فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بانو سیمین بهبهانی درگذشت



اخبار,اخبار فرهنگی ,سیمین بهبهانی

 

اخبار فرهنگی - بانو سیمین بهبهانی درگذشت

سیمین بهبهانی بامداد امروز (سه‌شنبه) بر اثر ایست قلبی و تنفسی دار فانی را وداع کرد.

علی بهبهانی، پسر ارشد سیمین بهبهانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با همه تلاش پزشکان، متأسفانه ساعت یک بامداد مادرم درگذشت.

او افزود: حال مادر دیروز عصر اندکی بهتر شده بود و ما فکر می‌کردیم او متوجه اتفاقات اطرافش است اما متأسفانه مثل شعله شمع که بالا می‌گیرد و بعد خاموش می‌شود، ساعت یک بامداد از بیمارستان خبر دادند که او درگذشته است.

علی بهبهانی گفت: در حال تصمیم‌گیری برای انتخاب محل آرامگاه مادر هستیم و در حال حاضر نیز پیکر او در سردخانه بیمارستان است.

خبر درگذشت سیمین بهبهانی از سوی کادر بیمارستان محل بستری وی نیز تأیید شد.

سیمین بهبهانی از 15 مرداد ماه به کما رفت و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری بود.

به دنبال بستری شدن این شاعر غزل‌سرا، پیشتر شایعاتی زودهنگام از درگذشت وی در برخی رسانه‌ها انتشار یافته بود که از سوی خانواده بهبهانی تکذیب شد.

22 مرداد ماه سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه افشین علاء و فاطمه راکعی برای عیادت از این شاعر به بیمارستان رفتند. مهدی قزلی، مدیر بنیاد شعر و ادبیات داستانی نیز در این دیدار حضور داشت.

سیمین بهبهانی‌ زاده‌ی سال 1306 در تهران است و از میان آثار او می‌توان به «سه‌تار شکسته»، «جای پا»، «چلچراغ»، «رستاخیز» و «یک دریچه آزادی» اشاره کرد.
اخبار فرهنگی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سیمین بهبهانی درگذشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام «آلن ایر» درپی درگذشت سیمین بهبهانی


سخن‌گوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا به درگذشت سیمین بهبهانی واکنش نشان داد.

خبرگزاری ایسنا: سخن‌گوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا به درگذشت سیمین بهبهانی واکنش نشان داد.

آلن ایر در صفحه شخصی‌اش نوشته است: «بانوی غزل،‌ سیمین بهبهانی درگذشت. این شیرزن از مفاخر سرزمین ایران و ادبیات جهانی بود. روحش شاد و یادش گرامی باد!»

او در ادامه نیز شعر «دوباره می‌سازمت وطن!» این شاعر را آورده است. سیمین بهبهانی این شعر را به سیمین دانشور - نویسنده فقید - تقدیم کرده بود.

البته در روزهای پایانی زندگی سیمین بهبهانی که او در کما بود و شایعه درگذشتش منتشر شد، آلن ایر نیز بر اساس این شایعه، درگذشت او را تسلیت گفته بود.

سیمین بهبهانی بامداد امروز (سه‌شنبه، 28 مردادماه) در سن 87 سالگی بر اثر ایست قلبی و تنفسی در بیمارستان پارس تهران درگذشت.