فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

احمد علامه دهر درگذشت!



احمد علامه‌دهر بازیگر سینما,اخبار, اخبار فرهنگی

احمد علامه‌دهر هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در سن ۶۲ سالگی درگذشت.

زمان تشییع بازیگر پیشکسوت سینما
"احمد علامه‌دهر" هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون عصر دیروز پس از تحمل یک دوره بیماری سخت دار فانی را وداع گفت.
این هنرمند فقید که سال گذشته در صحنه فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی «پرده‌نشین» در حرم امام رضا (ع) دچار سکته مغزی شد و به کما رفت، سرانجام پس از ماه‌ها بستری شدن در بیمارستان و منزل شخصی با مشکلات بسیار، عصر امروز 11 مرداد ماه در سن 62 سالگی درگذشت.


علامه دهر در سال 1332 در شیراز متولد شده است و مدرک درجه دو هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد. فعالیت‌های حرفه‌ای وی در رشته‌های نمایش، سینما، نقاشی و خوشنویسی است. مراسم تشییع پیکر احمد علامه دهر ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۱۳ مرداد ماه از مقابل تالار وحدت برگزار می شود.


تا این لحظه مقرر شده پیکر این بازیگر پیشکسوت در قطعه نام آوران به خاک سپرده شود ولی رایزنی ها برای به خاکسپاری وی در قطعه هنرمندان نیز در حال انجام است. قطعه هنرمندان بهشت زهرا در حال حاضر ظرفیت پذیرش متوفی جدیدی را ندارد و در صورت توافق با خانواده یکی از درگذشتگان قبلی امکان استفاده از قبر دو طبقه فراهم می شود.
اخبار فرهنگی و هنری - مهر، تسنیم


ویدیو مرتبط :
درگذشت احمد رسول زاده، صدای ماندگار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردم برای «احمد علامه دهر» دعا کنند


تهیه کننده سریال «پرده نشین» آخرین وضعیت احمد علامه دهر بازیگر این مجموعه که دچار خونریزی مغز شده تشریح کرد و از مردم خواست برای سلامتی وی دعا کنند.

خبرگزاری مهر: تهیه کننده سریال «پرده نشین» آخرین وضعیت احمد علامه دهر بازیگر این مجموعه که دچار خونریزی مغز شده تشریح کرد و از مردم خواست برای سلامتی وی دعا کنند.

سیدمحمود رضوی تهیه کننده سریال «پرده نشین» با تایید این خبر که احمد علامه دهر هنگام بازی در این سریال دچار سکته مغزی شده است درباره آخرین وضعیت این بازیگر گفت: احمد علامه دهر از جمله بازیگران سریال تلویزیونی «پرده نشین» است که در نقش خادم امام رضا(ع) بازی می کرد، اما متاسفانه این بازیگر پیشکسوت عصر روز گذشته 12 آذرماه هنگام بازی مقابل دوربین در حرم امام رضا(ع) دچار این عارضه شد.

وی افزود: پس از این اتفاق به سرعت او را به بیمارستان شهید کامیاب مشهد انتقال دادیم. در بیمارستان حال این بازیگر وخیم تر شد و ظهر دیروز عمل جراحی 5 ساعته روی وی انجام دادند که خون لخته شده در مغز خارج شد و در حال حاضر هم در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری است.

تهیه کننده سریال «پرده نشین» در پاسخ به اینکه آیا روند تصویربرداری سریال متوقف شده است؟ گفت: سکانس های مربوط به احمد علامه دهر به پایان رسیده بود و در حال تصویربرداری آخرین دقایق سکانس های مربوط به این بازیگر بودیم که متاسفانه این اتفاق افتاد. از همین رو تصویربرداری ادامه دارد اما این اتفاق گروه را ناراحت و نگران کرد و در اندوه تصویربرداری را ادامه می دهند.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون از مردم خواست تا برای این بازیگر دعا کنند.

وی ادامه داد: احمد علامه دهر بازیگر «پرده نشین» به دلیل فشار خون دچار خونریزی مغز شده است. او از بازیگران خوب ما است و از مردم می خواهم که برای سلامتی او دعا کنند.

رضوی در پایان گفت: سریال «پرده نشین» آخرین مراحل تصویربرداری خود را در مشهد مقدس طی می کند و تصویربرداری این سریال به زودی به پایان می رسد.

احمد علامه دهر بازیگر سریال «پرده نشین» صبح روز گذشته 12 آذر ماه در حالی که مشغول بازی در این مجموعه در حرم امام رضا (ع) بود دچار عارضه مغزی شد.

مجموعه تلویزیونی «پرده نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی در حال پخش از شبکه اول سیما است.