فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

آقا رضا عکاسباشی به گالری هما رفت



 

آقا رضا عکاسباشی به گالری هما رفت

 

مجموعه قرن نوزدهمی عكاسباشی عهد ناصری برای اولین بار در گالری هما به نمایش درآمد.۳۰ نسخه اصل از آثار عکاسباشی عهد ناصری در گالری هما به نمایش درآمد.

 

به گزارش روابط عمومی گالری هما، دكتر محمد ستاری (پژوهش گر) برجسته عکس درباره این آثار كه در گالری هما به نمایش درمی آید، می نویسد : دید و نگرش ساده و بی پیرایه آقا رضا نسبت به سوژه هایش آثار او را با دیگر عکاسان پس از او در ایران دوره ناصری متمایز و شاخص می کند.

در سال ۱۲۸۰ قمری اولین لقب عکاسباشی را ناصرالدین شاه به آقارضا فرزند آقا اسماعیل جدید الاسلام اعطا نمود. او که عکاس مخصوص دربار ناصری بود ، تصاویر برجسته ای از رجال ، طبقات ممتاز و اتمسفر اشرافی و دیوانی اواسط قاجاریه را ثبت نمود .

آرمان استپانیان درباره این مجموعه می گوید : در میان این عکس ها چند نمونه کم نظیر و دیده نشده از عکس های قاجاری وجود دارد که ظل السلطان در جوانی ، ناصرالدین میرزا در عهد ولیعهدی و تصاویری از گارد کاخ گلستان و روحانیون خراسان و قوچان از آن جمله اند.

هنگامه معمری مدیر گالری هما درباره این عکس ها می گوید : این که بیننده این آلبوم یکصد و پنجاه ساله ، امکان دیدن هر تصویر به همراه شرح نویسی شخصی عکاس را پیدا می کند هم صحت عکس را اثبات می کند و هم تجربه کم نظیری را پیش روی او قرار خواهد داد .

نمایش این آثار از تاریخ ۱۳ اسفند آغاز و تا تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ ادامه دارد.... / خبرگزارى ایلنا


ویدیو مرتبط :
روایت نمایشگاهی خلاقانه و عجیب/گزارشی از گالری هما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقاشی‌های بهمن محمدی در گالری هما



 

sobbekheir.com

 

 

مجموعه نقاشی‌های «بهمن محمدی» این روزها در گالری هما نمایش داده می‌شود. بهمن محمدی رخدادهایی را به ما نشان می‌دهد كه در جهان واقعی قابل اتفاق هستند و نیستند. او كاراكترهایی را می‌كشد كه در عین شباهت به انسان ، عروسك‌ها را تداعی می‌كنند. تن‌پوش نقاشی او هم امروزی‌اند و هم نیستند.


او با اشاره‌های نمادین حرف می‌زند،استعاراتی كه گاه به فانتزی شباهت دارند و ندارند و از دل این واقعیات و خیالات ، زبان نقاشانه بهمن محمدی پدید می‌آید.

 

«آیدین آغداشلو» در بخشی از مقدمه كاتالوگ نمایش اخیرش می‌نویسد: در كارهای تازه‌تر او، فضای رویاگونه همچنان باقی‌مانده و گسترش یافته است و كابوس اما ، در جای دورتر و مخفی مانده تری همچنان - و گیرم كم رنگ‌تر- حضور دارد و كمین كرده است.

 

رمزگشایی این جهان نشانه‌ای و كنایی كه با استادی زودرس او فراهم آمده، باید مشغله‌ی اصلی بیننده‌هایی باشد كه به چیزی بیشتر از اداگرایی و فرمالیسم و تكرار مكررات رایج این روزهای نقاشی ، دل بسته باشند.»

 

گفتنی است: نقاشی‌های بهمن محمدی‌ تا ششم بهمن ماه در گالری هما از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی خیابان ولیعصر،بالاتر از نیایش، كوچه رحیمی، پلاك ۵۰ نمایش داده می‌شود.