فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

این فیلم های عاشقانه را باید ببینید


انتخاب در میان فیلم های عاشقانه در سطح سینمای جهان انتخاب دشواری است، اما بعضی از این فیلم ها سال هاست که در خاطرات مخاطبان جهانی ماندگار شده اند و هر گاه حرف از عشق به میان می آید، از این فیلم ها نامی برده می شود.

ماهنامه زنان و زندگی: انتخاب در میان فیلم های عاشقانه در سطح سینمای جهان انتخاب دشواری است، اما بعضی از این فیلم ها سال هاست که در خاطرات مخاطبان جهانی ماندگار شده اند و هر گاه حرف از عشق به میان می آید، از این فیلم ها نامی برده می شود. این هشت فیلم که در این گزارش به معرفی آن پرداختیم از برترین و تاثیرگذارترین فیلم های عاشقانه سینمای جهان هستند؛ فیلم هایی که در بسیاری از مجلات، سایت های معتبر و نظرسنجی ها رتبه نخست را کسب کرده اند.

کازابلانکا

سال 1942 و با کارگردانی مایکل کورتیز، راوی ماجرای عاشقانه ای در گیرودار جنگ جهانی دوم شد. کازابلانکا با هنرنمایی دو هنرپیشه نامدار تاریخ سینما همفری بوگارت و اینگرید برگمن درخشید و در شمار ماندگارترین فیلم های کلاسیک سینما جای گرفت. کازابلانکا از آن دسته عاشقانه های نایاب در تاریخ سینماست که پس از گذشت 66 سال از زمان ساختش هنوز طراوت و شادابی خود را از دست نداده است.

راز ماندگاری آن را باید در تبدیل شدن شخصیت هایش به اسطوره جستجو کرد. اسطوره هایی که هر گاه آنها را می نگری گویی هنوز زنده اند. هشت نامزدی اسکار و سه جایزه اصلی بهترین فیلم سال، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه بخشی از سهم کازابلانکاست.

8فیلم عاشقانه ای که باید ببینید!



بر باد رفته

اگر نام این فیلم را بزرگترین ملودرام تاریخ سینما بگذاریم، گزاف نگفته ایم؛ «بر باد رفته» محصول جاه طلبی تهیه کننده بزرگی به نام دیوید آ. سلزنیک است. عظیم ترین نمایش تاریخ آمریکا بر پرده سینما را می توان در این فیلم مشاهده کرد. فیلم به شدت به رمان مارگارت میچل وفادار است و ویکتور فلمینگ، کارگردان فیلم در سال 1939 آن را بی هیچ کم و کاستی به نمایش گذاشته است.

بر باد رفته یادگار روزهای طلایی هالیوود است. ملودرام های بزرگ همواره پس زمینه های بزرگ دارند و چه پس زمینه ای بزرگتر از وقایع خونبار جنگ های داخلی آمریکا. نامزدی 13 اسکار و ربودن هشت جایزه اصلی بخشی از عظمت بر باد رفته را به معرض نمایش می گذارد. فیلم تا پایان ماه مه 1941، بیست میلیون دلار فروش کرد و جزو موفق ترین های تاریخ سینما در گیشه شد.

8فیلم عاشقانه ای که باید ببینید!



سابرینا

یکی از لطیف ترین ملودرام های تاریخ سینما، اثر فوق العادهای از بیلی وایلدر که در سال 1954 جلوی دوربین رفت. طلسم فیلم امروز هم به همان قوت سابق است. فیلم با زیبایی تمام طراحی شده و اَدری هیپبورن بازی مسحور کننده ای دارد. فیلم سرشارت از برازندگی و جذابیت است. یک درام عاشقانه که آرام آرام زیر پوست تان تزریق می شود و شما را قلقلک می دهد. حضور همفری بوگارت بداخلاق در کنار ویلیام هولدن سرزنده و شوخ هم به فیلم جلوه ای ویژه بخشیده است. نامزدی شش جایزه اسکار و کسب اسکار از جمله موفقیت های این فیلم است. «سابرینا» را باید جزو آثار ماندگار وایلدر به حساب بیاوریم.

8فیلم عاشقانه ای که باید ببینید!



بلندهای بادگیر

اقتباسی از رمان امیلی برونته، نویسنده شهیر انگلیسی که در سال 1939 مقابل دوربین ویلیام وایلر – که بعدها با «بن هور» به اوج شهرت و افتخار رسید – رفت. بسیاری عقیده دارند همزمانی پخش این فیلم با «بر باد رفته» آن را به ناکام بزرگ اسکار تبدیل کرد. این عشق تراژیک دوره ویکتوریایی با فیلمبرداری سیاه و سفید و اسکاری گرگ تولند روی پرده کاری دیدنی است. لارنس اولویه ادعا کرد در این فیلم از ویلیام وایلر یاد گرفت چگونه بازی کند.

فیلم لحظات به یادماندنی زیادی دارد. «بلندی های بادگیر» در 1954، 1970 و 1998 هم بازسازی شده است اما هیچ کدام گیرایی نسخه کلاسیک وایلر را ندارند.

8فیلم عاشقانه ای که باید ببینید!



تعطیلات در رم

اثری دیگر از ویلیام وایلر ساخته شده به سال 1953. فیلم پر از لحظات ناب رمانتیک است و بازی فوق العاده گریگوری پک و رادی آلبرت به آن جلوه ای ویژه بخشیده است. شاید بتوان گفت این فیلم بهترین ملودرام فانتزی تاریخ سینماست و ویلیام وایلر چیره دستانه این فانتزی کلاسیک را به تصویر می کشد.

یکی از شاخصه های اصلی ملودرام وایلر بی مرز بودن آن است که هر سن و ملیتی را با خود همراه می کند و به شب های رم پیوند می زند. 10 نامزدی اسکار و سه جایزه بهترین بازیگر زن، بهترین فیلمنامه و بهترین طراحی لباس، عیار این ملودرام را کاملا مشخص می کند.

8فیلم عاشقانه ای که باید ببینید!



رومئو و ژولیت

بسیاری این فیلم را بهترین اقتباس از تراژدی عاشقانه ویلیام شکسپیر می دانند. فرانکو زفیرلی در این فیلم که در سال 1968 جلوی دوربین رفت به خوبی لایه های زیرین شاهکار شکسپیر را کاویده و آن را به تصویر می کشد.

اوج نبوغ زفیرلی در هدایت بازیگرانش است: الیویا هوسی 17 ساله و لئونارد ویتینگ 15 ساله تحت رهبری او بهترین بازی های خود را در نقش اسطوره های عشق و معصومیت به نمایش می گذارند. داستان کلاسیک شکسپیر با فیلمبرداری درخشان دی سانتیس و موسیقی درخشان و سوزناک نینو رونا در این فیلم جلوه ای دیگر یافته است. فیلم نامزد چهار جایزه اسکار و برنده دو جایزه برای فیلمبرداری و بهترین طراحی لباس شد.

8فیلم عاشقانه ای که باید ببینید!



داستان عشق

به خاطر اقتباس های متعددی که بعدها از این فیلم شد، امروز داستان آن نخ نما به نظر می رسد اما در زمان خود غوغایی به پا کرد. این اثر جزو آن دسته آثاری است که از کتابش بهتر شد.

موسیقی فوق العاده فرانسیس لای بعدها از خود فیلم هم مشهورتر شد، که تنها اسکار فیلم به او تعلق گرفت. «داستان عشق» که سال 1970 توسط آرتور هیلر کارگردانی شد، از آن دسته ملودرام های تراژیک است که تمام سعی اش جاری ساختن اشک بیننده است و البته که در این کار موفق است.

کارگردانی هوشمندانه و دقیق آرتور هیلر، داستان اریک سیگل را روح تازه ای بخشید و توجه او به جزییات و هدایت خوب بازیگران، اثر قابل قبولی را مقابل دیدگان مخاطب قرار داد. «داستان عشق» با هنرنمایی رایان اونیل و الی مک گراو نامزد هفت جایزه اسکار شد.

8فیلم عاشقانه ای که باید ببینید!



دختر خداحافظی

«دختر خداحافظی» یک کمدی رمانتیک گرم و کم نظیر با فیلمنامه فوق العاده نیل سایمون است که به نوعی اوج گفتگونویسی و کشمکش شخصیت ها در آن اتفاق می افتد. فیلم یک ملودرام موقعیت است و داستان انسان هایی که شرایط اجباری موجب بازگشت آنها به زندگی می شود.بازی مارشا میسون و ریچارد دریفوس بی نظیر است. فیلمنامه و بازی ها آنقدر قوی است که کارگردانی کم نقص هربرت راس کمتر به چشم می آید. این فیلم در سال 1977 نامزد پنج جایزه اسکار شد که دریفوس جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

8فیلم عاشقانه ای که باید ببینید!


ویدیو مرتبط :
عاشقانه مردن(ببینید)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس‌های کم‌فروش‌ترین فیلم سال را اینجا ببینید



کم‌فروش‌ترین فیلم سال,عکس‌های کم‌فروش‌ترین فیلم سال

سینما - فیلم کودکانه «اوگیلاوها در ماجرای بزرگ بادکنکی» در تعطیلات روز کارگر در آمریکای شمالی روی پرده رفت و یکی از بدترین فروش‌ افتتاحیه فیلم‌ها در تاریخ سینما را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم از جمعه تا یکشنبه که مبنای فروش هفتگی فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا است، در 2160 سینما تنها 448.131 هزار دلار فروخت که کمترین فروش افتتاحیه یک فیلم اکران‌شده در 2000 تا 2500 سینماست.

متوسط فروش «اوگیلاوها در ماجرای بزرگ بادکنکی» در هر سینما تنها 207 دلار بود.

 

کم‌فروش‌ترین فیلم سال,عکس‌های کم‌فروش‌ترین فیلم سال

  این فیلم مستقل از چهارشنبه پیش روی پرده رفت و در پنج روز اول 673.719 هزار دلار به دست آورد. هرچند هزینه ساخت «اوگیلاوها در ماجرای بزرگ بادکنکی» تنها دو میلیون دلار است، اما هیچکس انتظار این عملکرد ضعیف را در گیشه‌های فروش نداشت.

 کم‌فروش‌ترین فیلم سال,عکس‌های کم‌فروش‌ترین فیلم سال

  نکته عجیب درمورد این فیلم حضور کن ویزلمن است که خالق شخصیت‌های تلویزیونی اوگیلاوها است.

 کم‌فروش‌ترین فیلم سال,عکس‌های کم‌فروش‌ترین فیلم سال

  بسیاری تصور می‌کردند حضور او که درک بالایی از برنامه‌های کودکان دارد به فروش «اوگیلاوها در ماجرای بزرگ بادکنکی» کمک کند. از طرفی فیلم یک ویژگی منحصربه‌فرد دیگر دارد؛ در جریان پخش فیلم از تماشاگران کودک خواسته می‌شود از جای خود بلند شوند و آهنگ‌های فیلم را بلند بخوانند.

   «اوگیلاوها در ماجرای بزرگ بادکنکی» را متیو دایموند کارگردانی کرده و داستان درباره سه اوگیلاو - گوبی، زوزی و توفی - است که پنج بادکنک جادویی پیدا می‌کنند. نقش اوگیلاوها را آدم‌های بزرگ که لباس اسفنجی به تن دارند، بازی می‌کنند. تونی براکستن، کریستوفر لوید، چاز پالمینتری و کری الوز از بازیگران این فیلم هستند.... / خبرآنلاین