فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مستندسازان جوان فیلم ناصر حجازی را می‌سازند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مستندسازان جوان فیلم ناصر حجازی را می‌سازند

پس از انصراف حسن فتحی از ساخت مستند زندگی ناصر حجازی و پیشنهاد به مازیار میری این کارگردان نیز از ساخت این مستند انصراف داد و قرار است دو مستندساز جوان کارگردانی این فیلم مستند را به عهده بگیرند.

بهناز شفیعی همسر زنده‌‌یاد ناصر حجازی با اعلام این خبر در توضیح دلایل انصراف مازیار میری از ساخت این فیلم مستند در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: مازیار میری به عنوان یکی از گزینه های پیشنهادی برای ساخت این فیلم مطرح بود و صحبت های اولیه نیز انجام شده بود اما ایشان به دلایل کاری خیلی زود اعلام انصراف کردند.

وی در ادامه افزود: پس از قطعی شدن انصراف آقای میری با دو مستند ساز جوان صحبت کردیم و قرار شد پیش طرح ساخت این مستند را ارائه دهند و در صورت پذیرش پیش طرح ساخت این فیلم مستند را آغاز کنند. در همین راستا مازیار میری نیز اعلام آمادگی کرد که در کنار این دو مستندساز خواهد بود و به نوعی کار این دو مستندساز را تایید کرد.

همسر زنده ‌یاد ناصر حجازی در ادامه صحبت های خود با اشاره به این مطلب که در صورت پذیرش طرح از سوی خانواده این قهرمان آبی پوش فیلمبرداری را آغاز می کند گفت: آنچه برای من در ساخت این مستند اهمیت دارد در درجه نخست این است که شان و موقعیت ناصر حجازی به عنوان یک چهره ورزشکار در این فیلم مستند حفظ شود. چراکه ایشان به عنوان یک چهره ورزشی همواره به عنوان الگو برای جوان ها مطرح است و نمی خواهم فیلم به گونه ای باشد که چهره دیگری غیر از آنچه ناصر به خاطر آن شناخته شده است نشان داده شود.

بهناز شفیعی در پایان افزود: من انتظار یک فیلم مستند داستانی پر قدرت را دارم که از جهت شخصیت و جایگاه اجتماعی ایشان به درستی به تصویر کشیده شود . البته ناگفته نماند که این دو جوان مستند ساز به کار خود وارد هستند و در صورتی که پیش طرح این مستند مورد قبول واقع شود ساخت این فیلم مستند به زودی آغاز می شود و قصد دارم این فیلم به مناسبت روز تولد ناصرحجازی که 23 آذرماه است آماده نمایش شود.

لازم به ذکر است پیش از این کیومرث پوراحمد قصد ساخت این مستند را داشته است اما به دلیل عدم آشنایی و علاقه به فوتبال از ساخت آن انصراف داد در ادامه مذاکرات برای ساخت این مستند با حسن فتحی انجام شد اما با این فیلمساز هم به نتیجه نرسیدند و در نهایت قرار است دو مستندساز جوان ساخت این مستند را به عهده بگیرند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
برای اولین بار فیلم مستند زندگی ناصر حجازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارگردان فیلم توقیفی، فیلمنامه زندگی ناصر حجازی را می نویسد!



کارگردان فیلم توقیفی، فیلمنامه زندگی ناصر حجازی را می نویسد!

شنیده ها حکایت از آن دارد که پیمان معادی موافقت تلویحی خود برای نگارش فیلمنامه مستند ناصر حجازی را اعلام کرده است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در حالی که مدتهاست خبر ساخت فیلمی مستند درباره زندگی ناصر حجازی شنیده میشود بهناز شفیعی همسر این فوتبالیست پرآوازه در تازه ترین گفتگویش با «تماشا» از این مساله سخن گفته که این پروژه سینمایی در مرحله تحقیقات است و از آنجا که فضای کار مستند است لازم نیست کسی نقش ناصر حجازی را ایفا کند.

جالب اینجاست که برای آن که کیفیت فیلم افزایش یابد علاوه بر لوکیشنهای تهران، بخشی از فیلم هم در کشورهایی مانند بنگلادش و اتریش که حجازی مدتی را به فعالیت در تیمهای فوتبال این دو کشور پرداخت، فیلمبرداری خواهد شد ضمن اینکه بناست عادل فردوسی پور هم در تهیه آن دسته از فیلمهای ناصرخان که در آرشیو صداوسیما است به همسر حجازی کمک کند.

همه اینها را که کنار بگذاریم وجه جذابتر قضیه آنجاست که پیمان معادی بازیگر دو فیلم اخیر اصغر فرهادی که خودش هم یک فیلم به نام «برف روی کاجها» ساخته که از سوی حوزه هنری توقیف شده موافقت خود برای همکاری جهت نگارش فیلمنامه مستند زندگی ناصر حجازی را اعلام کرده است.

گویا بناست این فیلم بعد از ساخته شدن به صورت محدود در چند سینما روی پرده رفته و سپس به شبکه نمایش خانگی عرضه شود./شبکه ایران