فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

از بحران کپی‌کاری تا رونق سینماها


نوروز امسال با استقبال بیش از انتظار مخاطبان از فیلم‌های روی پرده، شروع بسیار خوبی را برای سینمای ایران رقم زد. البته تلویزیون هم در تعطیلات نوروز رکوردهای جالبی از خود به جا گذاشت که مهم‌ترین آن ماجرای کپی‌کاری در چند برنامه نوروزی سیما بود.

وب‌سایت آی سینما:  نوروز امسال با استقبال بیش از انتظار مخاطبان از فیلم‌های روی پرده، شروع بسیار خوبی را برای سینمای ایران رقم زد. در این ایام، برخی رکوردها مثل فروش یک میلیارد و صد میلیارد تومانی در یک روز و همچنین نمایش یک فیلم با چهل ساعت اکران بی‌وقفه، رکوردهای قبلی سینما را جابجا کرد. البته تلویزیون هم در تعطیلات نوروز رکوردهای جالبی از خود به جا گذاشت که مهم‌ترین آن ماجرای کپی‌کاری در چند برنامه نوروزی سیما بود. البته رضا رشیدپور و بازگشتش به تلویزیون نیز توانست روزهای پرحاشیه‌‌ای را برای تلویزیون رقم بزند. در ادامه این گزارش، نگاهی به این حاشیه‌ها خواهیم داشت.

تلویزیون و همه حاشیه‌های نوروزی

- اتفاقات سال تحویل صدا و سیما: در اولین روز عید همراه با برنامه‌های سال تحویل در شبکه‌های مختلف اتفاقات جالبی در تلویزیون افتاد. در برنامه «یک یک» از شبکه یک سیما، علی ضیا میزبان مهمانانی چون علی نصیریان و امیرمهدی ‌ژوله بود که ژوله به صورت بداهه یک استندآپ کمدی جنجالی در این برنامه اجرا کرد و در آن به نوعی از تلویزیون انتقاد کرد. او در این اجرا به سوپراستار شدن مجریان مختلف صدا و سیما اشاره کرد که هر کدام می‌خواهند به اصطلاح بترکانند؛ اما این اتفاق هم با آوردن هنرمندانی میسر می‌شود که با مینی‌بوس در حال رفتن از این شبکه به شبکه دیگر هستند!

در این برنامه عموهای فیتیله‌ای نیز بالاخره در تلویزیون ظاهر شدند و پرویز مظلومی نیز همان‌طور که وعده داده شده بود روبروی علی ضیا نشست و به این ترتیب حاشیه‌های تلویزیون درباره ضیا و برنامه «فیتیله»، در سال 94 فیصله یافت. یکی دیگر از خبرهای این برنامه اعلام ازدواج زوج سینمایی بابک حمیدیان و مینا ساداتی بود.

از بحران کپی‌کاری تا رونق سینماها

از طرف دیگر برنامه «سه ستاره» احسان علیخانی در شبکه سه سیما نیز با پیشی گرفتن عادل فردوسی‌پور از رامبد جوان در بخش بهترین مجری روی آنتن رفت. اما در بخش بهترین برنامه «خندوانه» توانست رای بیشتری از سوی مردم کسب کند و بهترین برنامه سال 94 شد. یکی دیگر از نکات جالب این برنامه حاضر شدن علیخانی، فرزاد حسنی، رضا رشیدپور سه مجری پرحاشیه تلویزیون در یک قاب بود.

از بحران کپی‌کاری تا رونق سینماها

- بحران کپی‌کاری در برنامه‌های نوروزی: امسال در کنار سه سریالی که برای نوروز در نظر گرفته شده بود، برنامه‌های نوروزی صدا و سیما از جمله «خندوانه» و «دورهمی» نیز پخش خود را شروع کردند. اما دکور برنامه «دورهمی»، که کپی نعل به نعل از یک برنامه هندی بود؛ اولین حاشیه مهم را برای تلویزیون رقم زد و واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی به دنبال داشت. در برنامه تازه مهران مدیری جایگاه او نیز درست مثل کمدین هندی در میان مردم در نظر گرفته شده بود. با این حال حسین کرمی، مدیر شبکه نسیم در همه موارد از برنامه«دورهمی» دفاع کرد، به گفته او نیازی نبوده در دکور شرقی برنامه هندی دست برده شود. یکی از موارد عجیبی که او در دفاعش آورده بود؛ اشاره به وجود آشپزخانه در دکور «دورهمی» است که در دکور برنامه هندی وجود ندارد!

کرمی در این‌باره به مهر گفته بود: «دورهمی، ترکیبی از نمایش و گفتگوست که مجموعه قصه‌ها، استندآپ‌ها و مصاحبه‌ها توسط یک مَسترکمدین اداره می‌شود. درحالی‌که این‌ها در آن برنامه هندی وجود ندارد و کمدین آن برنامه مطلقا اکت‌های مهران مدیری را ندارد.» البته مدافع دیگر این برنامه مهراب قاسم‌خانی بود که در صفحه اینستاگرام خود معترضان را متهم به پوآروبازی کرده بود!

از بحران کپی‌کاری تا رونق سینماها

اما ماجرا در فضای مجازی به همین‌جا ختم نشد و دیالوگ‌های این برنامه با سریال «فرندز» که در بخش‌هایی عینا آورده شده، مقایسه شدند. حتی وقتی مهران مدیری سبیل سروش صحت و موهای نیما فلاح را زد؛ مخاطبان باز هم آن را حرکتی بدون خلاقیت دانستند که پیش از این در برنامه «جیمی فالون» انجام شده بود!

البته کپی‌برداری از این شوی معروف، در برنامه «خندوانه» نیز اتفاق افتاد و رامبد جوان از مسابقات لباهنگ یا همان لیپسینگ بتل و همین‌طور بازی‌های این شو در بخش حضور کمدین‌های زن، استفاده کرد که از نظر مخاطبان در فضای مجازی دور نماند.

- بازگشت رشیدپور به تلویزیون و خداحافظی از فضای مجازی:
یکی دیگر از برنامه‌های نوروزی صدا و سیما «صفر-صفر» با اجرای رضا رشید‌پور بود که بازگشت دوباره برنامه‌های گفت و گو محور او در تلویزیون به شمار می‌آمد. رشیدپور مدتی است که در فضای مجازی گفت و گوهایش را با برنامه «دید در شب» ادامه می‌دهد و جالب اینجاست که با وجود تمام حاشیه‌هایی که در برنامه‌های اخیر او اتفاق افتاده، مدیران سیما به او اجازه دادند برنامه‌اش را به صورت زنده روی آنتن ببرد و به این ترتیب، این مجری باسابقه توانست در برخی قسمت‌ها گفت و گوهایی جنجالی‌اش را روی آنتن تلویزیون نیز ادامه دهد. از پرحاشیه‌ترین برنامه‌های او، دفاع جمشید مشایخی از سینمای قبل از انقلاب در جواب مجید مجیدی و گفت و گوی رشیدپور با جواد خیابانی بود که به تازگی برای ورود به مجلس شورای اسلامی شانس خود را امتحان کرده است. او درباره شوخی‌هایی که با او در فضای مجازی می‌شود و دوطبقه کردن اتوبان تهران و کرج در صورت ورود به مجلس حرف‌های جالبی زد که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت.

از بحران کپی‌کاری تا رونق سینماها

البته یک اتفاق عجیب دیگر نیز برای این مجری پرحاشیه در ایام نوروز رقم زده شد که به خداحافظی او از فضای مجازی انجامید. او برای دورغ سیزده خبری را در صفحه خود به اشتراک گذاشت مبنی بر این‌که کاربران ایرانی تلگرام اگر پرچم ایران را تصویر پروفایل خود قرار ندهند حسابشان حذف خواهد شد. با اعلام این خبر از سوی یک سایت به صورت رسمی، هجمه گسترده‌ای علیه این مجری در فضای مجازی به راه افتاد که در نهایت با توهین‌های بسیاری به رشیدپور همراه بود و باعث حداحافظی او از این فضا شد.

- حاشیه‌های دیگر تلویزیون: در تعطیلات نوروزی یکی دیگر از برنامه‌هایی که نه چندان پرسر و صدا روی آنتن رفت، «قند پهلو» بود که با افشاگری رضا احسان‌پور طنزپرداز برتر سری دوم این برنامه همراه بود. احسان‌پور در یادداشتی که در صفحه شخصی خود منتشر کرد، بخاطر فریب دادن مردم عذر خواسته و گفته بود در «قند پهلو» بداهه‌سرایی اتفاق نمی‌افتاده و شاعران پیش از برنامه سوالات را در اختیار داشته‌اند. البته او پیش از این، سعی کرده بود با استفاده از شعرهای طنز و همچنین استنداپ کمدی در شبکه افق برنامه‌ای به نام «بگو بخند» را اجرا کند اما با طعنه به مجریان «قند پهلو» در نامه‌اش نوشته بود: «هر کس زیاد روی آنتن برود به قار قار می‌افتد!». با این‌حال امیر قمیشی، تهیه‌کننده این برنامه واکنش کوتاهی به این اتفاق نشان داده و گفته بود تصاویری از روند ضبط این برنامه پخش خواهد شد.

از بحران کپی‌کاری تا رونق سینماها

همچنین در روزهای ابتدایی تعطیلات، تلویزیون تبلیغی از فیلم «رستاخیز» را به صورت زیرنویس روی آنتن برد که باعث تعجب اهالی سینما و امیدواری برخی برای اکران این فیلم شد!

نوروز پر رونق سینمای ایران!

سال 95 با یک خبر بد برای سینمای ایران آغاز شد و آن بستری شدن عباس کیارستمی بود که 7 فروردین از سوی ایسنا منتشر شد و پس از آن نقل قول‌هایی از سوی فریدون جیرانی در دیگر رسانه‌ها آورده شد که با تکذیب این کارگردان همراه بود. گرچه جیرانی در همان روز، خبر سرطان کیارستمی را تکذیب کرد اما بستری شدن او را تایید و در ادامه به بهبودی حال او اشاره کرد، اما خبر عمل دوباره این کارگردان بزرگ سینما در روز 12 فرودین باز هم نگرانی اهالی سینما و رسانه را در پی داشت. البته همچنان خانواده کیارستمی دراین‌باره با رسانه‌ها صحبت نکرده‌اند و خبر تازه‌ای در این‌باره وجود ندارد.

از بحران کپی‌کاری تا رونق سینماها

اما گذشته از این اتفاق، فروش فیلم‌های روی پرده در نوروز 95، با استقبال مخاطبانی که تا پاسی از شب گاهی حتی روی زمین فیلم‌ها را تماشا کردند، با شروع بسیار خوبی همراه بود.

در این رقابت به جز «خشم و هیاهو» که فروش خوبی برای آن پیش‌بینی می‌شد و تا امروز به رقم 250 میلیون تومان رضایت داده است؛ رقابت اصلی میان فیلم‌های «من سالوادور نیستم»، «50 کیلو آلبالو»، «بادیگارد» و «ابد و یک روز» ادامه دارد. در این میان، پس از بالا گرفتن رقابت و جا ماندن فیلم «ابد و یک روز»، تبلیغات ماهواره‌ای این فیلم نیز آغاز شد تا فروش آن را هم‌چنان بالا نگه دارد؛ به این ترتیب به جز فیلم «بادیگارد» همه فیلم‌های نوروزی با تبلیغات ماهواره‌ای همراه بودند.

از بحران کپی‌کاری تا رونق سینماها

همچنین 12 فروردین امسال با فروش یک میلیارد و صد میلیون تومان، پرفروش‌ترین روز تاریخ‌ سینمای ایران شد. از سوی دیگر، اکران «من سالوادور نیستم» نیز در 12 فروردین تا ساعت 8 صبح ادامه یافت تا با ثبت رکورد 40 ساعت اکران بی وقفه این رکورد نیز در نوروز 95 جابجا شود.

یکی دیگر از اتفاقات سینما در نوروز ادامه اکران «محمد رسول‌الله» در سینما آفریقا و چند سینمای دیگر بود. به این ترتیب اکران آن به بیش از 6 ماه رسید که به غیر از گروه «هنر و تجربه»، در جریان اصلی سینمای ایران بی سابقه است.


ویدیو مرتبط :
کپی کاری BBC از صدا و سیما !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جام‌جهانی فوتبال سینماها را از رونق انداخت



اخبار,اخبار فرهنگی,مسابقات جام جهانی فوتبال,خوابیدن سینماها با شروع جام جهانی

 

اخبار فرهنگی - جام‌جهانی فوتبال سینماها را از رونق انداخت

مدیران سالن های سینما معتقدند که تنها دلیل افت گیشه سالن های سینما در این روزها مسابقات جام جهانی فوتبال نیست بلکه از مدت ها قبل به دلیل اکران فیلم های کم مخاطب، گیشه سینماها سیر نزولی پیدا کرده است.

با شروع مسابقات جام جهانی فوتبال 2014 برزیل، مردم کمتر تمایل به دیدن فیلم در سینما از خود نشان می دهند و بیشتر ترجیح می دهند وقت خود را برای تماشای مسابقات فوتبال از تلویزیون صرف کنند. همین مسئله سبب شد تا با تعدادی از مدیران سالن های سینما صحبت کرده تا ببنیم شرایط فعلی گیشه سینمای ایران چگونه است و تا چه اندازه این شریط به دلیل شروع مسابقات جام جهانی فوتبال است.

زمان بازی ایران- نیجریه سینما آزادی 4 میلیون تومان فروخت
علیرضا سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی با بیان این مطلب که نمی توان گفت مسابقات جام جهانی تاثیری در فروش گیشه سینماها نداشته است، توضیح داد: هرچند فوتبال همیشه برای ایرانیان جذاب بوده است، اما فیلم های در حال اکران هم چندان در جذب مخاطب به سالن های سینما چندان موفق نیستند.

وی افزود: در بازی فوتبال ایران و نیجریه فروش سینما آزادی سیر نزولی پیدا کرد و تنها 4 میلیون تومان فروش داشت که چنین میزان فروشی برای سینما آزادی بسیار عجیب بود. البته در این میان استثناهایی نیز وجود دارد و فیلم سینمایی «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی با اینکه هرشب یک سانس نمایش دارد، با این حال سالن پر می رود، به گونه ای که در بازی مسابقات والیبال ایران- برزیل این فیلم سینمایی توانست یک میلیون تومان در یک سانس فروش داشته باشد.

مدیر پردیس سینمایی آزادی گفت: تجربه نشان داده است که هر زمان فیلم خوب در سینماها اکران شود، مردم علاقه مند در هر شرایطی برای دیدن فیلم مورد نظر به سینما می آیند. ما انتظار نداریم که در شب هایی که تیم ملی ایران بازی دارد، مردم به سینما بروند. به عنوان مثال شهر تهران در روز بازی ایران و نیجریه از ساعت 18  به بعد خلوت شد، چراکه همه می خواستند زودتر به خانه بروند و این مسابقه را تماشا کنند. بی شک هنگام بازی ایران- آرژانتین نیز نباید انتظار داشته باشیم که مردم به سینما بیایند. حتی اگر جذاب ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را نمایش می دادیم.

سعیدی پور در پایان بیان کرد: تنها مشکل امروز سینماهای کشور، مسابقات جام جهانی فوتبال نیست بلکه سینمای ایران فیلمی ندارد که مردم را به سمت سینما جذب کند.

در جام جهانی همه سینماها با افت گیشه همراه است
علی هیربد مدیر سینما فرهنگ دیگر مدیر سینما بود که درباره تاثیر جام جهانی فوتبال بر فروش فیلم های ایرانی از او پرسیدیم. وی با بیان این مطلب که مسابقات جام جهانی فوتبال و آغاز امتحانات مدارس و دانشگاه ها جزو دوره هایی است که گیشه سینمای ایران افت می کند، گفت: البته امسال در اکران نوبت های دوم و سوم عید نوروز،  فیلم های جذابی نمایش داده نشد تا مردم به سینما بیایند. تا آنجا که من اطلاع دارم مشکل افت گیشه در حال حاضر همه سینماها را در برگرفته است.

وی ادامه داد: به نظر من شورای صنفی نمایش برای تقسیم بندی اکران فیلم های پرفروش در طول سال باید دقت بیشتری کرده و اختیار انتخاب زمان اکران فیلم ها را به دست شرکت های پخش‌کننده ندهد تا فیلم های پرفروش سال تنها در زمان اکران عید نوروز و عید فطر به نمایش درآیند. در این دو فصل اکران، بهترین فیلم ها با هم به نمایش درمی آیند و دیگر در طول سال فیلمی نداریم که بتواند مردم را به سینما جذب کند.

مدیر سینما فرهنگ گفت: معمولا در شرایطی مانند مسابقات جام جهانی فوتبال فیلم هایی که با استقبال کمتری مواجه می شوند در نوبت اکران قرار می گیرند و حتی فیلم هایی اکران می شوند که قرار نبوده در نوبت اکران قرار گیرند. به عنوان مثال به تازگی یک فیلم سینمایی در یکی از بهترین سرگروه های سینمایی تهران اکران شده که نه تنها قرار نبود در این زمان اکران شود، بلکه در حالت عادی امکان نداشت در چنین سرگروهی نمایش داده شود.

وی با اشاره به اینکه شورای صنفی باید با دقت بیشتری به مسئله اکران فیلم ها ورود پیدا کند و فیلم های سینمایی را به فراخور فصل و زمان اکران به نمایش درآورند، تاکید کرد: علاوه بر زمان‌بندی نامناسب اکران، در حال حاضر فیلم های خوبی هم اکران نشده است، به عنوان مثال طی 3 هفته گذشته چهار فیلم سینمایی در سالن های سینما به نمایش درآمده که هیچ کدام نتوانسته اند در جذب مخاطب موفق باشند.

هیربد با توضیح این که در چنین شرایطی سالن‌داران تنها گروه از بدنه سینمای ایران هستند که ضربه می خورند، گفت: ما این روزها مجبور هستیم چراغ سینماهای خود را روشن نگه داریم تا برای هر سانس مثلا 4 نفر به سینما بیایند. چرا برنامه ریزی اکران فیلم ها باید آنقدر بد باشد که یک سینمادار مجبور به نمایش فیلم برای 4 نفر باشد. این کار برای سینمادار اصلا به صرفه نیست ولی نه تنها مجبور است هزینه بالایی را برای نمایش فیلم پرداخت کند، بلکه خود مخاطب هم از دیدن یک فیلم در سالنی که تنها چند تماشاچی دارد، لذت نمی برد.

مدیر سینما فرهنگ بیان کرد: به خاطر داشته باشیم که سینماداران سرخود کاری را انجام نمی دهند و تابع دستورات شورای صنفی نمایش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما فیلم هایی که این روزها ساخته می شود، جوابگوی سینمای ایران نیست. شاید برخی از فیلم ها ناگهان فروش خوبی داشته باشند اما این فیلم ها مقطعی بوده و به عنوان مسکن برای گیشه سینمای ایران است.

فیلم ها جذاب نیستند و در حال گیشه افت می‌کند
عبدالله علیخانی مدیر سینما عصر جدید در پاسخ به این که وضعیت گیشه سینماها این روزها چه گونه است، گفت: سینماها به طور معمول فروش خوبی ندارد، حالا که جام جهانی آغاز شده چگونه می توان انتظار داشت که سینماها فروش خوبی داشته باشند. سینماها بعد از گذشت 20 روز از اکران نوروزی و با شروع امتحانات مدارس و دانشگاه ها با فروش کمی همراه هستند. حالا هم که مسابقات جام جهانی فوتبال آغاز شده و بعد از آن ماه مبارک رمضان هم در راه است؛ در چنین شرایطی سالن های سینما تا بیش از یک ماه دیگر در تعطیلی بسر می برند و از استقبال کمی از سوی مردم برخوردار خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه وضع سینمای ایران خراب است، توضیح داد: نمی توان شرایط گیشه سینما را بر دوش امتحانات، مسابقات فوتبال و یا ماه رمضان انداخت. در واقع فیلم هایی که این روزها ساخته می شوند فیلم نیستند، مردم دیگر از دیدن این فیلم ها خسته شده اند. چرا انتظار داریم که مردم با وجود قصه های تکراری به سینما بروند. مردم به درستی خوب و بد را از هم تشخیص می دهند و به همین دلیل به دیدن فیلم های بد نمی روند، در واقع اجبار نیست که فیلم بد ببینند.

مدیر سینما عصر جدید در پاسخ به این که پخش کنندگان تا چه اندازه در به وجود آمدن مشکل رکود گیشه سینماها در فصل های خاص نقش دارند، گفت: صاحبان فیلم ها به دنبال بازگشت سرمایه خود هستند و می خواهند فیلم هایشان در بهترین زمان ممکن اکران شود. آنها می خواهند اگر فیلم ضعیفی هم در دست دارند در شرایط مناسب تری اکران کنند تا دیده شود.

وی با بیان این که هم پخش کننده و هم صاحب سینما حق دارند، بیان کرد: مگر در طول سال چند فیلم مردم پسند در سینمای ایران تولید می شود. به طور کلی در طول سال 60 فیلم سینمایی اکران می شود که  معمولا از این تعداد 5 فیلم مورد استقبال عموم قرار می گیرد و باقی فیلم ها چندان مورد قبول مخاطب نیست.

علیخانی ادامه داد: مشکل اصلی ما فقر در فیلمنامه، قصه و سوپراستار است. ما که نباید در همه فیلم هایمان نصیحت کنیم. سینما آینه جامعه است و باید معضلات جامعه در آن مطرح شود، ما نیازمند فیلم هایی هستیم که جوان ها با آن احساس قرابت کنند. این مسئله ای است که مدتها است در سینمای ایران دیده نشده است.

مدیر سینما عصر جدید گفت: سینمای عصر جدید با 3 سالن سینما از 20 روز گذشته حتی نتوانسته است هزینه حقوق کارمندان خود را از طریق گیشه تامین کند. حال تصویر کنید که ما برای هر فروش باید سهم صاحب فیلم و شهرداری را هم پرداخت کنیم. این در حالی است که اگر در طول سال 20 فیلم واقعا خوب ساخته شود، با برنامه ریزی مناسب در طول سال فیلم برای نمایش داریم، در چنین شرایطی حتی برای اکران فیلم در زمان های مرده سینما مانند جام جهانی رقابت به وجود می آید. به عنوان مثال هشت سال پیش در مسابقات جام جهانی فوتبال، 2 فیلم سینمایی «آتش بس» به کارگردانی تهمینه میلانی و «سوغات فرنگ» به کارگردانی کامران قدکچیان اکران شدند که هر دو با فروش بسیار بالایی همراه بود.

تاثیر 20 درصدی جام جهانی در گیشه سینما مرکزی
حسین مقیمی مدیر سینما مرکزی نیز معتقد است مسابقات جام جهانی تاثیرات کمی روی فروش فیلم ها در سینما مرکزی داشته است، البته فیلم هایی که در حال حاضر در سینما اکران می‌شوند، فیلم هایی است که از سه هفته پیش تاکنون اکران شده و کسانی که می خواستند این فیلم ها را ببینند تا امروز دیده اند، به همین دلیل تا زمانی که فیلم جدید نمایش داده نشود نمی توان گفت که آیا مسابقات جام جهانی تاثیری در گیشه داشته است یا خیر.

وی در پایان گفت: البته طی یک ماه گذشته، امتحانات مدارس و دانشگاه، مسابقات جام جهانی فوتبال و ماه رمضان دست به دست هم دادند تا فروش گیشه در سینما افت کند. البته فروش گیشه به نوع فیلم ها نیز بستگی دارد. معمولا در چنین شرایطی فیلم های پرمخاطب را اکران نمی کنند که و معمولا برای عید فطر می گذارند که البته چنین تصمیم گیری هایی اشتباه است و ما باید فیلم های خوب را در طول سال اکران کنیم.

اخبار فرهنگی - مهر