فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

کدام سریال‌ ها رمضانی شدند؟



اخبار,اخبار فرهنگی,سریال های ماه رمضان,آشنایی با سریال های رمضان

 

اخبار فرهنگی - کدام سریال‌ ها رمضانی شدند؟

سریال‌های رمضانی تلویزیون به صورت قطعی نام برده دند و از میان گزینه‌های روی میز مدیران سیما، «مدینه» و «هفت سنگ» مجموعه‌هایی بودند که در نهایت انتخاب شدند.

امسال به دلیل تقارن ماه رمضان با جام‌جانی 2014، با هدف بهتر دیده شدن سریال‌های مناسبتی با کمترین تعداد سریال به استقبال رمضان می‌رود؛ به طوری که فقط شبکه‌های یک و سه سیما سهمی را به خود اختصاص داده‌اند.

از میان پنج سریال کاندید شده برای پخش در باکس شبانه تلویزیون در ماه رمضان قرعه‌ی پخش به نام «مدینه» و «هفت سنگ» افتاد و هر کدام به ترتیب از شبکه یک و سه سیما به روی آنتن می‌روند.

سریال «مدینه» با بازی پریوش نظریه، مهدی سلطانی، مهرداد ضیایی، آتیلا پسیانی، رضا رویگری، شبنم مقدمی، مهرداد صدیقیان و ... 31 فروردین 93 به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی کلید خورد.

این سریال در حال حاضر نیز مراحل تولید خود را طی می‌کند و تا پایان ماه رمضان نیز به ساخت خود ادامه می‌دهد.

دومین سریال رمضانی تلویزیون با عنوان «هفت سنگ» نیز به کارگردانی علیرضا بذرافشان و تهیه‌کنندگی مجید مولایی در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای تهیه می‌شود.

این سریال مراحل تولید خود را به پایان برده و گزینه قطعی پخش از شبکه سه سیماست.

مهدی سلطانی، بهنام تشکر، الهام پاوه‌نژاد، سعید پورحسینی، شبنم مقدمی، فرناز رهنما و عزت‌الله مهرآوران بازیگران اصلی این مجموعه هستند.

مهدی سلطانی و شبنم مقدمی بازیگرانی هستند که در این دو سریال ایفای نقش کردند و بازی آنها امسال از دو شبکه تلویزیونی به روی آنتن می‌رود.

شبکه دو سیما سریال «فاخته» را در گروه کودک و نوجوان خود می‌سازد و تصمیم بر پخش این سریال قبل از افطار دارد.


این سریال هنوز مراحل تولید خود را طی می‌کند و تا نیمه‌های رمضان نیز ساخت آن ادامه دارد.

«فاخته» که پیش از این با عنوان «مثل من، مثل تو» معرفی شده بود را محمود معظمی کارگردانی، داوود قچاق تهیه می‌کند و ثریا قاسمی، فرخ نعمتی، رحیم نوروزی، جلیل فرجاد و ... در آن ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه تهران نیز مانند هر سال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را در نظر گرفته است تا در ماه رمضان پخش کند.

پیش از این در نشست 11 خرداد مدیر شبکه سه در تشریح برنامه‌های تابستانی تلویزیون، از کاهش تعداد سریال‌های ماه رمضان 93 خبر داده بود و علت کاهش تعداد سریال‌های ماه رمضانی را نیز بهتر دیده شدن این مجموعه‌ها و رسیدن مردم به عبادات در ماه مبارک رمضان عنوان کرده بود.

«شمعدونی»، «دردسرهای عظیم» و «جاده قدیم» دیگر گزینه‌هایی بودند که برای پخش در رمضان 93 انتخاب نشدند.

اخبار فرهنگی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
متلک سریال ماه رمضانی به گشت ارشاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سریال‌های رمضانی سیما اعلام شد/عکس



اخبار,اخبار فرهنگی ,سریال‌های ماه رمضان

 

اخبار فرهنگی - سریال‌های رمضانی سیما اعلام شد

مدیر شبکه سه‌ سیما اسامی سریال‌هایی را که ماه رمضان امسال از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود اعلام کرد

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری اعلام برنامه‌های شبکه‌های سیما در تابستان 93 امروز یکشنبه یازدهم خرداد با حضور مجید زین‌العابدین مدیر شبکه سه و اهالی رسانه در حال برگزاری است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,سریال‌های ماه رمضان

 
زین العابدین در این نشست درباره سریال‌های ماه مبارک رمضان توضیح داد: سریال «مدینه» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی که بازیگرانی چون پریوش نظریه، مهدی سلطانی و مجید صالحی در آن بازی می‌کنند شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,سریال‌های ماه رمضان

 
وی افزود: ما امسال سیاست کاهش تعداد سریال‌هایی را که در ماه رمضان پخش می‌شوند، در پیش گرفته‌ایم تا تولیداتمان بهتر دیده شوند. همچنین امسال تمرکز بیشتری بر برنامه‌های مذهبی و عبادی داریم.

مدیر شبکه سه همچنین درباره سریال‌های شبکه سه و دو توضیح داد: برای شبکه سه دو سریال «هفت سنگ» و «شمعدونی» را داریم که از بین آنها یکی نهایی خواهد شد. در شبکه دو نیز سریال‌های «فاخته» و «جاده قدیم» در نظر گرفته شده است که باز هم یکی از آنها نهایی خواهد شد.

سریال «فاخته» به تهیه‌کنندگی داود قچاق و کارگردانی محمود معظمی است و ثریا قاسمی، عبدالرضا اکبری، کمند امیرسلیمانی، فرخ نعمتی، شهرام عبدلی، رحیم نوروزی، متین ستوده و نگین معتضدی بازیگران آن هستند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,سریال‌های ماه رمضان

 
مجموعه «هفت سنگ» به کارگردانی علیرضا بذرافشان و تهیه‌کنندگی مجید مولایی است؛ سریالی که پرویز پورحسینی، مهدی سلطانی، الهام پاوه نژاد، شبنم مقدمی، بهنام تشکر و فرناز رهنما در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

اخبار فرهنگی - مهر