فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کنسرت‌های داغ خرداد را از دست ندهید


اهالی موسیقی ایران خرداد ماه سال جاری در تالارهای مختلف تهران و شهرستان میزبان علاقه‌مندان موسیقی در گونه‌های مختلف آن هستند.


ویدیو مرتبط :
ضررهای پخت نان در تنور داغ (از دست ندهید)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همه کنسرت‌های داغ خرداد


اهالی موسیقی ایران خرداد ماه سال جاری در تالارهای مختلف تهران و شهرستان میزبان علاقه‌مندان موسیقی در گونه‌های مختلف آن هستند.

خبرگزاری مهر: با وجود گذشت دو ماه از آغاز سال جدید دامنه فعالیت هنرمندان و گروه‌های مختلف موسیقایی کشورمان گسترده‌تر شده است به طوریکه در همین دو ماهی که از سال جدید گذشته بسیاری از گروه‌ها چه در حوزه سنتی چه موسیقی کلاسیک، چه در حوزه موسیقی نواحی چه در حوزه موسیقی پاپ و چه در حوزه های تلفیقی برنامه های متعددی را برگزار کردند که اغلب آنها با استقبال کم و بیش خوب تماشاگران و علاقه مندان موسیقی مواجه شد. البته ناگفته نماند که در این میان درگذشت نابهنگام استاد محمدرضا لطفی نوازنده صاحب نام موسیقی ایرانی به شدت فضای موسیقی ایران را تحت تاثیر خود قرار داد.

اگرچه ماجرای بر هم زدن و یا لغو کنسرت های شهرستان تبدیل به داستان تکراری این سال‌های موسیقی شده است و گویا قرار نیست شاهد راهکار درستی برای رفع این مساله باشیم اما برنامه‌های متعددی که در سراسر کشور با عنوان کنسرت برگزار می شود خود گواهی برای زنده بودن هنر والای موسیقی است که می تواند انگیزه هنرمندان فعال این سرزمین را برای کار در این حوزه زیاد کند.

اجرای یکی از پرطرفدارترین گروه‌های موسیقی در تالار اندیشه

از جمله گروه‌های موسیقی فعال در حوزه موسیقی نواحی ایران گروه «هم آوایان تاسیان» گیلان است که از سال 87  با تركیبی از هنرمندان جوان و باتجربه گیلانی و به سرپرستی حسین تقی نژاد تاسیس و آغاز به كار كرد. این گروه در طول 5سال گذشته كنسرت‌ها و فعالیت‌های گسترده ای در زمینه حفظ و اشاعه فرهنگ و هنر گیلان داشته است. واگویه خوانی و هم آوایی در ارائه ترانه های گیلكی و ساخت آثار جدید و احیای آثار بومی در طول سالهای فعالیت این گروه مورد استقبال قرار گرفته است.

این گروه که  تاكنون در كنسرت‌ها و جشنواره های متعدد داخلی و خارجی حضور داشته‌اند، جمعه دوم خرداد ماه ساعت 20 در تالار اندیشه کنسرت خود را برگزار می کند.

پیانیست برجسته ایرانی و اجرای یکی از قطعات مشهور بتهون در تالار وحدت

رافائل میناسکانیان، پیانیست برجسته ایرانی هم جمعه  دوم خرداد «سونات آپاسیوناتا» اثر بتهوون را در تالار وحدت  اجرا می کند.

در این کنسرت میناسکانیان قطعاتی از بتهوون، شوبرت و شوپن را برای مخاطبانش خواهد نواخت این در حالی است که سونات آپاسیوناتا اثر بتهوون نیز در این کنسرت به علاقه مندان موسیقی ارائه خواهد شد.  این هنرمند صاحب نام  چندی پیش اجرایی را در یابود استاد فقیدش، پروفسور امانوئل ملیک‌اصلانیان برگزار کرده بود که با استقبال هنردوستان مواجه شد.

رافائل میناسکانیان اولین هنرمندی است که رسیتال پیانو کلاسیکش از تلویزیون ایران پخش شده است. وی هم اکنون علاوه بر اجرای کنسرت به تدریس پیانو در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانشکده موسیقی دانشگاه هنر مشغول است.

علیرضا قربانی و اجرایی برای کودکان بی‌سرپرست

علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی نیز طی روزهای دوم و ششم خرداد ماه در مرکز همایش های برج میلاد کنسرتی را برگزار می کند.

این کنسرت موسیقایی که به سرپرستی و آهنگسازی علی اصغر عربشاهی در مرکز همایش های برج میلاد به صورت خیریه و به نفع کودکان بی سرپرست برگزار می شود شامل دو ترکیب موسیقایی است که در بخش اول به صورت موسیقی چند صدایی و در قسمت دوم بیشتر به موسیقی نوستالژیک دهه 60 ایران نزدیک خواهد شد.

سازبندی که برای این کنسرت در نظر گرفته شده یک سازبندی کاملا ایرانی است و گروه تلاش کرده از همه سازهای ملی در این کنسرت به نحوه درست و علمی آن استفاده کند.

اشعار هم شامل دو قسمت کلاسیک و معاصر است که در این دو بخش از اشعار شاعرانی چون حافظ، هوشنگ ابتهاج و فریدون مشیری استفاده شده و با صدای علیرضا قربانی برای علاقه مندان موسیقی ایرانی ارائه می شود.

كنسرت پاپ فلامنكو گروه پاكو در موسسه محک

كنسرت پاپ فلامنكو گروه پاكو (گرانادای سابق) به رهبری بهنام سروری از جمله گروه‌های موسیقی دیگری است که روز دوم خرداد ماه در سالن آمفی تئاتر موسسه خیریه محک کنسرت خود را برگزار می کند.

شهروز قربانی درام، سینا لطیف پور پركاشن، همایون خلیلی گیتار باس، مهیار امیری ماندولین و بانجو و گیتار اسپانیش، علی ماهرخ  گیتار اسپانیش، بهزاد بیسادی گیتار الكتریك، مهدی محمدی گیتار اسپانیش، بهنام سروری رهبر و سُلیست، گروه اجرایی این کنسرت را تشکیل می دهند.

اریکه ایرانیان و اجرای قطعات مطرح راک و کانتری جهان

گروه «تندر» به سرپرستی اردوان انزابی‌پور نیز از جمله گروههای مطرح سبک موسیقی راک و کانتری کشورمان است که بهمن ماه سال گذشته نیز کنسرتی به سبک راک- کانتری به زبان انگلیسی در تالار ایوان شمس اجرا کردند. این گروه جمعه دوم خرداد تازه ترین قطعات خود را در مجموعه اریکه ایرانیان اجرا خواهند کرد.

اردوان انزابی‌پور وکال و گیتار، بیتا صادقی گیتار الکتریک، امین دشتی گیتار باس، آیدین انزابی‌پور درامز، محمد برزیده گیتار الکتریک، هارمونیکا و ماندولین اعضای گروه موسیقی تندر را تشکیل می‌دهند.

بابک جهانبخش؛ قطعه های جدید در کنسرت جدید

بابک جهانبخش خواننده موسیقی پاپ کشورمان  دوم خرداد سال جاری میزبان علاقه مندان خود در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی خواهد بود.

این خواننده که روزهای هفتم و هشتم فروردین ماه سال جاری در تالار خلیج فارس جزیره کیش همراه با تعدادی دیگر از خوانندگان پاپ کنسرت هایی را برگزار کرد، امشب نیز در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به رهبری ارکستر رضا تاجبخش و تهیه‌کنندگی محمدرضا خانزاده کنسرتی را برگزار می‌کند.

در این کنسرت که به نوعی اولین کنسرت موسیقایی جهانبخش طی سال جاری در تهران خواهد بود وی مانند همیشه قطعاتی از آلبوم های «من و بارون» و «اکسیژن» و چند قطعه جدید را برای طرفداران خود اجرا می کند.

رضا تاجبخش پیانو، بابک ریاحی‌پور گیتار باس، یاشار خسروی ساکسیفون، بهنام حکیم گیتار اسپانیش و بوزوکی، ایلیار خسروی درامز، مهران فرشباف پرکاشن، مسعود همایونی گیتار باس و انوشیروان تقوی کیبورد گروه نوازندگان این کنسرت موسیقی پاپ را تشکیل خواهند داد.

شهرام شکوهی و کولی عشق در سالن میلاد  

خواننده موسیقی پاپ کشورمان اوایل خرداد ماه سال جاری در تازه ترین کنسرت خود میزبان طرفداران خود در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران خواهد بود.

شهرام شکوهی در این کنسرت دو روزه که طی روزهای 5 و 6 خرداد ماه سال جاری در سالن میلاد برگزار می شود قطعاتی از آلبوم‌های های «مدارا» و «کولی عشق» را برای علاقه‌مندان اجرا می‌کند.

در این کنسرت که به رهبری گرشا رضایی و سرپرستی ارکستر امیرحسین کاشانیان و تهیه‌کنندگی محمدرضا خانزاده برگزار می شود، این خواننده قطعه هایی چون «انگیزه»، «جان خسته»، «توبه شکستم»، «بخند»، «از ماست که بر ماست»، «دونه دونه »، «حسرت شیرین»، «پروانه شدم»، «شب و بارون»، «عاشقان» ، «از ما بعیده»، «خیال کن»، قطعه هایی از آلبوم «مدارا» و چند قطعه جدید را برای طرفداران خود اجرا می کند. ضمن اینکه این خواننده طبق روال همیشگی کنسرت های خود قطعه «جادوی چشم تو» را نیز اجرا می کند که محتوای آن در تجلیل از درگذشتگان عرصه فرهنگ و هنر است.

کنسرت خواننده ترانه تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2014

احسان خواجه امیری دیگر خواننده موسیقی پاپ کشورمان نیز که بعد از رونمایی از ترانه رسمی تیم ملی فوتبال در جام جهانی با حاشیه ها و اما و اگرهای زیادی مواجه شده روزهای 8 و 9  خرداد در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهر گرگان کنسرتی را برگزار می کند.

اجرای قطعاتی از بزرگان موسیقی ایران در كنسرت اركستر گلستان

ارکستر گلستان به رهبری ارکستر اکبر تیغ نوردو خوانندگی علی نادرزاده و امیر بهمنش روزهای 5 و 6 خرداد ماه هم کنسرتی را در فرهنگسرای اندیشه برگزار می کند.

در این کنسرت موسیقایی قطعات ماندگاری از بزرگان موسیقی ایرانی چون استاد علی تجویدی و استاد حبیب الله بدیعی و همچنین قطعات دیگری ساخته منوچهر طالبی و اکبر تیغ نورد برای علاقه مندان موسیقی ایرانی اجرا می شود. در این برنامه موسیقی قطعه ای به یاد استاد همایون خرم به تماشاگران ارائه می شود.

داریوش خواجه نوری و بازگشت دوباره به تالار وحدت

داریوش خواجه نوری از خوانندگان پیشگام موسیقی پاپ کشورمان نیز روز ششم خرداد ماه مجددا کنسرتی را در تالار وحدت برگزار می شود.

این خواننده و نوازنده در این کنسرت با اجرای 16 قطعه در بخش های پاپ، فلامینکو و تلفیقی میزبان علاقه مندان موسیقی خواهد بود ضمن اینکه 10 قطعه این کنسرت به صورت باکلام و سه قطعه با همکاری استاد هادی منتظری اجرا خواهد شد.

شعرهای کنسرت نیز از شاعرانی چون افشین سرافراز، مقدم و مولانا است که در شکل و شمایلی متفاوت تر از کنسرت های قبلی و در قالب ارکستر با حضور سازهایی چون کنترباس، ساکسیفون، درام و ترکیبی از گیتارهای مختلف به علاقه مندان موسیقی ارائه خواهد شد.

فعال ترین خواننده این ماه‌های موسیقی پاپ در تهران کنسرت می دهد

مرتضی پاشایی نیز از جمله خوانندگان فعال موسیقی پاپ کشورمان است که این روزها به شدت سرگرم برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف کشور است.

خواننده آلبوم «یکی هست» هفتم و هشتم خرداد ماه امسال در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران کنسرت خود را برگزار می کند ضمن اینکه در ادامه تورهای شهرستان این خواننده کنسرت هایی طی روزهای اول خرداد ماه در سمنان، دوم خرداد ماه در انزلی و 23 خرداد ماه در بوشهر برگزار می شود.

مرتضی پاشایی در تدارک انتشار آلبوم جدید خود است که به گفته وی تا اواخر تابستان در بازار موسیقی کشور منتشر خواهد شد

كنسرت ایرج رحمانپور با اجرای حركات آئینی منطقه لرستان

ایرج رحمانپور خواننده پیشگام موسیقی منطقه  لرستان هم روزهای 8 و 9 خرداد ماه با گروه موسیقی «راهو»  کنسرتی را در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می کند.

در این کنسرت موسیقایی که به سرپرستی احسان عبدی پور برگزاری می شود ضمن اجرای قطعات موسیقایی مختلف حرکات آیینی منطقه لرستان نیز برای دوستداران موسیقی نواحی اجرا می شود.

سعید صالحی تار، امیر نوروزی كمانچه، احمد رنجبرعود، محسن قاسمی ضرب ، امیر عبدی‌پوردهل، احسان عبدی پور سرنا و ویریا رحمان‌پور دف اعضای نوازنده گروه راهو در این کنسرت را تشکیل می دهند

رحمانپور متولد شهر کوهدشت در غرب استان لرستان است. او در دهه ۵۰ شمسی کار خود را در زمینه شعر، فلیمنامه نویسی، مقالات پژوهشی و زمینه زبانشناسی آغاز کرد. آثار رحمانپور شامل قطعات لری و بختیاری است که بیشتر در زمینه شعر و موسیقی است.

کنسرت رحیم شهریاری در سالن اریکه ایرانیان

رحیم شهریاری خواننده و آهنگساز آذربایجانی نیز روزهای 8 و 9 خرداد ماه در سالن اریکه ایرانیان میزبان علاقه مندان موسیقی آذری خواهد بود.

در این کنسرت موسیقایی که معمولا از حال و هوایی شاد برخوردار است گروه «آراز» متشکل از محمدحسین افشاری نقاره، حبیب طاهریان نقاره، پیمان حمیدی پیانو و سینتی سایزر، حمزه شهریاری کلارینت، محمد زبری درامز، امیل عباسی مهرگیتار باس ، بهمن میرزازاده تار و گیتار، معصومه شجاعی همخوان، رها حکمی همخوان، شیما اصلانی همخوان، سویل یوسفی همخوان  شهریاری را در اجرای برنامه یاری می دهند.

هنرمندان معلول در تجلیل از موسیقی ایرانی می نوازند

گروه موسیقی «نگاه» که اغلب هنرمندانش را افراد معلول تشکیل می دهند جمعه نهم خرداد ماه به سرپرستی علی کرمی کبیر و خوانندگی روح الله باقری میزبان دوستداران موسیقی ایرانی هستند.

در این کنسرت یک روزه فریدون احتشامی تار، علی کرمی کبیر تار، هادی نجفی بم تار، فرناز احمدی سنتور، آناهیتا رمضانی عود، جعفر حسینی کمانچه، رامین عبداللهی کمانچه، علی نجفی نی، محمد علی محمد زاده تنبک، فریبا احمدی دف به عنوان نوازنده حضور دارند.

این کنسرت روز جمعه نهم خرداد ماه ساعت 21 در تالار ایوان شمس پذیرای علاقه مندان موسیقی ایرانی است.

کنسرت رضا روحانی در تالار سوره حوزه هنری

کنسرت موسیقایی رضا روحانی از آهنگسازان و نوازندگان موسیقی ایران نهم خرداد ماه در تالار سوره حوزه هنری میزبان علاقه مندان موسیقی بی کلام خواهد بود.

این نوازنده و آهنگساز بعد از 6 سال دوری از اجرای زنده آثار موسیقایی روز نهم خرداد ماه در تالار سوره حوزه هنری قطعات بی کلامی از ساخته های پدرش انوشیروان روحانی و خود را با سازبندی پیانو، سازهای کوبه ای، ویولن سل و عود را اجرا می کند.

قطعاتی از آلبوم «هیاهوی سکوت»، قطعه های «جادو»، «کولی» آثاری هستند که برای اجرای در کنسرت « آنسوی ماه » انتخاب شده است. این در حالی است که  صمد طالقانی مدیر برنامه، همایون نصیری پرکاشن، کوروش بابایی کمانچه، آرش سعیدی گیتار باس و رضا روحانی  به عنوان پیانیست و اهنگساز در اجرای زنده کنسرت به عنوان نوازنده حضور دارند.

رضا یزدانی «قوی سیاه» را برای اولین‌بار می‌خواند

رضا یزدانی خواننده موسیقی پاپ کشورمان نیز روز نهم خرداد ماه در تازه ترین کنسرت خود که در سالن میلاد برگزار می شود قطعات جدیدی را برای علاقه مندان خود اجرا می کند.

«دیوونه» و «قوی سیاه»  عنوان دو قطعه جدید رضا یزدانی هستند که وی برای اولین بار قرار است آنها را اجرا کند.

همچنین قطعات دیگری از آلبوم «ساعت‌ها خوابن» با نام‌های «هذیون»، «یخبندونای قطبی چشمات»، «تهران‌گردی» و «هنوز دلم واسه تو تنگ میشه» نیز از دیگر قطعاتی هستند که به حاضران در این کنسرت تقدیم می‌شود.

این خواننده موسیقی پاپ کشور با اشاره به قطعات این اجر گفته است: قطعاتی هم هستند که همیشه آنها را در کنسرت‌های خود اجرا کرده‌ام و این بار هم به صحنه خواهم برد؛ قطعاتی مثل «طهران، تهران»، «نوستالژی» و «خلیج فارس»

رضا صادقی، خرداد، فقط همین

رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ کشورمان نیز 18 خرداد ماه امسال در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران تازه ترین کنسرت خود را برگزار می کند.

صادقی در این کنسرت موسیقایی قطعاتی از آلبوم آخرش به نام «همین» را برای علاقه مندان خود اجرا خواهد کرد این در حالی است که در این کنسرت پویا نیکپور رهبر ارکستر و پیانو ،دارا دارایی گیتار باس، آرش مقدم درامز، علیرضا شهبازی گیتار الکتریک، سعید صارمی پرکاشن، امیر شهابی کیبورد، ناصر رحیمی پرکاشن، مرتضی کریمی عود، حسین شریفی ترمبون، علیرضا میرآقا ترومپت،مجید ترکاشوند ساکسیفون، رضا آذرنجات ترومپت، میلاد عالمی ویولن و مهرداد عالمی ویولن سل گروه نوازندگان کنسرت را تشکیل می دهند.

صادقی اخیرا نیز قطعه «پاییز» را منتشر کرده است. ترانه‌سرای این قطعه سونیا مکاری‌پور است و ساناز کریمی آن را آهنگسازی کرده است.

کنسرت محمد علیزاده با اجرای قطعات جدید

خواننده آلبوم «دلت با منه» نیز همچون بسیاری دیگر از چهره‌های پاپ اواخر خرداد ماه امسال در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران کنسرت خود را برگزار می کند.

محمد علیزاده که سال گذشته نیز کنسرت‌های فراوانی را در تهران و شهرستان روی صحنه برد روزهای ۲۹ و ۳۰ خرداد در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه می‌رود.

این خواننده موسیقی پاپ در این کنسرت وعده داده که علاوه بر اجرای قطعاتی از آلبوم های «دلت با منه» و «شهر باران» قطعات جدیدی را با شکل و شمایلی متفاوت به طرفداران خود ارائه خواهد کرد.