فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

رابرت دنیرو رئیس هیأت داوری جشنواره کن شد



 رابرت دنیرو رئیس هیأت داوری جشنواره کن شد

 

 رابرت دنیرو بازیگر و کارگردان مطرح سینمای جهان، قرار است در جشنواره آینده بین المللی فیلم «کن» که شصت و چهارمین دوره آن از تاریخ ۱۱ الی ۲۲ ماه مه برگزار خواهد شد، ریاست هیأت داوری نه نفره این جشنواره را بر عهده بگیرد.

به نقل از هالیوود ریپورتر برگزار کنندگان جشنواره کن در نظر دارند نه تنها از حضور گسترده دنیرو در دنیای سینما بلکه از فعالیتش در برگزاری جشنواره فیلم «ترای بکا» که امسال دهمین دوره آن اجرا می شود، نیز تقدیر به عمل آورند.

دنیرو گفت که ریاست هیأت داوری جشنواره کن برای او مایه مباهات است: "حضور در جشنواره فیلم کن برای من یک فرصت نادر است چون این جشنواره یکی از قدیمی ترین و بهترین جشنواره های جهان است." دنیرو با جشنواره کن ناآشنا نیست. این سینماگر ایتالیایی تبار تا کنون به طور کلی با هشت فیلم مختلف در کن حضور داشته و دو بار هم برنده جایزه غبطه برانگیز نخل طلا شده است؛ یک بار در سال ۱۹۷۶با فیلم «راننده تاکسی» و بار دیگر در سال ۱۹۸۶ با فیلم «مأموریت».

دنیرو افزود: "من پیش از این در دهه ۱۹۸۰ دو بار رئیس هیأت داوری جشنواره کن بوده ام، ولی با این حال می دانم که ریاست هیأت داوری کار اسانی برای من و اعضای ژوری نیست، ولی بسیار مفتخر و خوشحالم که ریاست هیأت داوری جشنواره امسال کن را بر عهده دارم."

دنیرو پس از آن که با نقش آفرینی در فیلم «خیابان های پایین شهر» (۱۹۷۳) مارتین اسکورسه ی زی و «پدرخوانده ۲» (۱۹۷۴) فرانسیس فورد کوپولا، به شهرت رسید، با حضور در فیلم هایی چون «روز روزگاری آمریکا» سرجییو لئونه، «آدم های خوب» و «کازینو» مارتین اسکورسه ی زی و «تسخیر ناپذیران» برایان دی پالما، به یکی از محبوب ترین ستاره های سینمای جهان تبدیل شده است. دنیرو در سال ۱۹۸۰ برای بازی در فیلم «گاو خشمگین» برنده اسکار بهترین بازیگر مرد و برای بازی در فیلم «پدر خوانده ۲» برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد علاوه بر این که چندین بار نامزد کسب جایزه اسکار شده است. دنیرو با ساخت فیلم هایی چون «یک قصه برانکسی» (۱۹۹۳) و «شبان نیکو» (۲۰۰۶) در دنیای کارگردانی هم برای خودش اسم و رسمی به هم زده است. جدید ترین فیلم این بازیگر «فوکر های کوچولو» نام دارد که در روز های اخیر صدر نشین گیشه سینما های آمریکا بوده است.... / خبرگزارى ایلنا


ویدیو مرتبط :
رابرت دنیرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیکی کریمی رئیس هیأت داوران جشنواره ادینبورگ شد



اخبار,اخبارفرهنگی ,نیکی کریمی

 

اخبار فرهنگی - نیکی کریمی رئیس هیأت داوران جشنواره ادینبورگ شد

دیگر اعضاء این گروه سه نفره عبارتند از : «مایکل فیتزجرالد» و «مارک رابینو ویتز».

برگزار کنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبورگ، «نیکی کریمی» را به عنوان رئیس هیأت داوران این دوره از رقابت‌ها در بخش بین‌الملل معرفی کردند.

به گزارش فارس، برگزارکنندگان جشنواره فیلم ادینبورگ اعضاء هیأت داوران این دوره از رقابت‌ها در بخش‌های مختلف را معرفی کردند.

بنا بر این گزارش، در بخش بهترین فیلم سینمایی در عرصه بین‌الملل که جایزه نهایی آن 10 هزار پوند خواهد بود، ریاست هیأت داوران به عهده «نیکی کریمی»، بازیگر و کارگردان سینمای کشورمان خواهد بود.

دیگر اعضاء این گروه سه نفره عبارتند از : «مایکل فیتزجرالد» و «مارک رابینو ویتز».

این اولین باری نیست که «کریمی» در ترکیب هیأت داوران یک جشنواره مهم سینمایی قرار می‌گیرد او پیش فیلم‌های جشنواره کن در بخش سینه فونداسیون و فیلم کوتاه و فیلم‌های جشنواره ونیز را در بخش اولین تجربه کارگردانی داوری کرده است.
اخبار فرهنگی - فارس