فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

فیلمنامه های میلیون دلاری تاریخ سینما + پوستر



فیلمنامه های میلیون دلاری , فیلم سینمایی , دِژاوو

فیلمنامه های میلیون دلاری تاریخ سینما + پوستر

فیلمنامه هایی هستند که به خوبی از تراوشات ذهن نویسنده ایجاد شده و به دنبال آن استودیوها برای خرید آن مبالغ هنگفتی پرداخت کرده اند.

فیلمنامه یا اسکریپت انعکاسی از استعداد و هنر یک نویسنده است. اسکریپت می تواند برای فیلم سینمایی، تاتر و یا یک برنامه تلویزیونی نوشته شود. آن می تواند اصلی و اقتباسی (بر اساس کتاب یا داستان واقعی) باشد. در سینما فیلمنامه یکی از اصلی ترین ارکان ساخت فیلم است.

 

در فیلمنامه است که حرکات، دیالوگها، احساسات و عملکرد کاراکتر فیلم مشخص می شود. در حال حاضر برنامه های نرم افزاری هستند که نویسنده فیلمنامه را یاری می کنند؛ اما فیلمنامه هایی هم هستند که به خوبی از تراوشات ذهن نویسنده ایجاد شده و به دنبال آن استودیوها برای خرید آن مبالغ هنگفتی پرداخت کرده اند.

 

تعدادی از نام آشناترین و گرانترین فیلمنامه های تاریخ سینما به شرح زیر است:

دِژاوو- 5 میلیون دلار
دِژاوو فیلمی به قلم بیل مارسیلی و تریو روسیو است که تونی اسکات کارگردانی آن را برعهده داشت. داستان فیلم با بازی دنزل واشنگتن و پائولا پیتون از عناصر پرهیجان، تخیلی و رومانتیک برخوردار است و جریان مامور AFT است که به گذشته سفر می کند تا از مرگ زنی که دوستش دارد، جلوگیری کند.

 

فیلمنامه های میلیون دلاری , فیلم سینمایی , دِژاوو

 

اتاق پناهگاه- 4 میلیون دلار
اتاق پناهگاه فیلمی به قلم دیوید کوپ و کارگردانی دیوید فینچر است که بر اساس تیتر روزنامه  تولید شده است. داستان فیلم با بازی جودی فاستر و کریستین استوارت جریان مادر و دختری است که اتاقی با ضریب امنیت بالا در خانه دارند و با حضور سارقان در خانه با آنجا پنا می برند.

 

فیلمنامه های میلیون دلاری , فیلم سینمایی , اتاق پناهگاه

 

بوسه آخر شب- 4 میلیون دلار
بوسه آخر شب فیلمنامه ای به قلم شین بلک است و رنی هارلین کارگردانی آن را برعهده داشته است. فیلم با بازی جینا دیویس و ساموئل ال جکسون مادری تنها با گذشته نامعلوم را به تصویر می کشد.

 

فیلمنامه های میلیون دلاری , فیلم سینمایی , بوسه آخر شب

 

شبهای تالادیگا- 4 میلیون دلار
آدام مک کی کارگردانی این فیلم را با فیلمنامه ای از خودش بر عهده داشته است.داستان فیلم با بازی ویل فارل زندگی و شرح حال ریکی بابی راننده موفق ناسکار است.

 

فیلمنامه های میلیون دلاری , فیلم سینمایی , شبهای تالادیگا

 

مرد دارویی- 3 میلیون دلار
مرد دارویی فیلمی به کارگردانی جان مک تریان است که بر اساس فیلمنامه ای به قلم سالی رابینسون و تام شولمن ساخته شده است. داستان فیل با بازی شاون کانری و لورین باراکو جریان زیست شناسی به نام را کرین است که برای پیدا کردن زیست شناسی مفقود شده به نام رابرت کمپل راهی جنگلهای آمازون می شود.

 

فیلمنامه های میلیون دلاری , فیلم سینمایی , مرد دارویی

 

موتزارت و وال- 2 میلیون و 750 هزار دلار
موتزارت و وال که با عنوان دیوانه عشق در اروپا به نمایش درآمد، داستانی کمدی و رومانتیک به قلم رونالد باس است که جریان عاشقانه دو بیمار مبتلا به سندرم اسپرگررا به تصویر می کشد.

 

فیلمنامه های میلیون دلاری , فیلم سینمایی , موتزارت و وال

 

داستان شوالیه- 2 میلیون و 500 هزار دلار
برایان هگلند نویسنده برگزیده اسکار این فیلمنامه را بر اساس کتابی با همین عنوان نوشته است. داستان فیلم با بازی هیث لجر رقابتهای شوالیه ای را به تصویر می کشد.

 

فیلمنامه های میلیون دلاری , فیلم سینمایی , داستان شوالیه

منبع:cinemakhabar.ir


ویدیو مرتبط :
فیلمنامه نویسی در سینما و یک شغل کثیف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازیگران میلیارد دلاری تاریخ سینما چه کسانی هستند؟(تصاوبر)



سینمای هالیوود , اخبار بازیگران

بازیگران ستارگان معروفی درآسمان سینمای هالیوود هستند که حضور آنها در یک فیلم مهمتر از خود فیلم است؛ به عبارت دیگ اعتبار بخش آن فیلم خواهند بود. برخی از این بازیگران آنچنان برای استودیوها اهمیت دارند که استودیوها برای جذب آنها حاضر به پرداخت دهها میلیون دلار هستند. نمونه اخیر آن جانی دپ است. او برای بازی در قسمت پنجم دزدان دریایی کاراییب ، 95 میلیون دلار دستمزد درخواست کرده است. البته حضور او در این فیلم، فروش میلیارد دلاری آن را تضمین می‌کند.

پایگاه اطلاع‌رسانیBox Office Mojo با بررسی 700 بازیگر معروف زن و مرد هالیوود، میزان فروش فیلمهای آنها از آغاز و مطابقت با میزان تورم، و تعداد بلیط های فروخته شده فیلمهای آنها به معرفی سود آور ترین و باارزشترین بازیگران تاریخ سینمای هالیوود که همگی مرد هستند ، پرداخته است.

در طول تاریخ سینما، این بازیگران نه تنها سودهای کلانی برای استودیوها به همراه آورده اند، بلکه در کنار درآمد بالا به دریافت جوایز مطرح سینما نیز نائل آمده‌اند.

سود‌آورترین و باارزشترین بازیگران تاریخ سینما اینها هستند:

سینمای هالیوود , اخبار بازیگران

سینمای هالیوود , اخبار بازیگران

سینمای هالیوود , اخبار بازیگران

سینمای هالیوود , اخبار بازیگران

سینمای هالیوود , اخبار بازیگران

سینمای هالیوود , اخبار بازیگران

سینمای هالیوود , اخبار بازیگران

سینمای هالیوود , اخبار بازیگران

سینمای هالیوود , اخبار بازیگران

سینمای هالیوود , اخبار بازیگران

منبع:cinemakhabar.ir