فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

محمد علی کشاورز:هنر یعنی شناختن سرزمین‌مان «ایران»



هنر یعنی شناختن سرزمین‌مان ایران

استاد محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در پیامی دانش‌آموزان سراسر کشور را به فیلمسازی در مسابقه نور ابن‌هیثم تشویق کرد.

متن پیام این هنرمند برجسته به شرح زیر است:هرچند که پیام دادن برای یک رویداد یا اتفاق مهم از آدم های مهم برمی آید و من خود را شایسته آن نمی دانم، اما به دانش آموزانی که برای شرکت در مسابقه نور ابن هیثم فیلم می سازند، توصیه می کنم گذشته خود را بشناسند و بدانند که گذشتگان‌شان در عرصه ادبیات همچون مولانا، فردوسی، خاقانی و... یا شخصیت هایی علمی همچون ابن هیثم، ابوعلی سینا، زکریای رازی، جابر بن حیان و... که بوده اند و چه کرده اند و چه تاثیری بر تاریخ علمی کشورمان گذاشته اند.

 

بنابراین لازم است آن ها این بزرگان را بشناسند، نقش بی بدیل دانشمندان مسلمان را درک کنند و بعد زندگی شان را به داستان و فیلمنامه و بعد از آن نمایش، فیلم یا سریال تبدیل کنند.

ما هم وظیفه داریم برای انواع هنرهای نمایشی به ویژه سینما ارزش قائل باشیم و فرصت بدهیم آن هایی که دغدغه فرهنگی دارند و نه آن هایی که به دلیل وجود بعضی روابط سراغ فیلمسازی می روند، درباره مفاخر و مشاهیر ایران و اسلام آثاری تولید کنند. بزرگان کشورمان نیز همواره بر دانستن تاکید کرده اند.

 

برای مثال مولانا شاعر برجسته کشورمان برای اولین بار از عطار نیشابوری تاثیر پذیرفت و وقتی به ترکیه رفت و در آن کشور اقامت گزید هم همچنان خود را از دانستن و مکاشفه و تحقیق مبری ندانست و پیوسته کوشید تا درباره نویسندگان و شاعران برجسته دنیا بداند و بخواند. همین موضوع او را به یک چهره جهانی تبدیل کرد.

 

خدمت کردن به کشور چنین معنایی دارد. نوجوانان و دانش آموزان ما باید در عرصه های فرهنگی همچون تئاتر و سینما به شناخت بهتر شخصیت های علمی روی بیاورند. فیلمسازان هم باید از  متخصصان و اهالی فن کمک بگیرند نه صرفا سرمایه گذارانی که درکی از هنر ندارند و به واسطه ثروتشان به این حوزه وارد می شوند. 

من همچنین به نوجوانان و دانش آموزان می گویم که هنر تنها به معنای شعر و موسیقی و تئاتر نیست. هنر به معنای شناخت سرزمین مان و چهره های برجسته آن است. امیدوارم که دانش آموزان فیلمساز در این مسابقه موفق و پیروز باشند و باز هم درباره تاریخ علم و دانش کشورشان فیلم بسازند.

اخبارفرهنگی - فارس
 


ویدیو مرتبط :
استاد محمد علی کشاورز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت «محمد‌علی کشاورز» از زبان برادرش



محمد‌علی کشاورز

 

.«علی کشاورز» برادر «محمد علی کشاورز» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در مورد آخرین وضعیت این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، اظهار داشت: هم‌اکنون «محمد‌علی کشاورز» تحت نظر دکتر است. او زانوهایش کمی درد می‌کند و همچنان دوران نقاهت خود را طی می‌کند.

 

وی در ادامه افزود: «محمد‌علی کشاورز» اکثر اوقات در منزل است.

کشاورز درباره هزینه درمان برادرش گفت: ایشان خرج درمانش را نیز خود می‌پردازد و دوستان و اطرافیان تاکنون  کمکی به وی نکرده‌اند.

بنابراین گزارش، «محمد‌علی کشاورز» متولد 1309 در اصفهان است، وی فارغ‌التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک است.

آغاز فعالیت هنری این بازیگر از سال 1339 با حضور در نمایش «ویلن‌ساز» کره مونا است.

وی تا به امروز ایفاگر نقش‌های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم‌های نظیر «خشت و آینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمالالملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتورسینما» ، «خسوف»، «زیر درختان زیتون» و «غزال» و مجموعه‌های تلویزیونی «هزاردستان»، «افسانه سلطان وشبان»، «سربداران»‌، «گرگ‌ها»، «پدرسالار» و «روشن‌تر از خاموشی» اشاره کرد.

بنابراین گزارش، «محمد‌‌علی کشاورز» تابستان به دلیل شکستگی پا در بیمارستان بستری شد و چند ماه بعدتر هم دوباره به دلیل وضعیت بد جسمانی در بیمارستان بستری شد و این روزها همچنان در خانه دوران نقاهت را پشت سرمی‌گذارد.... /خبرگزاری فارس