فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

اظهارات زری خوشکام, همسر علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی



اظهارات زری خوشکام, همسر علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی

همسر علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی گفت :علی حاتمی تمام لحظات فیلم«مادر» را چک میکرد، ضمن اینکه اعتقاد زیاد به فیلمنامه قوی و زبان شعر گونه ای که در دیالوگ های فیلم دیده می شود و موجب ماندگاری فیلم شده است

همسر علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی معتقد است در میان انبوهی از جشنواره هایی که در کشور برگزار می شود جای جشنواره مادر خالی بود و باید زودتر از این ها برگزار می شد.

زهرا خوشکام همسر علی حاتمی درباره برگزاری جشنواره فیلم و عکس مادر گفت: مقام مادر نه تنها در کشور ما، بلکه در همه دنیا آن قدر والاست که هرکاری برای این موجود آسمانی انجام دهیم بازهم کم است.

وی ادامه داد: جشنواره های زیادی در ایران برگزار می شود که واقعا برخی از آنها ضرورتی برای برگزاری شان وجود ندارد و جای جشنواره فیلم مادر در میان انبوهی از جشنواره ها خالی بود و باید زودتر از اینها برگزار می شد.

مادر لیلا حاتمی گفت: خودم تا زمانی که مادر نشده بودم متوجه زحمات و جایگاه مادر نبودم، اما زمانی که مادر شدم متوجه حس مادرانه ای شدم که حاضر نیستم آن را به هیچ چیزی عوض کنم. خوشکام ادامه داد: نسل امروز با نسل دیروز و نسل های قبل تر از آن بسیار فرق کرده است بنابراین بهتر است تا همیشه و در همه مواقع متوجه جایگاه و احترام نسبت به مادرانمان باشیم.

وی با بیان اینکه فیلم «مادر» علی حاتمی ماندگار است گفت: خود حاتمی هم این فیلم را خیلی دوست داشت، زیرا آن را برای مادرش ساخته بود و با تمام حسی که نسبت به مادرش داشت سعی کرد به بهترین شکل بسازد.

بازیگر فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» ادامه داد: حاتمی به دلیل اینکه مادرش را خیلی زود از دست داده بود و معتقد بود مادر موجودی آسمانی است میخواست با فیلم«مادر» ادای دینی به مادرش کرده باشد.

خوشکام ادامه داد: علی حاتمی تمام لحظات فیلم«مادر» را چک میکرد، ضمن اینکه اعتقاد زیاد به فیلمنامه قوی و زبان شعر گونه ای که در دیالوگ های فیلم دیده می شود و موجب ماندگاری فیلم شده است.

وی همچنین گفت: علی به خاطر علاقه زیادی که به مادرش داشت سعی می کرد روی پلان به پلان فیلمش دقت و تمرکز بیشتری را داشته باشد و دائم به من می گفت «مادر» مهمترین اثر سینمایی من خواهد بود، به همین دلیل هم نمیخواهم هیچ کم و کاستی در فیلم وجود داشته باشد.

همسر علی حاتمی ادامه داد: همسرم علاقه زیادی به مادرش داشت و همیشه آرزو می کنم تا من هم برای فرزندم به همین اندازه ارزش داشته باشم.
اخبارفرهنگی - بانی فیلم


ویدیو مرتبط :
واکنش لیلا حاتمی به اظهارات علی مصفا درباره "مرگ ماهی"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفت و گو با لیلا حاتمی و علی مصفا (2)


اکران شدن فیلمی با بازی لیلا حاتمی و علی مصفا همیشه یک اتفاق جذاب برای سینمای ایران است.