فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

هومن برق نورد: از این که مردم من را در نقش آن روحانی به خاطر نیاورند خیلی خوشحال هستم!!



اخبار,اخبار فرهنگی ,هومن برق نورد

 

اخبار فرهنگی - هومن برق نورد: از این که مردم من را در نقش آن روحانی به خاطر نیاورند خیلی خوشحال هستم!!

در تمام صحنه هایی که من و فرهاد آئیش بازی داشتیم حجت الاسلام اسدزاده که به عنوان مشاور دینی در سریال همراه ما بود، حضور دائم داشت و بازی ما را کنترل می کرد.

هومن برق نورد بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون حضور خود به عنوان یک روحانی در سریال «پرده نشین» گفت: «در پی جلسات متعددی که تهیه کننده سریال برای نزدیکی بازیگران با روحانیون در قم و نقاط دیگر فراهم می کردند توانستم با رفتار و منش این قشر از جامعه بیشتر آشنا شوم و امیدوارم این نقش برای مخاطبان و آحاد مردم قابل قبول و باور پذیر باشد.»

برق نورد افزود: «حتی برای بازیگران خانم سریال هم برنامه ای گذاشتند تا با خانواده های روحانیون رفت و آمد کنند و نحوه برخورد با رفتار یک روحانی را از نزدیک ببینند، به طور کلی امکاناتی که تهیه کننده در اختیار گروه گذاشت به شدت بر میزان تحقیقات ما افزود و به نوعی زحمت تحقیقات من و فرهاد آئیش را کمتر کرد.»

وی ضمن بیان این مسئله که تمامی بازیگران این سریال، هوشمندانه انتخاب شده اند، بیان داشت: «در تمام صحنه هایی که من و فرهاد آئیش بازی داشتیم حجت الاسلام اسدزاده که به عنوان مشاور دینی در سریال همراه ما بود، حضور دائم داشت و بازی ما را کنترل می کرد.»

برق نورد در پاسخ به این سوال که آیا پیش از این شخصا با روحانی خاصی در ارتباط بوده که بخواهد به طور کاملا شخصی کنش ها و واکنش های رفتاری به کاراکتر خود اضافه یا کم کند، اظهار داشت: «قطعا، من با حاج آقا روزمه که در تلویزیون هم برنامه دارند، ارتباط دارم و جالب است بدانید تا لحظه آخر به ایشان نگفتم که در نقش یک روحانی مقابل دوربین قرار گرفته ام، بعد از پخش سریال به ایشان گفتم حاج آقا من پا در کفش شما کرده ام که ایشان گفتند حتما سریال را می بینم.»

وی در پاسخ به این سوال که زمینه ذهنی مخاطب بیشتر با بازی های کمدی شما آغشته شده و این ممکن است ذهنیتی کمدی از کاراکتر شما برای مخاطب بسازد، بیان داشت: «من این ذهنیت را قبول ندارم چون من در این سریال کاملا جدی مقابل دوربین قرار گرفتم و هیچ گونه طنازی به کاراکترم اضافه نکردم.»

وی افزود: «نقش های جدی من بیشتر از نقش های کمدی من بوده اما به دلیل اثرگذارتر بودن زبان طنز، نقش های کمدی من بیشتر در ذهن مردم مانده است چون وقتی من می توانم مخاطبی را بخندانم یعنی توانسته ام بر روح او نفوذ داشته باشم.»

بازیگر فیلم «ملکه» در ادامه افزود: «من اولین بار نیست که نقش یک روحانی را بازی می کنم، نزدیک به ۱۰ سال پیش برای اولین بار لباس روحانی را برای بازی در سریال «پایان نمایش» به تن کردم اما به دلیل همزمانی پخش آن سریال با سریال «وفا» محمدحسین لطیفی آن سریال کمتر دیده شد و باید بگویم از این بابت که مردم من را در آن سریال به خاطر نمی آورند، خیلی خوشحال هستم.»

وی پیرامون چرایی این خوشحالی بیان داشت: «در آن زمان با توجه به کم سن و سال و کم تجربه تر بودنم نقش یک روحانی مبارز جوان را بازی کردم. اما زمانی که بهروز شعیبی این نقش را به من پیشنهاد کرد با اشتیاق آن را پذیرفتم چون دوست داشتم در نقش روحانی بازی کنم.»

شایان ذکر است عوامل سریال پرده نشین برای ضبط بخش های پایانی عازم مشهد مقدس شدند. این سریال که به تهیه کنندگی سید محمود رضوی تولید شده است هر شب ساعت ۲۲.۳۰ از شبکه اول سیما پخش میشود.

اخبار فرهنگی - سیمرغ

 


ویدیو مرتبط :
خواستگاری هومن برق نورد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«هومن برق‌ نورد» در نقش روحانی +عکس


سریال «پرد‌ه‌نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی که قرار است از فردا پخش آن آغاز شود، از نخستین کارهای تلویزیونی است که با موضوع روحانیت ساخته می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: سریال «پرد‌ه‌نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی که قرار است از فردا پخش آن آغاز شود، از نخستین کارهای تلویزیونی است که با موضوع روحانیت ساخته می‌شود.

در فاصله یک روز مانده به آغاز سریال «پرده‌نشین» اولین تصاویر از بازیگران روحانی این سریال منتشر شد.

در این تصاویر فرهاد آییش و هومن برق‌نورد در نقش روحانی دیده می‌شوند.

«هومن برق‌ نورد» در نقش روحانی +عکس

شهریور ماه امسال معاون قبلی سیما، علی دارابی در بازدید از پشت صحنه سریال «پرده‌نشین»، تاکید کرده بود که تلویزیون نمی‌خواهد به صورت گل‌درشت به موضوع روحانیون پرداخته شود.

علی دارابی در توضیح پیام سریال «پرده‌نشین» گفته بود: اگر این دوستان در مجموعه «پرده‌نشین» بتوانند به مواردی که بر آن تاکید شده به درستی بپردازند، قطعا روی اصلاح کارکرد روحانیت تاثیر خواهد داشت. ممکن است یک روحانی بر اساس ضرورت در یک بخش عقیدتی سیاسی فعالیت کند، او برای کارهایش یک ماشین، راننده و... دارد.

«هومن برق‌ نورد» در نقش روحانی +عکس

اما از طرف جامعه مردم فکر می‌کنند همه روحانیون چنین زندگی دارند و ممکن است تاثیر منفی بگذارد. در صورتی که اگر کسی با ساختار نیروی مسلح آشنا باشد متوجه می‌شود که فقط به یک روحانی در این سازمان یا مجموعه سرویس نمی‌دهند بلکه برای همه اینگونه عمل می‌کنند.

وی ادامه داده بود: با توجه به نقش مهم روحانیون در جامعه امیدوارم این مجموعه تلویزیونی بتواند با موضوعی که مطرح می‌کند تا سا‌ل‌ها در یاد مردم بماند. قطعا ما نمی‌خواهیم شما خیلی گل درشت به این موضوع بپردازید. بلکه به واقع باید نشان دهید که در زندگی مردم چنین روحانیونی حضور دارند که همیشه در تمام مراحل کنار آنها هستند. در اصل هم این موضوع درست است.

«هومن برق‌ نورد» در نقش روحانی +عکس

حجت الاسلام شهاب مرادی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم که در این بازید حضور داشت، عنوان کرده بود: پرداختن به حوزه علمیه بسیار بکر است. اما باید دید این نگاه چگونه در مجموعه دنبال می‌شود. در ابتدا هر کاری باید به جهت‌گیری‌ها اهمیت داد. «پرده‌نشین» تا این بخش که چنین جهتی را دنبال می‌کند، خوب است، اما قطعا باید نتیجه کار را دید.

اما سریال پرده‌نشین از شنبه - یکم آذر‌ماه - از شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رود.

«هومن برق‌ نورد» در نقش روحانی +عکس

این سریال به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی جایگزین سریال «برابراصل» می‌شود. «پرده نشین» هر شب ساعت 22 و 30 دقیقه از شبکه اول پخش می‌شود.

فرهاد آییش، آتیلا پسیانی، ویشکا آسایش، هومن برق‌نورد، سعید نیک‌پور، ژیلا سهرابی، مهران رجبی، علی دهکردی، حامد کمیلی، بابک حمیدیان، محمود پاک‌نیت، حبیب دهقان‌نسب، مائده طهماسبی، سارا رحمانی، شیوا ابراهیمی و... از بازیگران سریال «پرده‌نشین» هستند.

«هومن برق‌ نورد» در نقش روحانی +عکس

این سریال براساس طرحی از عبدالرسول گلبن طراحی شده است. در خلاصه داستان «پرده‌نشین» آمده است که: هُدی پس از سال‌ها برای دریافت ارثیه پدری‌اش می‌آید اما... .