فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

در «کتاب جنگل» کی جای کی حرف می زنه؟


کتاب جنگل تعدادی شخصیت کلیدی دارد که همه شان حول محور شخصیت اصلی یعنی موگلی نقششان را ایفا می کنند. هرکدام رابطه خاصی با بچه آدم قصه دارند و قصد و نیتشان در ارتباط با او متفاوت است.

هفته نامه همشهری جوان: کتاب جنگل تعدادی شخصیت کلیدی دارد که همه شان حول محور شخصیت اصلی یعنی موگلی نقششان را ایفا می کنند. هرکدام رابطه خاصی با بچه آدم قصه دارند و قصد و نیتشان در ارتباط با او متفاوت است. از طرف دیگر، مجموعه ای از ستاره های معروف و چهره های سرشناس سینما صداپیشگی این شخصیت را انجام داده اند. برای اینکه بدانید کی به کی است و چه بازیگری به جای چه شخصیتی حرف زده، این جلسه آشنایی را جدی بگیرید.

در «کتاب جنگل» کی جای کی حرف می زنه؟

باکیرا؛ Bagheera

بادیگار دلسوز

صداپیشه: بن کینگزلی

در «کتاب جنگل» کی جای کی حرف می زنه؟

پلنگی که ذاتا محافظی سرسخت و وفادار است. بین کینگزلی، بازیگر برنده اسکار، صداپیشگی شخصیت «باکیرا» را به عهده داشته که درواقع پدرخوانده موگلی محسوب می شود. او موگلی را پیش گرگ ها می برد چون فکر می کند پیش آنها جایش امن تر است. بعدتر، در ادامه قصه می بینیم که شاخک های حسی اش خوب کار می کند و از آنجا که شخصیت عاقلی است، از بابت حیوانات درنده جنگل احساس خطر می کند و نگران زندگی موگلی است. باکیرا معلمی سختگیر و جدی برای موگلی است که گاهی تبدیل به بچه ای سرکش و حرف گوش نکن می شود.



آکیلا؛ Akela

ریش سفید دل رحم

صداپیشه: جان کار لو اسپوزیتو

در «کتاب جنگل» کی جای کی حرف می زنه؟

آکیلا یک گرگ آلفاست که در ضمن رییس گله گرگ هاست.

اگرچه قبول می کند موگلی به عنوان یک نوزاد به داخل گله بیاید و از او نگهداری شود اما همیشه از تصور اینکه این بچه ممکن است در آینده تبدیل به چه موجودی شود، وحشت دارد؛ وحشتی که ریشه در تجربیات تلخ او در برخورد با انسان های بی رحم دارد.

او کسی است که باید امنیت گرگ ها را زیر پا بگذارد و ریسک بزرگ کردن یک نوزاد آدم را بپذیرد، آن هم در حالی که ممکن است در آینده به قاتل جان خودش و گله اش تبدیل شود.



راکشا؛ Raksha

غیرتی ترین گرگ دنیا

صداپیشه: لوپیتا نیونگ. اُ

در «کتاب جنگل» کی جای کی حرف می زنه؟

با رعایت وفاداری به قصه اصلی کیپلینگ، نسخه بازسازی شده کتاب جنلگ تصویر کامل تری از گرگ هایی که موگلی را بزرگ می کنند، به نمایش گذاشت. راکشا، یک گرگ ماده باجذبه و مراقب است که صداپیشگی آن به عهده لوپیتا نیونگ. اُ بازیگر برنده اسکار بوده و نقشی کلیدی در قصه های اصلی و همچنین فیلم جدید کتاب جنگل دارد. نام راکشا در زبان هندی به معنای «محافظت» است. نیونگ. اُ درباره این شخصیت می گوید: «خیلی باهاش احساس همذات پنداری کردم. او دلش می خواهد از پسربچه ای محافظت کند که مال خودش نیست اما انتخاب کرده که متعلق به خودش بشود.»



شرخان؛ Sher Khan

طبل توخالی

صداپیشه: ادریس البا

در «کتاب جنگل» کی جای کی حرف می زنه؟

او یک ببر بنگال است که به خاطر یک خاطره تلخ از شکارچی ها، از کل بشریت کینه به دل دارد. شرخان بزرگ ترین خطری است که زندگی موگلی را در جنگل تهدید می کند. حاضر است به هر طنابی چنگ بیندازد که موگلی را از صفحه روزگار محو کند. همین انگیزه باعث می شود به هر حیله بیمارگونه ای متوسل شود تا طعمه اش را تعقیب کند و یک جا گیرش بیندازد.

به عقیده ادریس البا؛ «شرخان با ترس فرمانروایی می کند. او با هرکس رو به رو می شود، رعب وحشت ایجاد می کند چون ترس در وجود خودش ریشه دارد.»



پادشاه لویی؛ King Louie

رییس غول ها

صداپیشه: کریس والکن

در «کتاب جنگل» کی جای کی حرف می زنه؟

پادشاه لویی، رییس دار و دسته میمون ها ماموریت دارد با زبان خوش یا وحشت، راز آتش را با موگلی در میان بگذارد.

او که در نسخه جدید، نژادش فرق کرده و تبدیل به اجداد اورانگوتان ها شده، با هیبتی ماقبل تاریخی به تصویر کشیده شده و صداپیشگی آن به عهده کریس والکن، بازیگر برنده اسکار بوده است. فاورو می گوید: «خیلی بامزه بود که کریس والکن نقش این موجود سنگین وزن را بازی کند. او جذاب و عزیز اما یک جورهایی پیش بینی ناپذیر است و آدم را غافلگیر می کند.»



کا؛ Kaa

مارخوش خط و خال

صداپیشه: اسکارلت جوهانسن

در «کتاب جنگل» کی جای کی حرف می زنه؟

کا یک موجود درنده، فرصت طلب و خودخواه است که اسکارلت جوهانسون صداپیشگی آن را به عهده داشته است. جان فاورو می گوید هنوز هم صحنه به خلسه رفتن موگلی توسط کا در نسخه 1967 را به خوبی به خاطر دارد. در نسخه 2016، پیچیدگی های بیشتری به این شخصیت اضافه شده است. خود جوهانسن در این باره می گوید: ماری که در کارتون کتاب جنگل وجود داشت، پسر بود. وجه صمیمیت و مضحک بودنش پررنگ تر بود اما در نسخه جدید، کا شخصیتی اغواگر است و با قصه هایی که تعریف می کند، موگلی را به دام می اندازد.»


ویدیو مرتبط :
آنونس انیمیشن کتاب جنگل : بازگشت به جنگل دوبله گلوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دروغ ،تهمت،بداخلاقی و بی‌حساب و کتاب حرف زدن مانند خوره پایه‌های اعتماد مردم را از بین می‌برد



 

دروغ ،تهمت،بداخلاقی و بی‌حساب و کتاب حرف زدن مانند خوره پایه‌های اعتماد مردم را از بین می‌برد

 

هشدار جدی آیت الله هاشمی ؛

دروغ ،تهمت،بداخلاقی و بی‌حساب و کتاب حرف زدن مانند خوره پایه‌های اعتماد مردم را از بین می‌برد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار معاون و اعضای حوزه ستادی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اخلاق بودن برنامه‌های فرهنگی امسال دانشگاه و نیاز بسیار بالای جامعه ما به اخلاق و مباحث فرهنگی، گفت: قرآن كریم وقتی می‌خواهد از نماز ستایش كند، می‌گوید این فریضه بازدارنده انسان از فحشا و منكر است و نیز زمانی كه می‌خواهد پیامبر گرانقدر اسلام را توصیف نماید، ایشان را با «خلق عظیم» وصف می‌نماید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اظهار تأسف از گسترش مفاسد، دروغ و بداخلاقی‌ها در جامعه، اخلاق اسلامی را وجود ملكه بازدارنده انسان مسلمان و مؤمن از خطاها و پلیدی‌ها و ضامن مراعات حقوق مردم و فضائل خواند و تصریح كرد: اگرچه در جامعه ما به وفور از اخلاق اسلامی دم زده و برنامه‌های بسیاری نیز ساخته می‌شود، اما متأسفانه آنچه اكنون در برخی مراكز تصمیم‌گیر و به تبع آن بعضی رسانه‌ها و جراید جامعه اتفاق می‌افتد و عمل می‌شود به گونه دیگری است.

رئیس هیأت امنا و مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز نارضایتی از افول اخلاقیات در جامعه اسلامی، تأكید كرد: آثار دروغ، تهمت، بداخلاقی و بی‌حساب و كتاب حرف زدن به سرعت در جامعه گسترش می‌یابد و مانند خوره پایه‌های اعتماد مردم را از بین می‌برد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینكه دین مبین اسلامی در ذات خود ظرفیت اصلاح و الگو ساختن جامعه را دارد، گفت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در مدت 10 سال از جامعه جاهلی آن روز عرب، مدینه‌النبی را ساخت به گونه‌ای كه روح تعالیم اسلام به سرعت در بیشتر نقاط دنیا گسترش یافت و مردم سایر كشورها خود به استقبال اسلام می‌رفتند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینكه صدور انقلاب اسلامی با الگوسازی تحقق خواهد یافت، تصریح كرد: اگر ما توانستیم جامعه‌ای صالح، سالم و صادق داشته باشیم، نیاز به تبلیغ برای صدور انقلاب نداریم، چرا كه خود مردم به سراغ ما خواهند آمد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ضروری‌ترین نیاز كنونی جامعه را احیای عملی ارزش‌های اخلاقی خواند و تصریح كرد: مصادیق فردی و اجتماعی اخلاق اسلامی و فرهنگ دینی باید در اولویت آموزش قرار گیرد و جوانان نیز تلاش كنند تا در آزمایشگاه وجدان خود اخلاق را بسنجند و به آن عمل كنند.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با تشكر از اقدامات و موفقیت‌های معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، كسب رتبه‌های برتر در مسابقات و جشنواره‌های گوناگون دینی، فرهنگی را نشانه توجه به مباحث فرهنگی و اخلاقی در دانشگاه آزاد اسلامی خواند و افزود: هرچند متأسفانه دستاوردهای علمی و فرهنگی این دانشگاه مورد بی‌مهری برخی دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای قرار می‌گیرد، ولی باید روند رو به رشد و تعالی این امور كماكان حفظ شود تا به نقطه مطلوب آن رسانه می‌شود.

در ابتدای این دیدار دكتر مظاهری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، گزارشی از عملكرد، برنامه‌ها و اهداف این معاونت عنوان و رویكرد امسال این معاونت را «اخلاق‌مداری، هویت دینی و توسعه فرهنگی» خواند و تصریح كرد: توسعه منابع مالی و انسانی در حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد می‌تواند موفقیت‌ها و برنامه‌های این معاونت را مضاعف و گسترش دهد.

همچنین حجت‌الاسلام حبیبی معاون برنامه‌ریزی این ستاد با اشاره به سه گام برنامه راهبردی و تحول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، پیشنهادات زیر را در جهت بهبود و تسریع در برنامه‌های فرهنگی آینده دانشگاه آزاد عنوان كرد:

-هماهنگ‌سازی ساختار حوزه‌های معاونت فرهنگی با سایر بخش‌ها

-اصلاح ساختار بودجه حوزه فرهنگی

-تأیید شاخص‌های فرهنگی در رتبه‌بندی واحدهای دانشگاهی

-باز تعریف دستورالعمل‌های انتصاب رؤسای واحدهای دانشگاهی

-شفاف‌سازی و تقسیم كار نهادهای فرهنگی داخل دانشگاه

-تجمیع فعالیت‌های فرهنگ محور در حوزه معاونت فرهنگی.../تحلیل:انتخاب