست از سر هنرمندان برنداشته است. سرطان این بار گریبانگیر میلاد فاضلی سرپرست ارکستر و نوازنده کی‌بورد شد.

 

اخبار,اخبارفرهنگی ,میلاد فاضلی


فاضلی که سابقه همکاری با خواننده‌هایی چون سعید شهروز، علی عبدالمالکی و امیر یگانه را داشت، پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری صبح یکشنبه در سوئیس از دنیا رفت. او برای درمان بیماری خود به این کشور سفر کرده بود.

امیر یگانه که از شنیدن خبر درگذشت فاضلی متاثر بود، گفت: خیلی بد است که باید خبر درگذشت میلاد فاضلی رهبر ارکسترم را بدهم. میلاد ماه‌ها با سرطان مبارزه می‌کرد و نخواست مردم چیزی از بیماری او بدانند، چون اعتقادش این بود که زود بر می‌گردد، اما این بیماری خیلی زود میلاد را از ما گرفت.

یگانه همچنین در توصیف این هنرمند در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت: با کی حرف بزنم؟ به بچه‌ها گفتم تا میلاد خودش برنگردد رهبر ارکستر نمی‌گیریم، بدون میلاد تمرین می‌کردیم ولی همش صحبت از میلاد بود. بیمارستانش روبروی خانه‌مان بود ولی نمی‌خواست هیچکس او را ببیند. مغرور بود، عزت نفس داشت، مهربان بود، موزیسین فوق‌العاده‌ای بود. همیشه دلم می‌خواست آن‌قدر اجراهایمان زیاد شود که حق زحمت‌هایی که کشید را بگیرد. دقیقه به دقیقه حالم بدتر می‌شود... در شش ماه اتفاق افتاد، فقط شش ماه.

 اخبار  فرهنگی  -  هنرآنلاین