فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

معادی و یعقوبی راوی نمایش‌های ایتالیایی شدند



معادی و یعقوبی راوی نمایش‌های ایتالیایی شدند

پیمان معادی, محمد یعقوبی, تئاتر, اخبار, اخبار فرهنگی

فیلم نیوز: حضور پیمان معادی و محمد یعقوبی در دو نمایش ایتالیایی، برگزاری نشست خبری نمایش"سکوت، کلمهف سکوت"، آغاز اجرای نمایش"سیمرغ" در تالار چهارسو، دیدار پری صابری از نمایش"ساقی"، همکاری لیلی رشیدی و مهدی کوشکی در مونولوگ "دکلره" و... مهمترین اخبار تئاتر امروز هستند.

پیمان معادی و محمد یعقوبی به عنوان راوی در دو نمایش‌ ایتالیایی "لو" و "3(A+B)" که از 28 شهریورماه در سالن شماره یک مجموعه تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‎رود، حضور خواهند داشت.

حضور پیمان معادی و محمد یعقوبی به عنوان راوی در دو نمایش‌ ایتالیایی" لو"و "3(A+B)" به کارگردانی کلودیا سوراچه که پیش از این توانسته بود جایزه نخست کارگردانی در بخش بین‌الملل بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را به دست آورد، قطعی شد. روایت این دو نمایش که کاری از گروه تئاتر Moto Imago است به زبان ایتالیایی بوده و در مدت زمان اجرا به صورت جمله به جمله ترجمه می‌شود.

پیش از این نیز پیمان معادی به عنوان بازیگر در نمایش "خشکسالی و دروغ" به کارگردانی محمد یعقوبی در تماشاخانه شماره یک مجموعه ایرانشهر حضور داشته است. علاقه‌مندان برای رزرو بلیت و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی www.tiwall.com مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 09374672641 و 09387302707 تماس حاصل کنند.

نشست خبری نمایش"کلمه، سکوت، کلمه" برگزار می‌شود

نشست خبری نمایش"کلمه، سکوت، کلمه" ساعت 11 صبح روز دوشنبه 13 شهریورماه با حضور مائده طهماسبی کارگردان، فرهاد آئیش داراماتورژ و سایر عوامل این نمایش در سالن کنفرانس (استاد امیرخانی) خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

این نمایش که اجراهای خود را به طور رسمی از ششم شهریورماه با حضور گسترده هنرمندان، مسئولین و اصحاب رسانه در تالار استاد سمندریان مجموعه تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده، تا هفتم مهرماه، هر شب به جز شنبه ها از ساعت 20 میزبان علاقمندان به هنرهای نمایشی است.

در این نمایش 60 دقیقه ای، مریم سعادت، رامین ناصرنصیر، فرشته صدرعرفایی، فرهاد آئیش، سعید چنگیزیان، سینا رازانی، امیرحسین رستمی، شبنم فرشادجو، مهسا طهماسبی، سهیل پیغمبری و امیر صارمی به ایفای نقش می پردازند. عکاسان و اهالی مطبوعات برای حضور در این مراسم می توانند در زمان یاد شده و با ارائه کارت خبرنگاری به سالن کنفرانس خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، خیابان برفروشان، باغ هنر مراجعه کنند.

تقدیم نمایش "حمید اسکندری" به کسانی که هیچ گاه هیچ اجرایی به آنها تقدیم نمی شود

اجرای روز گذشته نمایش حمید اسکندری از سوی گروه اجرایی به دوستداران بازیگری تقدیم شد.

هومن سیدی بازیگر این اثر نمایشی بعد از پایان نمایش ضمن تقدیر و تشکر از حضور تعدادی از بازیگران تئاتر و سینما در این اجرا گفت: اجرای امروز نمایش حمید اسکندری را به تمامی دوستداران بازیگری تقدیم می کنیم که هیچ گاه ، هیچ اجرایی به آنها تقدیم نمی شود.

شبنم مقدمی، علیرضا محمدی، مسعود میر طاهری ، شهرام حقیقت دوست، امیر پوریا و باران کوثری از جمله هنرمندانی بودند که در اجرای روز چهارشنبه 8 شهریور نمایش حمید اسکندری حضور داشتند.

نمایش حمید اسکندری به کارگردانی بهروز خرم و بازی هومن سیدی هر روز غیر از شنبه ها ساعت 18 در کافه تریای تالار اصلی تئاتر شهر پذیرای علاقمندان تئاتر است.

اجرای نمایش" سیمرغ" در تالار چهارسو آغاز شد

اجرای نمایش" سیمرغ" نوشته محمد چرم شیر به کارگردانی کیومرث مرادی از چهارشنبه 8 شهریور ماه در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر آغاز شد. در این اثر نمایشی که برداشتی متفاوت از منطق الطیر عطار نیشابوری است پیام دهکردی، نازگل نادریان، محسن رستگار، امین طباطبایی، آیه کیان پور، محمدرضا علی اکبری، مهناز ذبیحی، عباس جمالی، امیر جنانی، بیتا معیریان به عنوان بازیگر حضور دارند.

فرهاد مهندس پور به عنوان دراماتورژ، نورالدین حیدری ماهر به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز ، نرمین نظمی به عنوان طراح صحنه، آنکیدو دارش به عنوان آهنگساز، سیامک زمردی مطلق به عنوان عکاس ، امیر اسمی به عنوان طراح پوستر وبروشور ، جلیله هیبتان به عنوان طراح و سازنده عروسک و مهدخت اکرمی به عنوان مشاور رسانه ای در این نمایش حضور دارند.

نمایش " سیمرغ " از تاریخ یاد شده هر روز ساعت 20 در تالار چهار سو مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.

شایان ذکر است در اولین شب اجرا هنرمندانی چون باران کوثری ، شیرین یزدان بخش ، شهرام حقیقت دوست ، امیر دلاوری ، شبنم مقدمی ، علیرضا محمدی ، مسعود میر طاهری حضور داشتند.

پری صابری از نمایش"ساقی" دیدن کرد

پری صابری کارگردان با سابقه تئاتر در روزهایی که تهران به دلیل برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تعطیلی به سر می برد از نمایش"ساقی" به کارگردانی امیر دژاکام دیدن کرد.

پری صابری سه شنبه 7 شهریور ماه به دیدن نمایش"ساقی" که در سالن اصلی مجموعه تاتر شهر روی صحنه است نشست. اجرای این نمایش به نویسندگی و کارگردانی امیر دژاکام که از 10 مرداد ماه آغاز شده تا کنون با استقبال مخاطبان وعلاقمندان تئاتر روبرو شده است.

اجرای این اثر نمایشی تا 19 شهریور ماه ادامه داد. در نمایش "ساقی" بازیگرانی چون محبوبه بیات، اصغر همت، امیریل ارجمند، ابوالفضل امامی، شکرخدا گودرزی، خسرو احمدی، امیر کربلایی، نادیا فرجی، علیرضا ناصحی، تینو صالحی، سارا منصوری، شیوا ترابی، حسین شهبازی، ابوالفضل جمشیدی، حسام شریفی، امیر بشارت، مهدی مصباحی، فاطمه شریفی، سعید نصرتی، حامد اویسی،علی کرسی زرو... حضور دارند.

همکاری لیلی رشیدی و مهدی کوشکی در مونولوگ "دکلره"

مونولوگ"دکلره" نوشته و کار مهدی کوشکی از اعضای گروه تئاتر " لیو" برای اجرای عمومی آماده می شود. در این نمایش لیلی رشیدی، آوا شریفی، مهدی کوشکی و صحرا فتحی بازی می کنند.

محمد حسن معجونی، سرپرست این گروه، در نمایش"دکلره" به عنوان طراح صحنه با مهدی کوشکی همکاری می کند. طراحی پوستر این نمایش را صالح تسبیحی بر عهده داشته است. مونولوگ"دکلره" سال گذشته در فستیوال"مونولیو" شرکت داشت و یکی از نمایش های برگزیده این فستیوال شد.

"دکلره" پس از گذراندن مراحل تمرین و بازبینی در تالار انتظامی خانه ی هنرمندان ایران روی صحنه خواهد رفت.

استقبال تماشاگران از نمایش " قتل آقای کاف " ادامه دارد

نمایش "قتل آقای کاف" به کارگردانی سید جواد روشن با گذشت 7 روز از اجرا تا کنون با استقبال قابل توجه تماشاگران مواجه شده است. این اثر نمایشی که از سوم شهریور ماه به نویسندگی جمشید خانیان و کارگردانی سید جواد روشن در تالار سایه اجرای خود را آغاز کرده ، تا کنون با گذشت 7 روز از اجرای خود در این تالار با استقبال قابل توجه تماشاگران مواجه شده است.

نمایش " قتل آقای کاف" از آثار نمایشی برگزیده بخش چشم انداز جشنواره بین المللی تئاتر فجر است که این روزها ساعت 19 با بازی ( به ترتیب حروف الفبا ) وحید آقا پور، سیاوش خادم حسینی ، مجتبی دانشی ، علی رامز ، مهدی رحیمی، محمدساربان ، کامبیز طلایی ، محمود فتح اللهی ، علی فرجام فر، محمدرضا مالکی ، طوفان مهردادیان ٰ وحید نفر در تالار سایه میزبان علاقه مندان تئاتر است.

"مخصمه" نمایشی متفاوت و تماشاگر پسند است

کارگردان نمایش" مخمصه" معتقد است این اثر نمایشی تجربه ای نو و کاملا متفاوت در عرصه نمایش های مذهبی مرتبط با معضلات اجتماعی است.

خیر الله تقیانی پور با بیان این مطلب افزود: "نمایش "مخمصه" حاصل تلاش گروه اجرایی در یک پروسه کارگاهی است که تلاش کرده در یک بستر کمدی و استفاده از نشانه ها و سمبل ها در طراحی صحنه یک اثر نمایشی متفاوت و جدید در عرصه نمایش های مذهبی را به تماشاگر ارائه کند."

وی ادامه داد : "این نمایش یکی از آثار برگزیده جشنواره تئاتر رضوی است که نسبت به اجرای جشنواره ای آن دارای تفاوت های عمده ای است و معتقدم می تواند برای تماشاگر جذاب باشد و مخاطب را از کلیشه های رایج در نمایش های مذهبی دور کند و تجربه ای نو و ارزشمند را برای آنها فراهم آورد."

کارگردان نمایش "مخمصه" در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به استقبال قابل توجه تماشاگران از این اثر نمایشی خاطر نشان کرد : "تا به امروز استقبال بسیار خوبی از نمایش شده وامیدوارم این روند با توجه به تغییرات اساسی که در دکور و بازی بازیگران اعمال کرده ایم تا پایان اجرا ادامه داشته باشد."

نمایش "مخمصه" تا 17 شهریور ساعت 18 و 19:45 در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.

بیش از700 تماشاگر از آثار نمایشی تماشاخانه ایرانشهر دیدن کردند

سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهراز پنجم شهریورماه با اجرای نمایش" کلمه، سکوت، کلمه" با دراماتورژی فرهاد آئیش و کارگردانی مائده طهماسبی میزبان هنرمندان، مسئولین فرهنگی – هنری و اصحاب رسانه بود. در طول این هفته 700 نفر از این نمایش دیدن کردند.

در این نمایش 60 دقیقه ای فرهاد آئیش، مریم سعادت، رامین ناصرنصیر، فرشته صدرعرفایی، سعید چنگیزیان، سینا رازانی، امیرحسین رستمی، شبنم فرشادجو، مهسا طهماسبی، سهیل پیغمبری و امیر صارمی به ایفای نقش می پردازند.

این اثر نمایشی که تا هفتم مهرماه سال جاری هرشب از ساعت 20 روی صحنه می‌رود، در هفته نخست اجراهای خود نزدیک به 700 تماشاگر داشته است.

از دیگر فعالیت های هنری مجموعه تماشاخانه ایرانشهر می توان به برپایی نمایشگاه عکس از آثار عکاسی تئاتر بابک برزویه اشاره کرد. در این نمایشگاه 13 تابلو عکس از نمایش هایی چون؛ از " قصه تلخ طلا"، "دادالوس و ایکاروس"، "دیوار"، "کالن و قیام کاستلیون"، "ننه دلاور"، "خدای کشتار"، "کالیوگولا"، "عجیب ولی واقعی" و "من خانه‌ای را می‌فروشم "به نمایش گذاشته شده است.

همچنین تمرین نمایش"هنر کمدی" به کارگردانی ولی‌الله شیراندامی و با بازی هوشنگ قوانلو، حمید رضا فلاحی، سامان دارابی، غلام بابوته، حامد پشتیبان، علیرضا ناصحی، ملیحه کیادربندسری، جواد روشن، اصغر رضایی و زیبا آقادخت که قرار است به زودی در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه برود، هر روز از ساعت 14 در سالن شماره یک مجموعه تماشاخانه ایرانشهر برقرار است.

تمرین نمایش"مکبث" به کارگردانی قطب‌الدین صادقی نیز بزودی در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر آغاز خواهد شد. تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران هم این روزها با دو نمایش"یک صورتی که بنفش جایگزینش شد" به کارگردانی سیاوش بهادری‌راد و نمایش "نان" به کارگردانی نصیر ملکی‌جو تا 17 شهریورماه میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.

همچنین نمایش عروسکی "دخترای ننه دریا" کاری از مریم شوقی و یک نمایش محیطی درباره مردم فلسطین به کارگردانی آبس خلقی نیز از اجراهای آینده تالار استاد انتظامی و مجموعه باز خانه هنرمندان است..../فیلم نیوز


ویدیو مرتبط :
تیزر نمایش های سابق گروه راوی از سال ۸۶ تا ۹۱

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی بازیگران نمایش جدید یعقوبی



مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی بازیگران نمایش جدید یعقوبی

مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی به گروه بازیگران نمایش «برهان» کار جدید محمد یعقوبی پیوستند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این دو بازیگر در کنار علی سرابی و آیدا کیخایی در نمایش «برهان» به ایفای نقش می‌پردازند.

قرار است این نمایش آذر ماه امسال در فرهنگسرای نیاوران به صحنه برود.

نمایشنامه «برهان» نوشته دیوید اوبورن است که بر اساس ترجمه امیرحسین طاهری اجرا می‌شود.

این نمایشنامه جوایز معتبری همچون جایزه پولیتزر، جایزه حلقه منتقدان نیویورک، تونی و درامادسک را دریافت کرده و در میان نمایشنامه‌های انگلیسی‌زبان اثر مهمی به شمار می‌آید که فیلمی هم بر اساس آن ساخته شده است.

نمایشنامه «برهان» اثری چهار شخصیتی است که دو شخصیت زن و دو شخصیت مرد دارد. این نمایشنامه درباره یک استاد ریاضی و دو دخترش و یکی از شاگردان این استاد است.

محمد یعقوبی این روزها مشغول بازنویسی این نمایشنامه است.

به گفته‌ی او؛ این متن پیش از این از شورای نظارت و ارزشیابی مجوز گرفته و قرارداد اجرایش با نیاوران بسته شده است.

همچنین ترجمه این نمایشنامه در جشنواره نمایشنامه‌خوانی «افراز» جایزه اول ترجمه را گرفته است.

نمایش«برهان» که کاری از گروه تئاتر «این روزها» است، از روز 19 آذر در تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود./ایسنا