فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

اكبر عبدی مقیم ترکیه شد؟!



اخبار,اخبار فرهنگی ,تصاویر اكبر عبدی

روز گذشته خبرگزاری ها به نقل از خبرگزاری آناتولی تركیه، خبر دادند كه اكبر عبدی در گفت و گو با رسانه های این كشور اعلام كرده است كه می خواهد در تركیه مقیم شود.

به گزارش بانی فیلم، بر اساس این خبر، بیماری دیابت و ناراحتی كلیوی اكبر عبدی از دیگر دلایل تصمیم وی برای اقامت دائم در تركیه بوده است.

توجه ویژه رسانه های ترکیه به اکبر عبدی
حضور اکبر عبدی در شهر بندری آلانیای ترکیه و احتمال اقامت در این شهر، در رسانه ها بازتاب یافته است. به گزارش ایرنا، رسانه های ترکیه روز دوشنبه گزارش دادند که عبدی با خرید خانه ای در آلانیا تصمیم گرفته در این شهر اقامت کند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد: عبدی که نقش اول را در بیش از 90 فیلم در ایران بازی کرده است گفته است در این شهر زندگی خواهد کرد.

شبکه خبری ان.تی.وی هم با انتشار خبر گزارش داد: عبدی هنرمندی است که 35 سال در سینمای ایران به عنوان مرد چهره های متفاوت مطرح بوده است.

عبدی 55 ساله گفته است که پروژه هایی در خصوص تهیه فیلم و سریال تلویزیونی در ترکیه داشته و در ماه‏ های آینده فیلم آذری مشهدی عباد را شروع خواهد کرد.

وی سال 1368 برای بازی در فیلم مادر ساخته علی حاتمی برنده سیمرغ بلورین نقش دوم مرد از هشتمین جشنواره فیلم فجر شد. عبدی همچنین برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی امین جشنواره بین المللی فجر برای نقش آفرینی در فیلم «خوابم می آد» ساخته رضا عطاران است .

اما این تمام ماجرا نیست!
اكبر عبدی چندی پیش خانه ای را در شهر آلانیای تركیه خرید. او در حال حاضر هم در كشور تركیه است اما این اقامت کوتاه مدت عبدی به معنای تصمیم قطعی او برای ماندگاری در ترکیه نیست.

عبدی که قرار است برای اجرای چند برنامه به کانادا و آمریکا سفر کند در حال حاضر در انتظار آماده‌سازی مقدمات سفرش به این دو کشور است.

یکی از نزدیکان این بازیگر به خبرنگار ما گفت که هنگام اقامت عبدی در ترکیه تعدادی از شرکت‌های فیلمسازی برای همکاری با او اعلام آمادگی کرده‌اند.

 گفتنی است که اکبر عبدی پس از مهیا شدن سفرش به کانادا و آمریکا تعدادی برنامه به شکل «تاک شو» در شهرهای مختلف این دو کشور اجرا خواهد کرد.

 

اخبار فرهنگی - بانی فیلم

 


ویدیو مرتبط :
ر قص اكبر عبدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اكبر عبدی یقه شریفی‌نیا را گرفت!



 

به گزارش شبکه ایران، اکبر عبدی که بهمن ماه امسال به خاطر بازی در «خوابم می‌آد» سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خودکرده بود، شب گذشته به همراه مادرش و به بهانه چهارشنبه سوری در برنامه «پارک ملت» حاضر شده و در این برنامه فارغ از بحث درباره بازیگری به یکسری نکات درباره کم لطفی عوامل سری «اخراجی‌ها» نسبت به خودش هم اشاره کرد. بخش‌هایی از گفته‌های عبدی را در ادامه می‌خوانید:

 

زیر قول و قرار خود زدند

من برای قسمت‌های اول و دوم «اخراجی‌ها» حدودا 55 میلیون تومان گرفتم و برای قسمت سوم هم حدودا 120 میلیون تومان یعنی مجموع دستمزدم از این سه گانه حدودا 200 میلیون تومان بوده است آن هم در حالی که فروش این سه قسمت به ده‌ها میلیارد رسید! بنا بود اگر فروش فیلم بیش از 2 میلیارد تومان باشد، ما هم در سود شریک شویم اما به راحتی زیر قول و قرار خود زدند. حتی آقای شریفی‌نیا را در جشنواره دیدم و یقه‌اش را گرفتم که چه شد آن همه قول و قرار اما باز هم به نتیجه‌ای نرسیدیم.

هر که از خدا دور شود، پول بیشتری هم نصیبش می‌شود

درباره آنچه دست‌اندرکاران «اخراجی‌ها» بر من روا داشتند همین قدر می‌گویم که هر که از خدا دور شود، پول بیشتری هم نصیبش می‌شود اما این پول‌ها چه ارزشی دارند؟!

حرفه‌ای‌های سینما با بداهه‌های من کنار می‌آیند

درباره اینکه بسیاری می‌گویند اکبر عبدی نقش‌های خود را به صورت بداهه ایفا می‌کند و دیالوگ‌های خود را نیز بداهه می‌گوید، باید بگویم این بستگی دارد به کارگردانی که با او کار می‌کنم. به عنوان مثل در «دلشدگان» که تجربه همکاری با علی حاتمی را داشتم او به صراحت تاکید کرد اکبر لازم نیست دیالوگ‌هایش را حفظ کند. در یک کلام باید بگویم حرفه‌ای‌های سینما با بداهه‌های من کنار می‌آیند.

«بازم مدرسه‌ام دیر شد» نوستالژیک‌تر از بقیه است

فکر می‌کنم بیش از همه کارهایم این «بازم مدرسه‌ام دیر شد» بود که در یاد و خاطره مخاطبان باقی مانده. مردم از این سریال خاطرات فراوانی دارند و حتی شرکت سروش هم آن را با کیفیت بالایی در کشورهای اروپایی و آمریکایی عرضه کرده تا ایرانیان مقیم این کشورها هم خاطرات خود را زنده کنند و هم از آن برای آموختن زبان فارسی به فرزندان خود استفاده کنند..../شبکه ایران