فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ترک‌ها چگونه کپی فیلم «مارمولک» را ساختند؟َ



اخبار,اخبار فرهنگی و هنری,فیلم مارمولک

اخبار فرهنگی - ترک‌ها چگونه کپی فیلم «مارمولک» را ساختند؟َ

چند روز قبل خبر کوتاهی پخش شد که قرار است یکی از شبکه های ترکیه سریالی به نام «مارمولک» پخش کند. سریالی که کپی فیلم «مارمولک»، ساخته کمال تبریزی است.

این سریال از هفته آینده در کنداکتور شبکه ATV قرار گرفته و با نام KERTENKELE روی آنتن خواهد رفت. نقش اول این سریال را تیمور آکارِ 34ساله بازی کرده و اردوغان سوینچ هم کارگردان آن است.


منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم مارمولک درباره اینکه آیا ترکها می توانند از روی فیلم ایرانی کپی برداری کنند به تماشاگران امروز، گفته است: آنها نمی توانند داستان فیلم مارمولک را به معنای واقعی کلمه کپی کنند چون روحانیت شان با روحانیت ما فرق دارد.
ضمن اینکه فیلمسازان ما هم بارها از روی فیلمهای خارجی فیلم ساخته اند که چون عضو قانون کپی رایت جهانی نیستیم نمی توان شکایت کرد.


وی درباره پیگیری این موضوع گفته است: باید به دوستان وزارت ارشاد اطلاع بدهیم تا ببینیم چه اقدامی انجام می دهند. البته آن شبکه ای که قرار است سریال مذکور را پخش کند در ایران قابل دریافت نیست و جزو شبکه های کارتی محسوب می شود.


گفتنی است که ترکها داستان «مارمولک» را با تغییر ساخته اند. مثلا در نسخه ایرانی، پرویز پرستویی در لباس روحانیت می رفت تا از کشور فرار کند و اتفاقا به ترکیه برود(!) اما در سریالی که هنرمندان ترک ساخته اند یک سارق اتومبیل در لباس روحانیت می رود اما قرار نیست از جایی فرار کند. به جایش –مثل اغلب سریالهایشان- درگیر یک ماجرای عشقی می شود! البته صحنه هایی که هر دو شخصیت اول، لباس روحانی می پوشند بسیار شبیه هم است و موقعیت های کمیک یکسانی دارد مثل بازی با تسبیح موقع سخنرانی، قسر در رفتن از دست پلیس، حرف زدن با جوانهای پرسشگر و...


لازم به ذکر است که کمال تبریزی نیز فیلم «مارمولک» را از روی فیلم «ما فرشته نیستیم» (به کارگردانی نیل جردن/1989) ساخته بود!

 

اخبار فرهنگی  - تماشاگران امروز

 


ویدیو مرتبط :
مارمولک(ترک)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کپی فیلم های معیوب بر روی هارددیسک



 

 

 

کپی فیلم های معیوب بر روی هارددیسک

 

بی شک شما نیز تاکنون همانند هر کاربر دیگری با مشکل کپی کردن بعضی از فیلم ها (که در داخل یک CD یا DVD می باشد) بر روی هارد کامپیوترتان برخورد کرده اید. CD را در CD-ROM کامپیوترتان قرار می دهید و عملیات کپی بر روی هارد کامپیوترتان را آغاز می کنید اما پس از مدت زمانی با پیغام خطا مبنی بر عدم کپی شدن فایل روبرو میشوید. در این مواقع چاره چیست؟! هم اکنون برای رفع این مشکل دو ترفند متفاوت اما بسیار ساده را برای شما بازگو می نماییم.

 

روش اول:
تمام برنامه ها و پنجره ها را بسته و فقط محیط Desktop را پیش رو داشته باشید.
CD معیوب را در CD-ROM کامپیوتر قرار داده و از فیلم مورد نظر خود Copy گرفته و به یک درایو که حجم خالی کافی دارد رفته و در آن جا Paste کنید.
صبر کنید تا تا آنجا که برای ویندوز مقدور است از CD کپی بگیرد؛ تا آنجا که پیغام خطا در کپی CD ظاهر شود.
این پیغام فقط به شما امکان انتخاب یک کلید OK را می دهد.
3توجه کنید که اکیدأ OK را کلیک نکنید، در عوض یک کار غیر منطقی را انجام دهید!
بی مقدمه و به طور مستقیم کلید Restart (راه اندازی) را که بر روی کیس واقع است را زده تا کامپیوتر به طور غیر اصولی راه اندازی شود!
بعد از راه اندازی، حتماً صبر کنید تا ویندوز هارد کامپیوتر را Scan Disk کند تا خطاهای احتمالی را بر طرف سازد.
حالا به همان درایو که فایل را در آنجا کپی کرده بودید بروید و فایل فیلم تان را در آنجا مشاهده کنید، البته تا آنجایی که کپی شده است.

 

چند نکته مهم:
# از این روش فقط برای مواردی استفاده کنید که کپی فیلم مورد نظر بر روی هارد کامپیوترتان برایتان خیلی مهم است، چون اسفاده مرتب از این روش کم کم به هارد آسیب می رساند.


# بعد از این راه اندازی غیر اصولی حتماً به ویندوز اجازه Scan Disk را بدهید.


# تمام برنامه ها و پنجره های غیر ضروری را بسته تا هیچ برنامه ای در مسیر نباشد و صدمه ببیند.


# سعی کنید برای Paste کردن از درایوی که حاوی کمترین اطلاعات است، استفاده کنید.


# توجه کنید که بعد از آمدن پیغام خطا در کپی (ترفندستان) ، حتی یک لحظه کوچک را هم از دست نداده و فورأ کلید Restart را بزنید. سعی کنید که این فاصله کمتر از یک ثانیه باشد.


# اگر دکمه Restart کامپیوتر شما کار نمیکند از دکمه سفید پشت کیس برای خاموش و روشن سازی سیستم بهره بگیرید.


# اجرای این روش بدون استفاده از نرم افزار خاصی می باشد، حال اینکه برای این مشکل هم نرم افزار هایی ساخته شده که از اصول و قواعد مخصوص به خود برای کپی کردن این گونه CD ها بر روی هارد کامپیوتر استفاده می کنند که البته در صورت موجود بودن پیشنهاد میشود از آنها استفاده کنید.


# نکته مهم دیگر این که، این فقط یک پیشنهاد و ریسک عملی می باشد و ما هیچ گونه مسؤلیتی در قبال خرابی های احتمالی هارد کامپیوترتان را عهده دار نمی باشد.

 

روش دوم:
برای اینکار روش ساده و کم خطرتری نیز در ویندوز XP، موجود است.
بدین منظور به محلی از هارد که قصد کپی کردن فیلم را دارید بروید.
از منوی New بر روی Briefcase کلیک کنید.
خواهید دید که آیکنی به شکل کیف دستی ظاهر میشود.
با دوبار کلیک وارد آن شوید.
در پنجره باز شده بر روی دکمه Finish کلیک کنید.
حالا تنها یک فولدر خالی دارید.
My Computer خود را باز کرده و به شکل همزمان در حالیکه پنجره Briefcase باز است وارد درایو CD شوید.
اکنون فایل فیلم را کشیده و در Briefcase رها کنید.
پس از مدتی که پیغام ارور ظاهر شد فایل در Briefcase ذخیره میشود اما بعد از فشردن کلید OK پاک نمیشود.
دقت کنید در این روش به مانند روش بالا فیلم تا آنجایی که کپی شده در دسترس است.

منبع:ترفندستان