فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

وكلای مدافع پولانسكی خواستار مختومه ...



 

 

وكلای مدافع پولانسكی خواستار مختومه شدن پرونده وی شدند

 

وكلای مدافع پولانسكی خواستار مختومه شدن پرونده وی شدند.وكلای مدافع «رومن پولانسكی»، كارگردان لهستانی برنده‌ نخل طلایی كن خواستار پایان رسیدگی به پرونده‌ وی شدند.



«رومن پولانسكی»، كارگردان ۷۶ ساله برنده‌ اسكار به اتهام پرونده‌ای كه ۳۳ سال قبل در آمریكا علیه وی به جریان افتاد، هم‌چنان در سوئیس تحت حصر خانگی به‌سر می‌برد.



وكلای مدافع این فیلم‌ساز سرشناس روز گذشته از مقامات قضایی آمریكا درخواست كردند هرچه سریع‌تر به پرونده‌ وی رسیدگی و آن را مختومه اعلام كنند.



به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تیم وكلای مدافع «پولانسكی» در نامه‌ای به دادگاه استیناف كالیفرنیا كه پرونده‌ موكل آنها در آنجا در جریان است، اعلام كرد، خالق «پیانیست» نباید بهای اشتباهی را بپردازد كه در سال‌های اول به جریان افتادن این پرونده به‌وجود آمد.



«پولانسكی» كه ماه گذشته جایزه‌ی بهترین كارگردانی جشنواره‌ برلین را برای جدید‌ترین ساخته‌اش با نام «روح‌نگار» كسب كرد، طی سه دهه گذشته در فرانسه زندگی كرده است.



وی كه در سال ۲۰۰۲ برای فیلم «پیانیست» موفق به كسب جایزه اسكار و نخل طلای كن شد، خالق آثار معروفی چون «چاقو در آب»، «بچه رزماری»،«محله چینی‌ها» و «مرگ و مستخدم» است.

 

«پولانسكی» در سال ۱۹۶۶ با فیلم «بن‌بست» موفق به كسب خرس طلای برلین شد و سال پیش از آن خرس نقره‌ای این جشنواره را به‌دست ‌آورد..../خبرگزارى ايسنا)

 

 

 


ویدیو مرتبط :
چاقو در آب (رومن پولانسكی، 1962) كریستف كومِدا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آژانس بين‌المللي انرژی اتمی خواستار شد



 

 

آژانس بين‌المللي انرژی اتمی خواستار شد

 

آژانس بين‌المللي انرژی اتمی خواستار شد:

اعلام كتبي ايران براي عمل بر مبناي توافق‌نامه هسته‌اي تهران


ديده‌بان هسته‌اي سازمان ملل متحد با اعلام اين‌كه متن توافق‌نامه ايران با تركيه و برزيل براي مبادله سوخت هسته‌اي را دريافت كرده است، تاكيد كرد كه تهران باید به صورت کتبی اعلام کند که بر مبنای این توافق‌نامه عمل مي‌كند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که متن توافق‌نامه سه جانبه ایران با ترکیه و برزیل را دریافت کرده است.
به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، ديده‌بان هسته‌اي سازمان ملل متحد با اعلام اين‌كه متن توافق‌نامه ايران با تركيه و برزيل براي مبادله سوخت هسته‌اي را دريافت كرده است، تاكيد كرد كه تهران باید به صورت کتبی اعلام کند که بر مبنای این توافق‌نامه عمل خواهد کرد.
بنا بر اين گزارش، ایران دوشنبه در حضور «لوئيس ايناسيو لولا دايسيلوا»، رئیس‌جمهوری برزیل و «رجب طيب اردوغان»، نخست‌وزیر ترکیه موافقت کرد که يك هزار و 200 کیلوگرم از اورانیوم ۳.۵ درصد غنی‌شده خود را به ترکیه بدهد و در برابر ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد غنی‌شده برای رآکتور تهران دریافت کند.
در متن توافق‌نامه‌ای که ایران و برزیل و ترکیه منتشر کردند، آمده است: «در راستای تسهیل همكاری هسته‌ای، ایران بر امانت‌گذاری يك هزار و ۲۰۰ كیلوگرم اورانیوم كم غنی‌شده در تركیه موافقت می‌كند. این اورانيوم كم غني‌شده در مالكیت ایران در تركیه قرار خواهد داشت. ایران و آژانس امكان نظارت بر نگهداری ایمن از این مواد را در تركیه دارند.»
توافق تهران براي مبادله سوخت هسته‌اي با استقبال بسياري از كشورها از جمله كشورهاي اروپايي روبه‌رو شده است...../تحلیل:ایلنا