فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

نقطه نظرات غیرمنتظره‌ رشیدپور درباره خندوانه، قالیباف، مسعود ده‌نمکی، شهرام جزایری و…



اخبارفرهنگی و هنری,خبرهای فرهنگی و هنری,رشیدپور

 زمستان ٩٤، یك سورپرایز رسانه‌ای داشت؛ «دید در شب» كه رضا رشیدپور در آن روبه‌روی چهره‌های «خبرساز» از هر ژانری می‌نشیند و كمی صریح‌تر از قواره گفت‌وگوهای ویدیویی است اما نه به قدر گفت‌وگوهای ژورنالیستی ما، بی‌پرده و شفاف.

سوژه‌های او كسانی هستند كه توجه عمومی را برمی‌انگیزند؛ به همین سبب هم روی صندلی داغ دید در شب یك روز «امیر تتلو» می‌نشیند و روز دیگری محمد جواد ظریف اما رشیدپور خودش قبول ندارد «سوژه‌های ساده» را انتخاب می‌كند تا بتواند در فن گفت‌وگو كردن از پس آنها برآید…

قالیباف روتوش شده ترین و قابل پذیرش ترین سیاستمدار فعال در عرصه اجتماعی بود
هنگامی كه از «نزدیكی او با قالیباف» گفت‌وگو را با رشیدپور آغاز كردیم، گاردش را بست، هرچند «نزدیكی سیاسی با قالیباف» را انكار كرد اما این را هم گفت؛ «در یك برهه زمانی روتوش شده‌ترین و قابل پذیرش‌ترین سیاستمدار فعال در عرصه اجتماعی آقای قالیباف بود و به جهت‌هایی جذابیت بیشتری نسبت به دیگران داشت. . . طبیعی است كه من هم در اتفاق‌های رسانه‌ای ایشان نزدیك‌تر و راحت‌تر بودم».

همین که ده نمکی به فیلمسازی روی آورده بهتر از پرتاب کوکتل مولوتف است
كمی عقب‌تر از این هم رفتیم، به دوران محمود احمدی‌نژاد كه دست‌كم در زمان دولت نخست او، ستاره اقبال رضا رشیدپور در آسمان بی‌ستاره تلویزیون ایران سوسو می‌زد. نپذیرفت كه با دولتمردان نهم رابطه نزدیكی دارد و هنگامی كه یادش آوردم در بحبوحه ٨٨، او «جشن اخراجی‌ها» را با حضور حسینی، وزیر ارشاد احمدی‌نژاد و مسعود ده‌نمكی اجرا كرده، در دو جمله توجیهش كرد؛ «شغل من اجراست» و «آقای ده‌نمكی همین كه به سمت فیلمسازی رو آورده… خیلی بهتر از این است كه از دیوار سفارت بالا برویم و كوكتل‌مولوتف پرت كنیم».

در تلویزیون اراده ای برای دویدن نیست
پرسش‌های كمی جهت‌دار و پر از دست‌انداز، گارد مجری “دید در شب” را بسته‌تر می‌كرد اما سرانجام نقطه‌های توافقی هم یافتیم، آنجا كه به تلویزیون پرداختیم، به گذشته درخشانش در برنامه‌های «تاك‌شو»، كنار گذاشته شدن از تریبون صداوسیما و وضعیت حالای این رسانه كه به قول رضا رشیدپور؛ «تلویزیون شاخك‌های انگیزشی خودش را از دست داده، اصلا احساس می‌كنم اراده‌ای برای دویدن نیست چه رسد برای رسیدن به خط پایان، شاید خسته است، قدم‌زنان كنار پیست سوت می‌زند و تماشاچیان و بقیه دونده‌ها را نگاه می‌كند…».

اصلا دلم نمی‌خواهد وارد چالش امنیتی شوم
خیلی محكم به من گفت كه «تلویزیون ما دید در شب نمی‌خواهد» و شاید همین نخواستن‌ها، توفیقی اجباری شد تا «ممنوع‌التصویر» تلویزیون در بیرون از این جعبه جادو حیات رسانه‌ای خود را ادامه دهد؛ از شبكه ایرانیان كه فراخوان خیابان جردن و بازداشت دو ساعته‌اش را موجب شد كه حالا بگوید؛ «پیام‌های امنیتی من را نمی‌ترساند ولی عقل من را به كار می‌اندازد. من مثل برخی‌هایی نیستم كه پرچم‌شان بیا منو بگیر است، اصلا دلم نمی‌خواهد وارد چالش امنیتی شوم» تا دوستی با محمد رویانیان و پرونده فساد اقتصادی در ستاد سوخت كه رشیدپور درباره‌اش گفت؛ «هیچ اطلاعی از آن پرونده‌ها نداشتم».

جواد یحیوی: نارفیق! / خندوانه: برنامه‌ای برای خندیدن و نیندیشیدن/تنها اجرایی که از علی ضیاء دیدم همان کلیپ مشهور “کلاه گیس” بود!
رشیدپور كمی درباره همكارانش حرف زد؛ بیشتر از همه «احسان علیخانی» را می‌پسندید، جواد یحیوی را «نارفیقی» دانست كه قدر محبت‌هایش را نفهمید، عادل فردوسی‌پور و برنامه‌اش را «آخرین سنگر مخاطب تلویزیون» نامید، «خندوانه» را برنامه‌ای برای «خندیدن و نیندیشیدن» نامگذاری كرد و به ادعای خودش تنها اجرایی كه از «علی ضیا» دیده، كلیپ مشهور «كلاه‌گیس» در زمان تساوی دربی پایتخت بود نه اجرایی تلویزیونی.

قصد و غرضم نابودی سحر قریشی نبود / جزایری خودش از فرزندش سوء استفاده کرد
درباره تمام اینها حرف زدیم تا برسیم به «دید در شب» و جنجال‌هایش و دست‌اول‌ترینش سحر قریشی كه رشیدپور گفت: «قصد و غرض این نبود نابود شود» و اصرار داشت كه حتی كمك كرده «سحر پرمخاطب‌تر هم بشود». آن چیزی كه در اینجا رشیدپور را به واكنش واداشت، این پرسشم بود؛ «شهرام جزایری در آن گفت‌وگو مغلوبت كرد؟» و مجری دید در شب برای آنكه ثابت كند، تمام آن ماجرا جور دیگری بوده، به قول خودش «این را برای نخستین‌بار در برابر دوربین» ما گفت؛ «آقای جزایری به‌شدت از ابتدای گفت‌وگو خواهش می‌كرد كه بچه‌اش جلوی دوربین بیاید، اتفاقا شاید خود آقای جزایری از فرزندش در مقابل میلیون‌ها بیننده سوءاستفاده كرد…».

 

اخبار فرهنگی و هنری - اعتماد


ویدیو مرتبط :
اینستاخبر-واکنش «مسعود ده نمکی» به حواشی خندوانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفتگوی رضا رشیدپور با شهرام جزایری


شهرام جزایری مهمان چهاردهمین قسمت برنامه دید در شب بوده است.

دید در شب: شهرام جزایری مهمان چهاردهمین قسمت برنامه دید در شب بوده است.


برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.