فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سخنگوی وزارت ارشاد:لغو برخی از برنامه های هنری مجوزدار به مصلحت کشور نیست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

خنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
اقتضا کشور، زمینه سازی و توجه به فعالیت های هنری است

سخنگو و معاون حقوقی و امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : اقتضا امروز کشور زمینه سازی و توجه برای فعالیت های تئاتری، فیلم ،رسانه ای و دیگر رشته های هنری و فرهنگی است.

حسین نوش آبادی روز پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، اظهار کرد : نباید در هنر نگرش ها بسته و سلیقه ای باشد بلکه برخوردهای پدرانه لازم است .


وی افزود : بر این اساس عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر باید رعایت شود تا هنر متعهد داشته باشیم .

نوش آبادی با اشاره به اینکه لازمه عمل به اقتصاد مقاومتی عمل به فرمایشات رهبری و کمک گرفتن از ظرفیت های هنری کشور است، بیان داشت : باید در زمینه اقتصاد مقاومتی بتوانیم فعالیت هایی را انجام دهیم و مقدمه گفتمان سازی و تحقق آن با کتاب،تئاتر،رسانه و فیلم و غیره ممکن و فرهنگ سازی بر این اساس انجام می شود .

وی اضافه کرد : زمانی می توانیم در اقتصاد پیشرفت کنیم که به حوزه هنر هم اهمیت قائل شویم و این فرموده مقام معظم رهبری که هنر را مهم تر از اقتصاد معرفی می کنند .


وی اظهار کرد : هنرمند وقتی تقیدی به اسلام و سبک ایرانی و اسلامی دارد از هویت ملی و اسلامی ایران دفاع می کند،ایرانی چهره تمدن ساز در دنیا دارد و باید مجدد تمدن ایرانی و اسلامی مورد تاکید رهبری را عملیاتی کنیم .

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه از هنر نترسیم، گفت : در قالب هنر بسیاری از خلاقیت ها و ایده ها بروز می یابد، جبهه گیری ها دردی را دوا نمی کند البته باید سو استفاده از هنر کنار گذاشته شود .

نوش آبادی با بیان اینکه هنر مقدس است، اظهار کرد : لغو برخی از برنامه های هنری که مجوز دار است به مصلحت کشور نیست ،البته به این اصل معتقد هستیم که هنر باید متعهد باشد و در جهت ترویج اخلاق عمل کند .



وی افزود : اگر درست عمل نکنیم در خارج از مرزها برای برنامه های فرهنگی ما برنامه ریزی می کنند و ابتکار عمل را نخواهیم داشت .
وی همچنین با اشاره به عملکرد برخی از رسانه ها در انتشار اخبار غیرواقع، بیان داشت : برخی رسانه ها خبرهایی را منتشر می کنند که مستدل نیست و واقعیت ندارد.


وی تاکید کرد : اگر رسانه ها سئوال کنند و به دنبال واقعیت باشند خوب است اما اگر به دنبال غرض ورزی باشند پسندیده نیست .


سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد آور شد : رسانه عادل رسانه ای است که به پیشرفت ها می پردازد و اگر هم موضوع و انتقادی وجود داشت منتشر می کند .

نوش آبادی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی در ایران، گفت : فرهنگ استان پیشینه و گذشته افتخار آفرین دارد و آغازگر حرکت های فرهنگی، هنری و حتی سیاسی بوده است .

وی یادآور شد : شاه اسماعیل صفوی که ادیب و شاعر بود اولین حکومت مستقل، واحد و فراگیر را در تبریز تاسیس کرد و تمام مناطق را تحت مدیریت واحد قرار داد .

وی خاطر نشان کرد: اقدامات فرهنگی و تاریخی در تبریز پایه ریزی شده و توسعه مراکز فرهنگی،ترمیم آرامگاه ها،توسعه مساجد، بازارهای اسلامی، ضرب اولین سکه رایج کشور در این انجام شده و تجربه موفقی وجود دارد .

نوش آبادی گفت : تبریز الگو و پایلوت فرهنگی شهرهای دیگر ایران است و نقش این شهر در حوزه تمدنی و فرهنگی در حال احیا است .

در این مراسم دکتر محمد محمدپور به عنوان مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات 26 ماهه دکتر علی اکبر صفی پور مدیر کل سابق این اداره کل تقدیر شد .


محمد محمدپور متولد 1347 سلماس و کارمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است .

وی در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته و در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع جانبازی نائل آمده است.

محمدپور دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی از دانشگاه تبریز بوده و در حال حاضر دانشجوی دکترای تخصصی روانشناسی و دارای پروانه تخصصی از سازمان نظام روان شناسی کشور است.


ریاست کتابخانه مرکزی و عضویت در هیئت امنای کتابخانه ملی تبریز ،معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیریت اجرایی چهارمین و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز ، مشاور فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ،مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران اداره کل ، مدیریت روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مدیریت موزه مقبره الشعرا و تدریس در مراکز آموزشی از جمله در دانشگاه شهید مدنی، مدیریت اجرایی جشنواره فیلم رحمت و جشنواره سفرنامه نویسی رضوی از دیگر سوابق وی می باشد .

وی همچنین مولف دو کتاب «سیری در مفاهیم و کلید واژه های فرهنگ و هنر» و «کنکاشی پیرامون عزت نفس» بوده و فعالیتهای فرهنگی، مطبوعاتی، پژوهشی و ترجمه فراوانی را در کارنامه خود دارد .


ویدیو مرتبط :
ماجرای کشف حجاب بازیگران از زبان سخنگوی وزارت ارشاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شروع دور چهارم مذاکرات / سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: برنامه‌ای برای دیدار دو جانبه با ایران در آلماتی نداریم



شروع دور چهارم مذاکرات ایران با کشورهای 1+5

دور چهارم مذاکرات ایران و گروه 1+5 لحظاتی پیش آغاز شد.

به گزارش فارس به آلماتی، دور چهارم مذاکرات نمایندگان ایران و اعضاء شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه) و آلمان به سرپرستی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش آغاز شد.

طی نشست دو روزه آلماتی، تاکنون سه نوبت مذاکره میان ایران و 1+5 برگزار شده که دو نوبت آن در روز نخست مذاکرات بوده و نوبت سوم آن نیز صبح امروز در هتل ریکسوس برگزار شده است.

صبح امروز نیز پیش از شروع دور سوم مذاکرات، سعید جلیلی، رئیس هیئت مذاکره کننده ایرانی و اشتون با یکدیگر دیدار کردند.

علاوه بر این، علی باقری، معاون جلیلی و ژاک اودیبر، نماینده هیئت فرانسه نیز صبح امروز با یکدیگر ملاقات و گفت‌وگو کردند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا,مذاکره ایران و آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: برنامه‌ای برای دیدار دو جانبه با ایران در آلماتی نداریم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با ادعای این که ایران درخواست‌های 1+5 را برآورده نکرده است، افزود: اما شش کشور به پیشرفت در روز شنبه امیدوارند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به این خبر به نقل از ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که در واشنگتن با خبرنگاران گفت و گو می‌کرد افزود: گفت‌وگوها اساسی بوده است اما هنوز هیچ پیشرفتی برای گزارش کردن نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: آنچه به دنبالش هستیم پاسخ روشن و ملموس به پیشنهادی است که در ماه فوریه روی میز گذاشتیم.

نولاند گفت که هیچ برنامه‌ای برای ملاقات دو جانبه‌ نمایندگان آمریکا و ایران در طول مذاکرات وجود ندارد.

همچنین بر اساس گزارش رادیو آمریکا نولاند گفت: جمهوری اسلامی ایران صبح (جمعه) روشی عملی برای اجرای طرح مسکو را در مقیاسی کوچکتر پیشنهاد کرد.

این گزارش حاکی است : اما دیپلماتهای غربی به خبرنگاران گفتند که پاسخ ایران همچنان نامشخص است./ایسنا