فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سه پوستر سریال ترسناک «داستان وحشت آمریکایی»



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سه پوستر سریال ترسناک «داستان وحشت آمریکایی»
پوسترهای عجیب و غریب برای فصل دوم سریال «داستان وحشت آمریکایی» طراحی شده است.
 فصل دوم سریال «داستان وحشت آمریکایی» که نویسندگانش رایان مورفی و براد فالچوک، نویسندگان سریال بسیار موفق «گلی» هستند، «داستان وحشت آمریکایی: آسایشگاه بیماران روانی» نام دارد.
در فصل اول یک خانه مجلل محل وقوع جنایت‌های بیشمار در طی چندین و چند دهه بود و در فصل دوم یک آسایشگاه بیماران روانی محل وقوع ماجراهای هولناک است.  

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


تا کنون دو تیزر از فصل دوم این سریال منتشر شده است. در تیزر اول زنی در یک باغ قطعات بریده شده بدن انسان را دور می‌ریزد و در تیزر دوم یک راهبه سفیدپوش لباسی آبی را برای شخصی که نمی‌بینیم به اتاقی می‌برد و در آخرین لحظه نگاهی هراس‌آور به دوربین/بیننده می‌اندازد. در سه پوستر جدید که برای فصل دوم طراحی شده، این دو راهبه حضوری ترسناک دارند. 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هنوز داستان فصل دوم فاش نشده، اما این نکته تائید شده که از بین بازیگران فصل اول تنها جسیکا لنگ در فصل دوم حضور خواهد داشت، او در این فصل نقش یک راهبه در دهه 1960 میلادی را بازی می‌کند.
آسایشگاه بیماران روانی این سریال محل نگهداری جنایتکارانی روان‌نژند است. احتمالا مانند فصل اول، روح سرگردان قربانیان و مردگان این آسایشگاه حضوری چشمگیر در سریال داشته باشند و تشخیص واقعی یا غیرواقعی بودن شخصیت‌ها نیز مثل فصل قبل کار دشواری باشد.  

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فصل دوم «داستان وحشت آمریکایی» ماه اکتبر از شبکه اف‌ایکس روی آنتن می‌رود./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
آپارات در پوستر داستان پارک وحشت! خیلی عجیبه!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«داستان ترسناک آمریکایی» واقعیت دارد


«داستان ترسناک آمریکایی» نام یک سریال ژانر وحشت است که توسط رایان مورفی، براد فالچاک خلق و تهیه‌کنندگی شد. سیستم این سری این است که هر فصل آن داستانی مجزاست و در همان فصل داستان پایان می‌یابد.

 
 
 
 
  صبح بخیر: «داستان ترسناک آمریکایی» نام یک سریال ژانر وحشت است که توسط رایان مورفی، براد فالچاک خلق و تهیه‌کنندگی شد.
در قسمت Freak Show این سریال با شخصیت های عجیبو غریبی روبه‌رو هستیم که تقریبا همه آنها از واقعیت الهام گرفته اند.
 
بیماری: Diprosopus – این عارضه ای است که بیمار دو چهره در کاسه سر خود دارد.


شخصیت تلویزیونی:
ادوارد موردراکه – نجیب زاده انگلیسی (وس بنتلی) که صورت دیگری نیز در پشت سر خود داشته است که به تئاتر السا هالووین دعوت می شود. 

شخصیت واقعی:
Edward Mordrake یک شخصیت واقعی است که در قرن 19 میلادی می زیسته است. این مرد در پشت سر خود نیز صورت داشته که توان خوردن یا حرف زدن با صدای بلند نداشته اما خندین و گریه را می دانسته است. ادوارد نزد پزشکان متعددی رفته بود تا از شر این صورت شیطلانی و منفور خلاص شود. این فرد در سن 23 سالگی خودکشی می کند زیرا به ادعای خودش، چهره شیطانی که در پشت سر او قرار داشته است، شب ها حرف و زمزمه می کرده و خواب را از چشمان او گرفته بوده است. یا هنگامی که ادوارد می گریسته، او می خندیده است و در آخر، همه این مسایل دست به دست هم دادند تا ادوارد بیچاره در 23 سالگی خودکشی کند.

«داستان ترسناک آمریکایی» زمینه واقعی دارند

بیماری: Ectrodactyly – یک بیماری مادرزادی است که در آن فرد یک یا چند انگشت دست یا پا ندارد و دست / پا یا شکاف خورده، یا فرم ناقصی پیدا کرده است.


شخصیت تلویزیونی:
جیمی دارلینگ (ایوان پیتر) پسر زنی به نام «اتال» و مرد دیکتاتوری به نام «دل تولدو» است. او دستان شکافته بزرگی دارد که در ظاهر دوستان و اطرافیان او را آزار می دهند. اما قلب این پسر بزرگ است و آنها را تحمل می کند.

شخصیت واقعی: در گذشته های دور،  پسری به نام Grady Stiles Jr. زندگی می کرده که در سیرک به نام «پسر خرچنگی» شهرت داشته است. نه تنها دست های او شکافته و خرچنگ مانند بودند بلکه پاهایش نیز همین طور ناقص بودند و به همین دلیل، قادر به راه رفتن نبوده است. در فیلمی که برای او ساخته اند، شخصیت داستان مهربان و قهرمان است. اما پسر خرچنگی واقعی بدجنس بوده است. او یک شب که بسیار مست و لایعقل بوده است، نامزد دخترش را با بی رحمی  به قتل می رساند و هرگز هم برای این کار زندانی نمی شود زیرا هیچ زندانی او را قبول نمی کرده است. در سال 1993 میلادی، خانواده اش انتقام این جنایت را گرفتند و او را به قتل رساندند.

«داستان ترسناک آمریکایی» زمینه واقعی دارند

بیماری: دوقلوها یبه هم چسبیده

شخصیت تلویزیونی:
Grady Stiles Jr. (سارا پولسان) خواهرانی هستند که کاملا به هم چسبیده اند، اما شخصیت آنها با هم فرق دارد. در آخر Bette با چاقو مادرش را به جرم اینکه این همه سال آنها را در خانه حبس کرده است می کشد و Dot نیز با قیچی این کار را انجام می دهد. آنها دوست نداشتند مورد تمسخر بقیه باشند و به همین دلیل با آواز خواندن روی آوردند.  

شخصیت واقعی:
در طول تاریخ نمونه های متعددی از دوقلوهای به هم چسبیده زندگی می کرده اند. از جمله می توان به «میله و کریستین» در سال 1851 میلادی اشاره کرد که فردی به نام جوزف پیرسون اسمیت به آنها آوازخواندن می آموزند. آنها به آوازه خوان دوسر مشهور بودند.

«دیزی و وایولت هیلتون» در سال 1908 میلادی نیز نمونه دیگر از دوقلوهای به هم چسبیده هستند که فقط از ناحیه سر از هم جدا بوده اند. آنها نیز آموخته بودند تا آواز بخوانند و روی صحنه رقص نیز اجرا می کردند.

«چانگ و انگ بانکر» در خلال سال های 1815 تا 1880 میلادی نیز در تایلند متولد شده بودند و در آمریکا، اروپا و انگلستان برنامه اجرا می کردند به همین دلیل به دوقلوهای تایلندی معروف هستند.

«داستان ترسناک آمریکایی» زمینه واقعی دارند

بیماری: Hirsutism – نوعی عرضه پرمویی زنان است که در نقاطی از بدن آنها که اصولا نباید مو داشته باشد، ظاهر می شود. به طور مثال، ریش یا موی ناحیه کمر یا سینه که مخصوص مردها است. این بیماری در نتیجه افزایش هورمون های مردانه است. البته آن را با عارضه گرگینه اشتباه می گیرند.


شخصیت تلویزیونی:
Ethel Darling با بازی کیتی بیتز، نامزد سابق قهرمانی به نام دل توله‌دو و زنی ریش‌دار است.

شخصیت واقعی:
زن سوئیسی به نام «ژوسفین کلوفولیا» در سال های 1827 تا 1875 میلادی زندگی می کرده است. او زنی ریش‌دار است که در سن 8 سالگی 5 سانتی متر ریش داشته است. او از طرف ناپلئون سوم الماسی دریافت می کند.

«داستان ترسناک آمریکایی» زمینه واقعی دارند

بیماری: Hermaphroditism، بیماری است که فرد هر دو جنسیت مرد و زن را در خود دارد.


شخصیت تلویزیونی:
Desiree Dupree (آنجلا باست) همسر بی بندوبار تولدو است که از داشتن سه پستان و اندام زنانه و مردانه خود بسیار خرسند است.

شخصیت واقعی:
ژوزفین جوزف در سال 1913 میلادی در اتریش به دنیا آمد او یک هنرپیشه دو جنسیتی بود که بسیار خوب می توانست نقش های نیمی زن و نیمی مرد را ایفا کند.
 
«داستان ترسناک آمریکایی» زمینه واقعی دارند (ناقص)

بیماری: زن نیمه نصفه

شخصیت تلویزیونی:
Legless Suzi (Rose Siggins) که از بیماری ستون فقرات رنج می برد در سن دو سالگی پایش را قطع می کنند و از طرف پدر و مادرش طرد می شود و به همین دلیل برای زنده بودن، مجبور به گدایی می شود. او شب ها را در خیابان می گذرانده است. او به واسطه حسادت به مردی که رقصنده خوبی بوده است، او را به قتل می رساند. اما او با بازوهای خود راه می رفته است.

شخصیت واقعی:
شخصیت داستانی همانند زندگی واقعی   Suzi است. سوزی در سن دو سالگی پای خود را از دست می دهد. در سن سه سالگی یاد می گیرد روی دست های خود راه برود و برای حرکت از اسکیت بورد استفاده کند. او تنها زن نیمه نصفه ای است که ازدواج کرده است. همسر او یک مرد معمولی با سلامت کامل است. 

«داستان ترسناک آمریکایی» زمینه واقعی دارند

بیماری: ژیگانتیسم (غول سانی)


شخصیت تلویزیونی:
آمازون ایو (Erika Ervin) یک هنرمند و نوازنده پیانو است که قد بسیار بلندی دارد.

شخصیت واقعی:
اریکا اروین یک زن بسیار بلند قد و دچار بیماری ژیگانتیسم است. او دو متر و 28 سانتی متر قد دارد و بلندقدترین زن دنیا است و نام او در گینس ثبت شده است.

«داستان ترسناک آمریکایی» زمینه واقعی دارند (ناقص)

بیماری: Achondroplasia (بیمارى مادرزادى استخوان‌ كه‌ موجب‌ بدهنجارى و كم‌رشدى اسكلت‌ مى‌شود)


شخصیت تلویزیونی:
ما پیت (Jyoti Amge) دستیار کوتوله السا است. او بیشتر مواقع با آمازون ایو می گردد و یا در آماده سازی صحنه به السا کمک می کند.

شخصیت واقعی:
نام Amge نیز به عنوان کوچک ترین و کوتاه قد ترین زن دنیا در گینس ثبت شده است. این دختر 20 ساله هندی فقط 58.4 سانتی متر قد دارد. وزن او نیز حدود 5 کیلوگرم است و آرزوی ملاقات با باراک اوباما را دارد.  

«داستان ترسناک آمریکایی» زمینه واقعی دارند

بیماری: Phocomelia، در این بیماری دست و پای انسان کوتاه تر از حد معمول است


شخصیت تلویزیونی:
پاول سیل (Mat Fraser) نوانده طبل السا است. او به آمریکا سفر می کند تا وارد هالیوود و بسیار مشهور بشود. شخصیت او تغییر می کند و تصمیم می گیرد همه بدن خود را تاتو کند.

شخصیت واقعی:
فرایزر به واطه بیماری مادر در طولبارداری، با دست های نصفه و ناقص به دنیا آمد. او در سال 1957 میلادی هنگامی که 13 سال داشت وارد صنعت گردشگری شد و تا سن 79 سالگی نیز در همان کار باقی ماند.

«داستان ترسناک آمریکایی» زمینه واقعی دارند

بیماری: Microcephaly (کوچک سری) نوعی عارضه عصبی است که به موجب آن مغز فرد بسیار کوچک تر از سنش خواهد بود.


شخصیت تلویزیونی:
پِپر (Naomi Grossman) و سالتی (Christopher Nieman) تقریبا هرگز از هم جدا نمی شوند. آنها به دلیل فرم ناقص سرهای خود مورد تمسخر قرار می گرفتند اما انسان های ساده و بی گناهی بودند. 

شخصیت واقعی:
دو خواهر به نام های جنی و الویرا لی که به نام های Pip و Flip مشهور بودند در دهه 1900 میلادی نمایش اجرا می کردند. در آن دوران که آمریکا در رکود اقتصادی شدید قرار داشت، این دو خواهر هفته ای 75 دلار درآمد داشتند.

«داستان ترسناک آمریکایی» زمینه واقعی دارند

بیماری: سندروم Virchow-Seckel نوعی عارضه کوتولگی است


شخصیت تلویزیونی:
میپ (Ben Woolf)، آدم کوتوله است که نمایش اجرا می کند. او توسط تولدو دستگیر می شود و در زندان توسط زندانی های دیگر به قتل می رسد.

شخصیت واقعی:
  Woolf از فرم پرنده بودن خود به هیچ وجه ناراحت نبوده است.

«داستان ترسناک آمریکایی» زمینه واقعی دارند