فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

خواننده سیاسی ترین فیلم سال 91 از بی رقیب بودن سبک کاری اش می گوید!



  حامد زمانی,حامد زمانی خواننده موسیقی پاپ,کنسرت حامد زمانی

خواننده سیاسی ترین فیلم سال 91 از بی رقیب بودن سبک کاری اش می گوید!

 بیشتر کارهایی که تا به امروز ساخته ام رنگ و بوی ارزشی دارد به همین دلیل هیچ زمانی قصد ندارم وارد فضای عاشقانه بی محتوا بشوم. امیدوار هستم که هیچ گاه هم این اتفاق نیفتد. نه اینکه این گونه فضاهای کاری بد باشد. خیر؛ کلا چون تو این فضای کاری کار نکرده ام دوست ندارم سبک کاری ام را تغییر دهم.
حامد زمانی خواننده جوان و ارزشی موسیقی پاپ که با خوانندگی در فیلم پرحاشیه "قلاده های طلا" و تیتراژ "ماه عسل" به طرفداران سینما و تلویزیون شناخته شد این روزها درصدد ارائه آلبوم ویژه اش است که به گفته خود طرفداران خاصی را جذب خواهد کرد.این خواننده بیشتر کارهایی که تا به امروز منتشر کرده سفارشی و ارزشی بوده است. گفتگوی شبکه ایران با حامد زمانی را در ادامه می خوانید:
 از فعالیت‌های جدیدتان برایمان بگویید.
به تازگی مشغول جمع آوری آلبوم جدیدم هستم، مجوز شعرها و ترانه ها گرفته شده و در واقع کار استارت خورده است. در این آلبوم از اشعار شاعران بزرگ و مطرح کشور نیز استفاده کرده ام.در واقع می توان گفت بعضی از شاعران این کار برای اولین بار است که وارد فضای موسیقی می شوند. علاوه برآلبوم چند تک قطعه مانند تیتراژ برنامه تلویزیونی" شناسنامه" که این روزها از شبکه سه پخش می شود منتشر کرده ام. همچنین علاوه بر چند نماهنگ برای سازمان قطعه جدیدی با نام "آشفته بازار" ساخته‌ام که اسپانسرآن دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است و از طریق رسانه و سایت های خبری این سازمان منتشر خواهد شد.
اجرای کنسرت چطور؟
اگر مشکل خاصی پیش نیاید احتمالا اواخر اردیبهشت ماه در تهران کنسرت خواهم داشت. به این دلیل می گویم مشکل خاص چون یک تعداد از ترک‌ها قبلادر کنسرت ها اجراشده و مجوز دارد اما در این کنسرت چون ترک ها و کارها جدیدتر هستند هنوزمجوز اجرا نگرفته ام.
در باره آلبوم جدیدتان بیشتر توضیح دهید.
 این آلبوم یک کار ارزشی است و نمی‌توانم بگویم که عاشقانه است . ضمن این که صرفا سیاسی یا انقلابی هم نیست در مجموع 12سوژه اخلاقی- اسلامی را در این کار مد نظر قرار داده ام و اگر هم قرار باشد چند ترک عاشقانه داشته باشد حتما عاشقانه های محکم و خیلی متین خواهد بود که ارزش عشق را نشان بدهد. بیشتر به دنبال 12 سوژه اسلامی و اخلاقی هستم. دو- سه تا از شعرهای این کار را انتخاب کرده ام و بقیه آن را هم داده ام بسازند.
چطور شد به فکر سوژه های ارزشی افتادید؟
بیشتر کارهایی که تا به امروز ساخته ام رنگ و بوی ارزشی دارد به همین دلیل هیچ زمانی قصد ندارم وارد فضای عاشقانه بی محتوا بشوم. امیدوار هستم که هیچ گاه هم اتفاق نیفتد. نه اینکه این گونه فضاهای کاری بد باشد. خیر؛ کلا چون تو این فضای کاری کار نکرده ام  دوست ندارم سبک کاری ام را تغییر دهم .همچنین مخاطبانی که تا این زمان به من لطف داشتند انتظار چنین کارهایی را از من ندارند بلکه خواهان شنیدن حرفهایی هستند که تا به امروز خوانندگان دیگر بیان نکرده اند. خیلی خوب است طرفداران موسیقی خودشان سوژه می دهند و در انتخاب اشعار به ما کمک می کنند. ما هم این اشعار و موضوعات را انتخاب می کنیم و آنهایی که قابلیت و نزدیکی بیشتری به ترانه داشته باشند را در آلبوم بکار می بریم. اینها همه باعث شده سبک کاری منحصر به خود را داشته باشم و تقریبا در این زمینه بی رقیب هستم.

  حامد زمانی,حامد زمانی خواننده موسیقی پاپ,کنسرت حامد زمانی

 در این مورد الگوی خاصی داشته اید؟
خیر. این فضا کاملا دلی است. درواقع یک جورهایی می توانم بگویم اولین خواننده ای هستم که کلا در این فضا کار می کنم.تا به امروز آلبوم هایی که منتشر کرده ام اکثرا سفارشی بوده و تیتر سازمانی داشته است.آلبومی هم که قرار است بزودی منتشر کنم از نظر فرم،جوان پسند، ریتمیک و مدرن نیست اما ازنظرمحتوا کاملا اخلاقی، اسلامی و ارزشی است و به جرات می توانم بگویم دراین کار و سبک رقیبی ندارم. این آلبوم به ایده و سلیقه خودم بوده و هیچ ارگانی پشت آن قرار ندارد. امیدوارم این آلبوم بتواند راه را برای آلبوم های دیگرباز کند.به عقیده من موسیقی به ذات ارزشی ندارد چون نمی تواند انتقال معانی داشته باشد و این مضمون است که موسیقی را دسته بندی می کند. ما سعی کردیم کاری انجام دهیم که هم خدا راضی باشد و هم هوادارانی که از این دست کارها حمایت می کنند.

این روزها در بازار موسیقی متاسفانه گاهی ترانه های بی محتوا هم شنیده می شود. چرا؟
به هر حال این یک طبع و انتخاب است و متاسفانه بازار هم در این زمینه دخیل است. مخاطبی که اینگونه موسیقی ها را می پسندد دو سه روز این ترانه ها را گوش می کند، ولی چون اینگونه کارها حرفی برای گفتن ندارند مدت کوتاهی جذابیت دارند و خاطره ساز نمی‌شوند.اگر خواننده ای در آلبومش به عشق خالص و ناب بپردازد همیشه حرفی برای گفتن وجود دارد. از اینکه هر روز ترانه‌های مبتذل وارد بازار موسیقی شده ذائقه مخاطب عوض شده و به این فضا ها عادت کرده است.افرادی که این تیپ ترانه های ارزان را انتخاب می کنند درآخر تشنه مضامین والا می شوند؛ مضامینی که با نظرات و اعتقاداتشان هم سو است.
با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ترانه سیاسی هم آماده انتشار دارید؟
راستش را بخواهید چند نفر از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری درخواست مذاکره داشته‌اند اما تا به امروز تصمیم خاصی نگرفته‌ام ولی شاید از کاندیدای مورد نظرم حمایت کنم چون دوست ندارم خنثی باشم و دوست دارم حرف هایم را بزنم . می خواهم حمایتم را از کاندیدای انتخاباتی ام داشته باشم.اما ترانه تقریبا سیاسی که این روزها پخش می شود تیتراژ برنامه تلویزیونی"شناسنامه" است که در این ترانه به عنوان راوی از زبان جوانی که خودش دغدغه و نقدی برای گفتن دارد می خوانم.
ازفضای سیاسی خارج شویم. کمی از آلبومتان برای ما بفرمایید؟
این آلبوم از نظر محتوا کاملا متفاوت با دیگر کارهای من است. تنظیم کننده های خوب و مطرحی در این آلبوم همکاری دارند اما متاسفانه فعلا نمی توانم نامی از آنها ببرم . آهنگساز تمامی قطعات خودم هستم . همچنین ترانه سراهایی که احتمالا در این آلبوم همکاری دارند حمید رضا برقه ای، سعید بیابانکی،علیرضا قزوه،محمدمهدی سیار، حامد عسگری هستند البته چند ترانه را هم خودم گفته ام. ضمن این که تصمیم دارم قبل از انتشار این آلبوم، کارهای قبلی را که به صورت تک ترک منتشر کرده ام را  در قالب یک پک منتشر کنم.
طی این مدت پیشنهاد بازیگری هم داشته اید؟
بله اما چون فضای کاری من متفاوت است کاری متناسب با فضای کاری ام پیشنهاد نشده است که قبول کنم.
منبع:inn.ir


ویدیو مرتبط :
ترینهای سال 91- گزارش سیاسی کامران نجف زاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهره‌ها و فیلم های خبرساز سال 91



چهره‌ها و فیلم های خبرساز سال 91
می‌گویند «سالی كه نكوست از بهارش پیداست»، بیایید نگاهی به وضعیت سینما از ابتدای سال تا امروز بیندازیم. با یك حساب سرانگشتی و یك نگاه تمام قد، می‌بینیم كه سینما در این سالی كه داریم كم‌كم به پایانش نزدیك می‌شویم، سال خوبی را سپری نكرد.
 سالی كه شاید بتوان آن را بدترین سال سینمای ایران دانست. سالی كه باعث شد مخاطبان زیادی با سینما قهر(به اصطلاح) كنند و برسیم به وضعیتی نزدیك به گرای صفر! وضعیتی كه به گفته سینماگران برای درست كردنش نیاز به زمان زیادی است. سینمای امسال، هرچه كه بود، به روزهای پایانی‌اش نزدیك می‌شود. به روزهای آخر اسفند نزدیك می‌شویم و سینما یك سال دیگر را پشت سر گذاشت. مطلب پیش‌رو، گزارشی است از تمام اتفاقات این سال؛ از پرفروش‌ترین فیلم‌ها تا خبرسازترین افراد…
كسی نیست كه اكران نوروز امسال را به یاد نداشته باشد. همان اكران مشهوركه باعث شد به اعتراف بسیاری از سینماگران، سینما آسیب ببیند و تا آخر سال هم از جایش بلند نشود. در ابتدا اكران «خصوصی» و «گشت ارشاد» با مخالفت‌هایی روبه‌رو شد كه شورای صنفی نمایش مجبور شد در میانه‌های راه اكران، این دو فیلم را از پرده سینما‌ها پایین بیاورد. اصل ماجرا این است كه چیدمان اكران نوروز، یكی از جنجالی‌ترین موضوعات امسال بود. چیدمانی كه باعث شد فیلم‌هایی با مضمون سیاسی در زمان اكران نوروز قرار گیرند و تنش حاصل از آن باعث برخورد بعضی نهادها با این فیلم‌ها شد. طوری كه حتی اعتراضات به فیلم‌ها به صورت راهپیمایی، نمود بیرونی پیدا كرد.
بعد از آن مردم با فرار از سینماها، اعتراض خود را اعلام كردند. حتی بسیاری از صاحبان فیلم‌ها از ترس حضور فیلم‌شان در این شرایط و احتمال برخورد بد مردم و عدم استقبال از آنها، اجازه ندادند فیلم‌های‌شان اكران شود. تمام اتفاقات این یكساله باعث شد تعداد تماشاگران سینما، یك میلیون نفر كم شود. تماشاگرانی كه در سال گذشته 6 میلیون و 780 هزار نفر در تهران و 7 میلیون و 500 هزار نفر در شهرستان‌ها بودند.
 یعنی به‌طور كلی، در تمام طول سال، حدود 14 میلیون و 200هزار نفر به سینما رفته‌اند كه معادل 19 درصد از كل جمعیت كشور است و این به خودی خود فاجعه محسوب می‌شود چه برسد به اینكه بخواهد این درصد، كمتر هم بشود! اگر فروش تهران را در نظر بگیریم آن هم با متوسط قیمت بلیت، 5000 تومان، تعداد كسانی كه به سینما رفته‌اند كمی بیشتر از چهار میلیون نفر می‌شود. یعنی 4056340 نفر. در حالی كه در سال گذشته دو و نیم میلیون نفر، بیشتر به سینما رفته بودند! افزایش قیمت بلیت سینما، افزایش تورم در زندگی شهری، كم بودن درآمد خانوارها و چیدمان غلط اكران، دست به دست هم داده تا سینمای امسال، سینمای به گل نشسته‌ای باشد.
 نكته قابل تامل این است كه از میان 54 فیلمی كه امسال اكران شدند، نزدیك به چهل فیلم، كمتر از 500 میلیون تومان در گیشه فروخته‌اند! فیلم‌هایی كه برای ساخت‌شان حداقل نزدیك به 700 میلیون تومان هزینه شده است. همه این اتفاقات در حالی است كه امسال، 70 سینما هم از گردونه اكران فیلم‌ها خارج شدند و این خودش ضربه‌ای جبران‌ناپذیر‌ بدنه سینما بود.
پرفروش‌ترین فیلم‌ها
امسال فقط ۹ فیلم توانستند فروش بالای یك میلیارد داشته باشند كه شاید بشود گفت، همین فیلم‌ها بودند كه سینما را نجات دادند. با این وجود بسیاری از سینما‌ها دربیانیه‌ای اعلام كردند كه اگر روال فروش فیلم‌ها به همین صورت ادامه پیدا كند حتما دست به تعطیلی سینما می‌‌زنند و این یعنی آینده‌ای نامعلوم برای سینما! در جدول شماره یك به فیلم‌های پرفروش اشاره شده است.

پرفروش‌ترین فیلم‌ها,
كم فروش‌ترین فیلم‌ها,پرستو صالحی,مسعود بخشی,لادن طباطبایی,اخبار

كم فروش‌ترین فیلم‌ها
امسال را بدترین سال سینمای ایران معرفی می‌كنند. سالی كه در آن بیش از ۷۰ درصد فیلم‌ها فروش بسیار پایینی داشتند. در جدول شماره 2، فیلم‌هایی كه كمتر از ۱۰۰ میلیون فروش داشته‌اند معرفی شده‌اند. (جدول شماره 2)

پرفروش‌ترین فیلم‌ها,
كم فروش‌ترین فیلم‌ها,پرستو صالحی,مسعود بخشی,لادن طباطبایی,اخبار


چهره‌های خبرساز ۹۱

پرفروش‌ترین فیلم‌ها,
كم فروش‌ترین فیلم‌ها,پرستو صالحی,مسعود بخشی,لادن طباطبایی,اخبار

پرستو صالحی: در اواسط فروردین ماه امسال، یادداشتی در رابطه با فساد در سینما در صفحه‌اش در یكی از شبكه‌های اجتماعی منتشر كرد كه باعث بازتاب گسترده‌ای شد. تا جایی‌كه حتی بهرام رادان در جواب آن، یادداشتی منتشر كرد و گفت صالحی می‌خواسته با این حرف‌ها خودش را مطرح كند. صالحی در مصاحبه‌ای كه انجام داده، گفته بود ۴۰ درصد از افراد سینمایی پشت دوربین فاسد هستند.

پرفروش‌ترین فیلم‌ها,
كم فروش‌ترین فیلم‌ها,پرستو صالحی,مسعود بخشی,لادن طباطبایی,اخبار

مسعود بخشی: با ساخت اولین فیلم بلند سینمایی خود درباره خرمشهر، حسابی جنجال به پا كرد. این فیلم كه به تهیه‌كنندگی ایران و فرانسه با نام یك خانواده محترم ساخته شد، تنها نماینده ایران در جشنواره شصت و پنجم فیلم كن(خرداد ماه ۹۱) بود كه نظر منتقدان را به خود جلب كرد. این فیلم حتی جایزه بهترین فیلم در بخش افق‌های تازه را در جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی گرفت و از همانجا جنجال‌ها به وجود آمد.

داستان فیلم درباره یكی از رزمندگان ایرانی است كه در جبهه بوده و بعد از پایان جنگ دچار تغییراتی می‌شود. اما این فیلم به خاطر مضمونش و آنچه كه آن را سیاه‌نمایی می‌خوانند، بازتاب‌های خوبی در ایران نداشت. آنقدر كه سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد درباره‌اش گفت: «تهیه‌كنندگان و كارگردانانی كه بدون مجوز فیلم می‌سازند و در جشنواره‌هایی كه سیاه‌نمایی می‌كنند حضور می‌یابند، تاوان آن را خواهند پرداخت.»

پرفروش‌ترین فیلم‌ها,
كم فروش‌ترین فیلم‌ها,پرستو صالحی,مسعود بخشی,لادن طباطبایی,اخبار

لادن طباطبایی: اوایل شهریور ماه امسال برای همیشه از دنیای بازیگری خداحافظی كرد. انتشار نوشته‌ای درباره بخش هفتم مجموعه «شام ایرانی» ساخته بیژن بیرنگ با میزبانی لادن طباطبایی در شبكه ایران، واكنش شدید این بازیگر را به دنبال داشت. در این نوشته آمده بود كه طباطبایی آنقدر ثروتمند است كه در خانه‌اش كلفت(!) دارد و درباره زندگی او اظهارنظر شده بود. طباطبایی هم در یك روزنامه صبح كشور با چاپ جوابیه شدیداللحنی به این نوشته، به دلیل این شرایط و رنجش‌هایش از بازیگری خداحافظی كرد.

پرفروش‌ترین فیلم‌ها,
كم فروش‌ترین فیلم‌ها,پرستو صالحی,مسعود بخشی,لادن طباطبایی,اخبار

سیدمحمد حسینی: بعد از اینكه اواخر شهریور ماه، فیلم یه حبه قند به كارگردانی رضا میركریمی به عنوان نماینده ایران برای شركت در اسكار معرفی شد، وزیر فرهنگ و ارشاد به نشانه اعتراض به فیلمی موهن كه درباره پیامبر اعظم(ص) ساخته شده بود، اسكار را تحریم كرد. حسینی، اوایل مهرماه درباره این اتفاق گفت: «چندی پیش خبر اهانت یك فیلم‌ساز آمریكایی به ساحت مقدس پیامبر(ص) را شنیدیم كه متاسفانه ساخت این فیلم اهانت آمیز خشم همه مسلمانان را برانگیخت. با توافق حوزه هنری به عنوان تهیه‌كننده این اثر سینمایی و جناب میركریمی، تصمیم گرفته شد با عدم حضور این فیلم در اسكار، دنیا را از اعتراض سینماگران مسلمان ایران آگاه كنیم.»

پرفروش‌ترین فیلم‌ها,
كم فروش‌ترین فیلم‌ها,پرستو صالحی,مسعود بخشی,لادن طباطبایی,اخبار

علیرضا سجادپور: اواسط دی ماه، از سمت خود در معاونت آثار سینمایی استعفا داد و استعفایش توسط جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی پذیرفته شد. در ابتدا گفته می‌شد این استعفا به خاطر توافقی است كه بین سازمان سینمایی و حوزه هنری بر سر سینما آزادی پیش آمده. اما بعدا سجادپور اعلام كرد اینها شایعه است و برای بازگشت به دنیای فیلم‌سازی استعفا داد‌ه است.

پرفروش‌ترین فیلم‌ها,
كم فروش‌ترین فیلم‌ها,پرستو صالحی,مسعود بخشی,لادن طباطبایی,اخبار

جواد شمقدری: اوایل اسفند ماه، طی مصاحبه‌ای گفت سازمان سینمایی به سفارش رئیس‌جمهور، سال گذشته در فرآیند اسكار به شكلی لابی‌گری كرد كه «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی جایزه اسكار بهترین فیلم خارجی‌زبان را دریافت كند. این در حالی است كه او سال گذشته درباره اسكار گفته بود: «اسكار یك اتفاق سینمایی است كه در كشور آمریكا اتفاق می‌افتد و جنس آن شبیه به جشن سینمای گچساران است.»

پرفروش‌ترین فیلم‌ها,
كم فروش‌ترین فیلم‌ها,پرستو صالحی,مسعود بخشی,لادن طباطبایی,اخبار

مسعود فراستی: اواسط اسفند ماه امسال به ناگاه خبر كناره‌گیری فراستی از برنامه هفت در رسانه‌ها منتشر شد. او درباره این جدایی‌ گفت: «در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر، محمود گبرلو، مجری و تهیه‌كننده برنامه هفت اعلام كرد كه تصمیم دارد بعد از این در برنامه از نقد‌های نرم استفاده كند، به همین دلیل من دیگر با این برنامه همكاری نمی‌كنم.» او از هفت جدا شد و گفت اعتماد به گبرلو ساده‌لوحی بوده است.

پرفروش‌ترین فیلم‌ها,
كم فروش‌ترین فیلم‌ها,پرستو صالحی,مسعود بخشی,لادن طباطبایی,اخبار

اسدالله نیك‌نژاد: كارگردان ایرانی ساكن هالیوود كه چند وقتی است نامش برای ساخت پروژه لاله بر سر زبان‌ها افتاده است. پروژه لاله كه درباره لاله صدیق، قهرمان ایرانی اتومبیلرانی است یكی از گران‌ترین پروژه‌های پیش روست. ساخت این فیلم با چون و چرای زیادی همراه بود و یكی از مخالفان سرسخت بر سر راهش، كمیسیون فرهنگی مجلس است.

اما این فیلم به تازگی و در اواسط اسفند، پروانه ساخت گرفته است. جدیدترین خبر درباره این پروژه جنجالی، جدا شدن علیرضا زرین‌دست، مدیر فیلم‌برداری كار از پروژه است..../روزنامه تهران امروز