فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

فرخ نژاد، نیکی کریمی و فرزندشان در جشنواره پوسان!+عکس




«همبازی» با بازی حمید فرخ نژاد، نیکی کریمی و یک پسربچه شش ساله در جشنواره فیلم بوسان به نمایش درآمد.

به گزارش شبکه ایران فیلم سینمایی «همبازی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی کارگردان شناخته شده سینمای کودک در جشنواره فیلم کودک بوسان به روی پرده رفت و با استقبال مخاطبان روبرو شد. فیلم سینمایی «همبازی» قصه امین پسربچه شش ساله ای است که مصرانه از والدین می خواهد تا برای او خواهر یا برادری بیاورد.

حمید فرخ نژاد, نیکی کریمی , اخبار فرهنگی

 

حمید فرخ نژاد، نیکی کریمی، پارسوا پورقبادی، رضا فیاضی، خاطره حاتمی و خسرو احمدی بازیگران این فیلم هستند. در این میان حمید فرخ نژاد و نیکی کریمی نقش پدر و مادر «امین» را بازی می کنند؛ کودکی بازیگوش که سعی دارد زندگی را آن طوری پیش ببرد که خودش دوست دارد.
هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک بوسان از 30 تیرماه تا 3 مردادماه در کشور کره جنوبی برگزار می شود.


ویدیو مرتبط :
فروغ فرخ زاد با صدای نیکی کریمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای دستمزد 480میلیونی فرخ‌نژاد؛ نیکی کریمی و گلزار چقدر می‌گیرند؟



 محمد رضا گلزار,نیکی کریمی

افشای دستمزد 480میلیونی فرخ‌نژاد؛ نیکی کریمی و گلزار چقدر می‌گیرند؟

اعلام رقم دستمزد 480 میلیونی حمید فرخ نژاد برای شش ماه بازی در فیلم استرداد، یک بار دیگر بحث قدیمی میزان دستمزد ستاره ها را زنده کرده است. ستاره های سینمای ایران مانند نیکی کریمی و گلزار چقدر دستمزد می گیرند؟

اعلام رقم دستمزد 480 میلیونی حمید فرخ نژاد برای شش ماه بازی در فیلم استرداد، یک بار دیگر بحث قدیمی میزان دستمزد ستاره ها را زنده کرده است. ستاره های سینمای ایران چقدر دستمزد می گیرند؟ این گزارش را بخوانید.

چند روز پیش فرامرز قریبیان میهمان هفت صبح بود. گفتگو با این ستاره سینمای ایران به بهانه اکران فیلم «گناهکاران» انجام شد که هفته آینده آن را خواهید خواند. قریبیان در لابلای مصاحبه، گریزی به خاطرات دوران ممنوع الکاری اش هم زد. تعریف می کردکه هیچ وقت علت ممنوع الکاریش رسما به او گفته نمی شده ولی بعد از مدتی به گوشش می رساندند که مبلغ دستمزدش علت این تصمیم بوده.

بحث پول و دستمزد همیشه در سینمای ما حاشیه ساز و البته برای مردم جذاب بوده است. در این چند ساله انگار اعلام قیمت های نجومی عادی شده و ستاره های سینما هم مثل فوتبالیست ها ابایی از لو رفتن قیمت شان ندارند. یک بخشی به عادی شدن خیلی از تابوهای بیخود در جامعه برمی گردد و بخشی هم مربوط به مناسبات درون خود سینما است که تعارف را بین بازیگر و تهیه کننده کنار گذاشته و راحت می توانند سر قیمت چانه بزنند.

بحث اصلی تاثیر دستمزد این ستارگان در میزان استقبال تماشاگران از فیلم و چرخه سالم اقتصادی است. به نظر می رسد برخی ستارگان ما بالاتر از تاثیرشان در اقتصاد فیلم دستمزد می گیرند که بسیاری از این موارد به فیلم هایی برمی گردد که از بودجه دولتی و یا وام های دولتی بهره می جویند و در این میان آیا اداره مالیات به وظیفه اش عمل می کند؟

(شنیده می شود خیلی از دست اندرکاران سینما برگه های خوداظهاری مالیاتی را جدی گرفته اند چون عدم پرداخت شفاف مالیات ها گاه منجر به ممنوع الخروجی برخی از آنها می شود.)

به هر حال مدتی بود تب ارقام دریافتی بازیگران خوابیده بود که با اعلام دستمزد سرسام آور بازیگر شایسته، حمید فرخ نژاد آن هم برای یک پروژه نیمه دولتی دود از سر خیلی ها بلند شد. تا صبح روز نیمه آبان 88، اعلام رقم و دستمزد بازیگران سینمای ایران در حد مجلات و روزنامه بود اما وقتی در یک برنامه تلویزیونی میزان دریافتی بازیگران اعلام شد، به یکباره رسانه های مختلف پر شد از این اعداد و ارقام.

رسانه های جدی تر هم به صورت ریشه ای و عمیق تر به این ماجرا پرداختند. حتی مسئولان سابق سینمایی دست به کار شدند و خواستند مثل فوتبال بریا بازیگران سقف تعیین کنند که طبق معمول موفق نشدند.

همیشه پای گلزار در میان است
عدد و رقم برای محمدرضا گلزار مساوی با حاشیه بوده است. 90 میلیونب رای سه روز بازی در فیلم دموکراسی توی روز روشن ... دو سال بعد اعلام رقم یک میلیاردی این بازیگر برای یک سال حضور در پروژه های یک تهیه کننده مشهور، به ضرر گلزار تمام شد. در نهایت هم با فشار معاونت سینمایی این قرارداد لغو و او مدتی ممنوع الکار شد. اوب رای بازی در سریال شبکه خانگی ساخت ایران هم 800 میلیون تومان دریافت کرد.

کی چقدر می گیرد؟
تازه ترین رقمی که به طور رسمی اعلام شده، میزان دستمزد حمید فرخ نژاد است. شایعه بود که این بازیگر برای شش ماه حضور در فیلم پرخرج و دولتی «استرداد» ماهی 100 میلیون تومان گرفته است. این شایعه وقتی پررنگ تر شد که فرخ نژاد قراردادش با پروژه محمد (ص) را لغو کرد و به استرداد پیوست.

محسن علی اکبری، تهیه کننده این فیلم به تازگی در گفتگو با روزنامه بانی فیلم رقم 80 میلیونی فرخ نژاد را تایید کرده. فرخ نژادسال 88 برای روزهای زندگی 120 میلیون گرفته بود که به خاطر طولانی شدن زمان فیلمبرداری، مبلغی اضافه از تهیه کننده خواست ولی این مبلغ پرداخت نشد و فرخ نژاد آن کار را به صورت نیمه کاره رها کرد.

دیگر فیلم پر سروصدایی که تا الان بیش از 8 میلیارد آب خورده، لاله است. نیکی کریمی برای بازی در یک نقش کوتاه در این فیلم 100 میلیون گرفته است. این بازیگر سال 87 با اصغر فرهادی برای بازی در فیلم درباره الی به توافق نهایی نرسید و با دریافت 10 میلیون بیشتر در فیلم دو خواهر بازی کرد. دریافتی او برای این نقش 35 میلیون تومان بوده است.

هدیه تهرانی برای یکی از فیلم هایی که الان روی پرده دارد، 120 میلیون گرفته به اضافه 12 درصد از فروش فیلم. جالب است بدانید دستمزد مهناز افشار، بهرام رادان و مهران مدیری برای یک نقش کوتاه به ترتیب 100، 90 و 80 میلیون بوده است، ضمن اینکه در قراردادشان یک بند اضافه کرده اند تا در سود فروش کلی فیلم هم شریک باشند.

حامد بهداد برای یک فیلم که اخیرا بازی کرده 240 میلیون پیشنهاد کرده که در نهایت با 170 میلیون در آن فیلم حضور یافت. فریبرز عرب نیا چند سالی درگیر سریال مختارنامه بود. او برای این سریال ماهی 18 میلیون دریافت می کرد. همین رقم باعث شده امین حیایی دستمزد ماهی 6 میلیونی اش در کلاه پهلوی را رقمی ناچیز برای پروژه های الف ویژه عنوان کند.

این در حالی است که به نظر می رسد با توجه به شرایط اقتصادی کشور و کاهش چشمگیر رانت ها و یارانه های دولتی و شبه دولتی سینمای ایران بخصوص در بخش خصوصی لزوم حرکت به سمت دستمزدهای منطقی تر را کاملا احساس کرده اند.

شاید در آینده نزدیک به جز پروژه های حوزه هنری و آثاری که در تلویزیون ساخته می شوند، دیگر ناظر پرداخت چنین دستمزدهای کلانی نباشیم. در دوران جدید بعید است دیگر بازیگری بتواند قرارداد ماهی 80 میلیون تومان ببندد حتی اگر آن بازیگر چهره محبوب و توانایی مثل حمید فرخ نژاد باشد.

حاشیه های برمی گردند
چند باری که تب قیمت دستمزد بازیگران همه گیر شد، خیلی ها در این باره اظهارنظر می کردند، از خود سینمایی ها گرفته تا مردم عادی. خیلی از تهیه کننده ها هم متلکمی انداختند که ما از این پول ها نداریم به بازیگر بدهیم. بعضی ها هم طرح این بحث ها در جامعه را دور از شأن هنر سینما می دانستند.

حالا که بحث خانه سینما دارد به سامان می رسد شاید بحث دستمزد بازیگران یک بار دیگر محل اظهارنظرها بشود.البته بعد از رقم های عجیب و غریبی که از اختلاس و باقی قضایا این چند مدت دائم به گوش رسیده، بعید است رقم های نجومی بازیگران سینما به چشم مردم بیاید. شاید هم سینمای ما دارد تغییر مسیر می دهد./كافه سینما