فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

خانه سینما رفع پلمپ شد



وزارت ارشاد , پلمپ ساختمان خانه سینما

خانه سینما رفع پلمپ شد

فرهاد توحیدی سخنگوی خانه سینما از برگزاری مجمع عمومی این نهاد صنفی به زودی و پس از برپایی نخستین جلسه مطبوعاتی حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی خبر داد.

فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما با اشاره به حل مساله خانه سینما و بازگشایی آن درباره جزئیات برگزاری مجمع عمومی خانه سینما  گفت: پس از برپایی نخستین جلسه مطبوعاتی حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و بیان دیدگاه های وی درباره مسائل مختلف سینما، مجمع عمومی این نهاد صنفی برگزار خواهد شد و اساسنامه خانه سینما به بحث گذاشته خواهد شد.

توحیدی با اشاره فک پلمپ ساختمان خانه سینما گفت: دوستان از وزارت ارشاد صبح امروز آمدند و پلمپ ساختمان خانه سینما را باز کردند و سالن اجتماعات این نهاد صنفی را برای نشست مطبوعاتی رئیس سازمان سینمایی آماده کردند.

وی در ادامه با اشاره به مباحث احتمالی که رئیس سازمان سینمایی فردا در جلسه‌ای رسمی درباره آن سخن خواهد خواهد گفت، متذکر شد: مسائل عمومی خانه سینمای ایران از جمله مسائل خانه سینما مطرح خواهد شد. همچنین در این جلسه جامعه سینمایی و رسانه از رویکردهای سازمان سینمایی نسبت به صنعت سینما نیز اطلاع خواهند یافت.

توحیدی در پاسخ به این که آیا از حضور هیات مدیره خانه اصناف سینمای ایران در این جلسه اطلاع دارد؟ گفت: بی اطلاع هستم. اما آنچه مسلم است خانه سینما متعلق به همه سینماگران است.

ساختمان خانه سینما فردا پنجشنبه 21 شهریورماه همزمان با روز ملی سینما باز خواهد شد و نشست خبری حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی راس ساعت 11 در سالن اجتماعات این نهاد صنفی برگزار خواهد شد./خبرگزاری مهر

 


ویدیو مرتبط :
رفع پلمپ از دانشکده خبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانه سینما پلمپ شد/ تجمع سینماگران در مقابل ساختمان خانه‌ی سینما



پلمپ خانه ی سینما,تجمع سینماگران در مقابل ساختمان خانه‌ی سینما,ساختمان خانه سینما

خانه سینما پلمپ شد/ تجمع سینماگران در مقابل ساختمان خانه‌ی سینما

شامگاه گذشته 24 تیر ماه ساختمان خانه سینما واقع در خیابان بهار از سوی وزارت ارشاد، پلمپ شد. صبح امروز طبق اعلام شامگاه گذشته‌ی اصناف سینمایی جمعی از اهالی سینما در پی پلمپ خانه‌ی سینما در خیابان بهار مقابل این خانه جمع شده‌اند.

فرهاد توحیدی می گوید: خانه سینما ساعاتی پیش توسط ارشاد پلمپ شده است اما جواد شمقدری می گوید: خانه سینما در سالهای اخیر پلمپ بوده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از ایلنا، فرهاد توحیدی (رئیس هیات مدیره و سخنگوی خانه سینما) با اعلام این مطلب گفت: یک پلمپ به در خانه سینما زده شده است درحالی که ارشاد حق پلمپ ندارد.

وی ادامه داد: در وردوی خانه سینما را پلمپ کردند ولی در پارگینک باز است و سه نفر از نمایندگان ارشاد در خانه سینما حضور دارند و از نظر ما تصرف عدوانی صورت گرفته است و در حال پیگیری کار هستیم.

 

توحیدی درحالی این خبر را اعلام کرده است که جواد شمقدری می گوید: خانه سینما پیش از این نیز پلمپ بوده است.

جواد شمقدری اعلام کرد: خانه سینما پلمپ بوده؛ این خانه در سالهای اخیر پلمپ بوده است و مسئله جدیدی نیست.

 

حضور سینماگران در مقابل ساختمان پلمپ شده‌ی خانه‌ی سینما

جمعی از اهالی سینما در پی پلمپ خانه‌ی سینما در خیابان بهار مقابل این خانه جمع شده‌اند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز 25 تیر ماه طبق اعلام شامگاه گذشته‌ی اصناف سینمایی، هنرمندانی چون رضا کیانیان، محمد علی سجادی،محمد علی طالبی،سیامک شایقی، محمدرضا هنرمند، پیروز کلانتری،جعفر صانعی‌مقدم، بیژن میرباقری،عزیزالله حمیدنژاد،مازیار میری، محسن امیر یوسفی، امیرشهاب رضویان، آناهید آباد، زینت‌رضا،امیر اثباتی، حسین معززی‌نیا، جواد نوروزبیگی،سیروس الوند، محمدرضا موینی، کامران ملکی، بهمن اردلان، حبیب رضائی، همایون اسعدیان، رویا تیموریان، مسعود رایگان و محمد سریر و محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما و فرهاد توحیدی رییس هیات مدیره‌ی خانه سینما .... در مقابل ساختمان پلمپ شده‌ی خانه‌ی سینما جمع شدند.

 

طبق تایید مسوولان خانه سینما مبنی بر پلمپ این ساختمان،گفته می‌شود جامعه اصناف سینمای ایران که 19 تیر ماه به نام خانه سینما در محل اتحادیه‌ی تهیه‌کنندگان مجمع عمومی برگزار کردند و هیات‌مدیره‌شان را به ریاست حبیب‌الله کاسه ساز تشکیل دادند،قصد دارند صبح امروز 25 تیر ماه همان‌طور که از پیش وعده داده بودند،ساختمان خانه‌ی سینما را واقع در خیابان بهار تصرف کنند.

 

براساس همین گزارش،اصناف مختلف خانه‌ی سینما از اعضایشان دعوت کرده‌اند امروز ساعت 8 صبح جهت حفظ خانه‌ی سینما در این محل تجمع کنند.

در حالی چالش‌های پیش‌رو خانه‌ی سینما وارد مراحل حساس‌تری شده است که خانه سینما برای برگزاری مجمع عمومی‌اش در تاریخ 6 مرداد ماه در محل ساختمان بهار فراخوان داده است.

 

همچنین طبق دعوت هیات مدیره خانه سینما از روسای 29 صنف سینمایی قرار بود،امروز بعداز ظهر 25 تیر ماه روسای صنوف به خانه سینما در خیابان بهار بروند و درهای آن را باز کنند و در این مکان افطار کنند.

 

خانه سینما بیش از یک سال و نیم قبل منحل اعلام شد که پس از رای دیوان عدالت اداری مبنی بر نقض انحلال، دوباره از سوی وزارت ارشاد تعطیل اعلام شد اما طی چند ماه گذشته رییس‌جمهور دستور بر بازگشایی این نهاد صنفی داده است./عصرایران