فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

نظر جالب جهانگیر الماسی درباره طرز آرایش زنان ایرانی!



اخبار,اخبار فرهنگی,جهانگیر الماسی

جهانگیر الماسی به تازگی در گفت‌و گویی در مورد سریال‌های ما‌هواره‌ای و تاثیرپذیری آرایش زنان ایرانی از نمونه‌های خارجی صحبت کرده است.

جهانگیر الماسی که چندی است با اظهارنظرهایش در فضای مجازی جنجال‌ساز می‌شود، این بار در مورد سریال‌های ماهواره‌ای نظر خود را مطرح کرده است.

نظر الماسی در مورد تاثیر حرف‌های فرج‌الله سلحشور روی آنجلینا جولی یکی از مواردی که در ماه‌های اخیر از قول این بازیگر مطرح شد.

او به تازگی در گفت‌و گویی در مورد سریال‌های ما‌هواره‌ای و تاثیرپذیری آرایش زنان ایرانی از نمونه‌های خارجی صحبت کرده است.

او در بخشی از سخنان خود گفته است: «مثلا از سال 1850 میلادی این کشورها شروع به جمع آوری اطلاعات مختلف از سرزمین ما کردند.

 

به هر جهت حسب این استراتژی و حسب برنامه ریزی و اطلاعاتی که از میل، سلیقه و گرایش ها، پوشش و ذائقه ما به دست آوردند، طبیعی است که برای آن برنامه ریزی دارند.

 

به عنوان نمونه عرض می کنم آرایش هایی که امروزه خانم ها دارند، در هیچ جای دنیا مانند آن وجود ندارد.

ما در گذشته یک سلیقه کهن ایرانی برای آرایش چشم و صورت داریم که خانم ها از سرمه و سرخاب و سفیدآب و وسمه استفاده می کردند. غربی ها از این اطلاعات ژنتیک کهن ما استفاده می کنند.

 

این مساله موید این است که رسانه ها در حال حاضر از قدرت زیادی برخوردار هستند و اگر مطالعه ابتدایی کوچکی صورت بگیرد، براحتی می شود با این ابزارهای قدرتمند در کشورهای مختلف سبک های زندگی را تغییر داد.

اگر کتاب «یک سال در میان ایرانیان» ادوارد براون را بخوانید، متوجه خواهید شد که از همان زمان، اطلاعاتی از اقصی نقاط ایران تهیه شده که برای برنامه سازان فرهنگی خارجی که قصد سریال سازی برای مخاطبان ایرانی را دارند، بسیار راهگشاست.

 

این اطلاعات به دست آمده در همه ساحت های سیاسی، دیپلماسی و اقتصادی برای خارجی ها کاربرد دارد و الان این اطلاعات در مراحل ساخت سریال کاملا به کار گرفته می شود و در عرصه تلویزیون و ماهواره از آن استفاده می کنند.»

اخبار فرهنگی - سیمرغ


ویدیو مرتبط :
جهانگیر الماسی از شهدا می

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابتکار جالب زنان ایرانی برای ورود به ورزشگاه ازادی+عکس



اخبار ورزشی - ابتکار جالب زنان ایرانی برای ورود به ورزشگاه ازادی

دومین میزبانی ایران در لیگ جهانی امسال بار دیگر با تقاضای بانوان برای حضور در ورزشگاه ازادی مواجه شد . اگرچه علی‌رغم حرف‌های مطرح شده از سوی اعضای هیات دولت مبنی بر حل شدن این مشکل و دریافت مجوز حضور بانوان در بازی دوم تیم ملی در تهران اما بار دیگر بانوان ایرانی که دیروز به ورزشگاه آزادی رفته بودند نتوانستند اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را بیابند.

به گزارش تابناک، جمعه گذشته و در جریان نخستین بازی ایران در فصل جدید لیگ جهانی تعدادی از زنان ایرانی برای تماشای بازی والیبال تیم ملی ایران برابر برزیل به ورزشگاه آزادی رفتند که با مخالفت مسئولان ورزشگاه برای ورود مواجه شدند. این در حالی بود که تعدادی از زنان برزیلی با پرچم و پیراهن تیم ملی برزیل به راحتی وارد ورزشگاه شدند و به راحتی به تماشای بازی تیم ملی پرداختند.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,ورزشگاه ازادی

 
همین مسئله موجب شد تا روز گذشته تعدادی از زنان ایرانی برای ورود به ورزشگاه دست به ابتکار جالبی بزنند و با پرچم و پیراهن برزیل به راحتی وارد ورزشگاه شوند! یکی از این دختران به خبرنگار ایسنا گفت: به این دلیل که اجازه ورود نداشتیم، سعی می‌کنیم با پوشش برزیلی وارد سالن شویم!

البته برخی از خانواده‌های برزیلی با دختران ایرانی همکاری نکردند اما بالاخره چند تن توانستند وارد سالن شوند.

البته تعداد افرادی که این ابتکار را به کار بسته بودند اندک بود و تعداد بیشتری از زنان ایرانی پشت درهای ورزشگاه ماندند. تعدادی از این زنان که دیروز در ورزشگاه آزادی حاضر شده بودند از حضور نماینده معاونت بانوان زنان رئیس جمهوری در مقابل درهای ورزشگاه آزادی خبر دادند.

این در حالی است که شهین‌دخت ملاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان روز گذشته در صفحه فیسبوکش نوشت: «با نام و یاد خدا
سلام دوستان

امروز در هیئت دولت به ممنوعیت ورود زنان به سالن مسابقات والیبال اشاره کردم و مراتب اعتراض و ناامیدی نسل جوان را از این موضوع اعلام کردم، به ویژه آن که تماشای این مسابقات ظاهراً در دوره‌های قبلی برای دختران و زنان محدودیتی نداشته است و ایجاد محدودیت در دوره دولت تدبیر و امید مایه تعجب شده است. به نظر می‌رسد با اتخاذ تدبیر و ساز و کار لازم در این خصوص می‌توان به جوانه زدن بذر امید دل بست.»

البته خانم ملاوردی هیچ اشاره‌ای نکردند که نتیجه این مسئله در جلسه هیات دولت چه شد و چه واکنش‌هایی را برانگیخت.

اخبار ورزشی - تابناک