فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مهم‌ترین جایزه سینمای ایتالیا به «جدایی نادر از سیمین» رسید / «جدایی نادر از سیمین» اسكار ایتالیا را گرفت



مهم‌ترین جایزه سینمای ایتالیا به «جدایی نادر از سیمین» رسید / فرهادی بالاتر از اسکورسیزی و کلونی

 

  ، جایزه جدید جدایی نادر از سیمین,

 

سینما - «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در پنجاه و ششمین دوره جوایز دیوید دی دوناتلو برنده جایزه شد.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم این دوره جوایز دیوید دی دوناتلو که از آن به عنوان معادل ایتالیایی اسکار یاد می‌شود، روز جمعه در رم برگزار شد و فیلم برنده اسکار اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلم خارج اتحادیه اروپا را دریافت کرد.

«راندن» به کارگردانی نیکلاس ویندینگ رفن، «هوگو» مارتین اسکورسیزی، «عید مارس» جرج کلونی و «درخت زندگی» ترنس مالیک دیگر نامزدهای جایزه این بخش بودند.

در همین حال، «سزار باید بمیرد» به کارگردانی پائولو و ویتوریو تاویانی برادران فیلمساز ایتالیایی با دریافت پنج جایزه پیروز اصلی جوایز دیوید دی دوناتلو 2012 شد.

این فیلم که فوریه پیش جایزه خرس طلای جشنواره برلین را گرفت، جوایز دیوید دی دوناتلو بهترین فیلم، کارگردان، تهیه‌کننده، تدوین و صدا را برد.

«سزار باید بمیرد» درباره زندانیانی یک زندان در ایتالیاست که تراژدی «جولیوس سزار» اثر ویلیام شکسپیر را به صحنه می‌برند. برادران تاویانی برای پنجمین بار جایزه دیوید دی دوناتلو را دریافت کردند.

«سزار باید بمیرد» برای دریافت جایزه بهترین فیلم بر دیگر پیشتازان نامزدهای جوایز دیوید دی دوناتلو از جمله «داستان یک قتل عام» ساخته مارکو تولیو جوردانا، «ما یک پاپ داریم» نانی مورتی و «این جا باید باشد» پائولو سورنتینو پیروز شد.

فیلم انگلیسی‌زبان «این جا باید باشد» با بازی شان پن جوایز بهترین فیلمنامه، فیلمبرداری، موسیقی، ترانه، چهره‌پردازی و مو را برد.

میشل پیکولی برای «ما یک پاپ داریم» جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت. این فیلم جوایز بهترین طراحی صحنه و طراحی لباس را هم دریافت کرد.

«داستان یک قتل عام» در بخش‌های بهترین بازیگر زن مکمل (میشلا سسون)، بازیگر مرد مکمل (پی‌یر فرانچسکو فاوینو) و جلوه‌های ویژه پیروز شد و جایزه بهترین بازیگر زن به ژائو تائو برای «Io Sono Lì» رسید.

فرانچسکو برونی برای «Scialla!» جایزه بهترین فیلمساز اول را گرفت. جایزه بهترین فیلم اتحادیه اروپا نیز به «تسخیرناپذیر» ساخته اریک تولدانو و اولیویه ناکاشه اعطاء شد.

لیلیانا کاوانی کارگردان فیلم‌هایی چون «نگهبان شب» و «فرانچسکو» جایزه دیوید دی دوناتلو یک عمر دستاورد را دریافت کرد./خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
دریافت جایزه اسكار برای فیلم جدایی نادر از سیمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدایی نادر از سیمین اسكار ایتالیا را هم گرفت


فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته‌ی «اصغر فرهادی» عنوان بهترین فیلم خارجی را از جوایز فیلم «دیوید دوناتلو»، معروف به اسكار سینمای ایتالیا به دست آورد.

خبرگزاری ایسنا: فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته‌ی «اصغر فرهادی» عنوان بهترین فیلم خارجی را از جوایز فیلم «دیوید دوناتلو»، معروف به اسكار سینمای ایتالیا به دست آورد.

پنجاه‌وششمین مراسم اعطای جوایز فیلم «دیوید دوناتلو» كه معتبرترین جایزه‌ی فیلم در ایتالیا محسوب می‌شود، شب گذشته در حالی در شهر رم برگزار شد كه فیلم «جدایی نادر از سیمین» موفق به كسب یك جایزه‌ی بین‌المللی دیگر شد.

«جدایی نادر از سیمین» درحالی به عنوان بهترین فیلم خارجی جوایز «دیوید دوناتلو» معرفی شد كه كارگردانان سرشناسی چون «مارتین اسكورسیزی» (هیوگو)،‌ «ترنس مالیك» (درخت زندگی) و «جرج كلونی» (عید مارس) از دیگر نامزدهای جایزه‌ی این بخش بودند.

«جدایی نادر از سیمین» كه در جوایز اسكار 2012 موفق به كسب جایزه‌ بهترین فیلم خارجی شد، برنده‌ جایزه‌ سزار فرانسه و گلدن‌گلوب برای بهترین فیلم خارجی است.



 فیلم «سزار باید بمیرد» ساخته‌ جدید برادران تاویانی موفق به كسب پنج جایزه‌ از جمله بهترین فیلم، بهترین كارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین صدابرداری و بهترین تدوین شد.

این فیلم كه در ماه فوریه خرس طلای جشنواره‌ی برلین را كسب كرد، اثری مستند و داستانی اقتباسی مدرن از تراژدی بزرگ شکسپیر «جولیوس سزار» است. «سزار باید بمیرد» تماما در زندان فیلمبرداری شده و بازیگران آن، زندانیان عادی با جرایم سنگین از مواد مخدر تا قتل و محکومیت‌هایی از 14 سال تا حبس ابد داشتند.

فیلم به طریق سیاه و سفید فیلمبرداری شده و داستان آن درباره‌ی اجرای یک نمایشنامه است. این فیلم مستندگونه تمرین و اجرای زندانیان یک زندان در ایتالیا را که می‌خواهند اثری از شکسپیر را در تالار زندان به روی صحنه ببرند نشان می‌دهد.


فیلم «ما یك پاپ داریم» ساخته‌ی «نانی مورتی» جایزه‌ی بهترین طراحی لباس و بهترین بازیگر مرد را برای «میشل پیكولی» به همراه آورد. فیلم انگلیسی‌زبان «اینجا باید باشد» ساخته‌ی «پائولو سورنتینو» جایزه‌ی بهترین فیلمبرداری، بهترین چهره‌آرایی و بهترین موسیقی را كسب كرد.

همچنین كمدی فرانسوی «دست نیافتنی‌ها» به كارگردانی مشترك «الیور ناكاچ» و «اریك تالدانو» به عنواتن بهترین فیلم اروپایی معرفی شد.