فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

در فیلم «مستانه»؛ ماجرای بازیگری كه زندگی اش با اتفاقاتی عجیب به هم می ریزد+تصاویر



اخبارفرهنگی - در فیلم «مستانه»؛
ماجرای بازیگری كه زندگی اش با اتفاقاتی عجیب به هم می ریزد+تصاویر

این تهیه‌کننده درباره وضعیت اکران تازه‌ترین فیلم حسین فرحبخش گفت: زمان بد یا خوب در اکران نداریم چون فیلم اگر خوب باشد می‌فروشد؛ فکر نمی‌کنم حواشی که در مورد "خصوصی" اتفاق افتاد شامل این فیلم هم بشود.

اخبار,اخبارفرهنگی,فیلم مستانه

عبدالله علیخانی تهیه کننده فیلم "مستانه" درباره زمان اکران فیلم گفت: شرایط اکران پایزی فیلم فراهم شده است. قرارداد فیلم برای اکران در گروه سینمایی آفریقا منعقد شده و احتمالا از اواخر آبان ماه فیلم ما روی پرده می‌رود.

وی ادامه داد: این روزها "خوابزده ها"ی جیرانی در گروه آفریقا روی پرده است. بعد از "خواب زده ها"، گویا فیلم "عصبانی نیستم" اکران خواهد شد و بعد از آن فیلم ما یعنی "مستانه" روی پرده میرود.

اخبار,اخبارفرهنگی,فیلم مستانه

علیخانی ادامه داد: من فکر میکنم چیزی به نام زمان خوب یا بد در اکران وجود ندارد بلکه فیلم خوب و فیلم بد داریم. درباره "مستانه" هم زمان فعلی بهترین زمان برای اکران بود و ما نخواستیم آن را از دست بدهیم. زمانی هست که می بینی حتی در زمستان هم فیلمت خوب میفروشد و زمانی در نوروز هم نمیفروشد. این ناشی از مسائل متعددی است و البته کیفیت فیلم.

تهیه کننده فیلم پرحاشیه "خصوصی" درباره اینکه آیا "مستانه" هم ممکن است در اکران با حاشیه روبرو شود گفت: فکر نمیکنم چنین اتفاقی به وجود آید. آن اتفاق یک بار رخ داد و تحت شرایط ویژه. بنا نیست هر فیلمی که میسازیم آن اتفاقات برایش رخ دهد.

این تهیه کننده درباره ممیزی وارده به فیلم برای دریافت پروانه نمایش گفت: کمترین ممیزی به فیلم وارد نشده و نسخه کامل فیلم اکران خواهد شد.

اخبار,اخبارفرهنگی,فیلم مستانه

عبدا.. علیخانی درباره صحبتهایی مبنی بر اینکه "مستانه" درباره پشت پرده سینماست افزود: فیلم درباره سینما نیست بلکه درباره بازیگر سینمایی است که اتفاقات بیرونی زندگی او را در موقعیت دشواری قرار میدهد.

گفتنی است؛ نقش اصلی فیلم "مستانه" سحر دولتشاهی در نقش مستانه به عهده دارد و میلاد کی مرام، باران کوثری، فرهاد اصلانی، محمد متوسلانی و آتیلا پسیانی دیگر نقش‌های فیلم را ایفا کرده‌اند.
اخبارفرهگی - نسیم

 


ویدیو مرتبط :
اتفاقاتی عجیب و دیدنی در CS 1.6

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر ماجرای عجیب یک فیلم گمشده


یک فیلم کوتاه با بازی مری پیکفورد بازیگر معروف سینمای صامت که چندی پیش کشف و بازسازی شد، برای عموم نمایش داده می‌شود.

فرارو: یک فیلم کوتاه با بازی مری پیکفورد بازیگر معروف سینمای صامت که چندی پیش کشف و بازسازی شد، برای عموم نمایش داده می‌شود.

مری پیکفورد بازیگر سینمای صامت اولین بار در فیلم "اولین سوءتفاهم آنها" در سال 1911 ظاهر شد اما از این فیلم نسخه‌ای در فهرست آثار موجود از پیکفورد در فهرست تاریخ‌نگاران که در پی ثبت مستندات کاری او بودند، موجود نبود.

تنها نسخه موجود از این فیلم توسط پیتر ماسی نجار در سال 2006 در یک انبار غله کشف شد. پیتر ماسی این فیلم را در کنار 6 حلقه فیلم دیگر در نیوهمپشایر پیدا کرد. این انبار زمانی برای اردوگاه تابستانی پسرها به کار می‌رفت و گمان می‌رود آخرین بار در آنجا برای بچه‌ها به نمایش درآمده باشد.

این نجار که مدتی فیلم ها را نزد خود نگه داشته بود سرانجام آنها را به کالج ایالتی نزدیک خانه اش اهدا کرد و در آنجا بود که کارشناسان مدتها برای تعیین هویت این فیلم ها کار کردند.

پیکفورد وقتی 18 سال داشت در این فیلم بازی کرد. این فیلم 10 دقیقه ای و درباره مبارزه یک زن با همسرش است.

به گفته لئونارد مالتین تاریخ‌نگار فیلم، لیستی از همه فیلم‌های مری پیکفورد موجود بود اما از این فیلم در میان فیلم‌های موجود نمونه‌ای وجود نداشت. او می‌گوید پیدا شدن این فیلم مانند پیدا شدن یک قصه منتشرنشده از مارک تواین است.

هویت این فیلم 35 میلیمتری توسط کریستال اشمیت متخصص آثار پیکفورد تایید شده است.

پیکفورد در سال 1892 در تورنتوی کانادا متولد شد و اسم واقعی‌اش گلدیس لوییس اسمیت بود. او از پنج سالگی پس از درگذشت پدرش برای کار به تئاتر فرستاده شد و در 15 سالگی راهی برادوی شد. در آنجا او با گریفیث آشنا و به زودی به ستاره مورد علاقه او بدل شد و تنها در سال 1909 در بیش از 40 فیلم کوتاه ظاهر شد.

پس از این که مخاطبان برای اولین بار نام او را در فیلم "اولین سوء تفاهم آنها" دیدند، او به شهرت رسید و سرانجام دو جایزه اسکار دریافت کرد. او که ستاره فیلم‌های چارلی چاپلین هم شد، در سال 1920 با داگلاس فیربنکس ازدواج کرد.  وی از سال 1933 از بازی در سینما اعلام بازنشستگی کرد و سال 1979 درگذشت.

کتابخانه کنگره آمریکا اکنون قصد نمایش مجدد این فیلم را دارد.