فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

آهو خردمند: کاپیتان تیم بسکتبال و والیبال بودم



اخبار فرهنگی و هنری - آهو خردمند: کاپیتان تیم بسکتبال و والیبال بودم

آهو خردمند، هنرمندموفق و مجربی است که سال هاست در عرصه بازیگری فعالیت می کند و تا به حال نقش های متفاوتی را از او دیده ایم؛ از فیلم بچه های ابدی گرفته تا دزد و نویسنده و قفس طلایی.

 آهو خردمند، هنرمندموفق و مجربی است که سال هاست در عرصه بازیگری فعالیت می کند و تا به حال نقش های متفاوتی را از او دیده ایم؛ از فیلم بچه های ابدی گرفته تا دزد و نویسنده و قفس طلایی. او مثل بیشتر نقش هایش آدم آرام ومهربانی است و پس از این همه سال هنوز هم عاشقانه حرفه اش را دوست دارد. در «فرهنگ سلامت» این هفته به بهانه بازی دلپذیرش در فیلم «میهمان داریم» با او گفتگو کردیم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,آهو خردمند

 

تا به حال نقشی را بازی کرده اید که از اجرای آن پشیمان شده باشید؟
- بله، تجربه بازی در فیلم «پرتقال خونی» را اصلا دوشت نداشتم و ای کاش در آن بازی نکرده بودم.


معمولا در این شرایط چگونه خودتان را آرام می کنید؟ منظورم شرایطی است که دلخواهتان نیست.
- به خودم می قبولانم که واقعیت را بپذیرم. در واقع راه دیگری هم ندارم، کلا قرار گرفتن و ماندن در یک جو پر استرس را نمی پسندم.


چقدر به سلامت روان خودتان اهمیت می دهید؟
- کلا من آدم آرامی هستم و از استرس بیزارم اما در شرایطی که در آن هستیم، آرام بودن و عصبانی نشدن بسیار دشوار است؛ برای همین بسیاری از مردم جامعه ما خشن و پراضطراب هستند.


آهو خردمند؟
- آدم انعطاف پذیری هستم و کارم را عاشقانه دوست دارم.


پس ناراحتی خاصی ندارید؟
- خوشبختانه نه، چون هم ورزش می کنم، هم مواظب غذا خوردنم هستم. شیوه زندگی در سلامت افراد بسیار نقش دارد.


نقش مادر فیلم «میهمان داریم» برایتان چه ویژگی هایی داشت که آن را پذیرفتید؟
- به نظر من همه مادران، فداکار، مهربان، از خودگذشته و عاشق فرزندانشان هستند؛ بنابراین من ابایی از اجرای نقش مادر ندارم. این نقش بسیار جای کار داشت و یک نقش معمولی و خشک نبود و همین تفاوت باعث شد آن را بپذیرم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,آهو خردمند

 

فضای پشت صحنه چطور بود؟
- پشت صحنه خیلی خوب و آرامی هم داشتیم که باعث کیفیت بهتر کار شد.


شما در این فیلم نقش مادری را داشتید که فرزندانش را نمی دید. این ویژگی در نقش تان چقدر تاثیر داشت؟
- مخاطب و بیننده فیلم به تدریج می فهمد این بچه ها حضور فیزیکی ندارندو شهید شده اند و در ذهن و خاطره مادر زنده هستند. همه شخصیت های فیلم باور دارندکه حضور فیزیکی دارند، بنابراین نیازی نبودمن نوع بازی ام را هنگام مواجهه با 3 فرزند شهیدم تغییر بدهم. تلاش کردم که مخاطب در شروع فیلم متوجه نشود این بچه ها حضور فیزیکی ندارندو شهید شده اند، بنابراین همانقدر که مادر باور دارد بچه هایش زنده اند، مخاطب هم به چنین باوری می رسد.


زندگی این زوج خیلی آرام بود، قبول دارید؟
- بله، به هر حال گاهی زندگی مشترک آدم های سالخورده این شرایط را پیدا می کند و نباید انتظار داستانی پر تعلیق و حادثه ای در زندگی این دو نفر داشته باشیم. همه ما در اطرافمان زندگی هایی می بینیم که پر از یکنواختی و ملال و سکون است. در واقع زندگی این زن و مردآیینه ای است که در مقابل خیلی از ما می توان قرارش داد تا خودمان را در آن ببینیم.


این نقش چقدر به شما نزدیک یا دور بود؟
- این زن زندگی خاص خودش را داشت و در برخی موقعیت ها شخصیت این مادر با من متفاوت بود، بنابراین برای ایفای نقش او به این مسائل فکر کردم که این زن در چه خانواده هایی زندگی کرده و جوانی اش را درکنار مرد زندگی اش چگونه سپری کرده است. نمی شد شخصیت واقعی خودم را بازی کنم و اگر این کار را انجام می دادم، نقش سرنوشت دیگری پیدا می کرد. می توانم بگویم این نقش به شخصیت من خیلی نزدیک نبود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,آهو خردمند

 

معمولا به نقش هایتان چگونه نزدیک می شوید؟
- وقتی نقشی را قبول می کنم به همه چیز در مورد آن فکر می کنم. این همه چیز می تواندحرکت، نوع نگاه، نوع راه رفتن، تونالیته صدا، برخورد و رفتار با اطرافیان باشد. من خستگی و ملال را در صدای این مادر طراحی کردم که خشی هم داشت. مرتب سر صحنه حواسم به این مسئله بود و اگر در برداشتی صدایم صاف و بدون خش بود، درخواست می کردم فیلمبرداری یک بار دیگر تکرار شود و صدایم را خسته تر می کردم.


ورزش
اهل ورزش هستید؟
- بله، در دوران دبیرستان کاپیتان تیم بسکتبال و والیبال بودم و در حال حاضر هم بیشتر نرمش و پیاده روی می کنم.
مطالعه
چقدر اهل مطالعه هستید؟
- خیلی زیاد. در حال حاضر از همه اجراهای دنیا خبر دارم. کلا سعی می کنم به واسطه مطالعه، اطلاعاتم را به روز نگه دارم.

رژیم
اهل رژیم هم هستید؟
- نه چندان اما معمولا گوشت قرمز و غذاهای پرچرب نمی خورم چون اینجور غذاها ضرر زیادی دارند.

اخبار فرهنگی و هنری - هفته نامه سلامت ، برترین ها


ویدیو مرتبط :
نمایش کوتاهی از بازی کاپیتان تیم بسکتبال بانوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال: هزینه تبلیغاتم ۱۴ میلیون تومان شد، اما نفر سوم شورای شهر کرج شدم



مصاحبه بابهنام محمودی, ورزشکاران در شورای شهر,تبلیغات شورای شهر

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال: هزینه تبلیغاتم ۱۴ میلیون تومان شد، اما نفر سوم شورای شهر کرج شدم

فقط در شورای شهر تهران، ورزشکاران عضو شورای شهر نشده اند. مردم کرج هم یکی از قهرمانان ورزشی را به عنوان عضو شورای شهر انتخاب کرده اند؛ بهنام محمودی، کاپیتان سابق تیم ملی والیبال.

وقتی ۴ عضو از ۳۱ منتخب شورای شهر تهران از ورزشکاران بودند، انتقادات به مردم تهران بالا گرفت. اما عضو سوم شورای شهر کرج هم یک ورزشکار است. بهنام محمودی او پس از دو خانم، با ۳۰ هزار رای عضو شورای شهر شد.
با او درباره انگیزه های حضور ورزشکاران در شورای شهر گفت و گو کردیم.

چقدر پول توی شورای شهر هست که این همه برایش سر و دست می شکنند؟
هم خیلی هست هم خیلی نیست.

یعنی چی؟
من یک واقعیت بگویم؛ سه قشر هستند که تلاش می کنند بروند شورای شهر. امیدوارم دو قشر نباشند. یک قشر به خاطر قدرت طلبی و سیاست طلبی وارد شورای شهر می شوند.یک قشر به خاطر جیب خودشان و منافع خودشان وارد شورای شهر می شوند. امیدوارم هیچکس از این دوقشر نباشنداما متاسفانه هستند. یک قشر هم هستند که می خواهند بروند و صادقانه خدمت کنند. امیدوارم همه از این قشر باشند.

پس چرا این همه تبلیغ می کنند؟برای خدمت کردن
تبلیغات برای معرفی کردن انسان ها است. خدا را شکر مردم ما انقدر شعورشان بالاست که می دانند چه انتخابی بکنند. حالا در تهران ائتلاف ها و لیست ها انتخاب می شوند و تبلیغات شخصی هم کمتر می شود. به هر حال مردم رصد می کنند سابقه یک فرد را.

شما در انتخابات شورای شهر کرج، چقدر برای تبلیغات خرج کردید؟
۱۳-۱۴ میلیون تومان. یک دانه پوستر هم چاپ نکردم. حتی چند بار بنرهای من را پاره کردند. باور می کنید تعدادی از دوستان نزدیک من هم نمی دانستند در انتخابات شرکت کرده ام؟ من وارد هیچ ائتلافی نشدم. حاضر هم نشدم با کسی ائتلاف کنم. شاید اگر تبلیغ می کردم به جای ۳۰ هزار رای، ۲۰۰ هزار رای می آوردم. من اصلا ستاد نداشتم. یک دفتر بود که بعد از ظهر با دوستان می نشستیم حرف می زدیم. حتی روز انتخابات هم موبایلم را خاموش کردم.

شما می گویید بدون تبلیغ ۳۰ هزار رای داشته اید. حسین رضازاده و عباس جدیدی هم در تهران بدون سابقه روشن مدیریتی رای آوردند. فکر می کنید چرا اقبال ورزشکاران در شورای شهر بالاست؟
این نشان می دهد مقبولیت ورزشکاران در جامعه بالاست. مردم هم اعتماد می کنند. دلخوشی شان ورزش است. درست است که اکنون برای من سخت است، من برای شهرت و قدرت و ثروت هم وارد انتخابات نشدم. اما من آمده ام تا یک قدم مثبت برای شهرم بردارم هم در زمینه ورزش،‌ هم در زمینه خدمات عمومی - شهری و هم در زمینه ایده های نو. ما باید الگو برداری کنیم از برخی شهرهای بزرگ. شهر تبریز، مشهد و ... کرج حالا که مرکز استان شده است، باید خوب پیشرفت کند.

کرج چه مشکلاتی دارد؟
استان البرز یکی از فقیرترین استان های ورزشی کشور است. سرانه ورزشی ما ۴۶ سانتیمتر است. رتبه ۳۱ هستیم در کشور، آخرین استان. باید امکانات ورزشی کرج و استان البرز را تقویت کنیم. مشکل بزرگ دیگر کرج، چند قومیتی بودن این شهر است. باید مسوولانی شهر داشته باشد که بتواند این اقوام را همدل کند. بحث های عمده فرهنگی در شهر است. بحث زیر ساخت های شهری است که نبودن آنها موجب ترافیک سنگین در شهر شده است. کرج آمار بالایی در بزهکاری دارد. وجود چهار زندان در شهر آسیب های زیادی دارد. می توانیم از درصد خیلی کمی از عوراض نوسازی و ساخت و ساز را به ورزش بدهیم. اگر این اتفاق بیفتد تحول در ورزش کرج اتفاق می افتد.

فکر می کنید چقدر در شورای شهر موفق باشید؟
اگر بتوانم ایده هایی که دارم را با کمک دوستان و همکاران اجرا کنم، اگر به خاطر خدا باشد، قطعا به موفقیت می رسد. البته بودجه کرج را با تهران نمی توان مقایسه کرد. اما اعتقاد دارم هر قدمی که برای مردم برداریم به موفقیت رسیده ایم و کار خودمان را کرده ایم.

حضور شما در شورای شهر کرج چقدر برای این شهر مثبت است؟ اصلا حضور ورزشکاران در شورای شهر مثبت است؟
ما از پایین به بالا رفتیم برای شورا، از بالا به پایین نیامده ایم. چشم به میز نبسته ایم. نماینده مردم هستیم که اگر دغدغه ای داشتند، بتوانیم از ۱۰ تا حداقل ۲ تایش را انجام دهیم. اگر نتوانیم کار کنیم، می آین بیرون. خیلی نواقص در شهر هست، اما تلاش می کنیم مشکلات را برطرف کنیم.

با این حساب معتقدید که اگر دو نفر دیگر از اعضای شورای شهر کرج ورزشکار بودند، بهتر بود؟
دقیقا، من خیلی دوست داشتم دو سه نفر از دوستانم در انتخابات باشند و انتخاب شوند. من یک سوال می پرسم از شما؛ بزه از چه چیزی می آید؟

از فقر فرهنگی و اقتصادی.
فرهنگ از چه طریقی ساخته می شود؟ شما وقتی فرزندان، برادرتان یا هرکس دیگری را بخواهید سرگرم تفریح مناسبی کنید، راهنمایی کنید، می گویید برو ورزش کن. نقش ورزش را نمی شود دراین زمینه دست کم گرفت. اگر دو سه ورزشکار در شورا باشند، می توانیم با قدرت بیشتری برای تقویت و توسعه امکانات ورزشی شهر تلاش کنیم. همین که بشود از ۱۰۰ هزار تا بزهکار، ۲۰ هزارتا را جذب ورزش کنیم، کار بزرگی کرده ایم. پس وجود چهارتا ورزشکار، می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. ضمن اینکه شورای شهر، شورای شهرداری نیست، نماینده های شورای شهر، نماینده های مردم هستند در انجمن شهر تا مشکلات مردم و کمبودهای شهر را برطرف کنند./خبرآنلاین