فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

برخلاف نظر همه، خیلی ذهنم را درگیر سیمرغ نکرده بودم!



اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,پریناز ایزدیار

بازیگر «ابد و یک روز» از ویژگی‌ها و علت همکاری با این فیلم می‌گوید.

پریناز ایزدیار بازیگر سینما در خصوص چگونگی همکاری با فیلم «ابد و یک روز» گفت: مانند بسیاری از کارها با من تماس گرفتند. به دفتر آن‌ها رفتم و با سعید روستایی صحبت‌های زیادی در خصوص فیلمنامه و نقش کردیم. حتی از یک بخش‌هایی تصویر گرفتیم. برای اینکه به «سمیه» برسند بازیگران زیادی دیده بودند اما در نهایت همکاری قطعی شد.

وی در مورد چگونگی رسیدن به نقش «سمیه» در این فیلم بیان کرد: جدا از اینکه نقش را بسیار دوست داشتم و سعی کردم هر کاری که در توان دارم، انجام دهم اما سعید روستایی و تک‌تک عوامل پشت صحنه دخیل بودند.

وی در پاسخ به این سوال که چطور تا این حد با نقشتان همذات‌پنداری کردید اظهار داشت: به نظرم بخش عمده‌ای از کار بازیگر درگیر کردن ذهن و احساس است که من تا جایی که توانستم این کار را انجام دادم. اگر به درستی جلو بروید به آن چیزی که مد نظرتان است، خواهید رسید. در غیر این صورت برعکس عمل می‌کند.

ایزدیار درباره نحوه همکاری با دیگر بازیگران فیلم این گونه بیان کرد: بدون اغراق می‌گویم که با تمام بازیگران بهترین همکاری را داشتم اما خب به سبب اینکه در طول فیلم بیش از همه با نوید محمدزاده ارتباط داشتم، به خاطر اینکه جنس رابطه‌ای که بینمان بود تجربه جدیدی را به دست آوردم.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه حد منتظر سیمرغ بوده عنوان کرد: زمانی که نقش را خواندیم و زمانی که در طول کار بودیم، بسیاری از عوامل می‌گفتند شاید امسال کاندیدا شوید اما به نظرم فکر را زیاد درگیر این چیزها کردن آسیب‌زننده است.

ایزدیار با بیان این مطلب که باید در سینمای ایران به سوژه‌ها و فیلمنامه‌های قوی مانند «ابد و یک روز» بیشتر پرداخته شود، اظهار داشت: به نظرم سینمای ما به سعید روستایی‌های بیشتری نیاز دارد و جدا از این جنس فیلم اگر فیلمساز قرار است فیلمی جذاب، دیدنی و قابل تامل بسازد باید در دستش فیلمنامه‌ای قرص و محکم باشد.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب و بازی در نقش جدید بعد از «ابد و یک روز» برای او مشکل خواهد شد، عنوان کرد: به خاطر نقشی که تا این حد برایش زحمت کشیدم و البته کمک‌ها را نمی‌توان نادیهد گرفت، به طور قطع از اینجا به بعد کارم سخت‌تر خواهد شد.

ایزدیار در بخش پایانی صحبت‌های خود درباره جدیدترین فعالیت سینمایی‌اش خاطرنشان کرد: مشغول بازی در فیلم «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان هستم. این فیلم نیز بسیار خوب و جذاب است و آن را دوست دارم و این دلیل همکاری ما شد.

اخبار فرهنگی - باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :
محسن کیایی: بهم سیمرغ ندادند، چون من اول راه بودم!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این من بودم که با خانم حاتمی روبوسی کردم/او در نظر من مظهر تمامی سینمای ایران بود



اخبار,اخبار فرهنگی, لیلا حاتمی


 اخبار فرهنگی - رئیس فستیوال سینمایی کن:
این من بودم که با خانم حاتمی روبوسی کردم/او در نظر من مظهر تمامی سینمای ایران بود

ژیل ژاکوب، رئیس فستیوال سینمایی کن از طریق صفحۀ توئیتر خود به حملات و انتقادها از رفتار لیلا حاتمی واکنش نشان داد و نوشت: "روبوسی، رسمی عادی و متداول در دنیای غرب است"

به گزارش تیک ، وی در پاسخ به اعتراضات مطرح‌شده، در صفحۀ توئیتر خود نوشته است: "این من بودم که با خانم حاتمی روبوسی کردم. در آن لحظه، او در نظر من مظهر تمامی سینمای ایران بود.این اتفاقات برای یک رسم معمول غربی ایجاد شده است".

ژیل ژاکوب ادامه می‌دهد: "این بحث و جنجالی که به دلیل یک رسم عادی و متداول دنیای غرب درگرفته، دلیلی برای بودن ندارد (ناموجه است)"

حسین نوش‌آبادی، معاون وزیر ارشاد گفته بود: "هنرمندانی که در جشنواره های بین المللی حاضر می شوند، باید شئونات ایرانی اسلامی را رعایت کنند".

به گفته ی نوش‌آبادی "احترام به ارزش های کشور حداقل انتظار مردمی است که به این هنرمندان احترام می گذارند، از این رو هنرمندان نیز باید نمایندگان شایسته ای برای فرهنگ مردم باشند".
اخبار فرهنگی - تیک