فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«آیفون» چگونه به هالیوود كمك می كند؟



«آیفون» چگونه به هالیوود كمك می كند؟

محصولات جدیدتر و ارزانتر «اپل» به معنی نفوذ بیشتر در بازارهای چین و هند و در نهایت فروش میلیونها و شاید هم میلیاردها نسخه از فیلمها ، سریالها و موزیكهای «آی تیونز» (iTunes) است.

آیفون چگونه به هالیوود كمك می كند

آیفون 5s در پاییز امسال سرفصل خبرگزاریها و پایگاه های خبری در سراسر جهان شد. این محصول به دوربین بهتر ، عمر بالای باطری و سنسور حس گر اثر انگشت است. اما معرفی این محصول گذشته از سودی كه برای شركت اپل دارد ،‌تأثیرات عمیقی كه مقبول هالیوود است هم دارد.

آیفون 5c كه به گفته مقامات اپل برای هر قشر با هر بودجه مناسب است در حال حاضر با قیمت 500 دلار در دسترس قرار می گیرد. هر چند تحلیل گران بازار بر این نظرند كه این محصول به كمتر از 350 دلار هم خواهد رسید. این محصول آیفون با پشتی پلاستیكی رنگارنگ و بدون قرارداد خدمات صرفا بازارهای شرقی همچون چین و هند را نشانه رفته است.

حال فروش گسترده آیفون در سراسر جهان چه نفعی برای هالیوود دارد؟
نفوذ بیشتر آیفون در كشورهای دیگر به معنی افزایش تعداد كاربران آی تیونز بوده و به دنبال آن پرداختهای مكرر كاربران برای خرید موسیقی ، فیلم و سریالهای موجود در آیتیونز را در پی دارد. منفعتی كه كاربران سایر گوشی های هوشمند به آن دسترسی ندارند.

تعداد كاربران جهانی «آیتیونز» از سال 2009 تاكنون با رشد 6 برابری به 575 میلیون رسیده است. آی تیونز بعد از شبكه اجتماعی فیس بوك بیشترین كاربر را دارد . حال با معرفی و فروش گوشی های ارزان قیمت «آی فون» احتمال می رود تا سال 2016 تعداد كاربران آی تیونز به یك میلیارد نفر برسد.

آیفون چگونه به هالیوود كمك می كند

 در صورتی كه یك میلیارد نفر از محصولات فرهنگی فروشگاه اینترنتی «آی تیونز» خرید كنند ، چه سودی می تواند وارد جیب مقامات هالیوودی شود؟
«كریس جونز» مشاور تكنولوژی گوشی های هوشمند می گوید : آیفونهای جدید و ارزان و افزایش تعداد كاربران سیستم عامل (ios) خبر خیلی خوبی برای برنامه نویسان ، تهیه كنندگان و همچنین مسئولان هالیوودی است.

«برایان مارشال» تحلیل گر استراتژی و سرمایه گذاری بین المللی با ارزیابی نفوذ جهانی اپل تنها نیمی از چیزی است كه در آمریكا وجود دارد؛ می گوید : كاربرد گوشی های هوشمند در حال انفجار است . صادرات انواع گوشی هوشمند سالانه تا 50 درصد افزایش داشته است. در كنار ایالات متحده ، چین و هندوستان نیز بزرگترین بازارهای گوشی های همراه هوشمند هستند (چین مقام اول و هند مقام سوم را دارند) اما «اپل»‌ در این كشورها عقب مانده است.

اگر چه مالیات و موانع تنظیم كننده یك مشكل هستند اما بزرگترین مانع قیمت است. انتظار می رود تا سال 2015 فروش گوشی های هوشمند با قیمتی كمتر از 200 دلار ، سه برابر شده و فروش آن به بیش از 635 میلیون دستگاه برسد. از سوی دیگر فروش گوشیهایی با قیمت بالای 450 دلار از 235 میلیون دستگاه در سال 2012 به 300 میلیون در سال 2015 می رسد. اپل در سه ماه گذشته بیشترین كشمكش را برای فروش محصولاتش در چین داشته است. به گونه ای كه درآمد آن به كمترین میزان در یك سال گذشته رسیده است.

اپل نیازمند در اختیار گرفتن بازار بزرگی همچون چین است و طراحی گوشی های آیفون جدید كه متناسب با سلیقه شرقی ها باشد ، صرفا جهت در اختیار گرفتن بخشی از 740 میلیون كاربر گوشی همراه (به عنوان بزرگترین مجموعه كاربران تلفن همراه) بوده است.

هالیوود هم به دقت فروش محصولاتش از طریق فروشگاه های اینترنتی موبایل را رصد می كند. تقریبا همه استودیوهای بزرگ هالیوود با اپل قرارداد بسته اند. آنها بیشاز 100 هزار فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی را برای فروش در این فروشگاه ها كه عمده ترین آن «آی تیونز»‌است ارائه می دهند.

به طور كل درآمد هالیوود از فروش محصولاتش در «آی تیونز» در سال 2012 ، حدود 8 میلیارد و 100 میلیون دلار بوده است كه انتظار می رود تا پایان سال 2013 به 9 میلیارد و 600 میلیون دلار برسد. كاربران همیشگی موسیقی در این فروشگاه به خرید 4 میلیارد و 400 میلیون دلاری را در سال جاری رقم زده اند . همچنین درآمد ویدئو از موسیقی بیشتر است.

به گفته مقامات شركت اپل كاربران «آی تیونز» روزانه 800 هزار سریال تلویزیونی و 350 هزار فیلم سینمایی دانلود می كنند. دانلود كتاب نیز در این فروشگاه 3 میلیارد و 700 میلیون دلار بوده است و اپل 70 درصد این مبلغ را به تولید كنندگان محصولات بر می گرداند. به عبارت دیگر برندگان اصلی استودیوهای هالیوودی با 70 درصد درآمد اپل از آی تیونز هستند. البته با گسترش یافتن «آی تیونز» درآمدی كه از هر كاربر بدست می آمد از 70 دلار به 40 دلار كاهش یافته است.

«هوراس دیدیو»‌ از تحلیل گران بازار الكترونیك پیش بینی می كند كه این تباهی در آینده ادامه خواهد داشت چرا كه با ورود كاربران آسیایی و اروپای شرقی به آی تیونز ، احتمال سرقت اینترنتی و هك شدن محصولات «آی تیونز» افزایش یابد.
منبع:cinemakhabar.ir
 


ویدیو مرتبط :
بازی جدید هالیوود! موج دوباره هجمۀ هالیوود به ایران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چندماده غذايی كه كمك می‌كند بهتربخوابيد



 

معرفی چندماده غذايی كه كمك می‌كند بهتربخوابيد

 

وعده غذایی كه به عنوان شام انتخاب می‌كنید روی خواب عمیق شبانه و یا تعداد دفعاتی كه در طول شب ممكن است از خواب بیدار شوید تاثیرگذار است. بنابراین محققان توصیه می‌كنند؛ برای شام، ماهی آزاد را انتخاب كنید.
مواد مغذی خاصی در ماهی آزاد و هم چنین نخود فرنگی، ماست و اسفناج وجود دارد كه به شما كمك می‌كنند خواب بهتری داشته باشید. ماهی آزاد حاوی چربی‌های سالمی است كه اسید دوكوزاهگزائنوئیك یا DHA نامیده می‌شوند و می‌توانند سطح هورمون تنظیم كننده خواب موسوم به ملاتونین را افزایش دهند. از سوی دیگر، نخود فرنگی یا سایر حبوبات مواد غذایی غنی از ویتامین‌های گروه ب شامل B6، B12 و فولیك اسید هستند كه تمام آنها به تنظیم چرخه‌های خواب در بدن كمك می‌كنند و ماده شیمیایی آرام كننده موسوم به سروتونین را تولید می‌كنند. در واقع در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است كه تقویت ذخایر ویتامین‌های گروه ب در بدن به رفع بی‌خوابی در افراد كمك می‌كند.
از سوی دیگر محققان تاكید دارند كه ماست منبع خوب و غنی از كلسیم و منیزیم است كه هر دوی این مواد معدنی برای حمایت از پروسه خواب حائز اهمیت هستند و با همدیگر به شما كمك می‌كنند كه سریعتر به خواب بروید و زمان مرحله خواب عمیق شما را طولانی‌تر می‌كند. كمبود این دو ماده معدنی مهم در بدن منجر به انقباضات ماهیچه‌ای، افزایش سطح استرس و بدتر شدن كیفیت خواب می‌شود.
همچنین تحقیقات نشان می‌دهد كه اسفناج با برگهای سبز و تیره رنگی كه دارد منبع بسیار مناسب و سرشار از آهن است. آهن نیز ماده‌ معدنی مغذی است كه از بدن در برابر یك سارق شناخته شده خواب موسوم به «سندرم پاهای خسته» محافظت می‌كند.