فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پرهزینه ترین صحنه های سینمایی که ندیدیم




اخبار فرهنگی - پرهزینه ترین صحنه های سینمایی که ندیدیم

  به نظر می رسد که در هالیوود مهم نیست چقدر هزینه برای هر صحنه گذاشته اید، اگر لازم باشد به راحتی آن صحنه پرهزینه حذف می شود. با آنکه این کار برای خیلی ها عجیب به نظر می رسد، ولی برای فیلمسازان کاملاً قابل درک است. حتی بسیار رایج است که صحنه های بسیار پرخرج در اتاق تدوین از فیلم حذف شوند تا سرعت فیلم افزایش یابد.


مغازه کوچک وحشت (Little Shop of Horrors)

 

اخبار,اخبارفرهنگی,مغازه کوچک وحشت

 

 ظاهراً پایان اصلی فیلم "مغازه کوچک وحشت" تغییر یافته تا سرزندگی و نشاط فیلم گرفته نشود. سکانس 20 دقیقه ای که دور انداخته شد و از فیلم حذف شد، حدود 5 میلیون دلار بیش از آنچه به تماشاگر نشان داده شد برای تهیه کنندگان خرج برداشت. البته این صحنه حذف شده در نسخه ویژه دی وی دی این فیلم گنجانده شد.


جنگ جهانی زی (World War Z)

 

اخبار,اخبارفرهنگی,جنگ جهانی زی

 

 کارگردان این فیلم، مارک فاستر، در بیانیه خود ادعا کرده که خیلی بعید به نظر می رسد که تماشاگران بتوانند صحنه اصلی پایانی فیلم که چند میلیون دلار برایش هزینه شده را ببینند. می گویند تهیه کنندگان تصمیم گرفتند که پایان دیگری با هزینه بیشتر بسازند و صحنه اصلی را حذف کنند.


بازگشت سوپرمن (The Superman Returns)

 

اخبار,اخبارفرهنگی,بازگشت سوپرمن

 
شایعات حاکی از آن است که این فیلم علمی تخیلی برایان سینگر صحنه آغازین اصلی اش حذف شده و صحنه دیگری با هزینه حدود 10 میلیون دلار بیشتر جایگزین آن شده است.
 

 برادران گریم (The Brothers Grimm)

 

اخبار,اخبارفرهنگی,برادران گریم

 
در فیلم سینمایی دیگری به نام "برادران گریم" کارگردان فیلم، تری گیلیام، اعتراف کرد که به پیشنهاد دوست قدیمی اش تری جونز، بیشتر صحنه های پرهزینه را حذف کرده است. صحنه حذف شده درختان CGI را نشان می داد که زنده می شوند و به کاراکترهای اصلی فیلم حمله می کنند.


نگهبانان (Watchmen)

 

اخبار,اخبارفرهنگی,نگهبانان

 

 این فیلم ابرقهرمانی ساخته سال 2009 در اصل از روی سری کتاب های مصور آن ساخته شده است. چندین صحنه از نسخه نهایی این فیلم ظاهراً حذف شده و البته این برخلاف میل کارگردان فیلم بوده زیرا او می خواست که چندین صحنه از نسخه نهایی ادیت شده باقی بماند. زک اسنایدر می خواست این فیلم انیمیشن تا حد امکان شبیه نسخه اصلی اش باشد. ولی ظاهراً کمپانی مربوطه به خواسته های او توجه نکرده، زیرا مدت فیلم بیش از 3 ساعت شده بود. بنابراین بخاطر طولانی شدن مدت فیلم، چندین صحنه از آن حذف شد. 

اخبار فرهنگی  - برترینها


ویدیو مرتبط :
ما اینطور گربه ای ندیدیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرهزینه‌ترین مستند سینمایی تاریخ پخش می‌شود



باراکا,مستندباراکا,پرهزینه‌ترین مستند سینمایی تاریخ

پرهزینه‌ترین مستند سینمایی تاریخ پخش می‌شود

مستند «باراکا» که یکی از بزرگترین و پرهزینه‌ترین مستندهای تاریخ سینمای مستند جهان است، مهمان شبکه مستند سیما خواهد شد.

به گزارش سرویس تلویزیون ایسنا، مستند «باراکا» به کارگردانی ران فریکه محصول سال ١٩٩٢ کشور آمریکا بوده و فیلمنامة آن توسط کنستانتین نیکولاس و برادرش به نگارش درآمده است.

ران فریکه به دنبال یافتن آنچه که در گذشته انسان‌ها رخ داده و برای زنده کردن این وقایع و روندها به کشورهایی چون تانزانیا، چین، برزیل، ژاپن، کویت، کامبوج، ایران، نپال و کشورهای دیگر رجوع می کند و سعی می کند انسان را به راز زندگی و روح طبیعت رهنمون سازد.

در این فیلم مناسک دینی و سنتی جالبی از فرهنگ‌های گوناگون نشان داده می‌شود. این مستند از پرهزینه‌ترین مستندهای تاریخ است که در سفری دور و دراز از شرق تا غرب و از دور افتاده ترین و ناشناخته‌ترین سرزمین‌ها تا صنعتی‌ترین و مدرن‌ترین کشورهای جهان به دنبال کشف رازی نهفته در ملل و اقوام بشر در این پهنه خاکی است.

در طول این مستند هیچ گوینده‌ای سخن نمی‌گوید تنها صدای فلوتی مرموز در پس صداهای طبیعی فیلم لحظه به لحظه بیننده را به عمق ناشناخته مضمون و تصاویر خود می‌برد.

«باراکا» پنجشنبه، 5 اردیبهشت ساعت 22 و به مدت 97 دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود./ایسنا