فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«خرس» نامزد بهترین فیلم و کارگردانی جایزه آسیاپاسفیک شد



«خرس» نامزد بهترین فیلم و کارگردانی جایزه آسیاپاسفیک شد

فیلم‌ سینمایی «خرس» به کارگردانی خسرو معصومی و به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی نامزد دریافت بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جایزه سینمای آسیاپاسفیک شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دبیرخانه ششمین دوره جایزه سینمای آسیا و پاسیفیک فهرست نامزدهای جایزه معتبر خود را 21 مهر ماه اعلام کرد که نام سه سینماگر ایرانی نیز در این میان دیده می‌شود.

34 فیلم از 18 کشور منطقه آسیا و پاسیفیک در فهرست نامزدها حضور داشته که جواد نوروزبیگی نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بلند سینمایی ششمین دوره جایزه سینمای آسیا و پاسیفیک برای «خرس» شده است و خسرو معصومی نیز برای همین فیلم، در میان نامزدهای دریافت جایزه بهترین کارگردانی قرار گرفته است.

سومین سینماگر ایرانی، تورج اصلانی است که برای فیلم «فصل کرگدن» ، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری است. تورج اصلانی چندی پیش جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره فیلم سن سباستین را نیز برای همین فیلم دریافت کرد.

مراسم اعطای جایزه سینمای آسیا پاسیفیک در روز جمعه 3 آذر ماه در شهر گلدن کوست استرالیا برگزار و این مراسم به طور مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی 44 کشور منطقه آسیا و پاسیفیک پخش خواهد شد.

فیلم سینمایی «خرس» با بازی پرویز پرستویی،فرهاد اصلانی،مریلا زارعی،علیرضا اوسیوند و ناصر آقایی در خلاصه داستان آن آمده است: « نورالدین که احتمال شهادتش می‌رفته پس از 8 سال اسارت به خانه برمی‌گردد، غافل از اینکه همسرش در غیاب او ازدواج کرده است.»

به گزارش ایسنا، سینمای ایران سال گذشته در 9 بخش نامزد دریافت جایزه «آسیا پاسفیک» شد، «جدایی نادر از سیمین» ساخته‌ی اصغر فرهادی در بخش‌های بهترین فیلم بلند داستانی، دستاورد کارگردانی، فیلم‌نامه و همچنین بازیگر مرد برای پیمان معادی، نامزد دریافت جایزه آسیا پاسیفیک شد که سرانجام اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلم بلند داستانی را دریافت کرد.

نماینده دیگر سینمای ایران در جوایز آسیا-پاسیفیک سال گذشته، «به امید دیدار» به کارگردانی‌ محمد رسول‌اف است که با نامزدی در سه بخش بهترین فیلم بلند داستانی، بهترین دستاورد کارگردانی و لیلا زارع بازیگر این فیلم در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

شایسته ایرانی بازیگر فیلم «آینه‌های روبرو» و «باد و مه» به کارگردانی محمد علی طالبی دیگر نامزدهای سال گذشته جایزه آسیاپاسفیک بودند.

دو سال قبل تنها نماینده سینمای ایران در جوایز آسیا-پاسیفیک فیلم «دیگری» ساخته مهدی رحمانی به تهیه‌کنندگی «محمد علی نجفی» و بازی محمدرضا فروتن و مریلا زارعی بود که جایزه بهترین فیلم بلند کودک را از جوایز سینمایی آسیا-پاسیفیک دریافت کرد.

در سه دوره‌ ابتدای جایزه «آسیا-پاسیفیک» نیز سینمای ایران حضور چشم‌گیری داشت.

سال 2009 «اصغر فرهادی» با فیلم «درباره الی» نامزد چهار جایزه از جوایز سینمایی «آسیا-پاسیفیک» شد.

به گزارش ایسنا، این فیلم علاوه ‌بر نامزدی بهترین فیلم، در بخش‌های بهترین فیلم‌نامه (اصغر فرهادی)، بهترین کارگردانی (اصغر فرهادی) و بهترین بازیگر زن (گلشیفته فراهانی) نامزد شده و البته سینمای ایران نماینده دیگری نیز در جوایز«آسیا-پاسیفیک» سال 2009 داشت؛ «علی‌محمد قاسمی» برای فیلم «چراغی در مه» نامزد بهترین فیلم‌برداری شد که در نهایت اصغر فرهادی جایز‌ه‌ی ویژه هیات ‌داوران و جایزه بهترین فیلم‌نامه را برای «درباره ‌الی» از سومین دوره‌ی جایزه‌ی آسیا-پاسیفیک گرفت.

همچنین سینمای ایران در دومین دوره‌ی جوایز سینمایی «آسیا-پاسیفیک» در سال 2008 موفق به دریافت دو جایزه شد.

رضا ناجی برای فیلم «آواز گنجشک‌ها» که نامزد بهترین بازیگر مرد شده بود، توانست جایزه‌ی این بخش را بگیرد و مستند «تینار» ساخته‌ مهدی منیری به دلیل تلاش چشم‌گیر در جهت ترویج و حفظ تنوع فرهنگی جایزه‌ی یونسکو را به‌دست آورد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
فیلم کوتاه زیبای Death of a Shadow : نامزد جایزه اسکار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خرس طلای افتخاری جشنواره برلین به نامزد ۱۷ جایزه اسکار رسید + عکس



اخبار,خبر,هنر,اخبار ایران

 

 

 

مریل استریپ بازیگر آمریکایی جایزه خرس طلای افتخاری شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره برلین روز سه‌شنبه بیش از سه دهه دستاورد مریل استریپ در دنیای سینما را مورد تقدیر قرار دادند.

 

استریپ 62 ساله که دو جایزه اسکار در کارنامه دارد، امسال برای بازی در نقش مارگارت تاچر نخست وزیر پیشین بریتانیا در فیلم «بانوی آهنین» رقیب اصلی اسکار 2012 در بخش بازیگر زن است. او برای این فیلم پیش از این جوایز گلدن گلوب و بفتا را دریافت کرده است.

 

استریپ پیش از دریافت جایزه خرس طلای افتخاری برلیناله به خبرنگاران گفت: «زنان سخت یا حداقل زنانی را که درک آن‌ها سخت است، دوست دارم. دوست دارم آن‌ها به تصویر بکشم.»

 

او درباره نقش‌آفرینی‌های خود گفت: «این شانس را داشتم که در نقش شخصیت‌های متفاوت که ویژگی‌های قابل تشخیص در خودم دارند، ظاهر شوم.»

 

استریپ درباره مارگارت تاچر - که از 1975 تا 1990 رهبر حزب محافظه‌کار بریتانیا و از 1979 تا 1990 نخست وزیر انگلیس بود - گفت: «وقتی جوان بودم نگاه دیگری به تاچر داشتم. به عنوان یک بازیگر چپ‌گرای لیبرال اهل نیویورک واکنش من به او کورکورانه بود.»

 

 

اخبار,خبر,هنر,اخبار ایران

 

 

 

نمایش هفت فیلم استریپ از جمله «بانوی آهنین» از دیگر برنامه‌های برگزارکنندگان جشنواره برلین برای تقدیر از اوست که در بیش از 40 فیلم بازی کرده و 17 بار نامزد اسکار شده است.

 

دیتر کاسلیک مدیر جشنواره برلین از استریپ به عنوان «یک بازیگر عالی و همه‌فن‌حریف که به راحتی بین نقش‌های دراماتیک و کمدی حرکت می‌کند.» یاد کرد.

 

استریپ پس از دریافت جایزه گفت: «پس از سال‌ها کار، تازه بودن و اینکه خودت و دیگران را شگفت‌زده کنی یک چالش است.»

 

استریپ سال 1980 با فیلم «کریمر علیه کریمر» اسکار بهترین بازیگر زن مکمل را دریافت کرد و سال 1983 با «انتخاب سوفی» برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد. هر دو فیلم به عنوان بخشی از ادای احترام برلیناله به استریپ به نمایش درمی‌آیند.

 

«از آفریقا»، «پل‌های مدیسن کانتی» و «همراهان خانه‌ای در علفزار» از دیگر فیلم‌هایی هستند که در بخش مرور آثار استریپ روی پرده می‌روند.

 

استریپ سال 1999 جایزه دوربین برلیناله را دریافت کرد و سال 2003 به طور مشترک با جولین مور و نیکل کیدمن برای بازی در فیلم «ساعت‌ها» جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

 

شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین 9 تا 19 فوریه (20 تا 30 بهمن) برگزار می‌شود.... /

khabaronline.ir