فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

محمود دولت‌آبادی بار دیگر افتخار آفرین شد


فهرست اولیه نامزدهای جایزه بوکر آسیا اعلام شد و نام محمود دولت‌آبادی با رمان «زوال کلنل» در میان نامزدها دیده می‌شود.

فهرست اولیه نامزدهای جایزه بوکر آسیا اعلام شد و نام محمود دولت‌آبادی با رمان «زوال کلنل» در میان نامزدها دیده می‌شود.

 نام 12 رمان از ژاپن، ایران، چین، هند، پاکستان، کره جنوبی و بنگلادش به عنوان نامزدهای اولیه جایزه مَن بوکر آسیا در سال 2011 در جریان جشنواره کتاب سنگاپور اعلام شد.
 
فهرست نامزدها تنوع بسیاری دارد از رمان‌های بزرگ و چندجلدی هاروکی موراکامی و آمیتاو گوش گرفته تا رمان‌هایی با موضوعاتی چون جنگ تریاک، شیوع بنیادگرایی، بیماران مبتلا به ایدز در چین و همچنین روابط خانوادگی و فردی و رابطه والدین با فرزندان.
 
در این فهرست هم نام آثاری به چشم می‌خورد که میلیون نسخه از آن‌ها به فروش رفته و هم آثاری که به تازگی به انگلیسی ترجمه شده‌اند، آثاری از نویسندگان تازه‌کار و غول‌های ادبی. در پنج سالی که تاسیس این جایزه می‌گذرد. این پرتنوع‌ترین فهرست نامزدهای اولیه است و آثاری از سراسر آسیا را دربر می‌گیرد.



ویدیو مرتبط :
پیام تصویری محمود دولت آبادی به حسن روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متن جالب محمود دولت آبادی برای "رام کردن زن سرکش"



یادداشت محمد دولت آبادی برای نمایش " رام کردن زن سرکش" را در ادامه بخوانید .

محمود دولت آبادی که چندی پیش به تماشای نمایش «رام کردن زن سرکش» نشسته بود طی یادداشتی ، از این نمایش تمجید کرد.

 محمود دولت آبادی: مطلب مفصّلى نوشتم درباره ى نمایش" رام كردن زن سركش" كه متأسفانه به سبب جهل من نسبت به پیچ و خم هاى كامپیوتر گم شد و از دست رفت؛ در آن نوشته شیفتگى خود را ابراز كرده بودم از تماشاى نمایشى بسیار هنر مندانه، شیرین و شاد و به جزییات آن تآتر خوشایند و هنرمندانِ دلباخته ى آن پرداخته بودم؛ از آن جا كه نمى توانم آنچه را یك بار نوشته ام تكرار كنم،خلاصه مى كنم.  

اخبار,اخبار فرهنگی,متن جالب محمود دولت آبادی برای

  احساسات و دریافت خودم را از دیدن نمایش و آن خلاصه سخن درخودش نهفته دارد ستایش و تحسین مرا نسبت به همه ى هنرمندان و هنرورزان از خرد تا كلان،همراه دارد.

توانایىٍ فراهم آمدن آن جمع صمیمى و دوست داشتنى بازیگران؛ چه دوستانِ متواضعى كه مى شناختم ازپیش، چه جوانانٍ نیروافزایى كه در صحنه جارى بودند و همه عزیز و دوست داشتنى در كار-اجراء .درك بایستگىِ تشكیل گروه نمایش نیز اززمره احساس خرسندى من است كه امیدوارم "گروه تآترمستقل" ادامه یابد و منحصر نماند به همین یك بازى، همچنین  پدید آمدن گروه هاى مشخص دیگر در تأتر كشور ما حتّادرتآتردولتى؛ زیرا تأتر با گروه است كه تأتر مى تواند باشد و ادامه یابد، نه بى گروه.

خواهان توفیق همه ى هنرمندان تأتركشورهستم.

باقدرشناسى-محمود دولت آبادى،بیستم فروردین١٣٩٤خورشیدى-تهران  

اخبار,اخبار فرهنگی,متن جالب محمود دولت آبادی برای

 

اخبار فرهنگی - سایت خبری تئاتر