فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

باشو، غریبه سیگارفروش


عدنان عفراویان كه سال 69 در فیلم « باشو، غریبه كوچك» (بهرام بیضایی) بازی كرده بود حالا در 36 سالگی در فلكه لشگر‌آباد اهواز، سیگار می‌فروشد.




او 21 سال قبل در فیلم بیضایی، نقش باشو را داشت كه بعد از بمباران هوایی و كشته شدن پدرومادرش به درون كامیونی ‌پرید و از زادگاهش در جنوب فرار كرد. وقتی از كامیون پیاده شد، دید در شمال است و به خانه و مزرعه زن گیلكی (سوسن تسلیمی) رفت. آن موقع فیلم خیلی مورد توجه قرار گرفت و عدنان چهره شد اما دیگر در فیلمی بازی نكرد و الان هم با این وضع در اهواز در خانه‌ای اجاره‌ای با مادرش زندگی می‌كند.

منبع : مجله سیب سبز


ویدیو مرتبط :
باشو غریبه کوچک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دکه سیگارفروشی «باشو غریبه کوچک»



عدنان عفراویان کودک بازیگر فیلم «باشو غریبه کوچک» سال‌های سال است که در گوشه میدان دانشگاه شهر اهواز دکه سیگار فروشی دارد.

به گزارش خبرآنلاین، او در کودکی این شانس را پیدا کرد که در فیلم «باشو غریبه کوچک» به کارگردانی بهرام بیضایی بازی کند. او در این نقش حسابی درخشید، اما مثل بسیاری از بازیگران کودک و نوجوان تاریخ سینمای ایران دیگر نتوانست بازیگری را ادامه دهد.

مراسم تجلیل از عدنان عفراویان چندی پیش در جشنواره فیلم‌های علمی اهواز برگزار شد.
 

اخبار,اخبارفرهنگی,بازیگران کودک و نوجوان

 

 اخبار  فرهنگی  -  خبر  آنلاین