فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

علی مصفا با "پله آخر" به جشنواره باتومی رسید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سینماگران ایرانی در گرجستان

علی مصفا با "پله آخر" به جشنواره باتومی رسید

فیلم سینمایی "پله آخر" ساخته علی مصفا در ادامه حضورهای بین‌المللی این‌بار در هفتمین جشنواره باتومی گرجستان روی پرده می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، این فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های بلند هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم باتومی گرجستان روی پرده می‌رود و در این بخش با 39 فیلم بلند دیگر به رقابت می‌پردازد.

همچنین از دیگر بخش‌های این جشنواره مسابقه فیلم‌های کوتاه است که مزدک میرعابدینی بازیگر و کارگردان سینما با اثری در این بخش حضور دارد. در این بخش نیز 40 فیلم کوتاه به قابت می‌پردازند. در بخش مستند این جشنواره نیز فردین صاحب الزمانی به عنوان داور حضور خواهد داشت.

در سایت این جشنواره آمده است: در این دوره جشنواره باتومی از ایران داریوش مهرجویی، منیژه حکمت، محسن امیریوسفی، عباس کیارستمی و رامتین لوافی‌پور به‌عنوان مهمانان ویژه حضور خواهند داشت. همچنین از کشورهای دیگر نیز فیلمسازان برجسته‌ای به عنوان میهمان حضور می‌یابند.

فیلم سینمایی "پله آخر" ساخته علی مصفا در بخش مسابقه جشنوره بین‌المللی کارلووی‌واری به نمایش درآمد و در مراسم اختتامیه این رویداد لیلا حاتمی جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد و همچنین فیلم نیز جایزه فیبرشی را هم از آن خود کرد. البته از طرف دیگر پوستر فیلم "پله آخر" در بخش بهترین پوستر جشنواره فیلم کارلووی‌واری مقام اول را کسب کرد.

در  خلاصه داستان "پله آخر" که لیلا حاتمی، علی مصفا و علیرضا آقاخانی بازی می‌کنند، آمده‌است: لیلی ستاره سینماست و به تازگی شوهرش را از دست داده‌است. او سر صحنه فیلمبرداری ناگهان مقابل دوربین خنده‌اش می‌گیرد و از کار باز می‌ماند. هیچ کس نمی‌تواند دلیل خنده‌هایش را حدس بزند.

علی مصفا کارگردان و بازیگر سینمای ایران پیش از این فیلم سینمایی "سیمای زنی در دورست" را کارگردانی کرده بود. چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی 29 ژوئن تا 7 ژوئیه (9 تا 17 تیر) برگزار می‌شود./مهر


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض علی مصفا و لیلا حاتمی به روند اکران «پله آخر»



اخبار,اخبار جدید,اخبار 

جالب

 

«تاوان مستقل بودن»

اعتراض علی مصفا و لیلا حاتمی به روند اکران «پله آخر»

علی مصفا و لیلا حاتمی کارگردان و بازیگر «پله آخر» در یادداشتی نسبت به وضعیت پیش آمده برای اکران این فیلم اعتراض کردند.

در این یادداشت که در اختیار  خبرگزاری ایسنا با عنوان « تاوان مستقل بودن» قرار گرفته، آمده است: «فیلم «پله آخر» فیلمی است به معنای واقعی مستقل که در وانفسای تولید فیلم با وجود همه مشکلات و بی پناهی‌ها بدون حاشیه و مظلوم نمایی‌های مرسوم برای اکران آماده شده است و اکنون بیش از یک ماه از امکان اکران خود را در اختلاف میان نهادهای مختلف از دست داده است.

ریشه‌های اختلافات موجود را نمی‌دانیم، فقط این رامی‌دانیم که حق همه فیلمهای ایرانی است که از امکانی یکسان برای اکران در تمام سینماهای کشور برخوردار باشند. این را نمی‌فهمیم که چطور هزینه این اختلافات و گروکشی‌ها باید بر دوش این فیلم باز شود که نه مانند بسیاری از فیلم‌های موفق تجاری می‌تواند حسرتی بر دل جناح مقابل بنشاند و نه دلگرمی و وابستگی به هیچ نهادی در جناح دیگر جبران زیان و خسارتش را تضمین می‌کند. نمی‌دانیم به کدام یک از طرفین دعوا باید اعتراض کرد و می‌دانیم که صدای‌مان به جایی نمی‌رسد.این بی‌شک تاوان و تنبیهی است برای مستقل بودن فیلمی که قربانی زورآزمایی دوستان سابق شده است.»

به گزارش ایسنا، فیلم «پله آخر» به کارگردانی علی مصفا قرار بود با سرگروهی سینما «آزادی» اکران شود که به دلیل حواشی ندادن حواله‌ی اکران به این سینما از سوی شورای صنفی نمایش به تعویق افتاد.

علی مصفا این روزها مقابل دوربین جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی در پاریس است./ایسنا