فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

هندوانه خوری مهناز افشار و بابک حمیدیان سر صحنه "مرگ ماهی"



اخبار فرهنگی - هندوانه خوری مهناز افشار و بابک حمیدیان سر صحنه "مرگ ماهی"

با پیوستن بابک حمیدیان و ریما رامین‌فر به پروژه سینمایی «مرگِ ماهی» به کارگردانی روح‌الله حجازی، تاکنون سه کاراکتر فیلم قطعی شده‌اند و گروه در حال مذاکره با هفت بازیگر شاخص دیگر برای بازی در این فیلم است.

مهناز افشار نخستین بازیگری بود که با «مرگِ ماهی» قرارداد بست و در روز اول مهرماه، بابک حمیدیان و ریما رامین‌فر هم به تیم بازیگران پیوستند و قرارداد خود را امضا کردند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,مهناز افشار

 
بابک حمیدیان که بازیگر مرد سال ۹۱ تئاتر ایران است، سال گذشته با بازی درخشان در «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا و «رستاخیز» احمدرضا درویش، سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنواره فجر دریافت کرد.

ریما رامین‌فر هم چندی قبل در سریال «پایتخت» خوش درخشید و محبوبیت برای مخاطب عام را به تبحر خود در بازیگری که در تئاتر به دست آورده بود، افزود.

سیدروح‌الله حجازی اکنون در حال انجام مذاکرات فشرده با چندین بازیگر شاخص دیگر است تا در روزهای آینده برای هفت نقش دیگر این فیلم با آن‌ها قرارداد امضا کند. ایفای هرکدام از این هفت نقش قرار است به یکی از بازیگران چهره‌ی سینمای ایران سپرده شود.

در پشت دوربین هم، گروه در حال توافق با بهترین عوامل فنی سینمای ایران است و در یکی دو روز گذشته، تدوین این فیلم توسط هایده صفی‌یاری و سپیده عبدالوهاب که مادر و دختر هستند، قطعی شده است.

هایده صفی‌یاری از شاخص‌ترین تدوین‌گران سینمای ایران است که برای تدوین «آژانس شیشه‌ای»، «روبان قرمز»، «چهارشنبه سوری» و «نارنجی‌پوش» سیمرغ جشنواره فجر گرفت و برای «جدایی نادر از سیمین» هم جایزه انجمن منتقدان را به خود اختصاص داد. سپیده عبدالوهاب نیز برای «وقتی همه خوابیم» و «خون بازی» سیمرغ بهترین تدوین را از جشنواره فجر گرفته است.

نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی «مرگِ ماهی» به صورت توأمان برعهده سیدروح‌الله حجازی است که می‌گوید اگرچه سه فیلم قبلی‌اش را دوست دارد اما «مرگ ماهی» تنها فیلمی است که آرزوی ساختنش را دارد. اکنون محمدرضا گوهری در حال بازخوانی متن حجازی برای انجام تغییرات احتمالی است تا این فیلم در ماه آینده جلوی دوربین برود و برای حضور در جشنواره فجر آماده شود.
اخبار فرهنگی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش کارگردان مرگ ماهی به نامه مهناز افشار



اخبار,اخبار فرهنگی ,مهناز افشار

 

اخبار فرهنگی - واکنش کارگردان مرگ ماهی به نامه مهناز افشار

دریغ آنکه حداقل ای کاش از آن نفوذ و پشتوانه‌ای! که خانم افشار از آن دم می‌زنند برخوردار بودم، شاید از این طریق می‌توانستم مانع از خط خوردن دو فیلم قبلی‌ام؛ (زندگی خصوصی آقا و خانم میم) و (زندگی مشترك آقای محمودی و بانو) از لیست رقبای دو دوره‌ قبلی جشنواره فیلم فجر شوم.

روح‌الله حجازی کارگردان «مرگ ماهی» که مهناز افشار مدعی شده بود از این پروژه کنار گذاشته شده است، درباره نامه افشار واکنش به خرج‌ داد.

 متن نامه روح‌الله حجازی بدین شرح است:


«بنام خدا
اخیرا از طریق بعضی سایت‌ها از مدعای طرح شده توسط سرکار خانم مهناز افشار مطلع شدم. عجیب آنکه کسی که مدعی اخلاق‌مداری و رعایت اصول حرفه‌ایست، اینگونه عجولانه به نشر اکاذیب در فضای مجازی و نامه‌پراکنی در سایت‌های مختلف می‌پردازد تا جایی که در چند روز گذشته، شاهد انواع تهمت‌ها و حرمت‌شکنی‌ها در گفتار و نوشتار ایشان و برخی دوستان محترمشان بوده‌ام.

قصه «مرگ ماهی» که اولین قراردادش را با مهناز افشار امضا کرد! غصه‌دار است. از اینکه بازیگری که می‌توانست و می‌بایست الگوی حرفه‌ای‌گری و اخلاق‌مداری باشد، بی‌واهمه مفاد قراردادش را زیر پا، و دست عوامل پروژه را در پوست گردو گذاشت! اما غصه‌ بزرگتر آن است که وی به محض اطلاع از پذیرفته شدن «مرگ ماهی» در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر، حتی بقدر تعیین تکلیف و بررسی مدعای خود توسط شورای داوری خانه سینما نیز تحمل نداشت و به امید مرگِ ماهی، از هیچ تلاشی برای گل‌آلود کردن این آب کوتاهی نكرد.

دریغ آنکه حداقل ای کاش از آن نفوذ و پشتوانه‌ای! که خانم افشار از آن دم می‌زنند برخوردار بودم، شاید از این طریق می‌توانستم مانع از خط خوردن دو فیلم قبلی‌ام؛ (زندگی خصوصی آقا و خانم میم) و (زندگی مشترك آقای محمودی و بانو) از لیست رقبای دو دوره‌ قبلی جشنواره فیلم فجر شوم.

اما اگر نداشتن پشتوانه‌ای جز خدا هم از ویژگی‌های (به تعبیر ایشان) «یک کارگردان جوان و بی‌تجربه» است، به آن افتخار می‌کنم و بر خود می‌بالم.

از شما چه پنهان، من نه ماهیگیری از آب گل‌آلود را می‌دانم و نه هرگز نیازی به آن می‌بینم. لذا این عرصه را به اهلش وامی‌گذارم و تا صدور رای توسط مراجع ذیصلاح، به احترام سینمای نجیب ایران سکوت می‌کنم.

در پایان برای مهناز افشار عزیز، آرزوی سلامتی، شادی و سعه صدر دارم و هرگز دور از ذهن نمی‌پندارم که انشاالله ایشان در جشنواره‌های آتی، نه با غوغاسالاری و جنجال، که با تکیه بر توانایی‌های بازیگری‌ و اخلاق‌مداری‌شان پا به میدان رقابت و تیتر رسانه‌ها بگذارند. به امید آن روز… .

یا حق
سیدروح‌الله حجازی»

اخبار فرهنگی - تابناک