فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بازیگرانی که مجبور به اضافه وزن یا کاهش وزن شدند



اخبار فرهنگی و هنری - بازیگرانی که مجبور به اضافه وزن یا کاهش وزن شدند

در عالم تئاتر و سینما، بازیگرانی بودند که به خاطر ایفای یک نقش، تصمیم گرفتند وزن شان را کم یا زیاد کنند.

در عالم تئاتر و سینما، بازیگرانی بودند که به خاطر ایفای یک نقش، تصمیم گرفتند وزن شان را کم یا زیاد کنند.


امین طباطبایی
امین طباطبایی رکورددار بازیگرانی است که توانسته اند وزن خود را برای ایفای نقش کاهش دهند. بارها در عالم سینما و تئاتر، بازیگران مجبور به کم یا زیاد کردن وزن شان شده اند. یکی از این بازیگران امین طباطبایی است. او چندی پیش در موقعیتی قرار گرفت که مجبور شد برای ایفای نقش هملت، 33 کیلو وزنش را کم کند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی و هنری,بازیگران سینما

 

طباطبایی فقط 6 ماه برای کم کردن وزن و قرار گرفتن در موقعیت مناسب زمان داشت اما با اینحال همه عزمش را جزم کرده بود که بازی در نقش هملت را از آن خود کند.


حامد بهداد
تا پیش از بازی او مقابل دوربین مهرجویی، رکورد افزایش وزن به خاطر بازی در یک نقش، در دست رضا کیانیان بود اما این رکورد به دست حامد بهداد شکسته شد آن هم وقتی بود که مهرجویی به او پیشنهاد بازی در نقش دکتر فیلم جدیدش «چه خوبه که برگشتی» را داد اما برایش یک شرط گذاشت؛ 30 کیلو اضافه وزن.

 

اخبار,اخبار فرهنگی و هنری,بازیگران سینما

 

بهداد آن روزها تازه از آفریقا برگشته بود و اتفاقا گرمای سوزان آفریقا او را لاغرتر کرده بود اما به خاطر اینکه بار دیگر مقابل دوربین مهرجویی برود این شرط را پذیرفت. او خیلی زود 30 کیلو وزن اضافه کرد اما این افزایش وزن ناگهانی باعث شد در همان اوایل فیلمبرداری، کارش به بیمارستان بکشد؛ انگار افزایش وزن برای او حسابی دردسرساز شده بود.


رضا کیانیان
همکاری با بهمن فرمان آرا در فیلم «خانه ای روی آب» و بازی در نقش «دکتر سپید بخت» پییشنهاد هیجان انگیزی برای رضا کیانیان بود، شاید فقط او می توانست از پس این نقش بربیایید.
بسیاری از منتقدان بازی او در این فیلم را سنگین ترین کار کیانیان در طول زندگی هنری اش می دانند. رضا کیانیان برای بازی در این نقش، حدود 20 کیلو وزن اضافه کرد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی و هنری,بازیگران سینما

 

او که تا آن روز وزن ایده آلی داشت حالا باید مقابل دوربین فرمان آرا، نقش دکتری را ایفا می کرد که مردی جا افتاده و چاق بود.
رضا کیانیان در کتاب «با این مردم نازنین» درباره خاطرات بازی در نقش دکتر سپید بخت و فیلم «خانه ای روی آب» می گوید که یک روز، فردی سراغش رفته و از او خواسته راز افزایش وزنش را به او بگوید.


محسن تنابنده
یکی از بازیگرانی که برای حضور در سریال و بازی در نقش مورد علاقه اش وزن کم کرد محسن تنابنده بود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی و هنری,بازیگران سینما

 

در سریال پایتخت، تنابنده در نقش تقی بازی می کرد. او در این نقش کشتی گیری است که در ابتدا چاق است اما در طول سریال لاغر می شود چون باید به مسابقات برسد و مربی اش از او می خواهد که وزن کم کند. محسن تنابنده برای بازی در این نقش، در مدت کوتاهی 11 کیلوگرم وزن کم کرد. تنابنده درباره کاهش وزنش می گوید: «در 3 ماه، 11 کیلوگرم وزن کم کردم. متاسفانه بدون مراجعه به متخصص تغذیه این رژیم را جلو بردم و به همین خاطر مشکل گوارشی پیدا کردم. استرس زیاد و کاهش وزن غیراصولی باعث شد با مشکلات زیادی مواجه شوم.»

او می گوید رژیمش رژیمی من درآوردی بوده است.


کامبیز دیرباز
این بار دیگر علاقه شدیدی به ایفای نقش های متفاوت دارد، برای همین برای بازی در فیلم «خاکستر و برف» مجبور شد 15 کیلو چاق کند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی و هنری,بازیگران سینما

 

او در این فیلم باید در نقشی مقابل دوربین می رفت که حدود 15 سال از خودش بزرگتر بود؛ به همین خاطر مجبور شد که وزن خود را بالا ببرد. او در این باره می گوید: «در سریال در چشم باد هم نقش پیرمردی 70 ساله را بازی کردم. در این فیلم هم نقشی را پذیرفتم که حدود 15 سال از خودم بزرگتر بود. خب باید وزن اضافه می کردم.»

اخبار فرهنگی و هنری - همشهری


ویدیو مرتبط :
اضافه وزن دارید ؟! حتما ببینید ! ( روانشناسی کاهش وزن )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار درباره مصرف یک داروی خطرناک کاهش وزن/ 25 میلیون ایرانی اضافه وزن و 10 میلیون نفر دیابت دارند



داروی کاهش وزن ,کاهش وزن

هشدار درباره مصرف یک داروی خطرناک کاهش وزن/ 25 میلیون ایرانی اضافه وزن و 10 میلیون نفر دیابت دارند

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: داروی آمریکایی 'اکسی الیت' که به صورت پودر و کپسول برای کاهش وزن و انرژی زایی استفاده می‌شود، عامل 50 مورد نارسایی حاد کبد و مرگ است.

علی‌اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت امروز درم راسم هفته ملی دیابت که در وزارت بهداشت برگزار شد گفت: داروی کسی الیت توسط اداره غذا و داروی آمریکا جمع‌آوری شده است و باید از داروخانه های ایران هم جمع شوند.


وی با بیان اینکه مثلث تبلیغات ماهواره‌ای، باشگاه‌های بدن‌سازی و آرایشگاه‌های زنانه، موجب تشویق به استفاده از این دارو شده گفت: سکته‌های قلبی ، مغزی ، سرطان و دیابت عامل 60 درصد مرگ‌های دنیا است.


سیاری ادامه داد:در کشور ما 25 میلیون نفر دچار اضافه وزن و چاقی هستند و 31 هزار مرگ سالانه با چاقی ارتباط دارد. 11 میلیون نفر در کشور دچار فشار خون هستند که بسیاری از بیماری خود اطلاع ندارند.

 

81 هزار مرگ در سال با فشار خون ارتباط دارد. 15 میلیون نفر در کشور دچار چربی خون بالا هستند و 31 هزار مرگ با این بیماری ارتباط دارد.


10 میلیون نفر در کشور دیابت یا پیش دیابت دارند
در ادامه این برنامه ،مسئولان در مورد وضعیت دیابت در کشور مطالبی را ارائه کردند که در جدول زیر آورده شده است:

نام مسئولیت شرح اظهار نظر
علیرضا استقامتی عضو کمیته کشوری دیابت • در حال حاضر 382 میلیون نفر دیابتی در دنیا هستند که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال 2050 به 600 میلیون نفر برسد.
• در ایران 11.3 درصد افراد بالای 20 سال مبتلا به دیابت و 14.6 درصد دچار پیش‌دیابت هستند
• حداقل 10 میلیون نفر در کشور دیابت یا پیش دیابت دارند که نیمی از این افراد به بیماری خود آگاهی ندارند چون بی علامت است .
• غربالگری برای همه کشور ممکن نیست اما افراد بالای 40 سال و افراد در معرض خطر، باید پیش از 45 سالگی غربالگری شوند. بیش از 95 درصد هزینه‌های دیابت مربوط به عوارض آن است.
• چاقی یکی از زمینه‌های بروز دیابت است و با توجه به اینکه چاقی در زنان بیشتر است، دیابت نیز به دنبال آن بیشتر می‌شود. همچنین طبق مطالعات، دیابت در مردم شهرنشین بیشتر از مناطق روستایی است و ایران نیز جزو کشورهایی است که شیوع بالایی دارد.
• همچنین در کشورهای اروپایی و آمریکایی شیوع دیابت حدود هفت درصد است و در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس 17 تا 20 درصد مردم درگیر بیماری دیابت هستند.
علیرضا مهدوی مسئول برنامه دیابت در کشور • برنامه دیابت در کشور از سال 83 آغاز شده و براساس این برنامه 230 هزار نفر دیابتی در مناطق روستایی شناسایی شده‌اند.
• از ابتدای سال آینده غربالگری دیابت در جمعیت بالای 30 سال کشور آغاز می‌شود
• برنامه دیابت از سال 89 در تهران و شهرهای بالای یک میلیون نفر شروع شده است. برنامه‌های بسیاری از جمله تربیت کارشناسان دانشگاهی برای پیشگیری از دیابت در کشور انجام شده است.
رضا قهرمانی معاون پیشگیری اداره سلامت شهرداری تهران
• در هفته دیابت، پایگاه و ایستگاه سلامت، همایش و کارگاه نمایشی در میادین میوه و تره‌بار و ایستگاه های مترو برگزار می‌شود
• برگزاری مسابقات آموزشی دیابت، زنجیره دیابت در میادین،تزیین 22 میدان به رنگ آبی و پیاده‌روی خانوادگی از دیگر برنامه‌های هفته ملی دیابت است.

• نتایج نشان می دهد که در مناطق 22 گانه تهران و در مناطق 14، 20 و 16 بیشترین دیابتی‌ها و در مناطق 17، 13 و 12 کمترین بیماران دیابتی را داشته‌ایم.

 /خبرآنلاین