فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سینماها با 4 فیلم به استقبال عید فطر می‌روند+تصاویر



اخبار , اخبار فرهنگی , فیلم های عید فطر

اخبار فرهنگی - سینماها با 4 فیلم به استقبال عید فطر می‌روند+تصاویر

پس از اینکه «رد کارپت» رضا عطاران گیشه سینماها را تکان داد،‌ با آغاز اکران 4 فیلم جدید و نیز بهترین فیلم جشنواره فجر انتظار می‌رود رونق دوباره‌ای به سینماها داده شود.

چهار فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند»، «امروز» ،‌«کلاشینکف» و «آذر،‌شهدخت، ‌پرویز و دیگران» به عنوان فیلم‌های اکران عید فطر از فردا اول مرداد در سینماها اکران می‌شوند.

 

این فیلم‌ها همگی در سی‌ و‌ دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند که در میان آن‌ها یکی از دو فیلم برگزیده جشنواره («آذر،‌شهدخت، پرویز و دیگران») هم دیده می‌شود.

 

«فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی
در این فیلم که منوچهر محمدی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد و اولین فیلم سینمایی پسرش (حامد محمدی) است،‌ جواد عزتی، نازنین بیاتی،‌ رضا ناجی، الهام کردا، لیلی فرهادپور، سعید آرمند، حسین پرستار و... بازی می‌کنند.

 

حامد محمدی پیشتر به عنوان نویسنده در سینمای ایران فعالیت داشته و فیلمنامه فیلم‌های «طلا و مس» و «حوض نقاشی» را نوشته است.

 

در خلاصه داستان «فرشته‌ها با هم می‌آیند» که در گروه سینمایی «آزادی» اکران می‌شود، آمده است: «فرشته‌ها که بیایند حتما باید منتظر اتفاقاتی باشیم.»

 

اخبار , اخبار فرهنگی , فیلم های عید فطر

 

«آذر، شهدخت،‌پرویز و دیگران»
«آذر،شهدخت، پرویز و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی
دیگر فیلمی که در اکران عید فطر و در گروه سینمایی «فرهنگ» نمایش داده می‌شود، فیلم بهروز افخمی و به تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان است که به همراه «رستاخیز» درویش،‌ بهترین فیلم سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر شد. ‌

البته افخمی برای این فیلم سیمرغ بهترین فیلمنامه را هم گرفت.

در «آذر،شهدخت، پرویز و دیگران» که داستان پرویز دیوان‌بیگی هنرپیشه سینماست که زنش هم به عالم سینما راه می‌یاید،‌ مهدی فخیم‌زاده،‌ گوهر خیراندیش،‌ مرجان شیرمحمدی، رامبد جوان،‌امیرعلی دانایی و ...حضور دارند.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , فیلم های عید فطر

 

«امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی
«امروز» جدیدترین ساخته سینمایی رضا میرکریمی پس از «یه حبه قند» در گروه سینمایی استقلال روی پرده می‌رود.

 

در خلاصه داستان این فیلم که پرویز پرستویی برای اولین بار با میرکریمی همکاری می‌کند، آمده است: «یونس راننده تاکسی کهنه‌کار در پایان یک روزِ کاری به زن جوانی کمک می‌کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقات زیادی در انتظارِ اوست....»

 

در «امروز»،علاوه بر پرویز پرستویی، ‌سهیلا گلستانی و شبنم مقدمی هم حضور دارند که مقدمی سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن را به دست آورد.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , فیلم های عید فطر

 

«کلاشینکف» به کارگردانی سعید سهیلی
آخرین ساخته سعید سهیلی، که مضمونی اجتماعی دارد، در گروه سینمایی «آفریقا» اکران می‌شود و‌ بازیگرانی از جمله رضا عطاران، ساعد سهیلی، جمشید هاشم‌پور، فرهاد اصلانی، شقایق فراهانی، جواد عزتی و شهرام حقیقت‌دوست در آن بازی کرده‌اند.

 

داستان این فیلم درباره جوان سربازی است که خواهرش مورد آزار و اذیت افرادی ناشناسی قرار می‌گیرد و او با شنیدن این خبر، با سلاح کلاشینکفی که به منظور حفاظت از یک بانک تحویل وی داده شده است، ترک پست می‌کند و...

 

اخبار , اخبار فرهنگی , فیلم های عید فطر

 

اخبار فرهنگی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
فیلم استقبال پرشور از دکتر احمدی نژاد در روز عید فطر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

8 فیلم جدید به استقبال كریسمس می روند + تصاویر



اخبار فرهنگی و هنری - 8 فیلم جدید به استقبال كریسمس می روند + تصاویر

8 فیلم بزرگ و پرهزینه كه دسامبر 2013 اكران می شود را بشناسید.

 

اخبار,اخبار فرهنگی

 

فیلمهای «جاذبه» ، «مرد آهنی 3» و «سریع و خشن 6» تنها فیلمهای محبوب و تماشاگر پسند سال 2013 نیستند. هنوز یك ماه تا پایان سال 2013 باقی مانده و در همین یك ماه 8 فیلم بزرگ در ژانرهای مختلف خانوادگی ، پرهیجان و شرح حال گونه اكران خواهد شد.
ترافیك نمایش فیلمها در ماه دسامبر و با نزدیك شدن به كریسمس و سال جدید میلادی بیشتر می شود. همچنین اكران فیلمها در ماه دسامبر ، آخرین فرصت فیلمها برای شركت در رقابت های اسكار است.


8 فیلم بزرگ و پرهزینه كه دسامبر 2013 اكران می شود را بشناسید.
«هابیت : ویرانی اسماگ»
مجموعه فیلم‌های «هابیت» پیش‌درآمدی بر «ارباب حلقه‌ها»، فانتری حماسی جی آر. آر. تالکین است که جکسون حدود یک دهه پیش از روی آن‌ها سه فیلم برنده اسکار ساخت.«هابیت : ویرانی اسماگ‌» روز 12 دسامبر اكران می شود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی

 

«گوینده خبر»
(Anchorman) یا «گوینده خبر» فیلمی به كاگردانی «آدام مك كای» است كه «ویل فرل» ، «استیو كارل»‌ و «پل راد‌» پیش از این برای بازی در نقشهای اصلی دعوت شده اند. این فیلم برای نخستین بار در سال 2004 با بودجه 26 میلیون دلاری و با بازی «ویل فرل» ساخته شد و بیش از 90 میلیون دلار فروش كرد. قسمت دوم این فیلم 20 دسامبر 2013 روی پرده خواهد رفت .

 

اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم گوینده خبر

 

«خشونت آمریكایی»
«خشونت آمریكایی» فیلمی به كارگردانی «دیوید اُراسل» است كه ستارگانی همچون «جنیفر لارنس» ، «بردلی كوپر» ، «اِمی آدامز» ، «جرمی رنر» و «كریستین بیل» در آن ایفای نقش كرده اند. داستان فیلم به قلم «اُراسل» در دهه 70 میلادی رخ می دهد و داستان رسوایی یك شخص دولتی به نام «آروینگ رزنفلد» (بیل) است كه با همكار انگلیسی خود به نام «سیدنی پروسر» (آدامز) یك مأمور فدرال به نام «ریچی دیماسو» (كوپر) را در زورگیریهایش همراهی می كنند.

ولی در نهایت فریب خورده و با گروه های مافیایی مواجه می شوند در نهایت رزالین همسر «آرونیگ»‌ (لارنس) به این ماجرا خاتمه می دهد. «خشونت آمریكایی» 25 دسامبر امسال اكران می شود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم خشونت آمریكایی

 

«نجات آقای بنكس»
نجات آقای بنكس فیلمی با بازی تام هنكس و اما تامپسون است كه به گونه داستان والت دیزنی موسس كمپانی دیزنی می باشد. داستان فیلم درباره یکی از نویسندگان کمپانی دیزنی به نام «پی ال تراویس» است که به «مری پاپنیز» و داستانهای «پاپنیز» معروف است.او از لندن به هالیوود سفر می کند و طی ملاقاتی با «دیزنی» به یکی از نویسندگان مطرح او تبدیل می شود.

«تام هنکس» در نقش «والت دیزنی» و «اما تامپسون» در نقش «مری پاپنیز» در این فیلم بازی کرده اند.این فیلم اكران عمومی خود را از 20 دسامبر در آمریكای شمالی آغاز خواهد كرد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم نجات آقای بنكس

 
«درون لوین دیویس»
فیلمی به كارگردانی «برادران كوئن»‌ است . درون لوین دیویس با بازی «جاستین تیمبرلیك» و «اسكار ایزاك» برگرفته از زندگی یك موسیقی دان دهه 60 میلادی است . این فیلم 20 دسامبر اكران می شود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم درون لوین دیویس

 
«47 دروغین»‌
«47 رونین» ، به كارگردانی «كارل رینش» از بهار 2011 مقابل دوربین رفته و قرار است 25 دسامبر (كریسمس)‌ 2013 اكران شود. «كیانو ریوز» بازیگر اصلی این فیلم است كه در نقش «كای» - یك سامورایی دو رگه بریتانیایی – ژاپنی- ظاهر می شود كه درصدد كشتن قاتل استادش است. «هیرویوكی سانادا» ، «كو شیبا ساكی» ، «تادانوبو آسانو»‌ و «رینكو كیكوچی» دیگر بازیگران این فیلم هستند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی

 

«مسابقه كینه»
«پیتر سیگال» کارگردان فیلم «باهوش باش» با جذب دو ستاره 60 ساله هالیوودی سعی دارد اکشن کمدی «مسابقه کینه» (Grudge match) را روی پرده ببرد. او با دعوت از «سیلوستر استالونه» و «رابرت دونیرو» این فیلم را که به رقابت مشت‌زنی دو اسطوره بوکس می‌‌پردازد، کارگردانی خواهد کرد. این فیلم 25 دسامبر (كریسمس)‌ 2013 اكران شود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم مسابقه كینه

 

«زندگی مرموز والتر میتی»
بن استیلر در «زندگی مخفی والتر میتی» (The Secret Life of Walter Mitty) نقش والتر میتی مسئول بخش عکس یک نشریه را بازی می‌کند که مردی ترسو و خجالتی است. وقتی یک نگاتیو گم می‌شود، والتر از طریق خیال‌پردازی درگیر ماجرایی در عالم واقعی می‌شود. شان پن، کریستن ویگ، آدام اسکات، پاتن آزوالت و شرلی مک‌لین دیگر بازیگران این فیلم هستند.شرکت فاکس قرن بیستم این فیلم را از 25 دسامبر اکران می‌کند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم زندگی مرموز والتر میتی

 

اخبار فرهنگی هنری - سینما خبر