فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سالن‌های موسیقی جان تازه می‌گیرند


در دومین ماه از سال جدید شاهد تنوع بیشتری در تعداد و گروه‌های شرکت‌کننده موسیقی هستیم.

هنر آنلاین: در دومین ماه از سال جدید شاهد تنوع بیشتری در تعداد و گروه‌های شرکت‌کننده موسیقی هستیم:

"شهر بارانی" علیزاده در نمایشگاه

چه کنسرت‌هایی در راه‌اند؟ / سالن‌های موسیقی جان تازه می‌گیرند

محمد علیزاده روزهای آغازین اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به صحنه خواهد رفت.

این کنسرت به تهیه‌کنندگی شرکت "ایرانگام" به مدیریت صدرالدین حسین‌خانی بوده و علیزاده در دو روز و چهار سئانس گلچینی از آثار جدید و قدیمش را اجرا خواهد کرد.

امیرحسین اویسی (درامز)، پویا صرافی مهر (سینتی سایزر)، امیر غلامی (گیتار الکتریک)، علی پورنگهبان (گیتار بیس)، محمد شعبانی (پرکاشن)، اشکان موسوی (ویولن)، سعید عباسی (کیبورد)، بهمن میرزاده (گیتار الکتریک) و امیر علیزاده (رهبر ارکستر و پیانو) اعضای گروه اکس‌تر این خواننده هستند.



کنسرت امین رستمی

چه کنسرت‌هایی در راه‌اند؟ / سالن‌های موسیقی جان تازه می‌گیرند

امین رستمی روز 6 اردیبهشت‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه خواهد رفت.

این کنسرت به تهیه‌کنندگی شرکت "سل فا" به مدیریت جواد طوسی در یک روز و دو سئانس برگزار خواهد شد.

پاشا یثربی (رهبر ارکستر)، عماد لاریجانی (کیبورد)، امیل عباسی (گیتار بیس)، احمد عباس نیا (درامز)، فرشید ادهمی (گیتار الکتریک) و احسان شفیعی (پرکاشن) در کنار انوشیروان تربتی (رهبر ارکستر، پیانو و کیبورد) اعضای ارکستر این خواننده را تشکیل می‌دهند.



کنسرت فرزاد فرزین

چه کنسرت‌هایی در راه‌اند؟ / سالن‌های موسیقی جان تازه می‌گیرند

فرزاد فرزین هم روزهای 8 و 9 اردیبهشت‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه خواهد رفت.

این کنسرت به تهیه‌کنندگی شرکت "آوای دوران" به مدیریت رسول ترابی برگزار خواهد شد.

فرزین بعد از انتشار تازه‌ترین اثر خود با نام "6" این اجرا اولین کنسرت او بعد از انتشار آلبوم است.

محمدعلی شاکر (نوازنده کیبورد)، مهرداد معافی (گیتار الکتریک)، احمد امین پور (پرکاشن)، کسری خدیور (ویولن)، آرین کشیشیان (گیتار بیس)، آرمن کشیشیان (گیتار اسپانیش)، آرین قیطاسی (ساکسیفون)، امیرمیلاد نیکزاد (پیانو و رهبر ارکستر) اعضای گروه ارکستر این خواننده را تشکیل می‌دهند.



محمد قلی‌پور با "گروه شصت" در راه ایوان شمس

چه کنسرت‌هایی در راه‌اند؟ / سالن‌های موسیقی جان تازه می‌گیرند

محمد قلی‌پور روز 9 اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالن ایوان شمس روی صحنه خواهد رفت.

مهدی قدیمی (درام)، آرن خاچاطوریان (تومبا و پرکاشن)، حمید صالح (گیتار الکتریک)، پژمان مصیر (گیتار کلاسیک)، سوان سرکیسیان (کیبورد)، مهدی رنجبر (ویولن)، پژمان کریمی (بوزوکی)، آرتور آواساپیان (ساکسیفون) و محمد پورجعفری به‌عنوان نوازنده (گیتار بأس و سرپرست ارکستر) شصت با قلی‌پور همکاری خواهند کرد.

این خواننده جوان در این کنسرت که دومین اجرای زنده او در تهران محسوب می‌شود گلچینی از آلبوم و تک‌آهنگ‌های خود را اجرا خواهد کرد.

اولین کنسرت او پس از انتشار آلبوم "کاش نمی‌رفتی" در مهرماه سال گذشته، نخستین کنسرت رسمی خود را در تاریخ 11 دی‌ماه سال 94 در تالار ایوان شمس روی صحنه برد کنسرت بعدی این خواننده روز 9 اردیبهشت‌ماه در سالن ایوان شمس برگزار خواهد شد.



بنیامین در پایتخت

چه کنسرت‌هایی در راه‌اند؟ / سالن‌های موسیقی جان تازه می‌گیرند

بنیامین بهادری خواننده مطرح موسیقی پاپ که در ماه‌های گذشته با ایفای نقش در فیلم سینمایی سلام بمبئی به کارگردانی قربان محمد پور در کنار محمدرضا گلزار بازیگر سرشناس سینما پا به دنیای بازیگری گذاشته است، این بار در ادامه تور کنسرت‌های بهاری خود میزبان پایتخت‌نشینان خواهد بود.

خواننده آلبوم "بنیامین 94" در تاریخ 23 اردیبهشت‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌الملی تهران به دیدار دوستداران خود می‌رود. در این اجرا محسن بهینی، برنا شفیع‌زاده، نیما رمضان و ساسان هاشمی، علیرضا میرآقا و محمد مجرلو به رهبری آرش سعیدی اعضای ارکستر بنیامین موزیک را تشکیل خواهند داد.

این كنسرت به تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی – هنری "آوای باران" به مدیریت منوچهر حسنی برگزار می‌شود.



بمب انرژی در تهران

چه کنسرت‌هایی در راه‌اند؟ / سالن‌های موسیقی جان تازه می‌گیرند

کنسرت امید حاجیلی روز 22 اردیبهشت‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. این کنسرت با تأخیری چند ماه در تهران برگزار خواهد شد. حاجیلی در این اجرا گلچینی از آثارش را اجرا خواهد کرد.



جنوبی‌ها به تهران می‌آیند

چه کنسرت‌هایی در راه‌اند؟ / سالن‌های موسیقی جان تازه می‌گیرند

کنسرت گروه "لیان" به سرپرستی محسن شریفیان روزهای 21 و 22 اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

گروه لیان پس از نخستین اجرای زنده خود در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی، نخستین کنسرت خود در سال جدید را بار دیگر در تالار وحدت روی صحنه خواهد برد.

گروه لیان در تاریخ 21 و 22 اردیبهشت‌ماه سال 95 به همت شرکت "کامیاب بهاران" و تهیه‌کنندگی علی حق‌شناس در سالن تالار وحدت به اجرای برنامه خواهد پرداخت و آکا صفوی نیز بار دیگر در این کنسرت به عنوان خواننده گروه حضور دارد. بلیت‌فروشی این برنامه از ظهر دیروز آغاز شده است تا تالار وحدت بار دیگر در اوایل سال جدید پذیرای یک کنسرت پرانرژی و سرحال با نوای موسیقی بوشهری باشد.



کنسرت گروه سون

چه کنسرت‌هایی در راه‌اند؟ / سالن‌های موسیقی جان تازه می‌گیرند

گروه سون روز 10 اردیبهشت‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه خواهد رفت.

این کنسرت به تهیه‌کنندگی شرکت "آوای دوران" به مدیریت رسول ترابی برگزار خواهد شد.

حسین شریفی (ترومبون)، حسن فراهانی (ترومپت)، هادی جداری (ساکسیفون) – پژمان فرهمند (پرکاشن) – حمیدرضا نصراللهی (پرکاشن) – پیمان لطیفی (درامز) – محمد رضوانی زاده (گیتار کلاسیک) – محمد زمانی خواه (کیبورد 2) – سعید حسن‌زاده (گیتار بیس) – احمد حضرتی (بوزوکی) و بهروز علیاری (کیبورد و پیانو) اعضای ارکستر این گروه را تشکیل می‌دهند.



کنسرت علی عبدالمالکی

چه کنسرت‌هایی در راه‌اند؟ / سالن‌های موسیقی جان تازه می‌گیرند

کنسرت علی عبدالمالکی روز 20 اردیبهشت‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این خواننده که پیش از انتشار نخستین آلبومش نیز بارها در تهران و شهرستان به اجرای برنامه پرداخته بود، این بار قرار است در کنسرتی با اجرای آثار جدید به اجرای برنامه بپردازد.

ناصر فلسفی، علیرضا جعفری، فراز نصیری، مسعود پهلوان و امیر فتحی اعضای ارکستر این خواننده را تشکیل می‌دهند.



کنسرت سیمین غانم

چه کنسرت‌هایی در راه‌اند؟ / سالن‌های موسیقی جان تازه می‌گیرند

سیمین غانم 23 و 24 اردیبهشت‌ماه قطعات خاطره‌انگیز خود را در تالار وحدت برای بانوان اجرا خواهد کرد.

این اجرا که ویژه‌ بانوان است، هر روز ساعت 15 برگزار می‌شود.

اعضای گروه سیمین غانم را نازلی بخشایش به عنوان نوازنده (پیانو و چنگ)، آزاده شمس (ویولن)، آرمیتا جعفری (درامز) و سارا احمدی (دف) تشکیل می‌دهند.



اجراهای فرهنگسرای نیاوران

چه کنسرت‌هایی در راه‌اند؟ / سالن‌های موسیقی جان تازه می‌گیرند

رسیتال پیانو فریدون ناصحی نیز ششم اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. رسیتال یک اجرای سازی یا آوازی موسیقی است که با اجرای آثاری از یک آهنگساز توسط یک نوازنده‌ی برجسته همراه است. این اجرا ساعت 21 روی صحنه می‌رود.

فرهنگسرای نیاوران 22 اردیبهشت‌ماه میزبان اجرایی ویژه‌ی بانوان است. گروه موسیقی "نریمان" به سرپرستی گلناز جمشیدی ساعت 20 اجرای خود را روی صحنه می‌برد که آوا پازوکی آواز ایرانی و تنی یعقوبیان آواز ارمنی آن را خواهند خواند.



کنسرت ارکستر سمفونیک "الیانس" فرانسه در تالار وحدت

چه کنسرت‌هایی در راه‌اند؟ / سالن‌های موسیقی جان تازه می‌گیرند

کنسرت تبادل دوستی ایران و فرانسه به رهبری پژمان معمارزاده، چهارشنبه یکم اردیبهشت، ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار خواهد شد. سولیست پیانو در این اجرا گیوم ونسال خواهد بود.

پژمان معمارزاده، نوازنده‌ی ویولنسل و یکی از رهبران فعال ارکستر در کشورهای اروپایی است. پیش از این، یک سایت خبری فرانسوی اعلام کرده بود: قرار است پژمان معمارزاده با همراهی ارکستر سمفونیک الیانس، تور کنسرتی را در ایران برگزار کند. این تور از تهران آغاز می‌شود و در اصفهان،‌ کرمان و شیراز پی گرفته خواهد شد.



کنسرت گروه "مهتاب رو" در تالار رودکی

چه کنسرت‌هایی در راه‌اند؟ / سالن‌های موسیقی جان تازه می‌گیرند

کنسرت گروه "مهتاب رو" با عنوان "اینجا روزها…" به سرپرستی وصال عرب‌زاده و آواز بهادر صحت، پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت ساعت ۲۱ در تالار رودکی برگزار می‌شود.

این گروه در دو قسمت به اجرای موسیقی می‌پردازد؛ بخش اول در آواز بیات ترک و بخش دوم در دستگاه همایون و آواز بیات اصفهان. هومان رومی و وصال عرب‌زاده، آهنگسازان این برنامه، به ترتیب نوازنده‌ی کمانچه و سه‌تار هستند که در اجرای تصانیف به عنوان همخوان، آواز را همراهی می‌کنند. دیگر اعضای گروه عبارت‌اند از: بهادر صحت (آواز)، ارژنگ فرامرزی (تمبک)، آرش سعیدیان (عود)، شیلان اردلان (سه‌تار، همخوان)، مهرناز دبیرزاده (سازهای کوبه‌ای، همخوان)، مرجان بنایی (همخوان).


ویدیو مرتبط :
دیوارها در جشن نور لیون جان می گیرند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شخصیت‌های «جیمز باند» جان می‌گیرند



شخصیت‌های «جیمز باند» جان می‌گیرند

به مناسبت اکران فیلم «سقوط آسمانی»‌، 140 شخصیت داستان‌های «جیمز باند» به صورت انیمیشنی درمی‌آیند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

«چارلی هیگسون» نویسنده و کمدین برای نمونه بخشی از داستان‌های «جیمز باند» نوشته‌ی یان فلمینگ را از زبان دو شخصیت این مجموعه کتاب‌ها در روزنامه‌ «لندن مترو» به صورت تصویری روایت کرده است.

هیگسون قصد دارد تمام 140 شخصیت «جیمز باند» را از طریق این نقاشی‌ به همراه دیالوگ معرفی کند و داستان‌های معروف فلمینگ را از این راه به تصویر بکشد.

وی این اقدام را به مناسبت اکران فیلم «سقوط آسمانی» جدیدترین اقتباس سینمایی از داستان‌های معروف «007» انجام داده است.

به گزارش نیویورک دیلی نیوز‌، در این نقاشی‌ها صحنه‌های فیلم‌ها و کتاب‌های «جیمزباند» نشان داده می‌شوند و دیالوگ‌های کوتاه نوشته شده در آن‌ها به طور مختصر، داستان را روایت می‌کند.

همچنین اخیرا اعلام شده است بنیاد «جیمز باند» بخش نسخه‌های دیجیتالی را نیز به جوایز ادبی هرساله‌ی خود اضافه کرده است.

بنیاد «جیمز باند» گستردگی و همه‌گیری فناوری در زمینه‌ی کتابخوانی را علت این اقدام دانست و اعلام کرد نسخه‌های دیجیتالی در بخش کتاب‌های چاپی ارسال شده، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

«جیمز باند 007» نام شخصیتی داستانی است که توسط یان فلمینگ در سال 1953 خلق شد و در 12 رمان و دو داستان کوتاه حضور داشته است. این شخصیت همچنین در صنعت سینما طولانی‌ترین و پولسازترین شخصیت بوده که تاکنون از روی آن فیلم ساخته‌اند. اولین فیلم ساخته شده از این شخصیت فیلم «دکتر نو» در سال 1962 است.

تاکنون 22 قسمت از سری آثار «جیمز باند» ساخته شده است. سری فیلم‌های «جیمز باند» فروش کلی یک میلیارد و 600 میلیون دلار را کسب کرده‌اند که در رتبه‌ی سوم پرفروش‌ترین آثار چند قسمتی قرار دارند.

بیست‌وسومین و آخرین قسمت از داستان‌های «007» ماه آینده میلادی به روی پرده سینماها می‌رود. «سام مندز» خالق فیلم «زیبای آمریکایی» کارگردانی این اثر ار بر عهده داشته است./ایسنا