فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

««قلاده‌های طلا» با کمک‌های دولتی رکورد «تایتانیک» را می‌شکند؟ رانتی دیگر برای «قلاده طلا»یی ها! + عکس



««قلاده‌های طلا» با کمک‌های دولتی رکورد «تایتانیک» را می‌شکند؟

رانتی دیگر برای «قلاده طلا»یی ها! + عکس

بعید نیست که «قلاده های طلا»ی ابوالقاسم طالبی، که با ساخت «نغمه» ، «عروس افغان» و «دست‌های خالی» معروف به ساخت فیلمهای شکست خورده است ، با حمایت های همه جانبه و بی دریغ ارگانهای دولتی ، نه تنها رکورد فروش سینمای ایران ، بلکه رکورد فروش فیلم هایی چون «هری پاتر» و «تایتانیک» را بشکند ، تا نفتی که هیچ گاه بر سر سفره ها نیامد ، بر سر و روی قلاده طلایی ها بنشیند ...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، در حالیکه فیلم سینمایی قلاده های طلا با حمایت همه جانبه دولت ، اکران بیشتر سینماهای کشور را به خود اختصاص داده و از ابتدا با بلیطهای رایگان و نیمه رایگان ارگانه های مختلف به شروع این فیلم کمک شد ، اخیرا یک ارگان دیگر با چاپ گسترده و توزیع بلیط های نیم بهای این فیلم که کارگردان آن مدعی عدم دریافت هرگونه کمکی است ، به کمک آمار کذایی فروش آن آمده است!

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نکته جالب اینجاست که در حاشیه این بلیط های رایگان  آرم کمپانی ورساچی که ملهم از نمادهای فراماسونری و شیطان پرستی است نقش بسته است ، که احتمالا (!) عملی سهوی از سوی عناصر خدوم ارگان توزیع کننده است.

گفتنی است که در ماه های گذشته نیز بلیط های رایگان قلاده های طلا به صورت گسترده توزیع شد که نمونه ای از آن در زیر می آید:

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

از سویی مسئولان عالی سازمان صدا و سیما که از حامیان جدی اکران این فیلم هستند ، در تمام شبکه ها و پشت سر هم ، تیزر تبلیغات این فیلم را به صورت رایگان پخش می کنند تا جایی که گفته می شود هزینه تیزر تبلیغات صداوسیما برای این فیلم بسیار بیش از فروش فیلم بوده است.

هر چند که کارگردان این فیلم همچنان هرگونه کمک دولتی را تکذیب می کند و تمام منتقدین فیلمش ، در سایت این فیلم متهم به عناصر فتنه و ضد انقلاب می شوند تا آثار سوء این فیلم بر مناسبات فرهنگی نظام پوشیده بماند ،  بازهم این حمایت های بی دریغ را تکذیب کند و حمایت های خودجوش فیلم دوستان بداند.

با این تفاسیر ، بعید نیست که «قلاده های طلا»ی ابوالقاسم طالبی، که با ساخت «نغمه» ، «عروس افغان»  و «دست‌های خالی» معروف به ساخت فیلمهای شکست خورده است ، با حمایت های بی دریغ ارگان های دولتی ، نه تنها رکورد فروش سینمای ایران ، بلکه رکورد فروش فیلم هایی چون «هری پاتر» و «تایتانیک» را بشکند ، تا نفتی که هیچ گاه بر سر سفره ها نیامد ، بر سر و روی قلاده طلایی ها بنشیند .../اعتدال

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


ویدیو مرتبط :
قلاده های طلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شمقدری: یک میلیارد تومان به «قلاده‌های طلا» کمک کردیم



قلاده‌های طلا,فیلم قلاده‌های طلا,فیلم سینمایی قلاده‌های طلا

رییس سازمان سینمایی در جدیدترین اظهارنظرش درباره‌ی پروژه سینمایی «قلاده‌های طلا» اعلام كرد كه نزدیك به یك میلیارد تومان به این پروژه كمك كرده است.

جواد شمقدری در گفت‌‌وگویی با ایسنا، با اشاره به مراحل ساخت فیلم ابوالقاسم طالبی یادآور شد: آقای طالبی همزمان با ساخت فیلم «پایان نامه» روزی به من گفت: «می‌خواهم فیلمی در خصوص فتنه 88 و ابعاد گسترده آن كار كنم. آیا شما حمایت خواهید كرد؟» گفتم قطعا این یكی از سیاست‌های ماست.

وی ادامه داد: بعدا كه ایشان فیلمنامه را كامل كرده بود و برای مطالعه و نظرخواهی به من داد، گفت: «من تلاش می‌كنم بودجه فیلم را از جای دیگری جور كنم كه مبادا به عنوان كار دولتی، فیلم را جریانات روشنفكری و مخالف در سینما بكوبند.» من هم گفتم احتیاط خوبی است. اما هر وقت دیدی هیچ كس سرمایه‌گذاری نمی‌كند به هر حال ما حاضریم.

شمقدری تصریح كرد: بعد فهمیدم با «روایت فتح» به نتیجه رسیدند. در میانه فیلمبرداری خبر شدم مشكلاتی برای فیلمنامه به وجود آمده و حتی حرف از توقف كار به وجود آمده كه من سرانجام با دو طرف شروع به رایزنی كردم و بالاخره مسئولان را كه معترض بودند قانع كردم كه اگر واقعا قصد توقف كار را دارند حداقل بگذارند پس از پایان فیلمبرداری و آماده شدن نسخه اكران كه در میانه كار برای هیچ كس تبعات خوبی ندارد.

رییس سازمان سینمایی یادآور شد: در مراحل پایانی فیلمبرداری و تدوین بحث كمبود نقدینگی و بودجه مطرح شد كه بلافاصله آمادگی سازمان سینمایی را برای مشاركت در سرمایه‌گذاری اعلام كردیم و در نهایت موسسه رسانه‌های تصویری قرار شد با پرداخت یك سوم هزینه‌های فیلم در یك سوم حقوق و مالكیت این فیلم مشاركت كند و این نقدینگی كه نزدیك یك میلیارد تومان بود اواسط دی ماه 90 به پروژه تحویل داده شد.

شمقدری با یادآوری حضور «قلاده‌های طلا» در جشنواره‌ی فیلم فجر گفت: در مرحله جشنواره هم مسوولانی معترض كار بودند و با پخش فیلم مخالفت جدی داشتند اما با جدیت و رایزنی ما و به خصوص آقای دكتر حسینی و انعكاس موضوع به دفتر مقام معظم رهبری و دفتر ریاست محترم جمهور در نهایت فیلم در جشنواره به نمایش درآمد كه الحمدلله با استقبال خوبی روبرو شد و جای نگرانی هم نبود. بعدها آقای طالبی از ما خواست تا پایان اكران عمومی از سوی ما خبری صادر نشود كه سازمان سینمایی در ساخت فیلم مشاركت كرده است.

وی ادامه داد: آقای طالبی معتقد بود برخی از این خبر سوء استفاده‌های خود را خواهند كرد و دوباره با چسباندن آن به جریان موهوم انحرافی برای انكار آن دردسر درست كنند و ماهم پذیرفتیم.

شمقدری با اشاره به مصاحبه‌ی فروردین ماه ابوالقاسم طالبی در برنامه‌ی «هفت» یادآور شد: علیرغم مصاحبه صریح آقای ابوالقاسم طالبی در برنامه «هفت» مبنی بر عدم حمایت سازمان سینمایی از این فیلم، ما هم واكنشی نداشتیم و سخنی نگفتیم. اما الان به نظر می‌رسد بیان این همكاری دیگر نتواند دست‌آویزی برای ضربه زدن به این كار سینمایی شود. به هر حال الان سازمان سینمایی و موسسه رسانه‌های تصویری به عنوان یكی از مالكان و سرمایه‌گذاران این فیلم سینمایی اعلام می‌شوند و باز هم اعلام می‌كنم از هر پروژه سینمایی كه فتنه‌های در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی را افشا می‌كنند، حمایت خواهیم كرد.... / ایسنا