فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سینما کاباره نیست/ مگر «تایتانیک» نمایش می‌دهیم که سنیما را تعطیل می‌کنیم؟!/ امام (ره) گفت: سینما فحشاء نیست



اخبار , اخبار فرهنگی,گفتگو با اکبر عبدی,مصاحبه با اکبر عبدی

 

اکبر عبدی گفت: با بسته شدن سینما در ایامی که عزاداری است موافق نیستم. سینما کاباره نیست. فیلم‌‌هایمان مانند آثاری چون «تایتانیک» نیستند. می‌توانیم فیلم‌های مناسبی را که داریم به نمایش بگذاریم و سینما‌ها را تعطیل نکنیم.

اکبر عبدی درگفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس در ارتباط با این پرسش که آیا بازی درنقش‌های مختلف که حساسیت بالاتری دارند برایوی به عنوان بایگر نیز تا چه اندازه این حساسیت‌ها می‌تواند در اجرای نقش تاثیر گذار باشد گفت: واقعاً برای بنده به عنوان یک بازیگر بازی در «رسوایی» در نقش یک روحانی و یا بازی در فیلم سینمایی «آدم برفی» تفاوتی ندارد در مرحله اول تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا بتوانم نقشی را که قرار است ایفا کنم به درستی نمایش دهم.

اخبار , اخبار فرهنگی,گفتگو با اکبر عبدی,مصاحبه با اکبر عبدی


*مانند یک مومد اختیار کارگردان بودم
وی در ادامه افزود: مهم‌ترین مسئله در اجرای یک نقش رضایت کارگردان است او باید آنچه راکه د ذهن دارد در مسیر اجرای بازیگر در یک نقش ببیند. در واقه بین هیچ کدام از نقش‌هایم تفاوتی نگذاشتم حساسیتی که برای اجرای نقش یک روحانی داشتم برای سایر کاراکتر‌ها هم دارم. واقعاً برای اجرای هر نقش زحمت کشیدم و حرف کارگردان را خوب شنیدم تا متوجه شوم که او دقیقا چه چیزی می‌خواهد. همیشه مانند یک موم در اختیار کارگردان بودم.

عبدی با اشاره به اینکه هنرپیشه حرفه‌ای یعنی اینکه بازیگر در اختیار کارگردان و اثری که در آن بازی می‌کند باشداظهار داشت: بازیگرنباید کم کاری کند متاسفانه گاهی شاهد هستیم خود بازیگر برای اجرای نقش‌هایش تفاوت قائل می‌شود از جهت میزان انرژی که صرف می‌کند می‌گویم و اصلاً برای اجرای نقشی که بازی می‌کند برنامه ریزی ندارد. شخصاً برای تمام نقش‌هایم به یک اندازه تلاش می‌کنم.

اخبار , اخبار فرهنگی,گفتگو با اکبر عبدی,مصاحبه با اکبر عبدی


بازیگر فیلم سینمایی «مادر» درباره اینکه بازی در برخی نقش‌ها مانند شخصیت یک روحانی ممکن است برای بازیگر حساسیت بیشتری داشته باشد گفت: اینکه به حساسیت‌ها اشاره می‌کنید درست است اما این حساسیت‌ها برای بازیگر نباید وجود داشته باشد همانطور که گفتم بازیگر برای تمام نقش‌هایش باید تا سر حد توان تلاش کند. حساسیت‌ها و تفاوت‌هایی که می‌گویید برای مخاطب وجود دارد نه بازیگر اما خداروشکر برای بازی در نقش روحانی که در فیلم سینمایی «رسوایی» شاهد بودید توانستم نظر گروه‌های مختلف را جمع کنم هم مردم دوست داشتند و هم جامعه روحانیت از ایفای نقش من در لباس روحانی راضی بودند.

*طوری فیلم بسازیم که افراد مذهبی هم به سینما بروند
این بازیگر پیشکسوت سینما در ادامه خاطرنشان کرد: باید به نوعی در سینما پیش برویم که افراد مذهبی هم به سینما بروند و فیلم ببینند. آثارمان به گونه‌ای نباشد که یک فرد روحانی به دلیل اعتقادی که دارد به سینما نرود و یا خانواده مذهبی ازسینما رفتن فرزندشان ابراز ناراحتی کنند باید کاری کنیم تمام افراد یک خانواده با هم به سینما بروند. در رسوایی این اتفاق افتاده بود.

 

اخبار , اخبار فرهنگی,گفتگو با اکبر عبدی,مصاحبه با اکبر عبدی


* مگر امام نگفت سینما فحشاء نیست؟!
وی در ادامه افزود: نمی‌توان سینما را ندید گرفت ویا آن را حذف کرد اگر این کار را انجام دهیم خودمان و فرهنگمان لطمه خواهند خورد درحال حاضر دیگران از این هنر به خوبی در راستای کار‌هایشان استفاده می‌کنند. امام (ره) در صحبت‌هایش بار‌ها اعلام کرد که نظر مثبتی به سینما دارند مگر امام نگفت که سینما فحشاء نیست. ما خودمان باید از سینما به درستی استفاده کنیم.

* سینما کاباره که نیست/ مگر «تایتانیک» نمایش می‌دهیم که سنیما را تعطیل می‌کنیم؟!
من با بسته شدن سینما در ایامی که عزاداری است موافق نیستم. چرا نباید در این ایام فیلم نمایش داده شود. مگر درسینماهای ما چه فیلم‌هایی ساخته شده است؟! می‌توانیم فیلم‌های مناسبی را که داریم به نمایش بگذاریم و سینما‌ها را تعطیل نکنیم. سینما کاباره که نیست. فیلم‌‌هایمان که مانند آثاری چون «تایتانیک» نیستند که سینماراتعطیل می‌کنیم. نمی‌توان با دست پس زد و با پا پیش کشید یا سینما حلال است یا حرام است؟!

 

اخبار فرهنگی - فارس


ویدیو مرتبط :
امام خمینی(ره)ما با سینما مخالف نیستیم ما با سینما فحشا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنتی: امام (ره) مخالف سینما نبودند


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است.

باشگاه خبرنگاران جوان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نگاه امام خمینی (ره) به مقولات فرهنگی ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های رهبر کبیر انقلاب، آینده نگر  ایشان بود. ایشان با دنیا مرتبط بودند و همان زمان قبل از انقلاب در قم مسائل سیاسی و فرهنگی را مطالعه می‌کردند. نوع اجتهادی که ایشان پایه‌گذاری کردند پویا و محرک بود. علی رغم این که ایشان به فقه سنتی اعتقاد داشتند، ولی در عین حال سعی می‌کردند این فقه را با نیازهای جامعه تطبیق دهند و بتوانند پاسخگوی نیازهای جامعه روز خود باشند. شاید بزرگترین اندیشه و نظریه امام راحل که توانست به مرحله اجرا درآید، اندیشه انقلاب اسلامی بود که امام خمینی(ره) پایه‌گذار آن بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است. خوشبختانه در عصر حاضر گنجینه عظیمی از سخنان امام را در قالب صحیفه نور و سخنرانی‌های ایشان در اختیار داریم که می‌تواند راه را به نسل جوان جدید نشان دهد. به این موضوع توجه داشته باشید که بسیاری از سخنان ایشان در خصوص مسائل فرهنگی و معنوی است. در بخش فرهنگی تلاش ما این بود که خودشان که یک انسان خود ساخته بودند جامعه را به سمت فضیلت‌های اخلاقی دعوت کنند و تهذیب نفس را که جزو مسائل اخلاق اسلامی است، در جامعه گسترش دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین راستا ادامه داد: در رابطه با فرهنگ جامعه اسلامی ایشان در همان ابتدا گفتند که با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم. در حالی که در آن زمان ممکن بود برخی افراد به خاطر برخی از افکار خود سینما را تحریم کنند. رویکرد ایشان نسبت به رادیو و تلویزیون نیز همین‌طور بود. ایشان همواره به نزدیکان خود دستور می‌دادند که اخبار را از رسانه‌ها برای ایشان بازگو کنند. در بخش کتاب امام توجه ویژه‌ای به نوع کتاب‌ها و کیفیت‌ آن‌ها داشتند. همه این حرف ها نشان‌دهنده این است که امام به مقوله فرهنگ بسیار توجه داشتند.

جنتی در انتهای سخنان خود ابراز داشت: امام مرجع تقلید گران‌قدری بودند که بخش اعظمی از عمر خویش را در حوزه علمیه گذراندند و در خصوص مسائل فرهنگی صحبت کردند. امید آن است که ما نیز بتوانیم با ابزارهایی که در اختیار داریم، فرهنگ اسلامی را در جامعه اشاعه دهیم و ادامه‌دهنده راه ایشان باشیم.