فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

صدای «عمر مختار» خاموش شد



اخبار,اخبار فرهنگی ,احمد رسول‌زاده

 

اخبار فرهنگی - صدای «عمر مختار» خاموش شد

احمد رسول‌زاده هنرمند پیشکسوت هنر دوبله و دوبلور شخصیت «عمر مختار» درگذشت.

احمد رسول‌زاده از گویندگان قدیمی و پیشکسوت ایران که به مدت 3 روز در بیمارستان ایرانمهر تهران بستری بود، صبح روز 19 دی ماه در سن 84 سالگی و به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

زنده‌یاد احمد رسول‌زاده طی چند سال اخیر به دلیل بیماری پارکینسون از شرایط جسمانی مطلوبی برخوردار نبود و به همین دلیل نتوانست به حضور تأثیرگذار و مستمر خود در عرصه دوبلاژ ایران، ادامه دهد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,احمد رسول‌زاده

 زنده‌یاد رسول‌زاده در جشن بزرگ سینمای ایران


از دوبله های ماندگار این هنرمند می توان به صدای دائی جان سرهنگ در سریال «دائی جان ناپلئون» با بازی محمدعلی کشاورز اشاره کرد. همچنین یکی دیگر از صداهای ماندگار او دوبله شخصیت «عمر مختار» با بازی آنتونی کوئین است.

زنده‌یاد رسول زاده مدیریت دوبلاژ فیلم هایی چون «پدرخوانده»، «بن هور» و «تابستان گرم طولانی» را برعهده داشت.


درگذشت احمد رسول‌زاده را به خانواده این هنرمند و دوبلور فقید و خانواده سینما و دوبلاژ ایران تسلیت می‌گوییم.

اخبار فرهنگی - مهر


ویدیو مرتبط :
عمر مختار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عمر البشیر: من صدای مردم را ساكت نمی‌كنم



 

 

 

عمر البشیر: من صدای مردم را ساكت نمی‌كنم

 

رئیس جمهور سودان بر ضرورت وجود آزادی در كشور تاكید كرده و عنوان داشت كه به خواسته‌های مردم توجه می‌كند.

به نقل از روزنامه لبنانی المستقبل‌، عمر البشیر رئیس جمهور سودان در مراسمی اظهار داشت: من صدای مردم را ساكت نمی‌كنم بلكه به نظرات و خواسته‌های آنها برای ساختن سودان گوش می‌دهم.

وی در ادامه افزود: دشمنان سودان به دشمنی خود ادامه می‌دهند.

البشیر همچنین بر حمایت از ملت فلسطین تا آزادی سرزمین اشغال شده آنها از جمله قدس تاكید كرد.

وی همچنین عنوان داشت: ما در كنار ملت عراق و افغانستان و تمام ملت‌های تحت اشغال تا پایان یافتن حضور اشغالگران در كشورشان و خارج شدن آنها ایستاده‌ایم.

البشیر در ادامه افزود:‌ ما به اجرای احكام دین اسلام پایبند هستیم و بر ارزش آزادی تاكید داریم چرا كه این ارزش عامل تحرك ملت و امت است.

وی همچنین عنوان داشت: مصر كشور قدرتمند در جهان عرب و رهبر كشورهای عربی به شمار می‌رود ما به جوانان تونس به خاطر انقلابشان تبریك می‌گوییم.

این در حالی است كه زنان سودانی با برگزاری تظاهرات در مقابل مقر نیروهای امنیتی در خارطوم خواهان آزادی افرادی شدند كه طی اعتراضات اخیر در سودان بازداشت شدند...../تحلیل:عصرایران