فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

لباس «جادوگر شهر اوز» 1/5 دلار فروخته شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

لباس «دروثی» یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم کلاسیک و معروف «جادوگر شهر اوز» در یک حراجی به مبلغ 1/56 میلیون دلار به فروش رفت.

لباس «دروثی» که یکی از بهترین متعلقات حفظ شده از فیلم «جادوگر شهر اوز» است، در یک حراجی در کشور انگلستان به مبلغ 1/56 میلیون دلار فروخته شد.

این لباس که در سال 2012 در یک حراجی به قیمت 480 هزار دلار به فروش رفته بود، در این حراجی بین هشتصد هزار تا یک میلیون و دویست هزار دلار تخمین قیمت زده شده بود اما در نهایت فراتر از پیش‌بینی‌ها به یک خریدار ناشناس فروخته شد.

چندی پیش نیز دمپایی‌های سرخ رنگی که «جودی گارلند» بازیگر نقش «دوروثی» در فیلم سینمایی «جادوگر شهر اوز» به پا کرد، در یک حراجی به قیمت 3.1 میلیون دلار در یک حراجی به فروش رفت تا رکوداردار فروش متعلقات این فیلم کلاسیک و محبوب باشد.

فیلم «جادوگر شهر اوز» که اقتباسی از رمان نوشته «فرانک باوم» است در سال 1939 در شش بخش از جوایز اسکار نامزد دریافت جایزه شد و داستان آن یک گرداننده سیرک را به تصویر می‌کشد که گردباد، حیواناتش را به شهری عجیب منتقل می‌کند.

 

اخبار فرهنگی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
جادوگر شهر اوز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لباس«جادوگر شهر آز» فروخته شد


این لباس آبی كمرنگ را جودی گارلند در فیلم «جادوگر شهر آز» كه در سال ۱۹۳۹ ساخته شد، پوشیده بود. این پیراهن در حراجی نیویورك دیروز (دوشنبه) به قیمت یك میلیون و ۵۶۰ هزار دلار فروخته شد.

خبرگزاری مهر: این لباس آبی كمرنگ را جودی گارلند در فیلم «جادوگر شهر آز» كه در سال ۱۹۳۹ ساخته شد، پوشیده بود. این پیراهن در حراجی نیویورك دیروز (دوشنبه) به قیمت یك میلیون و ۵۶۰ هزار دلار فروخته شد.

این لباس كه یكی از ۱۰ لباسی بود كه برای گارلند آماده شده بود تا در نقش دوروتی بپوشد، در حراجی بونهایم زیر چكش رفت. پیش بینی اولیه فروش این لباس بین ۸۰۰ هزار دلار تا یك میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بود.

این لباس و یك لباس دیگر در نهایت در فیلم بر تن بازیگر مشهورش دیده شد.

اسم خریدار لباسی كه در این فیلم كلاسیك موزیكال و مشهور پوشیده شده بود، فاش نشد.

در سال‌های اخیر قیمت‌های باورنكردنی برای خرید لباس‌هایی كه در فیلم‌های مشهور پوشیده شده‌اند پرداخته می‌شود. سال پیش نیز لباس نقش شیر این فیلم كه بر تن برت لار بود، تقریبا ۳.۱ میلیون دلار فروخته شد.

بالاترین قیمتی كه تاكنون برای لباسی از یك فیلم به یادماندنی پرداخته شده برای لباسی بود كه مریلین مونرو در فیلم سال ۱۹۵۵ پوشیده بود. این لباس در سال ۲۰۱۱ به قیمت  ۵.۶ میلیون دلار فروخته شد. لباسی كه آدری هپبورن در فیلم «بانوی زیبای من» پوشیده بود نیز ۳.۷ میلیون دلار زیر چكش حراج رفت.

لباس«جادوگر شهر آز» فروخته شد