فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سریال «شهرزاد» با همراهی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی



اخبار فرهنگی - سریال «شهرزاد» با همراهی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی

شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و مصطفی زمانی به جمع بازیگران سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی پیوستند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال «شهرزاد» با همراهی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی

 این سه بازیگر به تازگی با دست اندرکاران این مجموعه که برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود قرارداد بستند تا به زودی جلوی دوربین بروند.

از این جمع ترانه علیدوستی برای اولین بار است در یک سریال حضور پیدا می‌کند و البته اولین همکاری‌اش با فتحی به شمار می‌رود. شهاب حسینی پیش از این در سریال «مدار صفر درجه» و مصطفی زمانی در فیلم «کیفر» با فتحی همکاری کرده بودند.

انتخاب بازیگران «شهرزاد» که یک سریال عاشقانه است همچنان ادامه دارد و طبق برنامه ریزی انجام شده تصویربرداری آن نیمه دوم مهر ماه در تهران آغاز می‌شود.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: در تندباد حادثه «عشق» اولین قربانی است. تهران 1332.

سید محمد امایی تهیه کننده  و سید هادی رضوی و محمد امامی‌سرمایه گذران این سریال 26 قسمتی هستند. «شهرزاد» سومین محصول تصویر گسترپاسارگاد است که پیش از این سریال موفق «شاهگوش» را تولید کرده و این روزها در آستانه تصویربرداری «ابله» کمال تبریزی است.

 

اخبار فرهنگی - سینماخبر


ویدیو مرتبط :
شهاب حسینی،ترانه علیدوستی در شب رونمایی از سریال شهرزاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نویسنده “شهرزاد” ضمن تشکر از دولت قبل بیان کرد⇐ترانه علیدوستی آرزویم بود / شهاب حسینی، خیالم!



اخبارفرهنگی و هنری,خبرهای فرهنگی و هنری,شهرزاد

نغمه ثمینی نویسنده سرشناس تئاتر ایران چند ماهی می‌شود که به عنوان نویسنده سریال “شهرزاد” مهمان مخاطبان است.

به گزارش  ثمینی که در نگارش فیلمنامه هایی چون “سه زن” و “خون بازی” نقش داشته قبل از “شهرزاد” تجربه حضور در تیم نگارش “طعم شیرین خیال” کمال تبریزی را هم داشت؛ پروژه ای که آن قدرها مورد توجه قرار نگرفت.

ثمینی اما با “شهرزاد” مجددا در کانون توجه قرار گرفته است.

باید از دولت قبل تشکر کرد…
ثمینی در گفتگویی با “شرق” درباره اینکه آیا زمان طولانی که صرف نگارش فیلمنامه “شهرزاد” شده او را از دغدغه اصلی اش که تئاتر است جدا نکرده بیان داشت: شاید این از خوش‌شانسی من بود، وقتی شروع به نگارش «شهرزاد» کردم، دولت عوض شد و بسیاری از نمایش‌نامه‌های من که قبلا مجوز نگرفته بود، مجوز گرفتند.

وی ادامه داد: باید از دولت قبل تشکر کرد که به متن‌های من مجوز نداد و در پستو ماندند و در دورانی که فرصت نوشتن نمایش‌نامه جدید نداشتم، متن‌ها اجرا شدند و حس تئاتری من ارضا شد. “هیولاخوانی”، “نگاهمان می‌کنند” و… کارهایی بودند که در دوران نوشتن سریال «شهرزاد» با متن من اجرا شدند و این اتفاق خوشحال‌کننده‌ای بود. نگارش سریال «شهرزاد» من را خسته نکرد، بلکه خیلی ورزیده کرد. «شهرزاد» تا حد زیادی فضای تئاتری دارد و بیرون از فضای دیالوگ و ارتباط آدم‌ها نبود و جنسی از فیلم‌نامه بود که بیشترین نزدیکی را به تئاتر داشتم. سعی کردم اغراق تئاتر را از این زبان بگیرم و کمی ملموس‌تر بنویسم.

ترانه آرزویم بود / شهاب خیالم
نغمه ثمینی درباره اینکه آیا در زمان نوشن فیلمنامه به گروه بازیگران فعلی فکر می کرده یا نه اظهار داشت: واقعیت این است از روزی که می‌نوشتم، آرزو می‌کردم خانم ترانه علیدوستی نقش «شهرزاد» را بازی کند؛ چراکه به نظر من شهرزاد دقیقا همین شکلی است که می‌بینید. یک زیبایی خیلی ملایم، اما در کنارش یک جور قدرت و معصومیت کودکانه‌ای دارد که باورش می‌کنیم. ترانه علیدوستی یک انتخاب درخشان بود و من به رؤیایم رسیدم.

وی ادامه داد: برای «قباد» آقای شهاب حسینی یکی از خیال‌های من بود که محقق شد. «بزرگ آقا» بهتر از چیزی شد که در متن بود و آقای نصیریان چیزهایی در نقش پیدا کرد که من زمان نوشتن به آن فکر نمی‌کردم و البته بازیگران دیگری مثل آقای مصطفی زمانی یا پریناز ایزدیار و… . شخصیت‌های اصلی انتخاب‌های خوبی هستند و البته باقی بازیگران و خوشحالم که آقای فتحی سر انتخاب‌هایش ایستاد؛ چراکه سخت است این تعداد از بازیگران خوب را در یک زمان طولانی در اختیار داشته باشید و آقای فتحی حتی سر یک بازیگر کوتاه نیامد و تمام بازیگران ایده‌آلش را کنار هم داشت.

 

اخبارفرهنگی و هنری,خبرهای فرهنگی و هنری,شهرزاد

 

اخبار فرهنگی و هنری - سینماژورنال