فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

دبیرخانه جایزه كتاب سال را اعلام کرد



 

 

دبیرخانه بیست و هفتمین جایزه كتاب سال جمهوری اسلامی ایران، عناوین آثار راه یافته به مرحله دوم داوری‌ها را در رشته پزشكی در گروه علوم كاربردی، اعلام كرد. در این دوره ۱۸۷۲۲ اثر شركت داده شده‌اند. بخشی از این آثار را كتاب‌های برگزیده و شایسته تقدیر در جوایز كتاب فصل تشكیل می‌دهند.





در بیست و هفتمین جایزه كتاب سال و در رشته پزشكی، ۵ اثر مجوز حضور در مرحله دوم داوری‌ها را به دست آوردند.



بر اساس این گزارش، كتاب‌های «تاریخچه تكوین روان‌پزشكی نوین در ایران» تالیف هاواطون داویدیان، «بیماری‌های كلیه در كودكان(نفورلوژی)»، تالیف علی احمدزاده، «بیماری‌های قارچی و پاسخ‌های ایمنی» تالیف علی‌رضا خسروی، «جراحی كودكان» تالیف ولی‌الله محرابی و كتاب «سلول‌های بنیادی» (۴ جلدی) تالیف حسین بهاروند، به مرحله دوم داور‌ی‌ها راه یافتند.



بیست و ششمین جایزه كتاب سال جمهوری اسلامی ایران، همزمان با شانزدهمین جایزه جهانی كتاب سال، ۱۹ بهمن سال گذشته برگزیدگان خود را شناخت.



در آن دوره ۲۷ اثر برگزیده معرفی شدند و در شانزدهمین جایزه جهانی كتاب سال نیز ۳۲ نویسنده خارجی و نویسندگان ایرانی مقیم خارج از كشور، تجلیل شدند.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
گزارش دبیرخانه هفتمین جشنواره بین المللی كتاب سال رضوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كتاب‌های درسی ابتدایی سال آینده نو می‌شود



 

كتاب‌های درسی ابتدایی سال آینده نو می‌شود

 

 

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تدوین كتاب‌های درسی جدید برای پایه اول و ششم ابتدایی تا سال تحصیلی ۹۱ ـ ۹۰ خبر داد.

 


محی‌الدین بهرام محمدیان افزود: پیش‌بینی ما برای تغییر سایر كتاب‌های درسی و متناسب‌سازی آنها با برنامه درس ملی ۶ سال است.

 


معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اعلام این كه ویرایش نهایی برنامه درس ملی پس از ۴ سال تمام شده است، گفت: پس از اتمام تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای عالی، آن را در صحن علنی بررسی می‌كنیم.

 


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره اداره بدون مدیر دفتر تالیف كتب درسی در ۸ ماه گذشته تصریح كرد: مدیركل این دفتر خودم هستم و از زمانی كه حجت‌الاسلام ذوعلم استعفا كرده‌اند، خودم مسوولیت را برعهده دارم تا بیشتر در این دفتر حضور داشته باشم و كارها را پیگیری كنم.محمدیان افزود: طی هفته‌های آینده مدیركل مستقل این دفتر را معرفی می‌كنم.

 


وی با بیان این كه ساختار سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش در حال نهایی شدن است، گفت: ۲ معاونت و ۴ دفتر را برای این سازمان پیشنهاد كرده‌ایم كه بزودی تصویب خواهد شد.

 


كتاب كمك درسی «خلیج فارس»



معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش درباره كتاب خلیج‌فارس نیز گفت: این كتاب جزو كتاب‌های رسمی آموزشی نیست بلكه كتاب كمك آموزشی است كه مورد استفاده كارشناسان، معلمان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

 


محمدیان با بیان این كه این كتاب ۱۲ فصل دارد، افزود: موقعیت جغرافیایی خلیج فارس و تاریخچه آن، ژئوپلتیك سیاسی، اقتصادی و زیست بومی جزو فصل‌های مهم كتاب است و در تاریخچه آن به قدیمی‌ترین اسناد خلیج فارس ـ كه در مراكز بین‌المللی موجود است ـ اشاره شده است.

 


وی افزود: مخاطبان این كتاب دانش‌آموزان دوره دبیرستان و معلمان هستند و چاپ اول آن در ۳۰۰۰ نسخه است.... /  جام‌جم آنلاین