فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مهین ترابی: دلم برای سریال هایمان می سوزد



اخبار فرهنگی - مهین ترابی: دلم برای سریال هایمان می سوزد

آنهایی که مهرانه مهین ترابی را با بازی در سریال های «همسران» و «خانه سبز» به خاطر دارند، حتماً صحه می گذارند بر اینکه او یکی از بازیگرانی است که با آن دو مجموعه به اندازه کافی توانایی اش را در عرصه بازیگری به نمایش گذاشت.

 آنهایی که مهرانه مهین ترابی را با بازی در سریال های «همسران» و «خانه سبز» به خاطر دارند، حتماً صحه می گذارند بر اینکه او یکی از بازیگرانی است که با آن دو مجموعه به اندازه کافی توانایی اش را در عرصه بازیگری به نمایش گذاشت.

 

بازیگر مجموعه «صاحبدلان» و «در مسیر زاینده رود» که سریال ماندگار «نرگس» را با سیروس مقدم تجربه کرده، این روزها در اوج پختگی ایفای نقش می کند. او به واسطه سالها بازی در مجموعه های تلویزیونی و البته تئاتر (که اصولاً تحصیلکرده این رشته است) خیلی خوب در ایفای نقش هایش به زندگی واقعی نزدیک می شود.

 

جنس و خاصیت بازی مهین ترابی به شدت برای مخاطب ایران قابل باور است. بازیگر مجموعه های «بچه های نسبتاً بد»، «بانویی دیگر» که این روزها در نقش کاملاً متفاوت با سن و سال خودش مجدداً جلوی دوربین بیژن بیرنگ برای سریال خانگی «عشق تعطیل نیست» رفته است، سینما را با فیلم سینمایی «سفر پر ماجرا»، «آتش بس 2» و... تجربه کرد. البته او امسال با فیلم «دو» به کارگردانی سهیلا گلستانی در کنار پرویز پرستویی به جشنواره فجر خواهد آمد.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , مهرانه مهین ترابی

 

مهرانه مهین ترابی مدام در گفت و گوهای مختلفی که با ما داشته از حساسیت هایش در خصوص فیلمنامه ها و قصه گفته است. او از قصه های تکراری گریزان است. بازیگر سریال «همه بچه های من» تنها به خاطر تکراری بودن و جذاب نبودن مجموعه های تلویزیونی پیشنهادی پس از سریال «زمانه» دو سالی کار نکرد تا نشان دهد با وسواس بیشتری در پذیرفتن نقشها تا امروز خودش را در این سطح نگاه داشته است.

 

مهین سریال «همسران»، عاطفه مجموعه «خانه سبز» و اکرم سریال «صاحبدلان» باز در سریال «همه چیز آنجاست» ایفاگر شخصیت اکرم است، امّا این بار فرصت پیدا کرده تا مادری متفاوت را با دیگر شخصیت های قبلی اش به اجرا برساند. اکرم سریال «همه چیز آنجاست» اصولاً کاراکتری خاص است. او به شدت به تعریف یک مادر شوهر ایرانی و حساسیت هایش نزدیک شده است. بگو و مگو و کل کل های او با فرزندانش مهدی (امین زندگانی) و مهران (حسین مهری) به شدت طبیعی از آب در آمده و این نشان از آن دارد که او برای بازی در نقش های خاص آماده است.

 

نکته جالب اینکه مهین ترابی این بار بیش از همیشه نگران طراحی لباس و گریم سریال «همه چیز آنجاست» است و اعتقاد دارد سریال در حال پخش شان از این منظر لطمه دیده است. بازیگر نمایش «در مصر برف نمی بارد» دکتر رفیعی که در انتظار یک پیشنهاد خوب برای بازگشت به صحنه تئاتر است، اگر چه محتاط است و دوست ندارد کسی از او ناراحت شود، امّا دلسوزانه از اوضاع طراحی لباس و گریم سریال «همه چیز آنجاست» شکایت می کند. اگر به نظر او با توجه بیشتری در سریال دقت کنید، به خصوص در بحث گریم حق را می توان کاملاً به او داد...

 

گفت و گوی ویژه با همبازی مرحوم خسرو شکیبایی در سریال «خانه سبز» که هنوز در خاطره ها مانده است، پیش روی شماست...

 

کماکان مشغول بازی در سریال «همه چیز آنجاست» هستید؟
ـ بله ما کماکان در حال تصویربرداری هستیم.


و سریال «عشق تعطیل نیست»...

ـ بله من همزمان با سریال «همه چیز آنجاست» در سریال آقای بیژن بیرنگ هم بازی دارم.

 

بعد از سالها دوباره با بیژن بیرنگ همکاری کردید...
ـ بله، این سریال قرار است برای رسانه های خانگی کار شود. سبک و سیاق همان طنز مخصوص آقای بیرنگ است که باید ببینم با چه توجهی از سوی مخاطب مواجه می شود.

 

به هر حال شما و دیگر بازیگران سریال «همسران» با آن مجموعه نقطه عطفی را در کارنامه هنری تان رقم زدید. فکر می کنید با سریال «عشق تعطیل نیست» این اتفاق مجددا برای شما و بیژن بیرنگ تکرار خواهد شد؟ از نقشی که در این سریال بازی می کنید هم بگویید.
ـ من نقش یک زن مسن را بازی می کنم که آقای خمسه همسرش است و آقای گلزار پسرش. آنجا ما با قصه هایی مواجه می شویم که باید ببینید و قابل پیش بینی نیست. باید دید که آیا مردم سریال را دوست خواهند داشت؟! کاری متفاوت خواهد بود که طنز خاصی دارد.

 

و امّا سریال «همه چیز آنجاست» که شما در آن فرصت این را پیدا کردید تا مادری کاملاً متفاوت با همیشه را تجربه کنید.
ـ وقتی این سریال به من پیشنهاد شد، در نگاه اول برایم جذاب بود. چون اصولاً نقش زن های اینگونه یا مادرهایی که از آن شکل و شمایل تخت فاصله گرفته باشند را من کمتر تجربه کرده بودم، دوست داشتم و استقبال کردم. با صحبت هایی که با آقای افخمی کردم به عنوان کسی که در جریان قصه به شکل تمام و کمال بود، احساس کردم این نقش ختم به خیر می شود. البته نظراتم را به ایشان منتقل کردم. مشورت های خوبی داشتیم. سریال را قبول کردم چون قصه را دوست داشتم. داستان سریال «همه چیز آنجاست» به نظرم بسیار پر و پیمان و کامل آمد، امّا متاسفانه یکسری عوامل به کیفیت کار لطمه زده است.

 

منظورتان را بیشتر توضیح دهید.
ـ به نظرم این سریال به لحاظ گریم و لباس خیلی لطمه خورده است. سریال «همه چیز آنجاست» به مراتب می توانست بهتر از این از آب در آید، ولی گریم و لباس تصوری که من ازکار داشتم را کاهش داد و  متاسفانه آن اتفاق نیفتاد امّا واقعاً برای کار زحمت کشیده شده و کماکان می شود. الان یک گروه 50 ـ 60 نفره دور هم جمع شده اند و در سرما و گرما کار می کنند و زحمت می کشند تا این سریال به بهترین شکل ممکن روی آنتن برود، امّا متاسفانه به نظر می آید همه ما یک جورهایی سهل انگار شده ایم و به مسائل مهمی در یک پروژه دقت نمی کنیم. به نظرم گریم و طراحی لباس در این سریال به شدت توی ذوق زننده است...

 

به نظر شما طراحی گریم و لباس نامناسب در سریال به شرایط نامساعد تولید بر می گردد یا به کل با این دو مقوله مهم با بی توجهی رفتار می شود؟
ـ من نمی دانم، فکر می کنم این اتفاق در تمام سریال ها رخ می دهد. من از شما خواهش می کنم به عنوان یک روزنامه تخصصی خیلی حرفه ای منعکس کنید. دوست ندارم هیچ کس به خصوص همکاران عزیزم حس کنند من با این مسئله یک ماجرای شخصی دارم. این دغدغه شخصی مهرانه مهین ترابی نیست، این دغدغه حرفه ای و کاری من است. باور کنید آن هم از سر دلسوزی است. وقتی می بینم این مسئله به کار خودم و همکارانم و در نهایت نتیجه کار لطمه می زند، مطرح می کنم.

 

چون احساس می کنم باید مطرح شود بعد شما فکر کنید مدام می گویند چرا مردم می نشینند پای سریال های ترک یا دیگر آثار آن سوی آبی. یک داستان آبکی که یک شلنگ آب در دست دارند و هر چقدر می خواهند به آن آب می بندند و هر چقدر می خواهند آن را کش می دهند این همه مخاطب دارد؟! چرا؟! چون به بهترین شکل ممکن با انواع ترفند آن را به مخاطب ارائه می دهند و تماشاگر را پای تلویزیون می نشانند.

 

آن وقت قصه های خوب و اجتماعی ما که مسائل مهم جامعه را مورد بررسی قرار می دهد، به مشکلات جوانان و خانواده ها و ارتباط آنها می پردازد، مسائل انسانی را در قصه های مختلف به چالش می کشد و می تواند کلی موثر و مفید باشد را طوری به نمایش می گذارند که انصافاً قابل دیدن نیست. این مسائل واقعاً دل مرا می سوزاند.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , مهرانه مهین ترابی

 

چرا به عنوان یک بازیگر با سابقه و کاربلد که می توانستید نتیجه را حدس بزنید، از ابتدا این مسئله را با عوامل تولید و تهیه و حتی خود کارگردان منعکس نکردید؟
ـ من از ابتدا با این قصه مشکل داشتم، ولی امروز که نتیجه را می بینم بیشتر از هر وقت دیگر برایم آزار دهنده است.

 

خب چرا نگفتید؟
ـ شما بهتر می دانید. متاسفانه مسائلی هست که خیلی بد جا افتاده و کاری هم نمی شود کرد و آن هم برداشت نادرست از کلام و حرف شماست. مثلاً اگر من به عنوان یک بازیگر خانم به طراحی گریم خودم اعتراض کنم، این تصور ایجاد می شود که فلانی می خواهد بهتر جلوی دوربین دیده شود و زیباتر باشد!! متوجه می شوید؟ یا اگر به لباس خودت معترض باشی، باز یک نوع حرف دیگر مطرح می شود! در حالیکه واقعاً این تصور غلط است. مگر می شود ما نگاه حرفه ای خودمان را کنار بگذاریم؟ هر کاری برای خودش حساب و کتابی دارد، مگر می شود از کنار مسائل مهم در ساخت یک اثر نمایشی به این راحتی گذشت؟

 

حتما لزوم آن ایجاد می شود که با این حساسیت مورد توجه است؟
ـ حتماً نیاز آن وجود دارد. حتماً لازم است. حتماً گریم و لباس در گیرا شدن کار موثر است. مگر می شود این دو مقوله به این مهمی را دست کم گرفت...

 

در خصوص اهمیت آن همین بس که در جشنواره فجر ما این دو بخش صاحب سیمرغ هستند.
ـ بله دقیقاً، چون گریم و لباس در روند کار به بازیگر و تماشاگر کمک می کند. برای تماشاگر قصه و شخصیتها را قابل تحمل و باور پذیر و از همه مهمتر کمک می کند تماشاگر شخصیت ها را بپذیرد و با آنها ارتباط برقرار کند، امّا وقتی این دو گزینه مهم را می گیرند از سریال ها و اگر هم هست در نازل ترین سطح ممکن اجرا می شود، خب به سریال، قصه و شخصیت ها ضربه می خورد.

 

از سوی دیگر وقتی شما شاهد زحمت طاقت فرسای یک گروه در طول تصویربرداری هستید، خب آدم دلش می سوزد!! چرا باید این اتفاق رخ بدهد! چرا ما باید آنقدر سرسری به این ماجرا نگاه کنیم؟! چرا این مسئله مهم و موثر در کیفیت یک اثر تلویزیونی...؟! برای ما اهمیت ندارد امیدوارم از این به بعد به راحتی از کنار این فاکتورهای مهم در تولید یک اثر نمایشی عبور نکنیم.

 

از کنار این مسائل که طرح آن بسیار مهم هم بودند که بگذریم به خط محوری سریال «همه چیز آنجاست» می رسیم که انصافاً تا حدود زیادی به خطوط قرمز مرسوم نزدیک شده است.
ـ بله همین طور است.

 

ما در این سالها کمتر شاهد این بودیم که به روابط اعضای خانواده پدر و مادر، مادر و دختر، پدر و دختر، زن و شوهرهای جوان تا این حد بی محابا پرداخته شود؟ به نظرم فارغ از هر گونه نگاه کیفی که حتماً جای بحث دارد سریال در حال پخش نگاهی واقعی به اجتماع به خصوص روابط خانوادگی دارد؟
ـ بله برای من هم این نکات بسیار جذاب و قطعاً یکی از معیارهای انتخاب این کار بود. البته من احاطه کافی روی همه سریال های تلویزیونی مثل شما ندارم که ببینم آنها تا چه حد و چگونه موضوعات را مطرح می کنند و ما با چه سبک و سیاقی. امّا آنچه مهم است، رابطه های واقعی بود که بین ما ایجاد شد. روابط عروس و مادر شوهر، دختر و مادر، دختری که سرکشی می کند، پسری که رویا پرداز است و در خیالات زندگی می کند، جامعه را نمی شناسد، تجربه ندارد و دل به دریا می زند تا به رویاهایش برسد و در نهایت شکست می خورد.

 

خانواده ای که پیش از این زندگی مشترک داشته اند اما به یکباره این زندگی از هم پاشیده می شود، رازهایی که میان اعضای خانواده وجود دارد و... همه این گزینه بسیار جذاب بودند که می توانستند یک قصه پرکشش و جذاب از آب در آیند. اما چرا باید وقتی شرایط برای یک موفقیت 80 درصدی مهیاست دو عامل  این موفقیت را مثلاٌ به چهل درصد کاهش دهد؟ چرا؟ واقعاٌ چرا؟ ما برای این کار در اوج سرما و گرما زحمت کشیدیم، شب کاری بوده، روز کاری بوده، جا به جایی های مفصل لوکیشن داشتیم. خب این جنس کار زحمت زیادی می برد، باید بابت آن تلاش کرد، من واقعاٌ دلم می سوزد...

 

اخبار , اخبار فرهنگی , مهرانه مهین ترابی

 

و اما «مادر» سریال (اکرم) «همه چیز آنجاست» که نیازمند یک بازی متفاوت بود، مادری که گاهی با تعاریف تلویزیونی جایگاه مادر فاصله می گیرد، اما رنگ و لعابی واقعی به خود می گیرد؟
ـ من اتفاقا این مادر را خوب می شناسم و درک می کنم. شاید از نظر من (مهرانه مهین ترابی) حق نداشته باشد که کینه ای این چنینی داشته باشد و اتفاقاتی که در گذشته برایش رخ داده را به دل بگیرد. اما این اتفاق برای این شخصیت رخ داده، شرایط مساعدی ندارد، زندگی او به لحاظ مالی در شرایط خاصی سپری می شود. یک جاهایی می شود به او حق داد و یک جاهایی هم نه ...

 

 احساس می کنم در آینده خواهیم دید اکرم یک کاراکتر چند وجهی است که می تواند وجوه دیگر را نیز نشان دهد.
ـ بله همین طور است. او یک کاراکتر چند وجهی است که شما شاهد گذشت کردن او خواهید بود و اگر شرایط مساعدتر بود، این کاراکتر می توانست پر و پیمان تر از این نمایش داده شود. حتی می توانست از زوایای دیگر نیز در این قصه مورد توجه قرار گیرد، اما شرایط خاص گریم و لباس در این سریال دست و بال ما را بست.

 

در واقع فاکتورهایی مثل گریم، لباس، نور، تصویر، دکور و صحنه آرایی و ... همان طور که می تواند تاثیر مثبت بگذارد، نادیده گرفتن آن نیز تاثیر منفی غیر قابل جبرانی خواهد داشت؟
ـ بله همان قدر که این فاکتورها می تواند به جولان دادن بازیگر کمک کند جلوی دوربین و لایه های بیشتری از شخصیت را به تصویر بکشد و ارائه دهد، همان قدر هم می تواند دست و پاگیر باشد. متاسفانه این اتفاق در این سریال رخ داد و من حس می کنم ما از این منظر لطمه خوردیم. من تنها پنج قسمت از ابتدای داستان این سریال را خواندم و قرار داد بستم. در واقع با خودم تصوراتی داشتم که تا حدودی آنطور نشد!! اما به هر حال قصه جذابیت های خودش را به اندازه کافی دارد.

 

 به نظرم نویسنده این سریال خانم قشقایی خیلی خوب اجتماع را گشته و دیده اند. من با ایشان گپ و گفتی داشتم بسیار خوب محیط های مختلف را می شناسند. جوانان ها و روابط آنها را خوب برانداز و کارشناسانه آن را در قصه طراحی کرده اند. زوایای مختلف روابط میان جوانان و اتفاقاتی که آنها را سر خورده می کند را خیلی خوب می شناسند و در قصه از آن سود برده اند. البته سریال به لحاظ قصه هم ویژگی هایی دارد.

 

مثلاٌ رازی که در دل قصه از روابط خانواده ها وجود دارد و باید به درستی به آن پرداخته شود و... به هر حال من تمام تلاشم را برای این شخصیت به خرج دادم، امیدوارم آنچه باید رخ داده باشد. من به خانم قشقایی گفتم که از نوشته ایشان بسیار راضی هستم و ایشان هم از اتفاق رخ داده راضی به نظر می رسیدند. حداقل تا اینجایی که پخش شده است.

متاسفانه جوانب کار یک مقدار روح آدم را آزرده می کند. صحبت من فقط مختص این کار نیست، من همیشه با بحث گریم این مشکل را داشتم، چون فکر می کنم جزو مهمی است و باید خیلی مهم تر از این با آن بخورد شود. نمی شود که ما هر چه دستمان می آید تن بازیگر کنیم. مگر می شود ما بدون تعریف و تحلیل از بازیگر و نقش هر چه می خواهیم تن بازیگر کنیم، هر نوع گریم که خواستیم داشته باشیم. این مسئله به نظر من آزار دهنده است.

 

یکی از نکاتی که در جنس بازی مهرانه مهین ترابی به شدت قابل حس است و از سریال «همسران» گرفته «خانه سبز» و «صاحبدلان»، «زاینده رود» و ... قابل بحث و بررسی است، بازی نزدیک به زندگی ارتباط گیری درست و قابل باور با پارتنر رو به رو است ...

ـ این لطف شماست.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , مهرانه مهین ترابی

 

از روابطی که میان شما با بازیگران این سریال به خصوص محمد عمرانی، امین زندگانی، حسین مهری و ... نیز برقرار شده صحبت کنید.
ـ جالب است بدانید من در این خصوص چند تماس داشتم. حتی از من سوال شد که آیا شما پیش از اینکه جلوی دوربین بروید تمرین و هماهنگی داشتید؟! آیا جلسه ای می گذاشتید؟! گفتم نه! ما فقط زندگی خودمان را داشته ایم، خداراشکر گویا آنقدر این زندگی جاری و نقش ها زندگی شده است که مخاطب این روابط را باور کرده و خوب از آب در آمده است.

 

 به این روابط مستقیماٌ در فیلمنامه پرداخته شده یا اینکه سر صحنه...
ـ بله دقیقاٌ در دل فیلمنامه وجود داشت.

 

و شهرام شاه حسینی در مقام کارگردان را چگونه دیدید؟ او چقدر در هدایت تیم بازیگری مقابل دوربین و درآمدن روابط موثر عمل کرده است؟
ـ آقای شاه حسینی کارگردان بسیار منعطفی هستند. ایشان خیلی با تعامل و دوستانه کارشان را پیش بردند. همه چیز با آرامش در این سریال برگزار شد. من از ایشان بسیار تشکر می کنم. رفتار و انعطاف شان بسیار به کار کمک کرده است. به نظرم دکوپاژ، زاویه و حرکت دوربین شان بسیار هنرمندانه و معقول است.

 

چند سالی است که به شخصیت های زن در سریال های مختلف سیما نگاه ویژه تری می شود و ما داستان های زن محور بیشتری را نسبت به قبل می بینیم. به عنوان یک بازیگر خانم که اصولاٌ در انتخاب نقش، به تاثیر شخصیت در قصه فکر می کند در این باره چه نظری دارید؟
ـ من احاطه کاملی به آثار تلویزیونی ندارم و امیدوارم این نگاه محوری به خانم ها در آثار مختلف سیما مستمر باشد. چون حداقل تعداد خانم ها نسبت به آقایان پنجاه ـ پنجاه که هست، پس بدیهی است که ما باید در آثارمان نگاه ویژه ای را به خانم ها داشته باشیم در میان اعضای یک خانواده هم، زن و مرد وجود دارند، پس بهتر است سهم خانم ها در نظر گرفته شود.

 

به جز قصه هایی که مثل آثار جنگی به اجبار مردها را می طلبد ... به هر حال نمی توان تاثیر روحی، روانی و عاطفی خانم ها در آثار نمایشی را نادیده گرفت. از سوی دیگر نیاز است خانم ها هم خودشان را در آیینه سینما و تلویزیون ببینید، رفتارهای درست و غلط بررسی و حتی به چالش کشیده شود که قطعاٌ مفید فایده خواهد بود.

 

به عنوان یک بازیگر با سابقه سینما ـ تئاتر و تلویزیون از تغییر و تحولات تلویزیون و در رأس مدیریت چه توقعی دارید؟
ـ به عنوان یک بازیگر توقع دارم آقای سرافراز یک بار من را صدا کند در دفترش و سه چهار ساعت هم به من وقت بدهد تا حرف هایم را بزنم. (می خندد)

 

آن بخشی که می تواند انعکاس رسانه ای داشته باشد را مطرح کنید.
ـ این قصه سر دراز دارد. احتمالاٌ ایشان هم همه نظرات من را قبول نخواهد کرد. من حرف برای گفتن زیاد دارم. احساس می کنم صدا و سیما زیاد هم صدا و سیمای جامعه نیست...

 

واضح تر توضیح دهید.
ـ امیدوارم تلویزیون ما به آن تعریف که صدا و سیما آیینه جامعه است برسد. تا آنجا که حساب و کتاب ها به ما اجازه دهد واقعیت های جامعه را منعکس کنیم. شک نکنید هر چقدر واقعی تر شویم مخاطب با ما همدلی بیشتری خواهد داشت و بیشتر حرف ما را می پذیرد.

 

در این شرایط زحمات ما هم مورد توجه مخاطب قرار گیرد و ملت به رغم زحمات چندین ماهه ما، سراغ اثار تلویزیون های آن سوی آبی نمی رود. در حالی که خودشان هم مدام می گویند علاقه ندارند مخاطب این آثار سخیف باشند چون حتماٌ کاری که در داخل تولید می شود حرف ماست و با فرهنگ ما مطابقت دارد.
اخبار فرهنگی - بانی فیلم،برترین ها


ویدیو مرتبط :
گفتگو با مهرانه مهین ترابی ( قسمت دوم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهرانه مهین ترابی و دلزدگی از سریال های ماه رمضان



اخبار , اخبار فرهنگی , مهرانه مهین ترابی

اخبار فرهنگی - مهرانه مهین ترابی و دلزدگی از سریال های ماه رمضان

مهرانه مهین‌ترابی با اعتقاد بر اینکه باید برای شتابزدگی کارهای مناسبتی تلویزیون فکری کرد می‌گوید: امیدوارم تلویزیون به‌زودی یک نظمی بگیرد و مدیران جدید فکری برای شتابزدگی کارها داشته باشند تا کارها خسته‌کننده و دلزده نشوند.

مهرانه مهین ترابی، بازیگر تلویزیون که اکنون مشغول ایفای نقش در سریال جدید «همه چیز آنجاست»، می باشد در تکمیل صحبت‌های بالا عنوان کرد: همچنان امید داریم که قصه‌های خوب برای تلویزیون تصویب شوند، برای فیلمنامه‌ها ارزش واقعی قائل شوند، با نویسندگان کارهای مناسبتی حداقل دو سال قبل از شروع کار قرارداد ببندند و در عین حال برای مناسبت‌های پیش رو مثل نوروز و رمضان که همیشگی و ثابت هستند و همه می‌دانند که در این مناسبت حتما سریال‌هایی را خواهند دید، تدبیر و نظمی اندیشیده شود؛ چرا که اینگونه کارها نیاز به یک مقدمه دارند.

 

*** چرا سه ماه مانده به ماه رمضان به بازیگر پیشنهاد می‌دهند؟
وی گفت: وقتی سه ماه بیشتر به ماه رمضان نمانده است، به بازیگر پیشنهاد حضور در سریال می‌دهند قطعا کار با شتابزدگی همراه خواهد بود و همین اتفاق باعث افت کیفیت کارها می‌شود و همه عوامل خسته و دلزده می‌شوند، بر این اساس امیدوارم مدیران جدید تلویزیون دوراندیشانه‌تر به این مسئله نگاه کنند؛ چرا که تلویزیون مسئله‌ای نیست که مختص امروز و فردا باشد و تعطیل‌بردار نیست.

 

بازیگر سریال‌های «همسران»، «شمس‌العماره»، «زمانه» و ... همچنین با بیان اینکه تلویزیون شوخی‌بردار نیست، تأکید کرد: تلویزیون قصه فرهنگ، سرگرمی مردم و وقت با ارزش مردم است و بهتر است از قبل برایش فکری اساسی، برنامه‌ریزی درست، هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری دقیق شود و الکی به دنبال سریال‌سازی و آنتن پر کردن نرویم؛ چرا که این مسئله شوخی‌بردار نیست.


مهین‌ترابی در بخشی دیگر از گفت‌وگویش در خصوص وضعیت فعلی تلویزیون و همچنین حضور کمرنگش در سریال‌های تلویزیون اظهار کرد: من بعد از یکسال و نیم دوری از سریال‌های تلویزیون با سریال «همه چیز آنجاست» همراه شدم؛ چرا که احساس می‌کردم فیلمنامه‌هایی که پیشنهاد می‌شد را دوست نداشتم و در حدی نبودند که بشود آن‌ها تحمل کرد و برایشان وقت گذاشت، بنابراین بعد از سریال «زمانه» و «بچه‌های نسبتا بد» چندین پیشنهاد داشتم که قبول نکردم.

 

*** نقشم در سریال جدید شبکه سه کمی منفی است
بازیگر سریال «همه چیز آنجاست» سپس با اشاره به نقشش در این مجموعه‌ی درام یادآور شد: «همه چیز آنجاست»‌ سریال مناسبتی نیست و همان‌طور که اعلام شد برای زمستان امسال شبکه سه سیما تدارک دیده شده است. در این سریال ایفای نقش مادر خانواده را بر عهده دارم و به نظرم این نقش نسبت به کارهای دیگرم متفاوت است و به نوعی نقشم در این مجموعه یک مقدار منفی است. تجربه این نقش در سریال «همه چیز آنجاست» برایم تجربه تازه‌ای است و در مجموع نقشم را دوست دارم؛ چرا که این نقش سیری دارد که برایم قابل اعتناست.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , مهرانه مهین ترابی

 
مهرانه مهین‌ترابی در پایان گفت‌وگوی خود در پاسخ به اینکه ساخت شهرک و موزه تلویزیون جهت نگهداری وسایل تاریخی و همچنین داشتن لوکیشنی ثابت برای کارهای تاریخی را چطور ارزیابی می‌کند؟ پاسخ داد: در همه جای دنیا مرسوم است که این اتفاق بیفتد و فکر می‌کنم برای مردم ما هم طرح جالب و در عین حال خاطره‌انگیزی باشد، بر این اساس فکر می‌کنم این تصمیم فکر بدی نیست و این اقدام در واقع ارزش گذاشتن به کارهایی است که اتفاق افتاده است.

 

او درباره صرف بودجه برای ساخت موزه و شهرک تلویزیونی عنوان کرد: حتما مسئولان صداوسیما فکری برای بودجه این کار کرده‌اند چرا که این اقدام بودجه نسبتا بالایی می‌طلبد، البته این در حالی است که همه چیز را نمی‌توان در حوزه تلویزیون نگهداری کرد و من اطلاعی ندارم که چه وسایلی را می‌خواهند در این موزه نگهداری کنند اما اصولا همه چیز را نمی‌شود در موزه نگه داشت و قطعا مسئولان فکری هم در این زمینه کرده‌اند .

اخبار فرهنگی - ایسنا